Het is nog steeds een aanfluitingquote:Op zondag 22 juni 2025 16:11 schreef Koffieplanter het volgende:
En zo was het besluit om Jordi Meeus hier startrecht te verlenen een meer dan terechte.
Alsof het feit dat hij hier wint ook maar iets verandert aan de discussie. Dat hij een goede sprinter is die hier zou kunnen winnen, wisten we al langer dan vandaag.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Een zeer mooie zege van Meeus. Mooi dat de organisatie van de Ronde van Zwitserland wel menselijke trekjes heeft en hem deze kans niet wilde ontnemen.
Prima dat hij die toestemming heeft gekregen, maar er wordt op deze manier imho geen goed precedent geschapen. Je kiest voor wedstrijd A of B, en niet voor allebei.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je moet toestemming krijgen om zo van koers te wisselen, blijkbaar heeft hij die toestemming gekregen. Veel meer dan dat is het niet.
Dit is geen primeur. Al is het meestal iets minder opzichtig dan dit, maar er zijn wel gevallen geweest waarin renners halverwege een grote ronde afstapten om vervolgens terwijl die grote ronde nog bezig was ergens anders weer op te draven. Vaak sprinters die op zoek zijn naar een makkelijkere manier om te winnen.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:20 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Prima dat hij die toestemming heeft gekregen, maar er wordt op deze manier imho geen goed precedent geschapen. Je kiest voor wedstrijd A of B, en niet voor allebei.
Die zal zich wel vasthouden aan de Tour van vorig jaar, toen werden 5 van de 8 sprints gewonnen door iemand die je niet meteen had verwacht (Bini 3x, Cav en Groenewegen zelf)quote:Op zondag 22 juni 2025 16:12 schreef Kloit het volgende:
Zou Dillun nog steeds in het geel geloven na deze wanvertoning?
Wie weet wat Zwitserland nog brengtquote:
Herkent meteen Jules Merlier met naam en toenaam. Hij voel perfect aan wat je al kijker wil weten.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Sep is overigens een prima commentator.
Ja. Was tevens zijn tweede geel dus hij mag niet meedoen aan het NK mocht hij fit zijn.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
Heeft Riesebeek nog een kaart gekregen eigenlijk? Uiteindelijk heeft ie zichzelf ermee, maar wat die wilde was sowieso hartstikke gevaarlijk.
is dat de eerste DSQ als gevolg van deze regel?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:57 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja. Was tevens zijn tweede geel dus hij mag niet meedoen aan het NK mocht hij fit zijn.
Ja. De eerste schorsing in ieder geval, hij was al DNF voordat hij gediskwalificeerd kon worden.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
is dat de eerste DSQ als gevolg van deze regel?
quote:Opgegeven na zege in Zwitserland, meteen gewonnen in Denemarken: waarom Jordi Meeus uitzondering kreeg van UCI
Vrijdag winnen in Zwitserland, uit koers stappen, het vliegtuig pakken naar Denemarken en daar zondag de eerste editie van de WorldTour-koers Copenhagen Sprint op je naam zetten. Dat is in een notendop het knotsgekke weekend van Jordi Meeus. Met dank aan zijn snelle benen en de UCI.
Normaal gezien had Jordi Meeus afgelopen weekend de Ronde van Zwitserland moeten uitrijden. Maar met enkel nog bergen op het menu in het afsluitende tweeluik hield hij het er na zijn ritzege van vrijdag voor bekeken. De Lommelaar nam prompt het vliegtuig naar Kopenhagen om daar aan de eerste editie van Copenhagen Sprint deel te nemen. Nochtans stelt de regel dat je niet uit de ene wedstrijd mag stappen om aan de andere deel te nemen. “Maar we kregen het wel klaar”, lacht de Lommelaar van Red Bull-BORA-hansgrohe. “We zitten met veel geblesseerde renners in de ploeg. We hadden er zelfs te weinig om te starten in Denemarken, onder meer omdat Sam Welsford een schouderblessure opliep in de Antwerp Port Epic. We vroegen en kregen een uitzondering van de UCI om mij toch te laten overvliegen. De rest van het verhaal ken je. Niet erg: ik beleefde een topweekend.”
Dat kan je wel zeggen met twee zeges in drie dagen. Vrijdag in Zwitserland knalde Meeus rechttoe rechtaan naar winst na een lead-out uit het boekje. In de eerste editie van de Copenhagen Sprint zocht hij zijn eigen weg in het zog van de concurrentie. Hij reed nauwelijks twintig meter op kop, maar dat volstond voor een dubbelslag. “Er was inderdaad een groot verschil in de manier waarop mijn zeges tot stand kwamen. Vrijdag kon ik rekenen op een schitterende voorbereiding van Danny van Poppel. Ik moest maar volgen en mijn sprint rijden. In Kopenhagen pakten we het anders aan. Danny was er uiteraard niet bij omdat hij nog in Zwitserland zat. Ik kreeg assistentie van Tim van Dijke, maar door de hectiek en het feit dat we minder op elkaar zijn ingespeeld, beslisten we dat hij achter mij zou rijden. Hij bleef bij me in de buurt, terwijl ik mijn weg zocht in het peloton. Dat lukte fantastisch. Ik wist dat er wind op kop stond in de spurt, dus hield ik me zo lang mogelijk in de luwte. Het pak ging mooi open zodat ik op rechts kon uitbreken. Terwijl de concurrentie stilviel, had ik nog een extra versnelling in huis. Recht in de roos.”
Bij Sporza heeft hij ook een artikel overgehouden aan de DSQquote:Op zondag 22 juni 2025 21:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja. De eerste schorsing in ieder geval, hij was al DNF voordat hij gediskwalificeerd kon worden.
Ja dat had je goed gezienquote:
quote:Op zondag 22 juni 2025 10:58 schreef Koffieplanter het volgende:
[..] in plaats van een sprinterskoers wat extra kleur te geven - voor zover daar bij godbetert Jordi Meeus enige sprake van is.
Al eens therapie overwogen?quote:Op maandag 23 juni 2025 08:18 schreef Koffieplanter het volgende:
0 (nul) koersen vandaag. Heeft het leven nog wel zin?
Dat ging natuurlijk over de kleur die sprinters over het algemeen geven aan een koers (lees: geen), maar ik waardeer je poging tot leuk zijn!quote:
Al 0 (nul) keer.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Heeft VoMy al bij je op de stoep gestaan?
Ik zie een Iraans nationaal kampioenschap tijdrijden voor de junior vrouwen, nu nog een stream vinden.quote:Op maandag 23 juni 2025 08:18 schreef Koffieplanter het volgende:
0 (nul) koersen vandaag. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Ongeveer drie weken geleden is ex-profwielrenner Jurgen Van Goolen (44), afkomstig uit Aarschot, zwaar ten val gekomen. Dat gebeurde in Calpe, zijn woonplaats in Spanje.
Hij liep daarbij zware verwondingen op, waardoor hij sindsdien in coma ligt. De veertiger werd begin februari nog vader van een flinke zoon Jul.
Jurgen Van Goolen, die in Leuven werd geboren, nam zeven keer deel aan de Ronde van Spanje en werd zes keer opgenomen in de Belgische selectie voor het wereldkampioenschap voor profs. Zijn enige profkoers won hij in 2011, de derde rit in de Franse Route du Sud. Vijf jaar na het stoppen met wielrennen won hij het WK granfondo in Varese in zijn leeftijdscategorie 35-39 jaar.
Om dan in een matig veld 2e of 3e te worden. Zonder ritzege, zonder glans. Het is maar waar je lol in hebt. Ach de ooit gedroomde opvolger van Contadorquote:Op zondag 22 juni 2025 15:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
En Mas heeft altijd een Tour nodig om in de Vuelta goed te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |