abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2025 @ 09:34:57 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218029312
Maargoed wat is er nu helemaal gebeurt op dat congres. Rob Oudkerk, iemand die al maanden iedere mogelijke aandacht aangrijpt om lekker zonder tegenspraak te kunnen gallen over de PvdA/GL, en daar zelfs onwaarheden over verspreid, wordt uitgejoeld door een handvol jonge leden die elkaar opstookt.

Niet dat dat uitjoelen heel fraai is. Maar politieke jongeren zoeken nou eenmaal wel eens de grenzen op. Spreek ze een keer aan op hun gedrag, en ga verder.
pi_218029389
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:34 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed wat is er nu helemaal gebeurt op dat congres. Rob Oudkerk, iemand die al maanden iedere mogelijke aandacht aangrijpt om lekker zonder tegenspraak te kunnen gallen over de PvdA/GL, en daar zelfs onwaarheden over verspreid, wordt uitgejoeld door een handvol jonge leden die elkaar opstookt.

Niet dat dat uitjoelen heel fraai is. Maar politieke jongeren zoeken nou eenmaal wel eens de grenzen op. Spreek ze een keer aan op hun gedrag, en ga verder.
Tuurlijk maar zo gaat het uiteindelijk toch ook denk ik? Ik bedoel ja mensen die toch al extreem kritisch waren maken van een mug een olifant als een paar van dat soort mensen die al maanden kritiek leveren op de fusie nu toch vertrekken met veel misbaar. Zoals ik het zie halen de meeste PvdA/GL stemmers er hun schouders over op, wat dan door sommigen geïnterpreteerd wordt als het klatstellen van de critici ofzo ook al gaan die ex-kopstukken uit eigen beweging weg.
pi_218029565
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk maar zo gaat het uiteindelijk toch ook denk ik? Ik bedoel ja mensen die toch al extreem kritisch waren maken van een mug een olifant als een paar van dat soort mensen die al maanden kritiek leveren op de fusie nu toch vertrekken met veel misbaar. Zoals ik het zie halen de meeste PvdA/GL stemmers er hun schouders over op, wat dan door sommigen geïnterpreteerd wordt als het klatstellen van de critici ofzo ook al gaan die ex-kopstukken uit eigen beweging weg.
Ach, die jonge idioten zonder enig historisch besef zouden zelfs Vadertje Drees en Joop daar-zit-Sinterklaas-achter-die-tafel Den Uyl uitjoelen. Bij pvda-gl is geen enkel spoor van rationaliteit meer te vinden, het is een doorgedraaid links-populistisch clubje van radicalen geworden.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 10:52:04 #279
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218029858
Zoals zo vaak is Job Cohen ook nu de wijste. Maar het rechtse grut dat hier ineens zo begaan is met het voortbestaan van de soosjaaldeemookraasie zal hem wel weer te soft vinden :D

https://www.nporadio1.nl/(...)en-aan-elkaar-wennen

quote:
Cohen was, samen met onder andere Gerdi Verbeet, Lodewijk Asscher en Ad Melkert indiener van een motie op het congres, waarin werd opgeroepen om de veelbesproken motie-Piri te heroverwegen. 80 procent van de leden stemde tegen die motie. Hij noemt de motie-Piri 'ingewikkeld', maar denkt dat hij dezelfde doelen heeft: "Het gaat erom dat die verschrikkelijke oorlog ophoudt, net als het akelige regime van Netanyahu."

De voormalig partijleider en -burgemeester van Amsterdam (77) denkt dat jongere leden van de partij vaak anders naar bepaalde zaken kijken dan de oudere leden, bijvoorbeeld over Israël en de conflicten in het Midden-Oosten. "Israël is ook tot stand gekomen omdat Westerse regeringen zich rot geschrokken waren van de holocaust. Ze vonden dat er een plek moest zijn voor het joodse volk. Daarom wordt Israël anders bekeken dan andere landen. Maar ik snap ook dat jongeren een andere relatie met de holocaust hebben", vertelt hij.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 juni 2025 @ 10:58:59 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218029907
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:52 schreef Ringo het volgende:
Zoals zo vaak is Job Cohen ook nu de wijste. Maar het rechtse grut dat hier ineens zo begaan is met het voortbestaan van de soosjaaldeemookraasie zal hem wel weer te soft vinden :D

https://www.nporadio1.nl/(...)en-aan-elkaar-wennen
[..]

Kap nou toch eens met dat immens kansloze zwartwit denken. Donderstraal ermee op.

Niet iedereen die het niet eens is met jouw extreme mening is extreemrechts. Punt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 24 juni 2025 @ 11:05:43 #281
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218029969
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:58 schreef Nattekat het volgende:

Kap nou toch eens met dat immens kansloze zwartwit denken. Donderstraal ermee op.

Niet iedereen die het niet eens is met jouw extreme mening is extreemrechts. Punt.
:D ik heb het woord “extreem” niet eens gebruikt in vorige post. Maar at your service hoor!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 juni 2025 @ 11:12:47 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218030024
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 11:05 schreef Ringo het volgende:

[..]
:D ik heb het woord “extreem” niet eens gebruikt in vorige post. Maar at your service hoor!
Rechts, zelfde zelfde. Je hele manier van discussiëren is simpelgezegd gewoon extreem triest. Je speelt de man, niet de bal. En je doet bijna niks anders.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218030588
Het vrije westen wordt juist eerder bedreigd door Israel. Wat ik als het vrije westen zie is dat we uitgaan van mensenrechten. Maar dat laten we varen omdat we anders Israel moeten loslaten. Als je zoiets laat varen op een gebied wordt het ook makkelijker te denken oh we kunnen ook in andere situaties misschien even die mensenrechten ondergeschikt maken aan opportunisme. Daarbij leeft weer heel sterk het idee dat wapens en geweld blijkbaar de oplossing zijn voor een hoop problemen, ik zie ons daardoor eerder minder vrij worden dan meer. Ook het type aanval waar een centrumlinkse partij al als vijand van het vrije Westen wordt neergezet of steun voor Palestijnen als steun voor Hamas is denk ik een gevaar voor de vrijheid het is namelijk een soort van gedachtepolitie dat je meer en meer wordt aangekeken op je mening dat je al sneller buiten spel komt te staan omdat je mening afwijkend is.
Dat hele gedoe waarbij letterlijk elke linkse partij verdacht of het kwaad is of anti-westers vind ik in elk geval eerder onderdrukkend dan bevrijdend.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 12:19:37 #284
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218030596
en vol
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: