abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juni 2025 @ 12:11:22 #201
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_218063566
Geen rijbewijs en ik mis het ook niet. Ik zou een gevaar op de weg zijn :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218099815
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 22:05 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Je hebt toch een man/vriend? Heeft hij geen auto? Ga lekker samen oefenen op een industrieterrein ofzo. Of is ie ook zo'n gefrustreerde loser zonder geduld?
Toch schuilt daar wel een risico in, zeker als je er geen gevoel voor hebt. Na de paar eerste lessen ging ik ook met mijn vader wat rondjes rijden op parkeerplaatsen, ik kwam weer terug bij mijn rij-instructeur, het eerste wat 'ie zei: "heb jij met iemand anders geoefend?" :D Geen idee meer waarom hij dat eigenlijk niet wilde hebben, te lang geleden.
pi_218099953
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:42 schreef DjVero het volgende:

[..]
Toch schuilt daar wel een risico in, zeker als je er geen gevoel voor hebt. Na de paar eerste lessen ging ik ook met mijn vader wat rondjes rijden op parkeerplaatsen, ik kwam weer terug bij mijn rij-instructeur, het eerste wat 'ie zei: "heb jij met iemand anders geoefend?" :D Geen idee meer waarom hij dat eigenlijk niet wilde hebben, te lang geleden.
“Mensen die zelf geoefend hebben, hebben zichzelf al bepaalde manieren aangeleerd, die niet altijd de juiste zijn, en zijn zeer lastig af te leren.”

Herinner ik van mijn eerste les. :+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_218100000
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 09:03 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik heb 10 jaar geleden heel veel les gehad bij 3 rijscholen. Nu was ik begonnen en heb zes lessen gehad bij een flapdrol maar ik heb ook geen zin om honderd kikkers te kussen voordat ik eens een goeie rijschool te pakken heb
Met alle respect; maar als elke ruimte waar je binnenstapt naar poep ruikt dan moet je toch echt onder je eigen schoen kijken.

Desondanks natuurlijk kut, want het leest een beetje als een klassiek gevalletje faalangst. Daar heb je dan wel weer specifieke rijscholen voor. Niet iedereen is een natuurtalent in de auto hé, vergeet dat niet. Ik kom dagelijks mensen tegen waarvan ik me afvraag wat die hebben moeten doen om hun papiertje te krijgen.
pi_218100007
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:42 schreef DjVero het volgende:

[..]
Omdat afleren moeilijker is dan aanleren; simple as that. Ik had het met mijn motorrijbewijs. Ik voelde me een nerd omdat ik niet ben opgegroeid met motoren of mensen die motoren tof vinden; maar hij vond het juist een zegen om eens niet iemand te hebben die op zijn 8ste al op de crossmotor zat.
  Miss 200.000.000! woensdag 2 juli 2025 @ 14:09:09 #206
367000 roos94
pi_218100042
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 14:04 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Met alle respect; maar als elke ruimte waar je binnenstapt naar poep ruikt dan moet je toch echt onder je eigen schoen kijken.

Desondanks natuurlijk kut, want het leest een beetje als een klassiek gevalletje faalangst. Daar heb je dan wel weer specifieke rijscholen voor. Niet iedereen is een natuurtalent in de auto hé, vergeet dat niet. Ik kom dagelijks mensen tegen waarvan ik me afvraag wat die hebben moeten doen om hun papiertje te krijgen.
Jij hebt ervaring met rijscholen in Rotterdam Zuidwijk? :)
  dinsdag 8 juli 2025 @ 09:19:40 #207
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_218155942
Je kan toch ook in een automaat gaan lessen? Dan krijg je het autorijden wel iets sneller en makkelijker onder de knie, omdat je de handeling van schakelen niet hoeft te leren. Dan moeten jullie thuis natuurlijk wel in een automaat gaan rijden als jij je rijbewijs hebt.

Of je leert eerst alle vaardigheden in een automaat, dan haal je daar eventueel je rijbewijs in, en dan kan je altijd nog overstappen op rijlessen in een schakelauto. Dan zal het niet zo heel lastig meer zijn om te leren schakelen, omdat je dan al kan rijden.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 10:26:47 #208
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218156345
Of een 45 kilometer auto aanschaffen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_218156399
Youp had ook geen rijbewijs.

Bekijk deze YouTube-video
pi_218160128
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:26 schreef SEMTEX het volgende:
Of een 45 kilometer auto aanschaffen.
Daar heb je nog steeds het Am rijbewijs voor nodig.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 17:56:39 #211
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_218160136
quote:

[..]

Of elke ruimte ruikt ook daadwerkelijk naar poep, maar er wordt soms van die Ambipur rotzooi doorheen gesprayed om het nog wat te laten lijken.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:08:30 #212
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_218164680
quote:

[..]

Achja, ik heb ook een stuk of 8 rij-instructeurs gehad. Ik was echt gewoon een lief en timide meisje toen ik 18 was, maar niet heel getalenteerd.
Mijn eerste rij-instructeur maakte na 25 lessen duidelijk dat hij hoopte dat de ritjes niet beperkt bleven tot autoritjes :P Ik ben toen meteen gestopt bij hem, en erachter gekomen dat ik nog bijna niets geleerd had. Het zorgde voortaan wel voor extra stress want je zit toch met elkaar opgesloten in een kleine ruimte.

Alles daarna was een beetje een drama, en van die 8 instructeurs is meer dan de helft ook zelf gestopt met lesgeven (burn-out/ 2x carrière wissel/ familieomstandigheden). Heb mezelf ook altijd afgevraagd wat mijn invloed daarin was hehe.
Dus ja, poep onder mijn schoen qua talent en zelfvertrouwen. Maar daar doe je verder ook weinig aan. Ik was niet onbeschoft of veeleisend o.i.d. Ik riep denk ik wel een bepaalde frustratie op bij instructeurs, aangezien het allemaal wat trager ging.

Uiteindelijk via een vriendin bij echt een top rijschool gekomen. En daar met veel plezier mijn lessen afgemaakt. Wel 6x examen moeten doen (want faalangst was zo skyhigh dat zelfs de faalangst-examinator zei dat ik eerst in therapie moest, lol. Zo ver kwam het gelukkig niet.) En het hele traject heeft, in totaal, zo’n drie jaar geduurd en bakken met geld, maargoed, als je dan eenmaal “je plek” gevonden hebt, dan loopt het wel.

Inmiddels rijd ik al 14 jaar in een eigen auto, zo’n 1200 km per maand, en zonder noemenswaardige problemen of incidenten. Ik zou niet zonder willen, vooral ivm calamiteiten qua partner/huisdieren en evt. kinderen ooit. Als ik het over zou doen zou ik niet meer zo koppig zijn om per se een schakelrijbewijs te halen. De meeste nieuwe auto’s zijn toch automaat…. Maar mijn moraal van het verhaal is toch; zet door… Ik zou de vrijheid van een auto niet kunnen en willen missen.

Mijn vriend/man was 23 toen ik hem ontmoette en had geen rijbewijs want zowel hij als zijn ouders hadden daar geen geld voor. Mijn ouders hebben het toen voor hem betaald, en ook dat is wel een kleine zegen geweest, en ben ik mijn ouders best heel dankbaar voor. Ik was het na een jaar echt wel zat om de hele tijd taxichauffeur te mogen spelen, en mijn man heeft mij meer dan eens naar HAP of eerste hulp moeten vervoeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')