Het schijnt een beroep te zijn waarin je niks hoeft te kunnen maar toch binnenloopt(hier zit een Koosgrap in). Zeg maar jezelf filmen in ondergoed of dat soort fratsen.
Juultje Tieleman (25), een van de grootste influencers van Nederland, voelt dat ze regelmatig met de nek wordt aangekeken in haar geboortedorp vanwege de kleding die ze draagt. Die noemt zij ‘normaal’, maar dat zou men in het gelovige plaatsje anders zien.![juultje-tieleman]()
Tieleman, ook bekend van Expeditie Robinson, werd geboren in Dirksland op het eiland Goeree-Overflakkee. Naar die plaats lijkt ze te verwijzen in haar laatste video op TikTok, waarin ze spreekt van een ‘best wel streng gelovig dorp’ waar haar ouders nog altijd wonen. „Ik geloof zelf ook, we love Jesus”, zegt ze. Toch voelt Tieleman soms priemende ogen in het overwegend protestantse dorp.
„Ik vergeet altijd, als ik hier kom in mijn normale kleding, dan word ik aangekeken alsof ik straight uit hel kom lopen”, aldus Tieleman. „Echt waar, als blikken konden doden, lag ik in mijn graf. (...) ‘Heb uw naaste lief als uzelf’ heeft ook niet echt lang geduurd”, citeert ze grappend uit de Bijbel.
Wat is ‘normale kleding’?Het is natuurlijk goed mogelijk dat een deel van de lokale bewoners haar nakijkt omdat ze bekend is, maar kennelijk zijn de blikken in Dirksland anders dan elders. Tieleman draagt in de video zo’n ‘normale’ outfit, een spijkerbroek met een wit topje in korsetstijl, met een deels blote buik en decolleté.
Hoewel een enkeling onder de video stelt dat de ietwat sexy outfit niet ‘normaal’ te noemen is, merken anderen op dat haar kleding er helemaal niet toe doet. De tiktokkende godsdienstleraar Pieter Jan Kruisinga haalt een Bijbelvers aan, waarin God tegen Samuël zegt dat mensen elkaar beoordelen op uiterlijk, maar dat God naar het hart kijkt, oftewel het innerlijk.
‘Wacht maar tot ze Instagram zien’De video van Tieleman trok deze week enkele honderdduizenden views. De influencer ligt overigens niet wakker van de blikken. „Ik kan niet wachten voor hen tot ze mijn Instagram zien. They’re gonna love that”, grapt ze, doelend op haar vele foto’s in ondergoed en badkleding.
Het is een typische Tieleman-reactie. De influencer komt vaker scherp uit de hoek als ze nare reacties krijgt, zoals toen iemand onlangs schreef dat ze ‘zichzelf verkoopt voor geld en aandacht’.
Tieleman kwam eerder in het nieuws met een opvallend pleidooi. Er zijn online hele artikelen geschreven over hoe foto’s van mannen met vissen op datingsites de nachtmerrie van elke vrouw zijn, maar zij riep vrouwen op anders naar hen te kijken.
https://www.ad.nl/show/ju(...)de-hel-kom~ad537aa1/Ik wil best wel met de nek worden aangekeken.......of in ondergoed lopen. Zelfs gedeeltelijke blote buik neem ik in overweging. Hier heb ik er bijna een miljoen van. Zeg maar typische Tong reactie.......... : 'Het is een typische Tieleman-reactie.' Ik ben nooit op Instagram geweest of dat soort dingen. Wel op tv. Lijkt me wel leuk om als vertegenwoordiger van de grootste site van Nederland aan Expeditie Robinson mee te doen, en dan voor chaos zorgen.
Bern benieuwd. FF pissen.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !