Onmenselijk ja.quote:Twee volwassen mannen op een flatje van 55 vierkante meter - een slaapkamer, een woonkamer, een keuken en een badkamer- is allesbehalve een goed idee, vinden ze.
Weliswaar gaat het hier om twee broers, maar er zijn toch tig stellen/gezinnen waarvan het dagritme niet naadloos op elkaar aansluit? Alsof die allemaal recht hebben op een groter huis...quote:De één werkt bij een fastfoodketen, de ander gaat naar school en loopt stage. Twee totaal verschillende levens, waardoor de één de ander, die flinke slaapproblemen heeft, wakker maakt als hij vanwege wisselende diensten ‘s nachts thuiskomt.
Twee volwassen mannen op een flatje van 55 vierkante meter - een slaapkamer, een woonkamer, een keuken en een badkamer- is allesbehalve een goed idee, vinden ze.
Haha ja, toen ik een kind was woonde een van mijn ooms ook in een flat. Die kon ik dus nooit bezoeken. Oh wacht, toch wel.quote:De broers zeggen dat samenwonen te lastig is. „Eén van ons heeft een vriendin, en wat als er minderjarige familieleden op bezoek komen? Dan hebben we geeneens een kamer om hen te ontvangen.’’
Is ook gewoon vervelend gedrag, eigenlijk. Totaal kapotte woningmarkt, maar zo'n flat moet maar leeg en beschikbaar blijven totdat de heren op hun eigen tempo eruit gekomen zijn of ze er al dan niet willen wonen. Voor jou vast tien anderen (veel meer, waarschijnlijk) die wel zonder getwijfel willen, doei.quote:Musa en Salah* zeggen de woning niet geweigerd te hebben, maar bedenktijd nodig te hebben gehad.
Krijg jij een waas voor je ogen bij het horen van het woord 'Somalisch' dat je niet meer in staat bent de rest van het artikel (of de uitspraak) te lezen?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:40 schreef deedeetee het volgende:
Pff zet ze gewoon op straat. Hoeveel jonge mensen wonen niet noodgedwongen nog thuis bij hun ouders ?
Wat verbeelden die gasten zich wel niet ? Wij eisen, wij hebben recht op, dus wij krijgen ?
En natuurlijk krijgen ze uiteindelijk hun zin...
Dit soort extreemrechtse oerpraat ga je maar in Twente bezigen maar niet hier.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:28 schreef TwenteFC het volgende:
Dat we überhaupt geld moeten verbranden voor dit soort onzinnige bullshit op onze systemen.
Ze kunnen natuurlijk eindeloos in hoger beroep, uiteraard ondersteund door gratis advocatenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Krijg jij een waas voor je ogen bij het horen van het woord 'Somalisch' dat je niet meer in staat bent de rest van het artikel (of de uitspraak) te lezen?
Over de woningmarkt gesproken. In de directe omgeving betaal je al snel paar ton voor een (kleine) uitgeleefde hok. Klinkt als een goede deal, vooral omdat het er stikt van de kansenparels.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is ook gewoon vervelend gedrag, eigenlijk. Totaal kapotte woningmarkt, maar zo'n flat moet maar leeg en beschikbaar blijven totdat de heren op hun eigen tempo eruit gekomen zijn of ze er al dan niet willen wonen. Voor jou vast tien anderen (veel meer, waarschijnlijk) die wel zonder getwijfel willen, doei.
Als ze op de vlucht zijn voor politieke vervolging oid heb ik er geen probleem mee, maar dat idee krijg ik nietquote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:33 schreef Chivaz het volgende:
Waarom zitten er überhaupt Somaliërs in een AZC?
Ze gaan gewoon hulp krijgen van mensen die hun situatie erg sneu vinden. Dat hebben we echt vaker zien gebeuren. Zorg dat je in de media komt en dan komen de hulptroepen vanzelf aan rennen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:27 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ze kunnen natuurlijk eindeloos in hoger beroep, uiteraard ondersteund door gratis advocaten
quote:“Vandaag nog 1 poging gewaagd, samen met (…), om de broers over te halen de woning te accepteren. Gesprek was met tolk en die met ons heel erg haar best deed op de jongens in te praten maar helaas….. ze blijven heel erg in herhaling vallen:
- Het is de schuld van COA, die heeft niet goed doorgegeven aan de Gemeente dat ze niet samen willen wonen.
- We zeggen het al heel lang dat we dat niet willen en COA doet niks.
- We tekenen niet, dit huis is niet geschikt voor ons. We willen niet samen, het is voor 1 persoon.
- Dat ze studeren, niet een huis willen delen
En dat 10x…..
Zelfs de tolk werd er wat hopeloos van en gaf aan dat het lijkt of de jongens het gewoon niet willen begrijpen. De De COA argumenten niet aankwamen.
Aangegeven dat de Gemeente dit wel een geschikte woning voor hen vindt en dat als ze weigeren en geen nieuw aanbod komt. Dat er dan een procedure bij COA volgt; WOWEI en dat ze wellicht alles verliezen en dan zelf een woning moeten zoeken.
Gevraagd wat hun plan was?
- Ze hebben géén plan.
- Willen een gesprek met de Gemeente (…)”
Dat denk ik ook en zolang dat blijft kunnen wordt dit alleen maar erger.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:27 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ze kunnen natuurlijk eindeloos in hoger beroep, uiteraard ondersteund door gratis advocaten
Ook vreemd dat praten met een tolk moet, maar de een stage loopt en de ander in een fastfoodrestaurant werkt.quote:
Daar is dan ook niets mis mee, maar als zelfs legitieme urgenties van geboren/getogen Nederlanders die jarenlang moeten wachten op een sociale huurwoning niet aan zo'n woning kunnen komen en zij dat gewoon weigeren omdat ze niet met zijn tweeën een slaapkamer willen delen, verliezen ze wat mij betreft terecht alle empathie voor hun situatie. Ook met media-aandacht.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze gaan gewoon hulp krijgen van mensen die hun situatie erg sneu vinden. Dat hebben we echt vaker zien gebeuren. Zorg dat je in de media komt en dan komen de hulptroepen vanzelf aan rennen.
In Overvecht nota bene, zou dan gelijk ook een fiets regelen, met de binnenstad (in het weekend stappen en lekker naar Club Basis gaan) en qua OV met Utrecht CS om de hoek zou ik zo veel mogelijk uit deze situatie halen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Denk dat er veel broers in NL zijn die een moord zouden doen voor zo'n gezamenlijke woning op de huidige woningmarkt.
Nou, dat dus. Dit flatje is een prima eerste stap en van daaruit kunnen ze verder zoeken.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:30 schreef Flitsbezorger het volgende:
Net het dossier op Rechtspraak.nl gelezen: eigen schuld, dikke bult. Een gegeven paard in de bek kijken, dit dat.
Heb meer medelijden met hun advocaat die ze zelfs herhaaldelijk heeft verzocht om dat huis gewoon te accepteren en vanuit daar verder te zoeken in verband met de mogelijke consequenties.
Tsja.
Uit het vonnis:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Weliswaar gaat het hier om twee broers, maar er zijn toch tig stellen/gezinnen waarvan het dagritme niet naadloos op elkaar aansluit? Alsof die allemaal recht hebben op een groter huis...
[..]
Haha ja, toen ik een kind was woonde een van mijn ooms ook in een flat. Die kon ik dus nooit bezoeken. Oh wacht, toch wel.
quote:Op 18 februari 2025 is aan [gedaagde sub 1 (voornaam)] en [gedaagde sub 2 (voornaam)] een woning aangeboden (hierna: de woning). De woning is een sociale huurwoning in een flat aan de [straat 2] [nummeraanduiding 2] te ( [postcode 2] ) [plaats] . De totale oppervlakte is 55 vierkante meter. Er is een keuken, een hal met berging en een badkamer met toilet (samen: de overige ruimtes), een woonkamer van 365cm x 506cm en een slaapkamer van 365cm x 433cm. De huurprijs bedraagt ¤ 682,96 per maand, te vermeerderen met ¤ 115,16 per maand aan servicekosten en verbruikskosten dus in totaal ¤ 798,12 (inclusief).
Me dunkt dat de gemiddelde 20 of 21 jarige maar wat graag een appartementje van 55m2 wil delen voor nog geen 400 euro de man waar dan ook nog huursubsidie overheen komt. Gevalletje graag of niet. Als je een baan hebt zoek je lekker iets in de private sector. Kan je broer lekker studeren in z'n riante sociale huurwoning.quote:Volgens [gedaagde sub 1 (voornaam)] en [gedaagde sub 2 (voornaam)] kan alleen sprake zijn van passende huisvesting als ofwel ieder van hen een eigen appartement wordt aangeboden, ofwel één appartement voor hen beiden, mits die ten minste twee slaapkamers heeft (naast een woonkamer en de overige ruimtes). Zij hebben aangevoerd dat zij allebei volwassen zijn en verschillende leefstijlen hebben, omdat [gedaagde sub 2 (voornaam)] werkt terwijl [gedaagde sub 1 (voornaam)] nog studeert. [gedaagde sub 2 (voornaam)] komt vaak laat in de avond of ’s nachts thuis van zijn werk. Door die gebroken nachten kan [gedaagde sub 1 (voornaam)] minder goed studeren en hij moet (op dit moment) medicijnen gebruiken om beter te kunnen slapen. Daarnaast hebben zij aangevoerd dat zij jongere broers en zussen hebben die elders in Nederland woonachtig zijn en die bij hen moeten kunnen blijven logeren. De aangeboden woning moet worden gedeeld en heeft slechts één slaapkamer (naast een woonkamer en de overige ruimtes) en is dus niet passend, aldus nog steeds [gedaagde sub 1 (voornaam)] en [gedaagde sub 2 (voornaam)] .
Ze hoeven geen slaapkamer te delen want de woonkamer kan ook als slaapkamer gebruikt worden. Ze betogen echter dat ze ook ruimte nodig hebben om hun broers en en zussen die elders hier wonen te laten logeren. En dat in de woonkamer slapen te onrustig is. Ze willen iig elk een eigen slaapkamer. Vinden dat ze daar toch echt recht op hebben, eigenlijk hebben ze recht op 2 woningen want ze hebben daar toch een aanvraag voor ingediend ? !quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:49 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Daar is dan ook niets mis mee, maar als zelfs legitieme urgenties van geboren/getogen Nederlanders die jarenlang moeten wachten op een sociale huurwoning niet aan zo'n woning kunnen komen en zij dat gewoon weigeren omdat ze niet met zijn tweeën een slaapkamer willen delen, verliezen ze wat mij betreft terecht alle empathie voor hun situatie. Ook met media-aandacht.
Details daargelaten, lang verhaal kort: ze voelen zich te beroerd om het meeste uit hun vierkante meters te halen komende vanuit hun AZC vanwege luxe-problemen als logés en slaapplek (alsof het in een overvolle AZC beter isquote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze hoeven geen slaapkamer te delen want de woonkamer kan ook als slaapkamer gebruikt worden. Ze betogen echter dat ze ook ruimte nodig hebben om hun broers en en zussen die elders hier wonen te laten logeren. En dat in de woonkamer slapen te onrustig is. Ze willen iig elk een eigen slaapkamer. Vinden dat ze daar toch echt recht op hebben, eigenlijk hebben ze recht op 2 woningen want ze hebben daar toch een aanvraag voor ingediend ? !
Dan verdwijnen ze in de illegaliteit met alle maatschappelijke ellende die erbij hoort. Dan moeten we ook doorpakken en ze begeleiden tot in de vliegtuigstoel naar Somalië. En daarna de vraag stellen of ze überhaupt terecht asiel hebben gekregen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ze werkelijk op straat gezet worden. Er zal vast wel weer een potje geld opengetrokken worden en ze zullen ergens in een hotel gestald worden op kosten van de belastingbetaler. Ik moet nog zien dat ze echt op straat worden gezet, zou het wel toejuichen.
Dat zou in de ideale situatie zo werken.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan verdwijnen ze in de illegaliteit met alle maatschappelijke ellende die erbij hoort. Dan moeten we ook doorpakken en ze begeleiden tot in de vliegtuigstoel naar Somalië. En daarna de vraag stellen of ze überhaupt terecht asiel hebben gekregen.
Dat zal op individuele gronden geweest zijn, want simpelweg het feit dat je uit Somalië bent gevlucht is niet afdoende.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:11 schreef JopieKlaassen het volgende:
Waarom hebben Somaliërs recht op asiel?
In dat land staat Nederland bekend om de gemakkelijke manier waarop je hier een goed leven kunt krijgen. Plus hoe gemakkelijk je hier het een en ander kunt afdwingen, dat is wrs de reden dat deze mannen niet voor rede vatbaar bleken. Ze konden domweg niet geloven dat ze niet hun zin zouden krijgen. Want dat hoort toch wél zo te gaan voor Somaliërs hier in Nederland ?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:21 schreef RotatoR het volgende:
Het is toch ook volslagen krankjorum dat we dit als 'vluchten' zien
[ afbeelding ]
De halve clan zal hier wel inmiddels zitten en die kunnen je echt wel vertellen welk verhaal je daarvoor moet opdissen....quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zal op individuele gronden geweest zijn, want simpelweg het feit dat je uit Somalië bent gevlucht is niet afdoende.
Geen idee, uiteindelijk oordeelt de rechter daarover. Het aantal Somaliërs dat naar Nederland komt is ook wel vrij beperkt. Het was 4% van de instroom van pakweg 1500 in april b.v., dus dat zijn er 60.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De halve clan zal hier wel inmiddels zitten en die kunnen je echt wel vertellen welk verhaal je daarvoor moet opdissen....
En jij bent ?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit soort extreemrechtse oerpraat ga je maar in Twente bezigen maar niet hier.
Ze komen waarschijnlijk alleen in aanraking met die vluchtelingengroupies, die hen ook niet met de beide benen op de grond doen staan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In dat land staat Nederland bekend om de gemakkelijke manier waarop je hier een goed leven kunt krijgen. Plus hoe gemakkelijk je hier het een en ander kunt afdwingen, dat is wrs de reden dat deze mannen niet voor rede vatbaar bleken. Ze konden domweg niet geloven dat ze niet hun zin zouden krijgen. Want dat hoort toch wél zo te gaan voor Somaliërs hier in Nederland ?
Als jij mij vrijstelt van betalen dan mag jij lekker doen in jouw regio waar jij je goed bij voelt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit soort extreemrechtse oerpraat ga je maar in Twente bezigen maar niet hier.
De maatschappelijke kosten, van criminaliteit, gekraakte woningen en verslaving bijvoorbeeld, worden ook afgewenteld op "jou". Dat ervan uitgaande dat ze dakloos worden dan wel. En zonder status raken ze ook hun baan en opleiding kwijt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zou in de ideale situatie zo werken.
Maar als ik moet kiezen tussen op mijn kosten in een hotel of de illegaliteit in, dan kies ik voor dat laatste voor deze broers.
Maar eens, in het ideale geval zitten ze op de eerst volgende vlucht naar Mogadishu.
Denk dat het minder een kwestie van willen begrijpen is maar dat ze allebei gewoon mokerdom zijnquote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Zelfs de tolk werd er wat hopeloos van en gaf aan dat het lijkt of de jongens het gewoon niet willen begrijpen.
Waarschijnlijk van iemand gehoord dat ze altijd nee moeten zeggen tegen zo'n soort woning, wat er ook gezegd wordt, en ze dan uiteindelijk wel wat beters krijgen. Wat betekent dat deze tactiek al vele malen wel gewerkt moet heben.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:41 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Denk dat het minder een kwestie van willen begrijpen is maar dat ze allebei gewoon mokerdom zijn
Van iemand die ik ken en bij een woningbouwvereniging werkt hoor ik dat het geregeld voorkomt, en dat de woningbouw bij weigerende statushouders dan maar een andere woning aanbiedt. Voor hen maakt het natuurlijk ook weinig uit of ze nu woning A of woning B verhuren.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk van iemand gehoord dat ze altijd nee moeten zeggen tegen zo'n soort woning, wat er ook gezegd wordt, en ze dan uiteindelijk wel wat beters krijgen. Wat betekent dat deze tactiek al vele malen wel gewerkt moet heben.
Nee, dat kunnen ze niet. Het gaat hier namelijk niet om een asielaanvraag.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:27 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Je maakt het ook een stuk onaantrekkelijker om hier te blijven. Dit soort lui heeft geen enkele binding met Nederland en komt hier maar voor 1 ding: voorzieningen. Als ze die vervolgens niet krijgen trekt een groot deel na verloop van tijd weg.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De maatschappelijke kosten, van criminaliteit, gekraakte woningen en verslaving bijvoorbeeld, worden ook afgewenteld op "jou". Dat ervan uitgaande dat ze dakloos worden dan wel. En zonder status raken ze ook hun baan en opleiding kwijt.
Dit maakt het verweer dat ze "bedenktijd nodig hadden" des te storender. Er zijn meerdere gesprekken geweest, tolken erbij, blijven weigeren... hoeveel bedenktijd wil je hebben dan?quote:“Vandaag nog 1 poging gewaagd, samen met (…), om de broers over te halen de woning te accepteren. Gesprek was met tolk en die met ons heel erg haar best deed op de jongens in te praten maar helaas….. ze blijven heel erg in herhaling vallen:
- Het is de schuld van COA, die heeft niet goed doorgegeven aan de Gemeente dat ze niet samen willen wonen.
- We zeggen het al heel lang dat we dat niet willen en COA doet niks.
- We tekenen niet, dit huis is niet geschikt voor ons. We willen niet samen, het is voor 1 persoon.
- Dat ze studeren, niet een huis willen delen
En dat 10x…..
Kunnen ze niet apart in een cel?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit maakt het verweer dat ze "bedenktijd nodig hadden" des te storender. Er zijn meerdere gesprekken geweest, tolken erbij, blijven weigeren... hoeveel bedenktijd wil je hebben dan?
Dan zet je er twee eenpersoonsbedden neer.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kunnen ze niet apart in een cel?
Gezegd hebbende dat ik het eigenlijk ook niet zie zitten om elke avond met mijn broertje een bed te delen.
Het idee is natuurlijk twee appartementen verkrijgen en dan een appartement onderverhuren.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:14 schreef Kim-Holland het volgende:
Wat ging er aan vooraf?
Musa (20) en Salah (21) wonen al jaren samen op één kamer in een Utrechts asielzoekerscentrum (azc). Maar de Somalische broers moeten vertrekken omdat ze een woning aan de Overvechtse Kasaidreef hebben geweigerd. De rechter moet nu uitsluitsel geven.
[..] https://www.bd.nl/binnenl(...)%2Fwww.google.com%2F
Op Telegraaf nu een artikel maar is Premium.
Dus dan maar zo;
De rechter heeft gesproken;
https://uitspraken.rechts(...)owbutton=true&idx=11
Totaal van de ratten besnuffeld in de week waarin we lazen dat werkende 30-ers noodgedwongen bij hun ouders op zolder moeten blijven wonen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je maakt het ook een stuk onaantrekkelijker om hier te blijven. Dit soort lui heeft geen enkele binding met Nederland en komt hier maar voor 1 ding: voorzieningen. Als ze die vervolgens niet krijgen trekt een groot deel na verloop van tijd weg.
fixtquote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:33 schreef Chivaz het volgende:
Waarom zitten er überhaupt Somaliërs in een AZC in Nederland?
Ik vind dat al decennia onbegrijpelijk maar destijds vonden nog véél meer mensen dat we dat moesten accepteren. Vooruit denken is schijnbaar iets heel ingewikkelds. Simpel rekenen ook.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Totaal van de ratten besnuffeld in de week waarin we lazen dat werkende 30-ers noodgedwongen bij hun ouders op zolder moeten blijven wonen.
En dan dit soort mislukkelingen van 20 en 21 jaar, nog niks gepresteerd, nog niks bijgedaregen aan de samenleving met zo'n eisenpakket.
Onbegrijpelijk dat er hele volsstammen zijn die vinden dat we dit moeten accepteren.
Sowieso, alles wat daar staat is exact waar zo'n beetje elke Nederlandse 20- of 21-jarige mee te maken heeft. Dat heet student zijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Weliswaar gaat het hier om twee broers, maar er zijn toch tig stellen/gezinnen waarvan het dagritme niet naadloos op elkaar aansluit? Alsof die allemaal recht hebben op een groter huis...
[..]
Haha ja, toen ik een kind was woonde een van mijn ooms ook in een flat. Die kon ik dus nooit bezoeken. Oh wacht, toch wel.
Dit dus. Dan hoeven ze niet te werken voor hun geld.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het idee is natuurlijk twee appartementen verkrijgen en dan een appartement onderverhuren.
Mijn eerste apartement was 11m2 groter en bedoeld voor hele jaren 50 gezinnen. Echt super zielig deze jongens.quote:
Er zijn al meerdere generaties volwassenen geworden zonder herinnering aan de laatste linkse premier. Hoe incompetent is rechts als na decennia nog alles de schuld van een ander is?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:55 schreef Cruzinats het volgende:
Links moet opkomen voor onze sociale voorzieningen, maar in plaats daarvan geven ze alles weg aan asielzoekers.
Het moderne links is de grootste vijand van de gewone arbeider.
Helaas (of misschien gelukkig) is de signatuur van de premier niet bepalend voor het klimaat in de samenleving en de richting die ambtenarij en rechterlijke macht aanhouden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn al meerdere generaties volwassenen geworden zonder herinnering aan de laatste linkse premier. Hoe incompetent is rechts als na decennia nog alles de schuld van een ander is?
aLlEs Is De ScHuLd VaN lInKs1!1!quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:55 schreef Cruzinats het volgende:
Links moet opkomen voor onze sociale voorzieningen, maar in plaats daarvan geven ze alles weg aan asielzoekers.
Het moderne links is de grootste vijand van de gewone arbeider.
Wat is representatieve democratie met coalitievorming toch verschrikkelijk. Ik heb ook veel liever een dictatuur.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:12 schreef quo_ het volgende:
[..]
Helaas (of misschien gelukkig) is de signatuur van de premier niet bepalend voor het klimaat in de samenleving en de richting die ambtenarij en rechterlijke macht aanhouden.
Daarbij komt nog bij dat we 15 jaar lang een zogenaamd rechtse premier gehad hebben die er alles aan gedaan heeft omop het pluche te kunnen blijven. In de praktijk heeft links daarbij veel meer invloed gekregen dan je zou verwachten.
En een bijlesleraar die je leert dat voltooid deelwoorden nooit op -dt eindigen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:53 schreef Telefoonvork het volgende:
Mijn heilige drieëenheid (mij, mijzelf en ik) hebben elk een eigen slaapkamer nodig. Daarnaast moeten wij een aparte woonkamer, grote eetkeuken, badkamer met bubbelbad, en wc die met goud is bekleedt.
Niemand? Kom op! Dat is toch niet zo moeilijk!
Slechte keuze.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:21 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Wat is representatieve democratie met coalitievorming toch verschrikkelijk. Ik heb ook veel liever een dictatuur.
Nee..quote:
Ja Etto, we kennen inmiddels je waandenkbeelden over Woke wel. Die hoef je niet in elk topic weer uit te reutelen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee..
Alles is de schuld van uit de VS overgewaaide Woke-DEI manie, die nu eenmaal heeft bepaald dat alles wat blank en Westers is, crimineel is, en derhalve dat alle grieven van mensen, wanneer ze een tintje hebben, helemaal gerechtvaardigd zijn.
Ik zie het donker in voor onze vrouwen, ongelovigen en homo's.
Je hebt ze nog nooit kunnen weerleggen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja Etto, we kennen inmiddels je waandenkbeelden over Woke wel. Die hoef je niet in elk topic weer uit te reutelen.
Nou, veel plezier met keizer Frans de eerste dan maar.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:21 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Wat is representatieve democratie met coalitievorming toch verschrikkelijk. Ik heb ook veel liever een dictatuur.
De een studeerd en de ander werkt.quote:
Dat klopt niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De een studeerd en de ander werkt.
Maar er is een (niet Engelse) tolk nodig?
Er zit wel redelijk wat ironie in het geklaag van dit soort zwakzinnigen over de taalbeheersing van migranten terwijl ze zelf nog niet eens de basis van de Nederlandse taal beheersen.quote:
*zelf niet eensquote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zit wel redelijk wat ironie in het geklaag van dit soort zwakzinnigen over de taalbeheersing van migranten terwijl ze zelf nog niet eens de basis van de Nederlandse taal beheersen.
Gut ja, laten we het vooral dáár over hebben.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zit wel redelijk wat ironie in het geklaag van dit soort zwakzinnigen over de taalbeheersing van migranten terwijl ze zelf nog niet eens de basis van de Nederlandse taal beheersen.
Zie anders even mijn eerste post in dit topic knullebol.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gut ja, laten we het vooral dáár over hebben.
Alles om de aandacht af te leiden van het werkelijke probleem.
Hoeft niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou, veel plezier met keizer Frans de eerste dan maar.
Dan heb ik veel liever @Straatcommando.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou, veel plezier met keizer Frans de eerste dan maar.
Welnee, er is al jaren geen significante invloed vanuit die partij. Het probleem is vooral dat de fantasieën van partijen als de pvv wat botsen met de realiteit.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeft niet.
De dictatoriale wasem van het 'progressief deugfascisme' van zijn onzalige, kreupele huwelijk met GL domineert al jaren het publieke domein.
Vooral lief zijn voor mensen met een tintje. Dekoloniseren. Diversiteit als fetisj. Dat soort spul.
Timmermans heeft al lang gewonnen.
Iemand die zich “van Belgie” noemt, en fan is van koloniseren. De Congo is erg blij dat jij niet aan de macht bent.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeft niet.
De dictatoriale wasem van het 'progressief deugfascisme' van zijn onzalige, kreupele huwelijk met GL domineert al jaren het publieke domein.
Vooral lief zijn voor mensen met een tintje. Dekoloniseren. Diversiteit als fetisj. Dat soort spul.
Timmermans heeft al lang gewonnen.
Oh really?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welnee, er is al jaren geen significante invloed vanuit die partij. Het probleem is vooral dat de fantasieën van partijen als de pvv wat botsen met de realiteit.
Ik zou even opzoeken wat België oorspronkelijk betekende.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:47 schreef Shotty het volgende:
[..]
Iemand die zich “van Belgie” noemt, en fan is van koloniseren. De Congo is erg blij dat jij niet aan de macht bent.
Ja precies, de bezuiniging op de GGZ is een kwalijke zaakquote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh really?
Vandaar dat het gros van media en academia al jaren de toon van Frans en z'n Lonely Hearts Club Band aanslaat. Dat hele DEI-gezwam is een soort illusie of zo, i.p.v. een gesubsideerd gezwel dat bedrijven, scholen en universiteiten al jaren lastigvalt.
En ge-gar-an-deerd dat er weer legio hippies op de bres gaan springen voor deze zielige, arme, oh zo onderdrukte slachtoffers van systematisch racisme en koloniaal denken.
Of, je hebt al jaren geen universiteit, groot bedrijf of school van binnen gezien.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja precies, de bezuiniging op de GGZ is een kwalijke zaak
Betekende. Oftewel in het verleden. In de huidige tijd, sinds voor jij geboren bent, betekend dat het land in Europa tussen Frankrijk en Nederland.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou even opzoeken wat België oorspronkelijk betekende.
Nee, het was en is de Latijnse benaming voor de Lage Landen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:53 schreef Shotty het volgende:
[..]
Betekende. Oftewel in het verleden. In de huidige tijd, sinds voor jij geboren bent, betekend dat het land in Europa tussen Frankrijk en Nederland.
Lijkt me raar. Ik zie alledrie toch regelmatig vanbinnen. Maar je, mijn mondhoeken beginnen niet spontaan te schuimen bij het minste of geringste. Denk dat daar het verschil zit. Fijne avond verder!quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of, je hebt al jaren geen universiteit, groot bedrijf of school van binnen gezien.
Lijkt me iets schappelijker.
Maar blijf geloven in dat Grote Gelijk.
Werkelijk.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lijkt me raar. Ik zie alledrie toch regelmatig vanbinnen. Maar je, mijn mondhoeken beginnen niet spontaan te schuimen bij het minste of geringste. Denk dat daar het verschil zit. Fijne avond verder!
Kan toch ook een slaapbank in de woonkamer. Een zelfstandige woning met 2 kamers is luxe als je 20 bent.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:30 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Sowieso, alles wat daar staat is exact waar zo'n beetje elke Nederlandse 20- of 21-jarige mee te maken heeft. Dat heet student zijn.
Of nou ja, tegenwoordig mag je verdomme al blij zijn áls je ergens in kunt trekken dus ze zitten nog aan de goede kant ook. Mijn God zeg...
55 vierkante meter met z'n tweeën, boe fucking hoe. Die gedeelde slaapkamer is misschien wat minder maar goed, misschien kan er een tussenwandje in.
Hmm..quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Als ik de tijd terug kon draaien, dan had ik ook voor een andere woning gekozen, een veel grotere. In de praktijk blijf je meestal gewoon in die ene woning die je gekozen hebt tot aan je dood.
Als je als alleenstaande voor een 1 of 2 kamer woning hebt gekozen en je krijgt later 2 kinderen na trouwen, dan heb je pech, had je maar niet moeten accepteren.
En de vlag uit.quote:
Je hebt goede en slechte mensen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lijkt me raar. Ik zie alledrie toch regelmatig vanbinnen. Maar je, mijn mondhoeken beginnen niet spontaan te schuimen bij het minste of geringste. Denk dat daar het verschil zit. Fijne avond verder!
🤣quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het was en is de Latijnse benaming voor de Lage Landen.
Maar dat mensen qua geschiedenis en historisch inzicht, zeker ter progressieve zijde, net zo belezen zijn als een half dronken chimpansee was me al langer duidelijk.
Zolang het allemaal maar in het narratief van het perverse witte Westen past.
Hoezo dit? Je kunt toch altijd weer na genoeg punten te hebben gespaard reageren op een grotere huurwoning? Kan even duren in dit systeem, maar tot aan je dood is (hopelijk) een lange tijd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Als ik de tijd terug kon draaien, dan had ik ook voor een andere woning gekozen, een veel grotere. In de praktijk blijf je meestal gewoon in die ene woning die je gekozen hebt tot aan je dood.
Als je als alleenstaande voor een 1 of 2 kamer woning hebt gekozen en je krijgt later 2 kinderen na trouwen, dan heb je pech, had je maar niet moeten accepteren.
Ja, als je wil kan er natuurlijk op die manier ook omheen worden gewerkt. Maar ik probéér nog mee te denken omdat die ene gast slecht slaapt ofzo. Hoewel die dan in de slaapkamer zou gaan natuurlijk, maar goed, even om onderling gebitch te voorkomen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kan toch ook een slaapbank in de woonkamer. Een zelfstandige woning met 2 kamers is luxe als je 20 bent.
Dan moet je dit ook wel aanspreken:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Goed dat die uitvreters uit het COA zijn gezet. Eindelijk eens een positief bericht over asielzoekers.
enquote:Streep door voorrang statushouders
Mona Keijzer: ’Als Nederlandse starter rond de 30 word je ingehaald door een 20-jarige uit Syrië voor een sociale huurwoning, mensen trekken dit niet meer’
De rest achter de betaalmuur van de telegraaf.quote:De woon/asielminister ziet haar plan als ’normaliseren’. „Dus het gelijktrekken in behandeling. Wanneer je als Nederlandse starter rond de 30 jaar zo’n beetje aan de beurt bent voor een sociale huurwoning, word je links en rechts ingehaald door een 20-jarige uit Syrië. Mensen trekken dat niet meer. Dat normaliseren zit er dus in: hoe wonen twintigers en dertigers in Nederland? Nou, die delen woningen, wonen bij familie, bij een hospita, wonen op het bedrijf waar ze werken, die regelen het zelf. Ik vind dat we op dezelfde manier moeten gaan werken bij statushouders.”
Ja, dat zeg ik.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:08 schreef Shotty het volgende:
[..]
🤣
Grappigste post ooit.
Als je namelijk daadwerkelijk een beetje geschiedenis had gehad op de middelbare school had je geweten dat het woord België is afgeleid van de Latijnse namen voor de lage landen, namelijk Belgica en Belgium.
Dit is weer afgeleid van de naam die ze gaven aan de stammen die er woonden: Belgae.
Het spijt me dus te moeten zeggen dat jou nickname toch echt slaat op het huidige land België.
Maar volgens mij kan je tegenwoordig op Fok! Je nickname veranderen.
Het is nog terug te zijn bij kaarten van Nieuw Nederland - oftewel Nova Belgica, waar Nieuw Amsterdam deel van was.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het was en is de Latijnse benaming voor de Lage Landen.
Maar dat mensen qua geschiedenis en historisch inzicht, zeker ter progressieve zijde, net zo belezen zijn als een half dronken chimpansee was me al langer duidelijk.
Zolang het allemaal maar in het narratief van het perverse witte Westen past.
Gruwelijk duur die dingenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is nog terug te zijn bij kaarten van Nieuw Nederland - oftewel Nova Belgica, waar Nieuw Amsterdam deel van was.
Ik spaar nog voor een echtequote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik heb toevallig een copie in mijn bibliotheek hangen.
richting de 1000 euro wel...quote:
Zucht.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 14:29 schreef Glazenmaker het volgende:
Ongelofelijk veel geld verspild voor een stel kneuzen dat statistisch gezien nooit gaat werken. Ik wordt bijna pvv'er.
Ja, oke. Maar nu? Niet met het hoofd nederig gebogen terug naar Somalie, ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 14:27 schreef Kim-Holland het volgende:
Somalische broers die woning weigeren mogen nu écht azc uitgezet worden.
De twee Somalische broers die een flat in Overvecht weigerden kunnen definitief uit hun Utrechtse azc gezet worden. Het tweetal kreeg de flat aangeboden, maar wil niet samenwonen. De zaak kwam eerder al voor de rechter waarna de broers in hoger beroep gingen, maar ook daar vangen ze bot.
https://uitspraken.rechts(...)howbutton=true&idx=7
[ afbeelding ]
Tweede correctie al binnen 24 uur. Ik wordt lui en slecht in spelling.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 14:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht.
Je bent al een eind op weg.
Zelf op zoek naar een woning. Ik wens ze daarbij veel succes.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 14:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, oke. Maar nu? Niet met het hoofd nederig gebogen terug naar Somalie, ongetwijfeld.
De laatste troef van de heren was blijkbaar om net te doen alsof het gesprek van het COA dat ze nu toch echt echt echt de woning moesten accepteren en anders op straat zouden komen te staan, niet gebeurd is. Zonder bewijs trapt daar niemand in natuurlijk.quote:Volgens [eisers c.s.] heeft de voorzieningenrechter een fout gemaakt door klakkeloos aan te nemen dat de nodige procedures door het COA correct zijn uitgevoerd. Daarbij hechten zij veel waarde aan het gesprek van 4 maart 2025 dat volgens hen niet heeft plaatsgevonden en volgens het COA wel.
De voorzieningenrechter heeft aangenomen dat [eisers c.s.] tijdens een gesprek op 4 maart 2025 nogmaals zijn gewaarschuwd voor de gevolgen van een weigering. Of en hoe dat is gebeurd wordt nu opnieuw ter discussie gesteld, maar het COA heeft met verklaringen nogmaals onderbouwd dat dit gesprek echt heeft plaatsgevonden. De heer [A] , die het gesprek met [eisers c.s.] zegt te hebben gevoerd, heeft verklaard dat dit geen inhoudelijk gesprek was, maar dat in dit gesprek is medegedeeld dat het COA bleef bij haar besluit en dat [eisers c.s.] 24 uur de tijd hadden om de woning te accepteren. Daarmee is de interpretatie van de voorzieningenrechter over het gesprek van 4 maart 2025 nader ingevuld. Dat de voorzieningenrechter hier een evidente fout heeft gemaakt is dus niet gebleken.
1.10.
In het kader van de zwaarwegende gevolgen van het besluit van het COA is ter zitting vandaag nog besproken of een andere uitspraak vanzelfsprekend zou zijn geweest als er geen aanknopingspunten zouden zijn voor een gesprek op 4 maart 2025. Maar ook daarvan is niet gebleken. [eisers c.s.] zijn ook na het gesprek van 27 februari 2025 namelijk niet teruggekomen op hun besluit om de woning te weigeren of niet passend te vinden. Ook in die zin kan niet worden gezegd dat de voorzieningenrechter een evidente fout heeft gemaakt.
Het belang van het verlies van woonruimte is al gewogen
1.11.
[eisers c.s.] hebben daarnaast geen nieuwe feiten en omstandigheden naar voren gebracht in deze procedure, maar alleen opnieuw aangevoerd dat zij op straat komen te staan als het vonnis wordt uitgevoerd. De kans dat dat gebeurt is inherent aan een veroordeling tot ontruiming van woonruimte en het voorzienbare gevolg van de weigering van de woning. Dat is dus geen noodsituatie waar de voorzieningenrechter op 19 juni 2025 geen rekening mee heeft kunnen houden. Het belang van het verlies van woonruimte heeft de voorzieningenrechter al gewogen bij de beslissing het besluit uitvoerbaar bij voorraad te verklaren, dus dat kan hier niet worden heroverwogen. Ook dat kan alleen de rechter in het hoger beroep doen. Er is daarom geen aanleiding om vanwege een noodsituatie of een belangenafweging af te wijken van het uitgangspunt dat een vonnis uitvoerbaar bij voorraad is.
Gegokt en nog meer verloren dus.quote:[eisers c.s.] zijn in het ongelijk gesteld en moeten daarom de proceskosten (inclusief nakosten) betalen. De proceskosten van het COA worden begroot op:
- griffierecht
¤ 714,00
- salaris advocaat
¤ 715,00
- nakosten
¤178,00
(plus de verhoging zoals vermeld in de beslissing)
Totaal
¤1.607,00
Alsof ze ooit geld gaan verdienen om de proceskosten terug te betalen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 14:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Gegokt en nog meer verloren dus.
De één werkt bij een fastfoodketen, de ander gaat naar school en loopt stage.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 14:45 schreef mackinac het volgende:
[..]
Alsof ze ooit geld gaan verdienen om de proceskosten terug te betalen.
Komt straks mijn maaltijd bezorgen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 14:53 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
De één werkt bij een fastfoodketen, de ander gaat naar school en loopt stage.
Ja, en beiden moeten nu een huurhuis in de vrije sector gaan betalen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 14:53 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
De één werkt bij een fastfoodketen, de ander gaat naar school en loopt stage.
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 14:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De laatste troef van de heren was blijkbaar om net te doen alsof het gesprek van het COA dat ze nu toch echt echt echt de woning moesten accepteren en anders op straat zouden komen te staan, niet gebeurd is. Zonder bewijs trapt daar niemand in natuurlijk.
[..]
Gegokt en nog meer verloren dus.
Niet echt, Lord.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Toch wel fijn dat dit soort dingen af en toe gebeurt, zodat heel FOK weer lekker on topic zijn racisme en xenofobie kan tonen.
Degene die immoreel gedrag van asielzoekers verdedigen zijn juist racistisch.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Toch wel fijn dat dit soort dingen af en toe gebeurt, zodat heel FOK weer lekker on topic zijn racisme en xenofobie kan tonen.
De Congo was privébezit van de koning van België en werd pas een Belgische colonie in 1908.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:47 schreef Shotty het volgende:
[..]
Iemand die zich “van Belgie” noemt, en fan is van koloniseren. De Congo is erg blij dat jij niet aan de macht bent.
Historisch besef en 'links-progressief' gaan al tijden niet goed samenquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Congo was privébezit van de koning van België en werd pas een Belgische colonie in 1908.
Dat klopt ook niet, Belgium was een onderdeel van Gallia Belgica, om specifieker te zijn, weerszijden van de Somme waar de Belloraci, Atrebates, en Ambiani woonden. Gallica Belgicia refereert aan het gebied direct ten noorden van Parijs tot aan de Rijn in het noorden en oosten.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 22:08 schreef Shotty het volgende:
[..]
🤣
Grappigste post ooit.
Als je namelijk daadwerkelijk een beetje geschiedenis had gehad op de middelbare school had je geweten dat het woord België is afgeleid van de Latijnse namen voor de lage landen, namelijk Belgica en Belgium.
Dit is weer afgeleid van de naam die ze gaven aan de stammen die er woonden: Belgae.
Het spijt me dus te moeten zeggen dat jou nickname toch echt slaat op het huidige land België.
Maar volgens mij kan je tegenwoordig op Fok! Je nickname veranderen.
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:47 schreef Shotty het volgende:
[..]
van België dus….quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Congo was privébezit van de koning van België en werd pas een Belgische colonie in 1908.
Erg goede grap.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:52 schreef Shotty het volgende:
[..]
[..]
van België dus….
Deze grap maakte ik overigens anderhalve maand geleden. Heeft het zo lang geduurd voordat je hem niet snapte?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |