Ik hoef die niet te maken, maar ik neem aan dat jij ook wel begrijpt dat je dan pas een enigszins representatieve vergelijking kunt maken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, we laten jou de specificaties maken voor wat we precies op welke manier met elkaar mogen vergelijken, zodat jouw favoriet altijd als beste uit de test komt.
Of misschien doen we dat niet.
We hebben het over de ontwikkelingsfase van een raket.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nogmaals: appels en appels. Dus vergelijkbare raketten qua afmetingen en payload, zelfde functionaliteit, zelfde aantal succesvol uitgevoerde vluchten t.o.v. het totaal aantal lanceringen.
Nou, het nieuwe paradepaardje van Musk explodeert nu al tijdens het voltanken. Veel vroeger kan dat ook niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nogmaals: jij beweerde dat concurrerende raketten niet ontploffen.
Gaat de nieuwe, vier keer zo grote AI ook in hardware 4 passen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:08 schreef Wantie het volgende:
Hoe Elon Musk en Tesla iedereen misleiden met autonoom rijden dat er nooit komt
Gocar toont zich uiterst kritisch over de ontwikkeling en belofte van FSD, vlak voor de start van autonome taxi's in Austin.
Als je "een enigszins representatieve vergelijking" gelijkstelt aan "een vergelijking waarbij alleen SpaceX punten mag scoren".quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik hoef die niet te maken, maar ik neem aan dat jij ook wel begrijpt dat je dan pas een enigszins representatieve vergelijking kunt maken.
Voor Falcon 9, tijdens ontwikkelingsfase:quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
We hebben het over de ontwikkelingsfase van een raket.
Heb je een bron voor die laatste bewering?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou, het nieuwe paradepaardje van Musk explodeert nu al tijdens het voltanken. Veel vroeger kan dat ook niet.
Het zou handig zijn als het ontwikkelproces hem steeds beter zou maken, in plaats van slechter.
Nou heb ik horen zeggen, dat Musk al vanaf het begin slimme afgestudeerden aanneemt bij SpaceX, om die raketten te ontwikkelen. Hij laat ze een jaar lang 80 uur per week werken en als ze dan opgebrand zijn vervangt hij ze. Dat werkte toen iedereen hem de meest geniale ingenieur vond, maar dat imago heeft wat schade opgelopen. Dus die mensen staan daar niet meer voor in de rij. Hij moet het nu dus met de kneusjes doen.
Nee hoor, een vergelijking waarbij de omstandigheden nagenoeg gelijk zijn, zodat je conclusie op basis van empirische data is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je "een enigszins representatieve vergelijking" gelijkstelt aan "een vergelijking waarbij alleen SpaceX punten mag scoren".
Levert wel mooie video's op.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Voor Falcon 9, tijdens ontwikkelingsfase:
- Eerste explosie in flight tijdens de 19e lancering
- Tweede (en laatste) explosie tijdens 29e lancering.
Die concurrerende raketten komen dus bij lange nog niet in de buurt van het aantal lanceringen voordat de eerste explosie heeft plaatsgevonden.
Dat zeker.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Levert wel mooie video's op.
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Ja, ik weet dat die dingen niet in jouw bubble passen. Maar daarom is het ook niet heel zinvol om met 1 bron te komen die iets beweert, terwijl je tijdens het Googelen, op YouTube en in alle gesprekken met je vrienden wat anders hoort en ziet. Dan is het 1 tegen velen en lach je me uit.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Heb je een bron voor die laatste bewering?
Goeie vraag.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gaat de nieuwe, vier keer zo grote AI ook in hardware 4 passen?
Ik zit totaal niet in een bubbel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat die dingen niet in jouw bubble passen. Maar daarom is het ook niet heel zinvol om met 1 bron te komen die iets beweert, terwijl je tijdens het Googelen, op YouTube en in alle gesprekken met je vrienden wat anders hoort en ziet. Dan is het 1 tegen velen en lach je me uit.
Ik zou zeggen: zoek eens uit hoe dat werkt en maak eens een bubbel die kritisch is op Musk en zijn bedrijven, als vergelijkingsmateriaal. Zo moet je dat tegenwoordig doen.
En nee, geen smoesjes dat ik eerst met bewijzen moet komen voordat jij er moeite voor wilt gaan doen. Je wilt echt weten hoe het allemaal in elkaar zit, of je wilt je in laten pakken en een apostel worden. Wel of geen gefundeerde mening? Het is je eigen keuze.
Heb je er overheen gelezen dat ik dat "heb horen zeggen"? Ok, "heb gelezen" is accurater. En op een heleboel verschillende plekken. SpaceX is geen beursgenoteerd bedrijf, dus die hoeven hun boeken niet openbaar te maken, en dat doen ze dan ook niet. Dus je kunt zulke dingen niet met cijfers bewijzen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zit totaal niet in een bubbel.Jij presenteert het als feit dat slimme afgestudeerden vanwege de MO van Musk niet meer in de rij staan om bij SpaceX te werken en hij het daarom nu met 'de kneusjes' moet doen. Ik deel die opvatting niet, dus dan is het wel zo fair om dat ook te onderbouwen met bronmateriaal.
Het gaat niet om cijfers van SpaceX zelf, maar om bronnen waar je dat gelezen hebt. Als dat op een heleboel verschillende plekken is, dan moet het ook uiterst eenvoudig zijn om er een paar te plaatsen hier.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb je er overheen gelezen dat ik dat "heb horen zeggen"? Ok, "heb gelezen" is accurater. En op een heleboel verschillende plekken. SpaceX is geen beursgenoteerd bedrijf, dus die hoeven hun boeken niet openbaar te maken, en dat doen ze dan ook niet. Dus je kunt zulke dingen niet met cijfers bewijzen.
Maar zo werkt dat. Je hoort, ziet en leest een hoop en dan trek je daar je conclusies uit.
Een leuk voorbeeld: op Arstechnica, een Amerikaanse website voor mensen die wat weten van techniek, kreeg je een jaar geleden nog een ban als je heel onvriendelijk was over Musk. Tegenwoordig is het omgekeerd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:48 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het gaat niet om cijfers van SpaceX zelf, maar om bronnen waar je dat gelezen hebt. Als dat op een heleboel verschillende plekken is, dan moet het ook uiterst eenvoudig zijn om er een paar te plaatsen hier.
Dat zegt toch helemaal geen reet over of slimme afgestudeerden niet meer in de rij staan om voor SpaceX te werken en hij het alleen nog met de kneusjes moet doen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Een leuk voorbeeld: op Arstechnica, een Amerikaanse website voor mensen die wat weten van techniek, kreeg je een jaar geleden nog een ban als je heel onvriendelijk was over Musk. Tegenwoordig is het omgekeerd.
Ik zou zeggen: vraag het Musk op X.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat zegt toch helemaal geen reet over of slimme afgestudeerden niet meer in de rij staan om voor SpaceX te werken en hij het alleen nog met de kneusjes moet doen?
Nee, onderbouw je bewering gewoon met enkele bronnen die je stelling onderschrijven.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: vraag het Musk op X.
Ik kan er niet op terugkomen, want ik heb niet een scheldwoord gebruikt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, jawel, je begon meteen te schelden...
Maar je komt daar op terug kennelijk...
Volgende keer gewoon tot 10 tellen.
Nee, die heeft hij nooit.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Heb je een bron voor die laatste bewering?
Maar jij gaat er toch mee door.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 01:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die hier altijd klaagt over op de man spelen?
Twee onware stellingen. Goed begin van de ochtend weer!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 07:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar jij gaat er toch mee door.
Maar o wee als dat andersom gebeurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |