Het gedoe in Israël laat de gemoederen hoog oplopen in veel topics.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Als het niet kan zonder persoonlijk te worden stoppen we er voorlopig mee.
Dank.
Het is ook heel wat natuurlijk. Het gaat in die zin om voor wat voor waarden we staan als land. Duidelijk is dat in Nederland toch nog meer de koopman zit dan de dominee.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gedoe in Israël laat de gemoederen hoog oplopen in veel topics.
Omdat de motie Piri veel meer is dan een uitspraak over Israël Palestina. En de leiding snapt dat, want ze hadden ophef ingecalculeerd blijkt volgens de Volkskrant. Maar daar kan ik hier niet naar linkenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Sowieso hoe belangrijk moet je Israel -Palestina wel niet vinden als je denkt dat over 4 maanden een motie van Piri nog steeds een sleutelrol speelt in de verkiezing. Bijzonder wel dat juist veel posters die ik nooit in topics erover zie opeens zo sterk hun stem daardoor zouden laten bepalen.
Flauwe valse tegenstelling zeg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is ook heel wat natuurlijk. Het gaat in die zin om voor wat voor waarden we staan als land. Duidelijk is dat in Nederland toch nog meer de koopman zit dan de dominee.
Ja, en dat alles aan de linkerkant van de VVD op de linkse hoop wordt gegooid en het CDA dan als enige niet onder extreem links valt, helpt ook niet mee. Zeker niet omdat links steeds meer als "het slechte" wordt gezien. Wat natuurlijk heel maf is, als je er over nadenkt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is ook heel wat natuurlijk. Het gaat in die zin om voor wat voor waarden we staan als land. Duidelijk is dat in Nederland toch nog meer de koopman zit dan de dominee.
Ik hoop dat dit inderdaad overwaait, maar ik vrees er voor. In mijn ideale coalitie zit GL-PvdA nog steeds (net als CDA), maar momenteel zeg ik wel: liever niet GL-PvdA meer op BuZa. En ook niet als premier. Financiën bijvoorbeeld prima, Sociale Zaken en Klimaat graag.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Sowieso hoe belangrijk moet je Israel -Palestina wel niet vinden als je denkt dat over 4 maanden een motie van Piri nog steeds een sleutelrol speelt in de verkiezing. Bijzonder wel dat juist veel posters die ik nooit in topics erover zie opeens zo sterk hun stem daardoor zouden laten bepalen.
Geen, natuurlijk. En Russische en Palestijnse levens zijn net zoveel waard. Het is de kliek aan de top die je op moet ruimen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:16 schreef Arashimashou het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een Israëlisch leven en een Oekraïens leven?
https://www.volkskrant.nl(...)lkaar-vast~bd52b223/quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Omdat de motie Piri veel meer is dan een uitspraak over Israël Palestina. En de leiding snapt dat, want ze hadden ophef ingecalculeerd blijkt volgens de Volkskrant. Maar daar kan ik hier niet naar linken
Radicaallinkse groeperingen hebben dat eerste als waardeloos bestempeld en dat tweede (nog) niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:16 schreef Arashimashou het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een Israëlisch leven en een Oekraïens leven?
Oh wat zie je er allemaal nog meer in dan? Je zult het wat concreter moeten stellen want ik ben niet de PvdA/GL leiding en ik snap niet over wat nog meer de motie is. Je kan altijd linken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Omdat de motie Piri veel meer is dan een uitspraak over Israël Palestina. En de leiding snapt dat, want ze hadden ophef ingecalculeerd blijkt volgens de Volkskrant. Maar daar kan ik hier niet naar linken
Nouja zo zie ik dat. We willen alle opties openhouden, we willen niet principieel zijn. Dus wel maatregelen nemen maar op zo'n manier dat ze geen impact op Israelische burgers hebben. Zonder die impact geloof ik niet dat het nut heet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Flauwe valse tegenstelling zeg.
Dat is beetje alsof ik zou zeggen dat pvdagl de Nederlandse raad van hoeders is die bepaald wat moreel juist is.
Links is vooral van leven en laten leven. Je verwart ze met een andere bevolkingsgroep.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Radicaallinkse groeperingen hebben dat eerste als waardeloos bestempeld en dat tweede (nog) niet.
Je verwart links met radicaallinks. Links offert een complete burgerbevolking niet op omdat ze de regering van het land haten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Links is vooral van leven en laten leven. Je verwart ze met een andere bevolkingsgroep.
Ja Gl-CDA combo als motor heeft ook mijn voorkeur. Maar Israel Palestina wordt dus een heel moeilijk ondewerp, de leden tevreden houden gaat moeilijk samen met populair zijn. Voor onze uitstraling in het buitenland is motie Piri uiteraard geweldig. 147 van de 193 landen erkennen Palestina. In Europa maakt het ons misschien niet direct populair maar daarbuiten zal het gewaardeerd worden dat we Israel net zo aan de regels houden als Rusland.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit inderdaad overwaait, maar ik vrees er voor. In mijn ideale coalitie zit GL-PvdA nog steeds (net als CDA), maar momenteel zeg ik wel: liever niet GL-PvdA meer op BuZa. En ook niet als premier. Financiën bijvoorbeeld prima, Sociale Zaken en Klimaat graag.
En ja, veel mensen stemmen toch voor een heel deel met onze uitstraling in het buitenland in het hoofd. Dat komt elke keer toch wel boven.
Ik heb de hele geopolitieke dimensie al aan je uitgelegd. Dat is bv al een grote reden voor partijen als volt en d66.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh wat zie je er allemaal nog meer in dan? Je zult het wat concreter moeten stellen want ik ben niet de PvdA/GL leiding en ik snap niet over wat nog meer de motie is. Je kan altijd linken.
[..]
Nouja zo zie ik dat. We willen alle opties openhouden, we willen niet principieel zijn. Dus wel maatregelen nemen maar op zo'n manier dat ze geen impact op Israelische burgers hebben. Zonder die impact geloof ik niet dat het nut heet.
Ik denk, dat je extremisten verwart met redelijke mensen. En dan maakt het niet veel uit of ze links of rechts zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je verwart links met radicaallinks. Links offert een complete burgerbevolking niet op omdat ze de regering van het land haten.
Een grote partij op de fundamenten van PvdA en vooral GroenLinks is een schrikbeeld voor minstens driekwart van de nederlanders.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GL-PvdA staat hoog door de leegloop van NSC deels daarheen is gegaan. Die gaan echt terug naar het midden als het CDA heel sterk uit de campagne komt, dat kan ik je verzekeren. Daarnaast zullen ook velen voor wie het allemaal te extreem aan het worden is weer terug naar D66 gaan.
Het kan allemaal meevallen als dit stilzwijgend begraven wordt en de andere partijen falen, maar ik zie hier wel echt een basis voor een enorm verlies gelegd worden.
Dan kun je beter Volt stemmen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit inderdaad overwaait, maar ik vrees er voor. In mijn ideale coalitie zit GL-PvdA nog steeds (net als CDA), maar momenteel zeg ik wel: liever niet GL-PvdA meer op BuZa. En ook niet als premier. Financiën bijvoorbeeld prima, Sociale Zaken en Klimaat graag.
En ja, veel mensen stemmen toch voor een heel deel met onze uitstraling in het buitenland in het hoofd. Dat komt elke keer toch wel boven.
Dank voor het delen.'quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)lkaar-vast~bd52b223/
Dat is cruciaal, het zijn slachtoffers in theorie. In praktijk zal Israel de zooi van Amerika kopen of krijgen. Maar dan leveren wij geen wapens meer aan een strijdende partij. Daarbij geven we dan een duidelijk signaal af dat Israel te lang te ver is gegaan.quote:Hij begrijpt dat het mogelijke gevolg is dat Israël dan (in theorie) geen onderdelen meer krijgt voor het luchtverdedigingssysteem waarmee het de eigen burgers beschermt.
Die heb ik (wel) in de familiequote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Links is vooral van leven en laten leven. Je verwart ze met een andere bevolkingsgroep.
Het is minder dan ik had gehoopt. De komende tijd even polsen of mijn PvdA-kennissen hun stemkeuze gaan heroverwegen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
20% tegen de motie van Piri is nog meer dan ik eigenlijk dacht. En significant genoeg dat de storm na het congres niet zomaar gaat liggen als prominenten als Asscher en cohen doorgaan met verzet. Ben benieuwd naar hun reacties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |