abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218019134
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 23:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, Segers die samen met de fractie Rutte uitsluit,- inclusief privé-sms op zijn Nokia - en dat dan weer inslikt, D66 dat wordt uitgesloten, wat dan foie gras-style wordt ingeslikt 'want dan kunnen we net zo goed ministers leveren', met de PVV in een coalitie in Flevoland (op een haar na met Forum) - het is allemaal wel wat fragiel met die beloftes.
Over die PVV in Flevoland is het uitgebreid gegaan op het congres, dat kan niet meer zo maar (dat moet met keiharde toezeggingen, afstand nemen van de landelijke lijn en goedkeuring van het landelijke partijbureau en het lokale congres, zijn die er niet wordt de lokale fractie geroyeerd).

En Segers sprak gewoon voor zijn beurt, nog geen 20% van de leden was het met hem eens.

Die 'niet met D66' kan ik trouwens in de stukken niks over terugvinden wat betreft het congres 2021 waar jij op doelt. Dat is toen niet genoemd, dus er is geen belofte geweest. Wel was er aarzeling richting opnieuw meeregeren en werd genoemd dat anderen eerder aan de beurt waren. En zo is die formatie ook gegaan.

D66 noemde toen wel CU een roestige stilstaande auto waar ze niet weer in wilden stappen op haar congres, trouwens.

Maar goed, dit is natuurlijk offtopic. CU staat in deze peiling op 3 en dan is de kans dat ze gaan regeren al zeer klein, omdat dat eigenlijk niet te doen is (je bent dan je partijleider kwijt aan veel overleg met de coalitie, moet met fractieondersteuning ipv kamerleden aan de zijtafels gaan werken bij de begrotingsonderhsndelingen, er blijft geen ruimte over voor het echte kamerwerk).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 23 juni 2025 @ 08:09:04 #52
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218019364
God, je zou op zo'n uitslag maar moeten formeren..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218019372
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 08:09 schreef AgLarrr het volgende:
God, je zou op zo'n uitslag maar moeten formeren..
Gewoon de nummers 2 t/m 5 bij elkaar in een hok zetten, zou ik zeggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 23 juni 2025 @ 08:11:32 #54
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218019375
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 08:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gewoon de nummers 2 t/m 5 bij elkaar in een hok zetten, zou ik zeggen.
Het vervelende is dat na dit weekend ook met nummer 2 bijna niemand meer wil spelen denk ik.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')