Een dakloze man gebruikte in Amsterdam consequent dezelfde gevel om zijn behoefte tegenaan te doen. Nadat de man werd opgepakt, ontdekten agenten dat de Amerikaan 13.400 euro contant geld op zak had, waarvan 1900 euro aan kleingeld. Dat geld is in beslag genomen, een prijzig toiletbezoek.![de-berg-geld-die-de-dakloze-man-in-amsterdam-op-zak-bleek-te-hebben]()
Het korps vertelt in een Facebookpost hoe een van hun agenten op de Herengracht in Amsterdam werd aangesproken. „De beste man deed zijn beklag over een rondzwervende man die dagelijks zijn natuurlijke behoeftes tegen zijn pand deed. Zowel nummertje 1, als nummertje 2.”
Het slachtoffer wees de agent naar een man die verderop op een bankje lag te slapen. De politie omschrijft hem als ‘geen dak boven het hoofd, geen schone kleding en al heel lang geen douche meer gehad’.
Meerdere portemonnees, tot de rand toe gevuldToen de agent de dakloze man wakker maakte, kon die geen geldig identiteitsbewijs voorleggen. Hij werd meegenomen naar het politiebureau. „De verbazing van onze collega was groot toen bleek dat de man meerdere portemonnees bij zich had, tot de rand toe gevuld. Na tellen bleek hij ruim 13.400 euro bij zich te hebben, waarvan ruim 1900 euro aan kleingeld.”
Vliegticket naar AmerikaWat later bleek is dat de man een ‘verwijderbare vreemdeling’ is: een persoon zonder de juiste verblijfsdocumenten die het bevel heeft gekregen om het land te verlaten en in principe kan worden uitgezet. Het blijkt te gaan om een Amerikaan.
„Na het strafproces zal de man worden overgenomen door de AVIM (Afdeling Vreemdelingen, Identificatie en Mensenhandel) en zal hij naar zijn land van herkomst worden uitgezet”, aldus de politie. „Het geld is in beslag genomen, het vliegticket naar Amerika zal door de staat betaald worden.”
Het is niet duidelijk waarom de man zijn behoefte consequent tegen dezelfde gevel deed.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ash-op-zak~a3ba21c7/Ik gooi mijn kleingeld ook altijd in een potje. Maar hier heb je het zwembad van Dagobert Duck voor nodig.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !