En dan is het een kwestie van AL het houtrot weg te halen, een beetje laten zitten en je probleem komt gewoon weer terug. Dus weghalen tot je overal weer schoon hout ziet dat egaal van kleur is en nergens donkerder etc is. Daarna opvullen met houtrotvuller in de vorm wat bij de rest van het kozijn past, eventueel als het heel veel is stukken hout vervangen.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zo op het oog zit er wat houtrot. Zeker op die tweede foto waar je die donkere strepen ziet op het kozijn.
Je kan niet schilderen over houtrot. Dus je moet eerst ff gaan prikken met een schroevendraaier. Of je op die plekken rot hout tegenkomt.
Houtrot is niet een kwestie van drogen; je moet de schimmel bestrijden. Kijk eens hoe het er uit ziet zonder de oude verflaag.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 11:31 schreef Onderdeurtje het volgende:
Spijtig dat het kozijn waarschijnlijk al rotte plekken heeft. Ik ben me er altijd bewust van geweest dat schilderwerk belangrijk is omdat ik vaak genoeg kozijnen heb gezien die rot waren. Maar dat het zo snel zou gaan had ik niet verwacht. Vooral omdat er veel zon op het kozijn schijnt dacht ik dat het altijd wel zou kunnen drogen.
Als je dit soort vragen hebt dan moet je het juist laten doen.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:22 schreef Onderdeurtje het volgende:
Hoi allemaal,
Mijn kozijn heeft een schilderbeurt nodig. Dit wil ik graag zelf doen hoewel ik in mijn leven nooit verder ben gekomen dan het bijpunten van schilderwerk. Ik heb me al veel ingelezen over de nodige stappen om te gaan schilderen. Natuurlijk wil ik het zo goed mogelijk doen maar het resultaat hoeft niet perfect te zijn.
Mijn vraag is of ik de volgende plekken op het kozijn over kan schilderen zonder hier iets aan te doen? Of is het noodzakelijk dat ik de verf weg ga krabben tot op het kale hout? Of is er een andere aanpak nodig?
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik zeg niet dat ik het kan maar als ik denk dat het haalbaar is wil ik het wel proberen. Van elektra, gas en water heb ik bijvoorbeeld geen kaas gegeten dus daar blijf ik vanaf. En dit forum is er om vragen te stellen, de vaklui hebben vroeger ook vragen moeten stellen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 22:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je dit soort vragen hebt dan moet je het juist laten doen.
Overigens schilderwerk op de zuidgevel heeft veel te lijden.
Zolang het niet regent wel, maar beter vul je het z.s.m. op en schilder je het over.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:20 schreef Onderdeurtje het volgende:
Natuurlijk wil ik alles zo snel mogelijk gaan opvullen maar kan dit voorlopig open blijven zo lang het niet gaat regenen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |