abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2025 @ 14:29:03 #126
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217969500
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:27 schreef Ali_boo het volgende:
Nieuwe Q drop

[ x ]
Best veel reacties van Amerikanen eronder die er helemaal geen zin in hebben.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217969502
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er zijn nog wel meer opties dan heel Teheran platgooien ;)
Ik denk zelfs dat dat de minst wenselijke optie is van alle.
Een deel van de strategie van Israël is op het moment natuurlijk ook om 'regime change' te stimuleren. Men hoopt het huidige regime dusdanig te verzwakken dat de bevolking zal verzwakken en er daarmee een Israël gunstiger gezind regime in de plaats zal komen. Nog afgezien van de haalbaarheid van dat soort doelstellingen is het platgooien van Teheran wel zo ongeveer een garantie dat dat laatste je niet gaat lukken.
En laten we wel wezen, het zou ook niet de eerste keer zijn dat dat soort geopolitieke spelletjes eerder een averechts effect hebben gehad. Israël heeft Hamas in haar beginjaren nota bene gesteund als tegenwicht tegen de PLO.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 17 juni 2025 @ 14:30:31 #128
438527 MissButterflyy
pi_217969509
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:28 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het vervelende van geschiedenis is dat werkelijk iedereen zijn eigen interpretatie er op nahoudt. En ik twijfel eigenlijk in hoeverre het relevant is voor de actualiteit, waar de meeste mensen niet in een verre historie blijven plakken maar bezig zijn met het heden en de toekomst.

Als hij een leven heeft in die regio en mensen uit de verschillende culturen en etniciteiten daadwerkelijk spreekt is het voor mij veel interessanter allemaal.
@HowardRoark, ben je al eens in Israël geweest?
  dinsdag 17 juni 2025 @ 14:31:27 #129
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217969517
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 13:58 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Hij komt hier bijna als enige met harde feiten omtrent de geschiedenis van Isreal/Joodse volk in die regio. En met historische feiten ook in de recente geschiedenis van allerlei gebeurtenissen, en met zeer plausibele redenaties en verklaringen van de complexe situatie. Dat is toch echt wel heel wat anders dan we horen uit de overwegend linkse hoek, die niet verder komt dan “het is genocide want dat vind ik!” En “Israel is een verschrikkelijke apartheidsstaat!”. Terwijl ze de dictaturen dr omheen allemaal niet eens noemen.
Dit is vermoeiend gedrag, laten we ons allemaal bij het nieuws houden ipv die uitgedroogde links rechts discussie. Is ook niet echt van toepassing hier.
pi_217969521
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:08 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik herinner me Powell nog wel met z'n PowerPoint bij de VN. Voor dat soort claims is het toch wel een gevalletje eerst bewijs zien, dan geloven.
Dat was inderdaad extreem genant. Zeker achteraf met alle onschuldige Irakese doden én Amerikaanse soldaten, en die van de coalitie. Echt een enorme blunder was dat. Maar nu komen er denk ik alleen gerichte luchtaanvallen als ze mee doen en er gaan never nooit soldaten op de grond komen zoals in Irak en Afganistan.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 14:32:31 #131
117098 Hathor
Effe niet
pi_217969523
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die dingen veroorzaken anders genoeg schade. Zie Oekraïne.
Die drones die ik boven Oekraine in actie heb gezien waren vrijwel geruisloos, dit is een ouwe naaimachine die je van honderden meters al kan horen aankomen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217969533
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:31 schreef Perox het volgende:

[..]
Dit is vermoeiend gedrag, laten we ons allemaal bij het nieuws houden ipv die uitgedroogde links rechts discussie. Is ook niet echt van toepassing hier.
Eens, maar feit blijft dat Howard door sommigen altijd als een soort gekkie wordt bestempeld, terwijl ik hem vrijwel als enige echt diep de discussie in zie gaan met historische feiten. Misschien een sausje met zn mening dr bij, maar dat doet iedereen en daarvoor is er dit forum. Vanuit de andere kant komen vooral one liners zoals “apartheidsstaat” en “genocide”. Maar bewijs dat dan met feiten, en die blijven vervolgens dan achterwege.
pi_217969541
17 van de tankvliegtuigen in de lucht richting MO lijkt het.

https://x.com/Osinttechnical/status/1934952008790032785

En nog veel meer twitter linkes maar te lui om te delen.

[ Bericht 68% gewijzigd door HarryDePizzaBakker1 op 17-06-2025 14:38:06 (bron) ]
  Moderator dinsdag 17 juni 2025 @ 14:37:23 #134
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217969543
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:32 schreef Hathor het volgende:

[..]
Die drones die ik boven Oekraine in actie heb gezien waren vrijwel geruisloos, dit is een ouwe naaimachine die je van honderden meters al kan horen aankomen.
Vandaag nog in Kiev:
https://x.com/United24media/status/1934844513261904264

En eerder:
Bekijk deze YouTube-video
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 17 juni 2025 @ 14:37:53 #135
438527 MissButterflyy
pi_217969548
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:36 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
17 van de tankvliegtuigen in de lucht richting MO lijkt het.
Waar zie je dat?
pi_217969559
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waar zie je dat?
Linkje toegevoegd, heel twitter staat er mee vol. En kun het zelf ook zien op flightradar (Dat is waar ik het zag)
  dinsdag 17 juni 2025 @ 14:42:15 #137
117098 Hathor
Effe niet
pi_217969571
quote:
Dat zijn denk ik inderdaad die Iraanse Shaheds aan de herrie te horen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217969593
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Leg als Trump straks de wereld maar eens uit dat je de beslissing hebt moeten nemen om Teheran (inclusief de machtshebbers, hopelijk dan) te vernietigen om Israël te redden, die is niet echt te benijden momenteel.
We blew up the deepest, sneakiest nuclear hole in the world — DEEP underground, folks, like Mordor, but worse. Nobody else could do it. Obama? Weak. Biden? Asleep. But me? I sent the biggest, most beautiful bunker buster — BOOM — gone. Clean. Precision. No more secret uranium parties. Iran just got a wake-up call from America. You're welcome, planet Earth.
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 17 juni 2025 @ 14:46:29 #139
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217969606
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 13:55 schreef Tjacka het volgende:
Fordow ligt diep, zo’n 80 meter onder rotsen. Dat blaas je niet zomaar op met gewone bommen. Daarom komen ze met bunker busters zoals de GBU-57, al is het maar de vraag of die het echt gaat redden. Teheran evacueert nu al, want de kans op radioactieve lekkage is groot. Israël en de VS bereiden zich al maanden voor. Dit wordt geen nucleaire ramp, maar wel een flinke klap voor Iran’s nucleaire programma. Een machtsspel vol risico’s, en wij zitten erbij te kijken.
Denk niet dat men Teheran verlaat vanwege het gevaar van een stralingslek in Fordow (in Teheran zelf zit, voor zover bekend, niets noemenswaardigs). Daarnaast heb je ook nog Qom, een miljoenenstad die praktisch onder de rook van de installatie in Fordow ligt. Die stad zou je dus eerst evacueren.

Mocht het tot een serieus stralingslek komen, dan zijn zaken als windrichting, windsnelheid en neerslag van cruciaal belang.

O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217969619
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:46 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Denk niet dat men Teheran verlaat vanwege het gevaar van een stralingslek in Fordow (in Teheran zelf zit, voor zover bekend, niets noemenswaardigs). Daarnaast heb je ook nog Qom, een miljoenenstad die praktisch onder de rook van de installatie in Fordow ligt. Die stad zou je dus eerst evacueren.

Mocht het tot een serieus stralingslek komen, dan zijn zaken als windrichting, windsnelheid en neerslag van cruciaal belang.

[ afbeelding ]
Zal Israel werkelijk zover gaan dat ze het stralingsgevaar voor lief nemen?
  dinsdag 17 juni 2025 @ 14:49:08 #141
438527 MissButterflyy
pi_217969622
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Thanks, chatgtp! :D
  dinsdag 17 juni 2025 @ 14:51:44 #142
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217969636
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Een deel van de strategie van Israël is op het moment natuurlijk ook om 'regime change' te stimuleren. Men hoopt het huidige regime dusdanig te verzwakken dat de bevolking zal verzwakken en er daarmee een Israël gunstiger gezind regime in de plaats zal komen. Nog afgezien van de haalbaarheid van dat soort doelstellingen is het platgooien van Teheran wel zo ongeveer een garantie dat dat laatste je niet gaat lukken.
En laten we wel wezen, het zou ook niet de eerste keer zijn dat dat soort geopolitieke spelletjes eerder een averechts effect hebben gehad. Israël heeft Hamas in haar beginjaren nota bene gesteund als tegenwicht tegen de PLO.
Israël zal vooral hopen dat door het regime te verzwakken, de bevolking in opstand zal komen. Heel veel Iraniërs willen namelijk niet leven onder de religieuze dictatuur die er momenteel is. En zeker, een ander regime kan een stuk gunstiger zijn voor Israël, maar ook voor het hele Midden-Oosten. Want zoals we wel weten had Iran een flinke vinger in de pap bij de destabilisatie van landen zoals Syrië en Libanon.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 17 juni 2025 @ 14:52:53 #143
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217969644
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Thanks, chatgtp! :D
Deze keer met dank aan Gemini ;)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217969659
Serieus, rot eens op met dat persoonlijke gedoe zeg.
pi_217969664
quote:

[..]

[ afbeelding ]
MAAR DE WINDRICHTING IS TOCH ALTIJD IN DEZE TIJD VAN HET JAAR NAAR HET ZUIDEN
Groot fan van User Wotte
pi_217969667
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:35 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Eens, maar feit blijft dat Howard door sommigen altijd als een soort gekkie wordt bestempeld, terwijl ik hem vrijwel als enige echt diep de discussie in zie gaan met historische feiten. Misschien een sausje met zn mening dr bij, maar dat doet iedereen en daarvoor is er dit forum. Vanuit de andere kant komen vooral one liners zoals “apartheidsstaat” en “genocide”. Maar bewijs dat dan met feiten, en die blijven vervolgens dan achterwege.
Genocide is eigenlijk sowieso lastig te bewijzen. Zeker juridisch gezien.

En ook over die apartheidsstaat. Als je een paar docu’s hebt gezien dan kom je toch al snel tot die conclusie. Maar dan is het enige tegenargument steeds dat al die journalisten links zijn en dus automatisch tegen Israël.

Geschiedenis wordt altijd verteld volgens het narratief van de verteller/schrijver maar ik geloof niet dat alles en iedereen maar standaard de geschiedenis wil schrijven omdat ze tegen Israël/joden zouden zijn. Ik geloof dat gewoon pertinent niet.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 14:58:13 #147
438527 MissButterflyy
pi_217969673
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël zal vooral hopen dat door het regime te verzwakken, de bevolking in opstand zal komen. Heel veel Iraniërs willen namelijk niet leven onder de religieuze dictatuur die er momenteel is. En zeker, een ander regime kan een stuk gunstiger zijn voor Israël, maar ook voor het hele Midden-Oosten. Want zoals we wel weten had Iran een flinke vinger in de pap bij de destabilisatie van landen zoals Syrië en Libanon.
Dat kan ja, maar het kan ook zorgen voor juist weer meer onrust en onstabiliteit.
We weten het gewoon niet en Israël neemt hiermee wel een grote gok.
pi_217969679
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Genocide is eigenlijk sowieso lastig te bewijzen. Zeker juridisch gezien.

En ook over die apartheidsstaat. Als je een paar docu’s hebt gezien dan kom je toch al snel tot die conclusie. Maar dan is het enige tegenargument steeds dat al die journalisten links zijn en dus automatisch tegen Israël.

Geschiedenis wordt altijd verteld volgens het narratief van de verteller/schrijver maar ik geloof niet dat alles en iedereen maar standaard de geschiedenis wil schrijven omdat ze tegen Israël/joden zouden zijn. Ik geloof dat gewoon pertinent niet.
Ik ook niet. Wat je wel ziet is hersengymnastiek om Israel van alles toe de dichten om ze maar in een kwaad daglicht te zetten.

Een beetje zoals voor sommige users/mensen alles de schuld moslims is. Of asielzoekers. Weet je waarom? Blinde haat.
pi_217969683
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:44 schreef Tjacka het volgende:

[..]
We blew up the deepest, sneakiest nuclear hole in the world — DEEP underground, folks, like Mordor, but worse. Nobody else could do it. Obama? Weak. Biden? Asleep. But me? I sent the biggest, most beautiful bunker buster — BOOM — gone. Clean. Precision. No more secret uranium parties. Iran just got a wake-up call from America. You're welcome, planet Earth.
Puike imitatie dit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 15:03:26 #150
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217969700
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 14:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat kan ja, maar het kan ook zorgen voor juist weer meer onrust en onstabiliteit.
We weten het gewoon niet en Israël neemt hiermee wel een grote gok.
Mja, zekerheid is er natuurlijk nooit. Maar ik durf er wel op te rekenen dat Israël dit niet maar zo deed. Dat zal ook goed zijn afgestemd met de VS en ook zullen er echt signalen zijn geweest dat ook echt noodzakelijk was (lees: dat Iran dus dichtbij het realiseren van een kernwapen was). Bovendien natuurlijk een ideaal moment nu met Hamas en Hezbollah niet in staat te reageren en Syrië net onder een nieuw leiderschap zonder concrete luchtmacht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')