abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220300185
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 10:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Gaat dan wel een lekker zooitje worden met de 5e colonne hier.
Look like a plan :P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_220300186
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mja Taiwan is belangrijk wat betreft chips ed., technologie.
Iran is belangrijk is belangrijk voor olie, energie, economie, geldmarkten (petrodollars), levenslijn voor energie China , lid van BRICS enz enz.
Ik kijk er naar vanuit bondgenootschap, en Iran heeft men als een baksteen laten vallen. Dus klaarblijkelijk boeit het niemand. Zou met Taiwan ook kunnen gebeuren natuurlijk, maar vooralsnog lijkt het Westen daar veel meer geïnteresseerd in te zijn.
pi_220300217
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol zo wacht elke religie op de terugkeer van hun profeet die dan oorlog gaat voeren tegen de ongelovigen
:')

Daarom geloof ik niet in aardse religies :6
Allemaal verzinsels. Oorlog in naam van religie is van alle tijden.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  maandag 9 maart 2026 @ 13:15:24 #254
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220300238
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 12:42 schreef Drxx het volgende:
Niemand mag Iran, zelfs Rusland en China kijken met een schuin oogje van 'meh'. Dus Iran als start van WW3 acht ik heel onwaarschijnlijk.

Taiwan klinkt veel logischer. Dus China is nu aan zet. Of als Israël daadwerkelijk gaat klooien met Turkije.
Israël dat gaat klooien met Turkije?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220300256
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:07 schreef Drxx het volgende:

Ik kijk er naar vanuit bondgenootschap, en Iran heeft men als een baksteen laten vallen.
Dat is een snelle conclusie.
Het spel is nog niet gespeeld.
Iran houdt nog steeds stand en heeft wsl nog wel wat in petto.
China en Rusland zullen optreden als de nood het hoogst is. Ook hun toekomst hangt af van de uitslag van deze oorlog.
En ook voor de VS ... de golfstaten zijn de financiele achilleshiel van de VS. En alle VS bases daar worden onder vuur genomen. Voor tzelfde geld heeft de VS zichzelf weg gegomd uit het Midden-Oosten.
We zien wel. Dit gaat nog serieus escaleren.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_220300275
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja nog niet gehoord dat zij spreken dat Turkije het nieuwe Iran is ? En wie moet er nog allemaal aan ? Liefst iedereen in geburen ?
:{w
Dat Iran hen maar es een goed lesje leert.
pi_220300285
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bennett's toespraak gemist?
pi_220300428
quote:
NAVO haalt opnieuw Iraanse raket neer die Turkse luchtruim binnendrong

De NAVO-luchtafweer heeft een ballistische raket geneutraliseerd in het Turkse luchtruim die in Iran was afgevuurd. Er zijn geen slachtoffers gevallen. Dat meldt het Turkse ministerie van Defensie. Het is de tweede raket van Iran naar Turkije die de NAVO-luchtafweer heeft neergehaald.
Wsl weer false flag van Israel om Turkije (en anderen) in de oorlog te betrekken.

quote:
Iran ontkent aanvallen richting Turkije, Cyprus en Azerbeidzjan

De woordvoerder van het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken reageert op berichten dat de afgelopen week Iraanse raketten op Turkije, Cyprus en Azerbeidzjan zouden zijn afgevuurd. Hij stelt dat er "geen offensieven vanuit Iraans grondgebied" tegen deze landen zijn ingezet.

Hij suggereert ook dat sommige van de gemelde aanvallen mogelijk in scène waren gezet. "We hebben herhaaldelijk gewaarschuwd dat de vijand bepaalde aanvallen in scène kan zetten om een ​​wig te drijven tussen ons en andere landen."

https://www.nu.nl/midden-(...)%2Fwww.google.com%2F
Iran steekt niet onder stoelen of banken wie ze wel of niet aanvallen.
Achterbakse shit is voor Israel en VS
  maandag 9 maart 2026 @ 14:02:19 #259
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220300592
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:22 schreef Drxx het volgende:

[..]
Bennett's toespraak gemist?
Ik heb een korte video gezien van 10 seconden waar hij iets zegt over Turkije, dat doet het nogal goed momenteel in bepaalde contreien online.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220300777
De vraag is nog steeds... hoeveel geduld heeft omliggende landen rond Iran nog over. Al die regen van drones en raketten.

Het zou mij niets verbazen wanneer hele M-oosten op punt staan verenigen en inval maken in Iran. Vervolgens hoop mensenrechten geschonden.. Want Sjiieten versus Soennieten...
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 9 maart 2026 @ 14:33:16 #261
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_220300792
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wsl weer false flag van Israel om Turkije (en anderen) in de oorlog te betrekken.
[..]
Iran steekt niet onder stoelen of banken wie ze wel of niet aanvallen.
Achterbakse shit is voor Israel en VS
Yup. echte jodenstreken
My mind is leaving, my body follows...
pi_220300830
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:30 schreef Captain_Ghost het volgende:
De vraag is nog steeds... hoeveel geduld heeft omliggende landen rond Iran nog over. Al die regen van drones en raketten.
Drones en raketten op amerikaanse bases in de omringende landen.
Kleine nuance
quote:
Het zou mij niets verbazen wanneer hele M-oosten op punt staan verenigen en inval maken in Iran. Vervolgens hoop mensenrechten geschonden.. Want Sjiieten versus Soennieten...
Het hele Midden-Oosten zou zich idd beter verenigen. De VS met al hun bases buiten zetten en zich allen verenigd tegen Israel keren. Daarna hun Sjiieten versus Soennieten balans herstellen. Enige oplossing voor vrede aldaar.

Waarom onderling vechten in voordeel van Israel/VS :?
pi_220300845
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb een korte video gezien van 10 seconden waar hij iets zegt over Turkije, dat doet het nogal goed momenteel in bepaalde contreien online.
Idd joh. Dat zijn maar woorden.
Verdwijnt in het niets naast al die moord en brandvideos van Israel :{w
pi_220300873
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Drones en raketten op amerikaanse bases in de omringende landen.
Kleine nuance
[..]
Het hele Midden-Oosten zou zich idd beter verenigen. De VS met al hun bases buiten zetten en zich allen verenigd tegen Israel keren. Daarna hun Sjiieten versus Soennieten balans herstellen. Enige oplossing voor vrede aldaar.

Waarom onderling vechten in voordeel van Israel/VS :?
Het is dit of dat... Als VS de macht over M-oosten verliezen, verliest VS de curiale plek in wereld dominantie aan China en Rusland.

Ondanks dat raketten op de basissen gericht, komen ze ook op burgers neer. Dat moet je juist niet doen. Zo kweek je geen goedvriend mee.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_220300946
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:45 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Het is dit of dat... Als VS de macht over M-oosten verliezen, verliest VS de curiale plek in wereld dominantie aan China en Rusland.
Leuk dat je wereld dominantie aanhaalt. Daar is het de VS uiteindelijk puur om te doen. Dat de wereld nu eenmaal evolueert naar multi-polariteit hebben zij geen oren noch wens naar. En ze zullen iedereen (proberen) vernietigen die hun hegemonie in de weg staat, vriend of vijand.
quote:
Ondanks dat raketten op de basissen gericht, komen ze ook op burgers neer. Dat moet je juist niet doen. Zo kweek je geen goedvriend mee.
Israel en VS bommen en raketten op burgers in Iran is geen probleem ?
En een inval in Iran is garantie op succes ? Net zoals decapitatie dat ging zijn ?
Ik vrees dat wie hierin meegaat nog meer vernietiging op zichzelf haalt, en al zeker als binnenkort de voorraden luchtafweer op raken. En als de high tech VS warmachine op onderhoud moet.

Maar de VS zal niet anders kunnen dan escaleren. Gezichtsverlies lijden zie ik Trump niet doen
pi_220300996
quote:
Duizenden verzamelen in Teheran om trouw te zweren aan nieuwe opperste leider

Duizenden mensen hebben zich maandag verzameld op een centraal plein in de Iraanse hoofdstad Teheran om hun trouw te zweren aan de nieuwe opperste leider van de Islamitische Republiek, Ayatollah Mojtaba Khamenei. Dat melden journalisten van AFP.

Goh iets zegt mij dat dit niet de volksopstand is die de VS/Israel in gedachten hadden :?
pi_220301340
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Leuk dat je wereld dominantie aanhaalt. Daar is het de VS uiteindelijk puur om te doen. Dat de wereld nu eenmaal evolueert naar multi-polariteit hebben zij geen oren noch wens naar. En ze zullen iedereen (proberen) vernietigen die hun hegemonie in de weg staat, vriend of vijand.
[..]
Israel en VS bommen en raketten op burgers in Iran is geen probleem ?
En een inval in Iran is garantie op succes ? Net zoals decapitatie dat ging zijn ?
Ik vrees dat wie hierin meegaat nog meer vernietiging op zichzelf haalt, en al zeker als binnenkort de voorraden luchtafweer op raken. En als de high tech VS warmachine op onderhoud moet.

Maar de VS zal niet anders kunnen dan escaleren. Gezichtsverlies lijden zie ik Trump niet doen
Natuurlijk moeten VS en Israel ook niet bommen op burgers gooien. Wel op militaire en foute politieke figureren. Alleen is dat niet makkelijk met drukke activiteiten.

Willen we Iran voorgoed veranderen, moeten hele M-oosten meedoen. Zonder dat mensen, zullen Iran blijven verzetten als een open wond die etteren. Wanneer hele M-oosten mee bemoeien is de kans mogelijk dat er nieuwe genocide zal plaatsvinden.
Als Europa moeten ze echt uitkijken want terrorisme ziet iedere persoon als een legitieme doelwit.

Zelfs als er duizenden mensen voor nieuwe leider staat. Zij moeten ook aangepakt worden... Want hun haat zal ons (ook China, Europa, elke individueel op aardekloot lopen) raken.
pi_220301471
Wow mooi staaltje indoctrinatie
pi_220304103
twitter
pi_220304660
quote:
Israeli officials question endless Iran war, seek exit strategies

A growing number of senior Israeli officials are expressing concern over the open-ended military campaign against Iran, signaling a desire to explore exit strategies that could prevent further regional damage and global economic disruption, The Washington Post reports.

https://caliber.az/en/pos(...)seek-exit-strategies
Een tegenstander die terug schiet is natuurlijk iets anders dan weerloze vrouwen en kinderen bombarderen.

Tijd om door te zetten ...
pi_220304688
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 16:14 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Natuurlijk moeten VS en Israel ook niet bommen op burgers gooien. Wel op militaire en foute politieke figureren. Alleen is dat niet makkelijk met drukke activiteiten.

Willen we Iran voorgoed veranderen, moeten hele M-oosten meedoen. Zonder dat mensen, zullen Iran blijven verzetten als een open wond die etteren. Wanneer hele M-oosten mee bemoeien is de kans mogelijk dat er nieuwe genocide zal plaatsvinden.
Als Europa moeten ze echt uitkijken want terrorisme ziet iedere persoon als een legitieme doelwit.

Zelfs als er duizenden mensen voor nieuwe leider staat. Zij moeten ook aangepakt worden... Want hun haat zal ons (ook China, Europa, elke individueel op aardekloot lopen) raken.
Goh je gebruikt termen als "genocide, terrorisme, haat ..."
Als ik mijn korte termijn geheugen aanspreek zie ik dit vooral weerspiegeld in de daden van Israel.
Wat gaan we daar aan doen ?
pi_220304751
quote:
The United States Could Lose the Gulf

Iran’s attacks on its neighbors are a reminder that the United States cannot protect them.

Iran’s bombardment of its Gulf neighbors has inexorably dragged them into a war that they had desperately hoped to avoid. The potential entry of the United Arab Emirates, Qatar, and Saudi Arabia into direct war alongside Israel and the United States represents the first full-scale manifestation of America’s ambitions for the Middle Eastern order it has overseen for decades. Washington has always dreamed of Arab-Israeli cooperation against Iran without resolving the Palestinian issue. Here it is. It would be no small irony if America’s Middle East reached its apotheosis just as the entire region collapsed into the abyss. But that day may be coming. The Gulf states can no longer believe that the United States can or will protect them from existential threats. And even as they are forced to openly cooperate with Israel in its war, they will increasingly view it as a threat rather than a potential ally.

https://foreignpolicy.com(...)countries-alliances/
Hier komt de boemerang
:B
pi_220306264
quote:
Mysterieuze Iraanse berichten onderschept na dood Khamenei: VS vrezen activering slapende terreurcellen in het Westen

Amerikaanse inlichtingendiensten hebben versleutelde communicatie onderschept, hoogstwaarschijnlijk afkomstig uit Iran. De ontdekking zorgt voor bezorgdheid: in een interne waarschuwing klinkt de vrees dat deze geheime signalen weleens een ‘operationele trigger’ zouden kunnen zijn om zogeheten slapende cellen in het buitenland te activeren.

https://www.hln.be/buiten(...)et-westen~a7ccd4cbb/
Basis wordt gelegd voor een false flag binnenkort.
Hetgeen ze nodig hebben om boots on the ground goedgekeurd te krijgen.
Too obvious :{w
pi_220312969

Goh zou wat zijn zeg :P
pi_220323722
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 11:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Basis wordt gelegd voor een false flag binnenkort.
Hetgeen ze nodig hebben om boots on the ground goedgekeurd te krijgen.
Too obvious :{w
twitter

_O- _O-

Alleen npc,s die 3 keer gevacinneerd zijn (aangesloten aan de hivemind) geloven dit soort bullshit nog
pi_220327228
-

[ Bericht 99% gewijzigd door PSVCL op 13-03-2026 18:56:11 (hasbara forum mag failliet ) ]
pi_220353567
Bekijk deze YouTube-video

De Iran oorlog gezien vanuit escathologie perspectief ...
-O-
pi_220359437
@Ali_boo: de Al Aqsa zal wsl vernietigd worden en de schuld op Iran geschoven. Ideaal moment voor zulke false flag.
pi_220364989
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_220365030
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 07:31 schreef UncleScorp het volgende:

De Iran oorlog gezien vanuit escathologie perspectief ...
-O-
Hij wordt met een reden gepusht op social media en niet gecensureerd
pi_220374619
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 18:35 schreef UncleScorp het volgende:
@:Ali_boo: de Al Aqsa zal wsl vernietigd worden en de schuld op Iran geschoven. Ideaal moment voor zulke false flag.
Vreemd dat ik geen notificatie heb gekregen, ondanks dat je me wel hebt getagd.
Hoe dan ook.
Over Al Aqsa? Ik ben bang dat die wel die kant op gaan.
Een religieuze oorlog tussen het ''christelijke westen'' vs de gehele moslim wereld

Zelf Tucker bericht er nu over

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_220376547
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 19:47 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Vreemd dat ik geen notificatie heb gekregen, ondanks dat je me wel hebt getagd.
Hoe dan ook.
Over Al Aqsa? Ik ben bang dat die wel die kant op gaan.
Een religieuze oorlog tussen het ''christelijke westen'' vs de gehele moslim wereld

Zelf Tucker bericht er nu over

[ x ]
Dat wil de harde kleine kern van gelovigen al vanaf het punt dat men het eerste briefje in de klaagmuur heeft geduwt.

Ik denk dat de verwachte woede wel mee zal vallen en het euforische gevoel al snel omslaat naar een 'ok, en nu?' deceptie als die tempel er ooit (weer) zou komen te staan.
pi_220378594
Sunni leiders die voor de aanval op iran zijn is apart.

Hegseth heeft hier een tattoo van.

VS ownt Israel, niet andersom.
pi_220380046
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:30 schreef Alarmonoff het volgende:

Soms moeilijk te geloven ...
maar
:Y)
pi_220390115
De oorlog tegen ons (portemonnee) werpt zn eerste vruchten af :
https://www.nu.nl/economi(...)heid-op-snelweg.html

De agenda2030/great reset ´oorlog´
pi_220390750
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:30 schreef Alarmonoff het volgende:

Hegseth heeft hier een tattoo van.

[ afbeelding ]

quote:
“Maak alle moslims af!” Waarom de oorlog voor Amerikaans defensieminister Pete Hegseth niet hoeft te stoppen in Iran

Als er iemand blij is met de oorlog in Iran, dan zal het de Amerikaanse defensieminister wel zijn. Excuseer, oorlogsminister. Want die naamsverandering was een droom van vóór Pete Hegseth (45) politicus werd. Iran verwoesten is een nog langer gekoesterde wens. Een wens die voortvloeit uit zijn extreme geloof. Dat blijkt uit wat Hegseth zegt, wat hij schrijft en wat hij op zijn lijf liet tatoeëren –

pi_220392438
twitter
pi_220395632
quote:
Kwart Nederlanders bezuinigt op gas en stroom door oorlog, meerderheid wil hulp van overheid
Als het aan het Internationaal Energieagentschap (IEA) ligt, gaan ook burgers hun gedrag aanpassen door de gestegen energieprijzen. Uit onderzoek van het RTL Nieuwspanel blijkt dat een kwart van de Nederlanders dit al is gaan doen sinds de oorlog in het Midden-Oosten is uitgebroken. De meesten zetten hun thermostaat lager en letten op apparaten en lampen die onnodig stroom verbruiken.

Het IEA sprak gisteren van een grote energiecrisis door de oorlog in het Midden-Oosten. Daarom moet er gedragsverandering komen volgens de organisatie die informeert en coördineert op het gebied van energie. Nederland is een van de 32 lidstaten. Het Nederlandse kabinet reageerde terughoudend op de adviezen.

De adviezen
Verlaag snelheidslimieten op snelwegen met minstens 10 kilometer per uur, staat onder meer in de gisteren gepubliceerde lijst met adviezen. Verder moet autodelen en het gebruik van openbaar vervoer gestimuleerd worden. Net als thuiswerken en in de keuken overschakelen op een elektrische kookplaat.

Verder zouden overheden kunnen nadenken over nummerplaatrotatieschema's waarbij niet alle auto's in een stad tegelijk op de weg mogen.

"Zoals we in 2022 hebben gezien, kunnen overheden ingrijpen met maatregelen om consumenten te helpen met hun energierekeningen tijdens prijsstijgingen. Echter, de financiële middelen zijn beperkt, en het is cruciaal dat de maatregelen gericht zijn op degenen die het het meest nodig hebben", wordt in het rapport in het bijzonder aangestipt.

Meer dan helft van de deelnemers (55 procent) aan het RTL Nieuwspanel vindt dat de Nederlandse overheid nu al maatregelen moeten nemen, 39 procent vindt dat er pas financiële maatregelen moeten komen als de hoge prijzen langer aanhouden.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)sommige-nederlanders
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220398572
Ik heb toch ook steeds meer de indruk dat het om ideologie gaat.
Trump, Putin, Orban kliekje tegen de WOKE cultuur van de EU.
En de komende gas tekorten kan hij prima gebruiken om de EU te chanteren.
pi_220409216
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 17:43 schreef Candymannetje het volgende:
Strijd jij maar vrolijk met de olichargen en voor Trumps Epstein gate mee tegen je volk.
pi_220409480
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Strijd jij maar vrolijk met de olichargen en voor Trumps Epstein gate mee tegen je volk.
Waar heb jij het nou weer over :?
pi_220410268
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 17:43 schreef Candymannetje het volgende:
Ik vind dat je nogal veel "belang" toekent aan Europa.
Wat betekent Europa eigenlijk nog?
Ze hebben nauwelijks nog iets in de pap te brokken in de wereld, ze staren zich blind op Rusland en blijven in eigen voet schieten in een poging de ander te raken, ze doen alsof ze weerspannig zijn en onafhankelijkheid willen maar tegelijk blijven ze aan de rokken van de VS hangen. Zelfs met een oliecrisis voor de deur denkt Kallas dat het zinvol is om russische olietankers tegen te houden, domheid kent geen grenzen meer in de EU, en dit bij gebrek aan sterke verstandige leiders.
En ik denk ook niet dat "woke" een reden tot wereldoorlog is. Grotere belangen spelen een rol.
pi_220410273
Vandaag weer spannende dag, met Trump zijn 48u ultimatum :N
De man weet van geen hout nog pijlen te maken.
De 2 militaire "grootmachten" lopen een blauwtje. Hoe meer ze verkondigen dat ze aan het winnen zijn, hoe meer kletsen en een tegenovergesteld resultaat ze krijgen.
Iran blijft terug slaan en ze kunnen er niets aan doen, bewijst de recente aanval op Dimona.
Iran heeft gewaarschuwd voor tegenacties als Trump de energievoorzieningen van Iran aanvalt.

We ain't seen nothing yet
:{w

[ Bericht 2% gewijzigd door UncleScorp op 23-03-2026 08:23:37 ]
pi_220410525
quote:
PM Netanyahu at the site of the missile hit in Dimona

“If anyone needed an explanation of why Iran Israel is the enemy of civilization, and the enemy and the danger to the entire world, you got it in the last 48 hours.”

The second thing that they did is that they fired on Jerusalem right next to the holy places. They sent ballistic missiles that could have destroyed the Church of the Holy Sepulchre, the Al-Aqsa Mosque and the Western Wall. The three holiest sites to the three monotheistic religions, they don't care. They're firing on everything.

https://www.gov.il/en/pag(...)n-dimona-22-mar-2026
the Al-Aqsa Mosque ... ja daar geilen ze op de vernietiging van.
Ideale escalatie mogelijkheid alweer voor het wanhopige israel
pi_220410532
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 07:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik vind dat je nogal veel "belang" toekent aan Europa.
Wat betekent Europa eigenlijk nog?
Ze hebben nauwelijks nog iets in de pap te brokken in de wereld, ze staren zich blind op Rusland en blijven in eigen voet schieten in een poging de ander te raken, ze doen alsof ze weerspannig zijn en onafhankelijkheid willen maar tegelijk blijven ze aan de rokken van de VS hangen. Zelfs met een oliecrisis voor de deur denkt Kallas dat het zinvol is om russische olietankers tegen te houden, domheid kent geen grenzen meer in de EU, en dit bij gebrek aan sterke verstandige leiders.
En ik denk ook niet dat "woke" een reden tot wereldoorlog is. Grotere belangen spelen een rol.
Ik snap je punt en ben het op veel punten met je eens maar de EU is wel van economisch belang voor veel landen.
Met name China en de USA.

Wat betreft domheid ben ik het met je eens en ik hoop oprecht dat wij ongelijk hebben.
pi_220412010

Interessante kijk op het huidige conflict.

5 grote spelers, elk met hun eigen bordspel
Amerika, Israel, Iran, Arabieren en China

- de arabieren Jenga toren
- de VS met Risk
- Israle the Settlers of Katan
- Iran het perzische bordspel Nard
- en China het chinese bordspel Go
pi_220416960
twitter

Wat een toeval allemaal ,het lijkt net alsof ze allemaal samenwerken.. ow wacht
pi_220417162
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 08:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
the Al-Aqsa Mosque ... ja daar geilen ze op de vernietiging van.
Ideale escalatie mogelijkheid alweer voor het wanhopige israel
Toen National Geographic rond 2007 of 2009 die soort-van-filosofische docu lanceerde over wat WW3 "zou kunnen" veroorzaken, was het vernietigen van de rotskoepel een punt.

Maar in de huidige tijd vraag ik me af of dat nog staat. Voor velen zijn mensenlevens inmiddels belangrijker gebleken dan de stenen.
pi_220418179
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 22:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Toen National Geographic rond 2007 of 2009 die soort-van-filosofische docu lanceerde over wat WW3 "zou kunnen" veroorzaken, was het vernietigen van de rotskoepel een punt.

Maar in de huidige tijd vraag ik me af of dat nog staat. Voor velen zijn mensenlevens inmiddels belangrijker gebleken dan de stenen.
Maybe

quote:
Voor velen zijn mensenlevens inmiddels belangrijker gebleken dan de stenen.
Niet voor Israel, dat is duidelijk ondertussen
pi_220418184
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 21:45 schreef PSVCL het volgende:
[ x ]

Wat een toeval allemaal ,het lijkt net alsof ze allemaal samenwerken.. ow wacht
Zulke "oekrainse" aanvallen worden dan ook volledig gecoördineerd door de VS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')