abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2025 @ 18:40:18 #1
131800 Tarado
cap de fusca
pi_217986768

13 juni 2025: "Operation Rising Lion"
• Vroege ochtend 03:00 lokale tijd: Israelische luchtmacht lanceert vijf golven luchtaanvallen op zo'n 100 doelen
• Doelen zijn o.a. nucleaire sites (Natanz, Teheran, Isfahan, Arak, Khorramabad) en militaire infrastructuur
• 200+ gevechtsvliegtuigen, 330+ precisiemunitie ingezet .
• Mossad-sabotage: installatie van dronebasis nabij Teheran, vernietigt luchtafweercapaciteiten

Doelwitten en slachtoffers
• Nucleaire infrastructuur zwaar getroffen: vooral in Natanz en andere verrijkingsfaciliteiten
• Doden onder hoge militairen & wetenschappers:
• IRGC-commandant Hossein Salami
• Stafchef Mohammad Bagheri
• Airforce-commandant Amir Ali Hajizadeh
• Diverse toponderzoekers (o.a. Fereydoun Abbasi, Mohammad Mehdi Tehranchi)

Burgerslachtoffers gemeld in Teheran en omliggende woonwijken, met ruim 70 doden en ongeveer 320 gewonden.

twitter

twitter

Een tijdlijn:

2005-2010
• Iran intensiveert uraniumverrijking; Isral en VS waarschuwen voor kernwapenontwikkeling.
• Hezbollah (Libanon, door Iran gesteund) herbewapent zich na de oorlog van 2006 met Isral.
• Isral voert cyberaanvallen uit op Iraanse nucleaire installaties (o.a. Stuxnet-virus, ontdekt rond 2010).

2011-2015
• Syrische burgeroorlog: Iran stuurt Revolutionaire Garde en Hezbollah-strijders om Assad te steunen.
• Isral begint reeks luchtaanvallen op wapenkonvooien en Iraanse bases in Syri.
• Iran sluit nucleair akkoord (JCPOA) met VS, EU, Rusland, China -> tijdelijk wat lucht.

2016-2020
• VS (Trump) trekt zich in 2018 eenzijdig terug uit JCPOA; spanningen laaien weer op.
• Iran hervat verrijking; Isral intensiveert gerichte moorden op Iraanse kernwetenschappers.
• Proxy-groeperingen zoals Hezbollah en pro-Iraanse milities in Irak en Jemen worden actiever tegen Isral en bondgenoten.

2021-nu
• Isral voert 'schaduwoorlog' verder op: sabotage van centrifugesites, explosies in militaire fabrieken.
• Toenemende drone-aanvallen vanuit Syri en Irak op Isralische doelen en bondgenoten.
• Pogingen tot nieuw nucleair akkoord mislukken; wederzijds wantrouwen verdiept zich.
  donderdag 19 juni 2025 @ 18:42:09 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217986783
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik denk dat Israel met de VS nu wel moeten doorpakken. Om de restjes van Hamas te elimineren en Iran tot een regime change te dwingen. Je kunt nu ook niet terug.

Maar het grote probleem voor Isral is de lange termijn. Die is zo ongelofelijk onzeker. Welk land staat straks op tegen Isral?
Wat als de VS ooit, een anti Isral beleid krijgt?
De verdediging niet meer kan financieren of iets dergelijks.

Voor de lange termijn zou ik de Isralirs aanraden om de boel op te pakken en elders te gaan vestigen. Op een juiste manier.
Niet hier.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 19 juni 2025 @ 18:46:01 #3
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217986792
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217986881
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2025 18:03 schreef HowardRoark het volgende: [..] Jawel, die is het wel. En mensen die boos worden hebben een moreel functionerend kompas. Niemand vind het 'tof' dat Iran wordt aangevallen, wel goed dat er wordt geprobeerd het nucleaire programma van een moslimfundamentalistisch regime te elimineren, wat het Midden-Oosten nog verder zou destabiliseren en de wereld een gevaarlijkere plek zou maken.
Weer een hoop emotie en 0 weerlegging van Piri.
pi_217986903
Motie van GroenLinks–PvdA dus afgewezen, enkel GroenLinks–PvdA, PvdD, SP en Denk stemde voor.

Schijnbaar kwam er van D66 en Volt nog een praatje over dat Palestijnen geen schuilkelders hebben en men daarom niet voor kon stemmen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217986934
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
Motie van GroenLinks–PvdA dus afgewezen, enkel GroenLinks–PvdA, PvdD, SP en Denk stemde voor.

Schijnbaar kwam er van D66 en Volt nog een praatje over dat Palestijnen geen schuilkelders hebben en men daarom niet voor kon stemmen?
Valt tegen van de SP. Daar zou je wat meer gezond verstand verwachten.

Dat de marxistenwappies van PvdD en de islamofascisten van Denk voorstemden is geen verassing.
pi_217986936
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:07 schreef HowardRoark het volgende:

Stel nou dat deze combinatie de verkiezingen wint? GroenLinks–PvdA, PvdD, SP, Denk, D66 EN Volt.
pi_217986943
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 18:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zegt veel over jou dat je het met Piri eens bent.
Neuh. Onze halve landmacht is afhankelijk van Isral spulletjes en onze eigen defensie industrie hebben we ook nodig.

Maar de stelling dat deze nieuwe oorlog waarschijnlijk niet gestart was zonder alle luchtafweer en het daarmee ook een aanvallend wapen is kan ik volgen.
pi_217986945
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Stel nou dat deze combinatie de verkiezingen wint? GroenLinks–PvdA, PvdD, SP, Denk, D66 EN Volt.
Zie de Amsterdamse clownshow, maar dan op landelijk niveau.
pi_217986948
Wat een beelden. _O_
Nee, is niet van nu. :')
Bekijk deze YouTube-video
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217986997
De Vulcan van de RAF, lijkt een beetje op de B-2.

Forum Admin donderdag 19 juni 2025 @ 19:17:30 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217986998
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 18:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ho Ho, ik heb nog geen arrestatiebevel tegen mij lopen. Bij mijn weten. :D
De avond is nog jong
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217987003
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Red–green alliance aan de macht, dat kan weinig goeds betekenen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 19 juni 2025 @ 19:18:45 #14
24533 ACT-F
pi_217987010
twitter
pi_217987030
quote:
11s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:18 schreef ACT-F het volgende:
[ x ]
Dit zijn letterlijk beelden van vanochtend. Ga je ook beelden uit 40-45 plaatsen of heb je ook wat nieuwers?
pi_217987035
quote:
13s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Red–green alliance aan de macht, dat kan weinig goeds betekenen.
Mevrouw Piri in ieder geval eventjes door het Openbaar Ministerie op laten roepen wegens het oproepen tot genocide.
  donderdag 19 juni 2025 @ 19:21:16 #17
131800 Tarado
cap de fusca
pi_217987041
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Neuh. Onze halve landmacht is afhankelijk van Isral spulletjes en onze eigen defensie industrie hebben we ook nodig.

Maar de stelling dat deze nieuwe oorlog waarschijnlijk niet gestart was zonder alle luchtafweer en het daarmee ook een aanvallend wapen is kan ik volgen.
Wat is er nieuw aan deze oorlog? Iran was natuurlijk al wat langer indirect bezig en ze zijn nu eindelijk zelf aan de beurt.
pi_217987045
Isralirs hebben in elk geval hun humor niet verloren.

twitter
  donderdag 19 juni 2025 @ 19:23:12 #19
24533 ACT-F
pi_217987058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:20 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Dit zijn letterlijk beelden van vanochtend. Ga je ook beelden uit 40-45 plaatsen of heb je ook wat nieuwers?
Ik was even verstoken van nieuws de afgelopen uren :{w
pi_217987094
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:20 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Nou nou nou. Ik zie jou niks nieuwers posten hoor.
pi_217987139
Even voor de geschiedenisboeken als het relevant gaat worden,

De leden Nordkamp (GL-PvdA), Ouwehand (PvdD), Pijpelink (GL-PvdA), Piri (GL-PvdA), Slagt-Tichelman (GL-PvdA), Stultiens (GL-PvdA), Teunissen (PvdD), Thijssen (GL-PvdA), Timmermans (GL-PvdA), Tseggai (GL-PvdA), Westerveld (GL-PvdA), White (GL-PvdA), El Abassi (DENK), Van Baarle (DENK), Beckermann (SP), Bromet (GL-PvdA), Bushoff (GL-PvdA), Chakor (GL-PvdA), Dijk (SP), Dobbe (SP), Ergin (DENK), Gabrils (GL-PvdA), Haage (GL-PvdA), Hirsch (GL-PvdA), De Hoop (GL-PvdA), Kathmann (GL-PvdA), Van Kent (SP), Klaver (GL-PvdA), Kostic (PvdD), Krger (GL-PvdA), Lahlah (GL-PvdA), Van der Lee (GL-PvdA), Mohandis (GL-PvdA), Mutluer (GL-PvdA) en Van Nispen (SP) stemden voor.
pi_217987149
Ik zag Rob Oudkerk net bij Nieuws van de dag (SBS6). Die schaamde zich kapot voor z'n partij en had het over het opzeggen van zijn lidmaatschap. Hij las voor uit een WhatsApp-groep met andere PvdA-leden die ook hun opzegging aankondigden, mensen die al > 40 jaar lid zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_217987152
Die hele motie slaat nergens op want het is gebaseerd op een hypothetische situatie. Als Israel geen luchtafweer zou hebben zou de hele situatie in het midden oosten er sowieso anders uit hebben gezien. Misschien zou Israel niet bestaan, misschien zouden ze juist extra hard erin gaan etc... hoe zouden ze reageren op de raketten van hezbollah een tijdje terug? Zonder luchtafweer zou Beirut nu waarschijnlijk al plat zijn.

Zonder ontwikkelingshulp in Gaza zouden de burgers misschien al lang in opstand zijn gekomen tegen Hamas? Misschien had Hamas dan minder middelen om Israel aan te vallen. Ik zie een kans voor een motie om alle ontwikkelingshulp naar Palestijnen te stoppen.
pi_217987164
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:32 schreef UitStraling het volgende:
Even voor de geschiedenisboeken als het relevant gaat worden,

De leden Nordkamp (GL-PvdA), Ouwehand (PvdD), Pijpelink (GL-PvdA), Piri (GL-PvdA), Slagt-Tichelman (GL-PvdA), Stultiens (GL-PvdA), Teunissen (PvdD), Thijssen (GL-PvdA), Timmermans (GL-PvdA), Tseggai (GL-PvdA), Westerveld (GL-PvdA), White (GL-PvdA), El Abassi (DENK), Van Baarle (DENK), Beckermann (SP), Bromet (GL-PvdA), Bushoff (GL-PvdA), Chakor (GL-PvdA), Dijk (SP), Dobbe (SP), Ergin (DENK), Gabrils (GL-PvdA), Haage (GL-PvdA), Hirsch (GL-PvdA), De Hoop (GL-PvdA), Kathmann (GL-PvdA), Van Kent (SP), Klaver (GL-PvdA), Kostic (PvdD), Krger (GL-PvdA), Lahlah (GL-PvdA), Van der Lee (GL-PvdA), Mohandis (GL-PvdA), Mutluer (GL-PvdA) en Van Nispen (SP) stemden voor.
Dank, hier was ik naar op zoek! Timmermans dus ook. 8)7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_217987187
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dank, hier was ik naar op zoek! Timmermans dus ook. 8)7
Als je rood en groen mengt krijg je nu eenmaal bruin.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')