Saladin is wel een intrigerend figuur in de historie, een beetje de Oosterse variant van John Snow.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En ook toen werd er al flink geruzied om voedsel, land, enz.
Wat denk ik de daadwerkelijke oorzaken zijn.
Een van de oorzaken van de kruistochten was ook overbevolking in Europa.
De kruistochten waren een gevolg van islamitische agressie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wie weet gaan ze Tom Cruise vragen om in te breken in Fordow met een 25 kiloton rugzak-nuke.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
[..]
Ik lees net naar schatting een halve kilometer, voor waardevolle gevoelige nucleaire apparatuur dan.
Wikipedia:quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
De kruistochten waren een gevolg van islamitische agressie.
quote:In de tiende eeuw was er een einde gekomen aan de invasies van Europa door Vikingen, Moren en Aziatische steppevolkeren. De hierop volgende stabiliteit zorgde vanaf de elfde eeuw voor een expansiebeweging. Venen en moerassen werden drooggelegd, bossen gerooid en grond werd ontgonnen. Door de groeiende bevolking ontstond een drang naar gebiedsuitbreiding. Met de militaire verovering van Zuid-Italië door de Normandiërs vanaf 1029 begon een eeuwenlange kolonisatie, eerst rond de Middellandse Zee, onder andere door de repubbliche marinare, later ook in de rest van de wereld.[6]:242-243
Nu de dreiging van buitenaf was weggevallen, richtten de krijgers die aanvankelijk de Vikingen en andere binnenvallende volken bestreden hadden, zich tegen elkaar, tegen de kerk en tegen de lokale bevolking. Als reactie hierop ontstond vanuit de kerk de godsvredebeweging. Was dit aanvankelijk een oproep aan lokale heren, later werd dit ook een oproep aan christelijke staten om onderling geweld te stoppen. Paus Urbanus II gebruikte dit argument om de onderlinge strijd te staken en zich te richten op de gemeenschappelijke vijand van het geloof.
Je hebt vooral last van achtergesteld volk dat en masse richting beschaafde wereld trekt, want daar is het leven beter. Maar dat domme volk begrijpt niet dat dit juist het gevolg is van vrijheid. Jij hebt echt geen last van de beschaafde seculiere moslims. Overigens heb je ook in het Jodendom en Christendom radicale figuren die je liever niet aan de macht wilt. Dat zie je vooral terug op gemeentelijk niveau in de bijbelgordel waar het geloof boven de democratie staat. Het is maar dat ze afgeremd worden, anders....quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:22 schreef RotatoR het volgende:
Ik heb geen last van het jodendom en het christendom maar wel van de islam dat steeds meer van de publieke ruimte claimt, met al het terreur en geweld tegen degene die daar niet van gediend zijn.
Zou met grote ogen kijken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie weet gaan ze Tom Cruise vragen om in te breken in Fordow met een 25 kiloton rugzak-nuke.
Geloof laat zich makkelijk misbruiken om macht uit te oefenen. Waarom doen we dit? Nou, zo staat het geschreven en voor de rest niet al te kritische vragen stellenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Moet je eigenlijk de periode hiervoor nog even doorlezen denk ik, de invasies in Europa door de Moren.quote:
Die zijn niet tot west Europa gekomen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Moet je eigenlijk de periode hiervoor nog even doorlezen denk ik, de invasies in Europa door de Moren.
Ja het is een luguber schouwspel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De haat tegen Israël is bij PvdAgl groter dan het weerzin tegen het Iraanse regime en/of de compassie met het Iraanse volk.
Tom Cruise vliegt gewoon zo’n tunnel in met een F14quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie weet gaan ze Tom Cruise vragen om in te breken in Fordow met een 25 kiloton rugzak-nuke.
Ik doel meer op de verovering van Jerusalem tijdens het kalifaat van de Rashidun, het begin van de Arabische expansie vanuit het schiereiland, waardoor de voor Christenen heilige stad Jerusalem onder islamitisch bestuur kwam te staan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die zijn niet tot west Europa gekomen.
Maar dan nog een kleine opmerking, het Alhambra ligt er schitterend bij deze zomer.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vieze smerige hete kutplek is dat.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Maar dan nog een kleine opmerking, het Alhambra ligt er schitterend bij deze zomer.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De haat tegen Israël is bij PvdAgl groter dan het weerzin tegen het Iraanse regime en/of de compassie met het Iraanse volk.
Ik zie Spanje als zuid Europa.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Maar dan nog een kleine opmerking, het Alhambra ligt er schitterend bij deze zomer.
Kisten gaan vrij leeg weg en er wordt standaard na take off bijgetankt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:18 schreef Perrin het volgende:
En blijkbaar nogal aan de zware kant..
[ x ]
Het zal er nu wel te warm zijn, maar Granada is prachtig.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vieze smerige hete kutplek is dat.
Hehheh, dank voor de toelichting.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:50 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Kisten gaan vrij leeg weg en er wordt standaard na take off bijgetankt.
Al die fantasie tweetjes met "ze hebben bommen bij" is onzin. En je kunt aan je likes en welle tweets je quote ook zien wie geen flauw idee heeft.
Reden is met bv B-2s dat mocht er iets mis gaan of een toestel "tech" gaan ze meteen terugkunnen zonder eerst lang fuel te moeten dumpen.
Ik ben wel benieuwd of de peilingen nu gaan veranderen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:50 schreef Haags het volgende:
[..]
[ x ]
Ze roepen nog net geen heil hitler
Nadat Jeruzalem dan weer ooit (met meer militair geweld) ingenomen werd door de voorgangers van de Joden. Het houdt niet op, niet vanzelf, als je terug blijft gaanquote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik doel meer op de verovering van Jerusalem tijdens het kalifaat van de Rashidun, het begin van de Arabische expansie vanuit het schiereiland, waardoor de voor Christenen heilige stad Jerusalem onder islamitisch bestuur kwam te staan.
Even serieus, die Kati is toch verstandelijk beperkt?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:50 schreef Haags het volgende:
[..]
[ x ]
Even serieus, die Kati is toch verstandelijk beperkt?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:50 schreef Haags het volgende:
[..]
[ x ]
ben er wel geweest maar was toen 46C of warmer.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het zal er nu wel te warm zijn, maar Granada is prachtig.
De inwoners van de VS ja.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:55 schreef Ali_boo het volgende:
Volgens mij proberen ze ons warm te maken voor een oorlog
[ x ]
Was dat maar zo, dan had ze nog een excuus.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Even serieus, die Kati is toch verstandelijk beperkt?
[ afbeelding ]
Maar wel in Spanje en deels Frankrijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zie je dan verkeerd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zie Spanje als zuid Europa.
Je kan er in ieder geval geen fapje op zetten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zuid-Europaquote:
Vooral de gersenspoelde MAGA lui aan de andere kant van de oceaan. Ik denk niet dat de Amerikaanse staatsomroep het heel belangrijk vindt wat wij er hier van vinden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:55 schreef Ali_boo het volgende:
Volgens mij proberen ze ons warm te maken voor een oorlog
[ x ]
Dacht dat we na het tijdperk woke wel helemaal klaar waren met lelijke verzuurde borderline vrouwen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
ben er wel geweest maar was toen 46C of warmer.
Terug naar de kust scheelde zo 5C.
Wat een achterlijke post. Je zou je moeten schamen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:50 schreef Haags het volgende:
[..]
[ x ]
Geen enkele Amerikaan zit te wachten op weer opnieuw een conflict in het Midden Oosten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vooral de gersenspoelde MAGA lui aan de andere kant van de oceaan. Ik denk niet dat de Amerikaanse staatsomroep het heel belangrijk vindt wat wij er hier van vinden.
Laten we hopen dat dat klopt en zo blijft ondanks hardnekkige propaganda.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen enkele Amerikaan zit te wachten op weer opnieuw een conflict in het Midden Oosten.
Het blijft toch bijzonder om te zien hoe binnen bepaalde (Arabische) en Islamitische kringen men denkt dit gebied te kunnen opeisen ten koste van de inheemse bewoners van dit gebied, want dat zijn natuurlijk Joden.quote:
Israël is niet bezig met een etnische zuivering.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me een slecht plan inderdaad, etnisch zuiveren is idioot. Dat is wat ik Israel ook heel kwalijk neem dat ze voornemens zijn een vergelijkbaar plan uit te voeren. Dat Iraanse plan is dus onacceptabel daarover kunnen we het eens zijn.
Maar het toont ook wel de dubbele standaard . Als Israel etnisch zuivert in Gaza, is het okay. Neemt Iran het voor is het een existentiele dreiging voor heel Israel. Wat dat betreft is het ook aan Israel om de Palestijnen hun staat te geven, dat zou deze relaties waarschijnlijk flink verbeteren. Dan hoeft Israel ook minder bang te zijn voor Iran. Op die manier zou een atoomwapen voor Iran ook juist een goed idee zijn dan hoef Iran minder bang te zijn voor Israel. Misschien voelt Israel zich dan ook meer genoodzaakt een oplossing te zoeken met de Palestijnen. Kan een goede stok achter de deur zijn voor het vredesproces.
Dit soort mensen moeten worden opgepakt en hard worden bestraft. Dit is niets meer dan etnische haat. Eens kijken hoe leuk men dat vindt als het resulteert in een paar maanden gevangenisstraf.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De term 'toeristen' is inderdaad misplaatst. Derdelanders die er wonen en werken zou een betere omschrijving zijn. GL is ook van de partij![]()
[ x ]
De Islam is hét probleem op veel plekken in de wereld. Het vormt de reden voor conflict, agressie, intimidatie, onderdrukking, oorlogen, genocides, daarom is het ook nooit een goed idee om miljoenen moslims toegang te geven tot het Westen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het is al 1400 jaar ellende met dat kutgeloof.
Het Jodendom en Christendom zijn simpelweg niet te vergelijken met de Islam. En daarnaast hebben ook de eerste twee een duidelijke fase van liberalisering doorgemaakt, voor de Islam gaat dat niet op.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij niet, de vele slachtoffers van uitbreidingsoorlogen enzo door de eeuwen heen wel, lijkt me (net als bij de islam natuurlijk, het is niet zo dat de islam veel gestart is en de christenen/joden/voorgangers niet)
Het is historisch gezien gewoon allemaal doffe ellende.
Ik vermoed dat het gewoon spierballentaal is om Iran naar de onderhandelingstafel te krijgen. Als dat uberhaupt nog een mogelijkheid is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dat klopt en zo blijft ondanks hardnekkige propaganda.
Als je hebt het over Spanje in geopolitieke en geschiedkundige zin (<------) hebt dan ligt het land zowel gelijktijdig in Zuid-Europa als West-Europa, als je het over aardrijkskundig Zuid-Europa hebt ligt Spanje alleen in Zuid-Europa.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zuid-Europa
Je bent wel eigenwijs. Ik had het niet over ‘het westen’.
Make CDA great again.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:12 schreef tesssssssss het volgende:
Hier is de peiling, voor de geinteresseerden:
[ x ]
Toch maar weer de helft van de B-2's door laten vliegen naar Diego Garcia.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:13 schreef Doler12 het volgende:
Voorlopig niet dus.![]()
Boze meneer met de verklaring.
[ x ]
quote:Nu de motie Roopram over het niet verbieden van de levering van Iron Dome-onderdelen. Luid boe-geroep. Blonde jongen spreekt in: 'Het blijven leveren van defensieve wapens zou zijn alsof we een massamoordenaar een kogelvrij vest geven tijdens een moordpartij.'
Uitslag stemming motie-Roopram: 20,5 procent voor, 79,5 procent tegen. Verworpen.
Inderdaad maar ik geloof er niks van. Als in Europa de Tories al zinspelen op misschien toch maar meedoen met Amerika en er ook best wat Democraten in Amerika altijd te porren zijn voor een oorlog hier of daar kan het zomaar toch weer zo'n drama als Irak worden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dat klopt en zo blijft ondanks hardnekkige propaganda.
Ongelofelijk dat PVV nog steeds op 30 zetels staat, ondanks dat ze de boel verkloot hebben het afgelopen jaar en eigenlijk niks voor elkaar gekregen hebben.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:12 schreef tesssssssss het volgende:
Hier is de peiling, voor de geinteresseerden:
[ x ]
Gezien de enorme hoeveelheid tokkies in dit land valt het nog mee. Maar offtopic.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:15 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ongelofelijk dat PVV nog steeds op 30 zetels staat, ondanks dat ze de boel verkloot hebben het afgelopen jaar en eigenlijk niks voor elkaar gekregen hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |