Ik wacht even tot morgen wanneer je niet meer stomdronken bent.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:19 schreef Hiddendoe het volgende:
Madonna had maar een minimum aan talent
Ik ben het helemaal eens met Hiddendoe. Zo zie ik het ook.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik wacht even tot morgen wanneer je niet meer stomdronken bent.
Haar optreden bij het songfestival was daardoor wel echt memorabel. Het eerste nummer was veel dans, dus dat playbackte ze, maar het tweede nummer was live gezongen en dat was verschrikkelijk vals.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 07:30 schreef Eightyone het volgende:
Ze heeft best wat talenten, alleen ligt dat op andere vlakken dan zingen.
Vreemd genoeg werkt haar zwakke stem wel in een deel van haar nummers (op de wat nieuwere niet meer). Mits je het niet live hoort. Toch een bepaald soort geluid dat aanstekelijk is of zo. En je herkent het iig meteen.
Poeh dat was echt vreselijk.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 08:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Haar optreden bij het songfestival was daardoor wel echt memorabel. Het eerste nummer was veel dans, dus dat playbackte ze, maar het tweede nummer was live gezongen en dat was verschrikkelijk vals.
Madonna zou nooit zo succesvol zijn als ze zich alleen maar op haar artistieke talenten had gefocust.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik wacht even tot morgen wanneer je niet meer stomdronken bent.
Dat laatste vind ik pas bij de nummers van na Ray Of Light een probleem worden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 11:32 schreef CarbonC het volgende:
Op de eerste twee albums staan een paar leuke nummers, daarna wordt het wel erg commercieel en overgeproduceerd.
Ze heeft het in de opnames, die later op YouTube e.d. gekomen zijn, nog geprobeerd weg te moffelen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:44 schreef DrDentz het volgende:
De laatste keer dat ik iets over haar hoorde was toen ze een liedje mocht zingen tijdens het Songfestival, ik was er niet bijster van onder de indruk. Klonk slecht.
Maar ze kan niet zingen…quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:41 schreef marretak het volgende:
Madonna was écht revolutionair. Ze heeft popmuziek vernieuwd met haar eigen stijl en durfde taboes te doorbreken (denk aan seks, religie & zelfexpressie en het stiekem vaak dingen in blikjes kopen , bijv annanas in blik terwijl je weet dat dat eigenlijk not done is als daar 10 meter verderop een ECHT ananas te koop ligt ). Elk album van haar is anders: ze blijft zichzelf telkens opnieuw uitvinden én zet trends die de hele wereld overnemen. Hierdoor werd Madonna niet alleen een muziekicoon maar ook hét rolmodel voor artiesten wereldwijd) Haar invloed zie je nog steeds overal terug ? echt unieke klasse!
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:19 schreef Hiddendoe het volgende:
Madonna had maar een minimum aan talent, maar ze wist precies hoe ze de mensen moest bespelen.
Haar echte talent zit vnl. in het zakendoen. Zichzelf verkopen.
Trump zou nog een heleboel van haar kunnen leren.
Nou die teksten hebben idd niet zo heel veel om het lijf maar qua performance maakt ze dat wel weer goed. En ze heeft ook wel veel superlekkere pop songs gemaakt. Ook een kunst.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar Dylan had nog mooie teksten, toch? Kan Madonna niet zeggen.
Als je toen had gezegd dat Roseanne Barr er vandaag de dag beter uit zou zien had niemand je gelooft.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
Haar liedjes uit de jaren 80 zijn leuk en begin jaren 90 was ze veel in haar blote bibs te zien wat ik als puber ook helemaal niet erg vond. Daarna ging het bergafwaarts. Tegenwoordig ziet ze er door alle plastische chirurgie ook niet meer uit.
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 15:15 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als je toen had gezegd dat Roseanne Barr er vandaag de dag beter uit zou zien had niemand je gelooft.
Cher kan nog steeds retegoed zingen, dat helpt natuurlijk ook mee.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:45 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Cher is ook een 65+ Heck een 75+er zelfs. Maar die playbackt alleen het couplet van Believe en doet eigenlijk niets wat echt "sexy" is. Hooguit het pakje wat ze draagt (nog steeds) met If I Could Turn Back Time, en hoewel het wat smerig is vanuit een "bah oude mensen" oogpunt, kan ik alleen maar respect hebben voor A: Hoe soepel die vrouw nog is voor d'r leeftijd en B: Wat een goed figuur ze nog heeft. Hoeveel er echt is en hoeveel nep laten we in 't midden want valt ook bij Madonna over te praten. Maar waar Madonna voor mijn gevoel nu juist haar "legacy" aan het aantasten is houd Cher 'm re-de-lijk in tact.
Boven Michael Jackson? Nee onder Michael Jackson. Maar een artiest als Prince was ook groter dan Madonna.quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:06 schreef Mikeytt het volgende:
Kijk, niks dan respect voor Michael Jackson... de man was een icoon. Maar als je het mij vraagt, is Madonna op veel vlakken eigenlijk gewoon nóg indrukwekkender.
Madonna heeft niet alleen pop gemaakt, maar ze heeft de popcultuur *gevormd*. steeds zichzelf uitvinden, steeds choqeren... altijd een stap voor de rest. Michae lJackson had zijn moment en hoogtij, maar Madonna bleef decennia relevant als recent fenomeen!!
Zeker in een industire die toen niet helemaal vrouwvriendelijk was.
Madonna maakte niet alleen een show... ze maakte een PERFORMANCE!!
Zonder Madonna geen Britney, geen Gaga, geen Dua Lipa.... zij was DE blueprint!!!
Madonna was makkelijk de queen of pop, boven Michael Jackson.
Echt welquote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:59 schreef Cryptonees het volgende:
[..]
Boven Michael Jackson? Nee onder Michael Jackson. Maar een artiest als Prince was ook groter dan Madonna.
Bob Dylan heeft er zelfs nog de Nobelprijs voor Literatuur voor gekregen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar Dylan had nog mooie teksten, toch? Kan Madonna niet zeggen.
Vanaf het nummer Believe maakt ze wel volop gebruik van Auto-Tune.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:57 schreef Jordy-B het volgende:
Cher kan nog steeds retegoed zingen, dat helpt natuurlijk ook mee.
Die hadden ze wat mij betreft beter aan zijn tijdgenoot Leonard Cohen kunnen uitreiken.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 17:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Bob Dylan heeft er zelfs nog de Nobelprijs voor Literatuur voor gekregen.
Beyoncé. Ed Sheeran. En als Adele muzikaal weer ontwaakt, lukt het haar ook wel.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 17:48 schreef Cryptonees het volgende:
Madonna komt uit een tijd waar de concurrentie echt wereldklasse was.
Dit waren de Artiesten in die tijd die wereldwijd elk stadion wel vol kregen
*rijtje artiesten*
Wie was dan de grootste? Ik denk dat MJ nummer 1 was. De rest was gewoon heel erg goed. Zeker als je dat vergelijkt met de huidige tijd. Wie kan er tegenwoordig nog een stadion vol krijgen in heel de wereld. Taylor Swift? En dan?
Ze was de eerste die het gebruikte als muzikaal instrument (en er succes mee had).quote:Op dinsdag 15 juli 2025 17:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Vanaf het nummer Believe maakt ze wel volop gebruik van Auto-Tune.
Cher heeft niet voor niets als bijnaam Queen of Auto-Tune.
Ja, en over Madonna kunnen we kort zijn.quote:
Cher kan inderdaad nog heeeeel erg lekker zingen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Cher kan nog steeds retegoed zingen, dat helpt natuurlijk ook mee.
Je merkt bijvoorbeeld bij Mariah Carey dat die niet is meegegroeid met haar stem.
En wat te denken van Tina? Ze borduurde lekker door op de 'succesformule' van Ike, en is er een onuitwisbaar icoon mee geworden.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ja, en over Madonna kunnen we kort zijn.
Madonna is enorm overrated.
Dat ze steeds gekke dingen moet verzinnen om in de belangstelling te blijven, getuigt in de eerste plaats van een gebrek aan talent.
Artiesten met echt talent hebben al die gekkigheid niet nodig. Neem even als voorbeeld Bryan Adams. Die houdt zich verre van allerlei gekkigheid, houdt zijn privéleven ook strikt privé, geeft zelden interviews, maar hij maakt wel gewoon goede muziek die ook goed verkoopt en waar hij volle zalen mee trekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |