Herkenbaar en veel sterkte.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik maak dit van dichtbij mee want ik heb een bekende die mij dierbaar is die verward gedrag vertoont. Nachtelijke schreeuw partijen, vervuilde woning, naakt over straat lopen etc.
Mijn conclusie na 5 jaar van deze ellende is dat de hulpverlening voor mensen die niet braaf meewerken volledig stuk is. De hulpverlening is een werkverschaffingsproject voor betrokken werknemers geworden. Eindeloos overleg, rapporten en onderzoeken, werkelijk resultaat 0. Echt 0. 25 loketten waar je aan kan kloppen, overal werken voor 95% hele empathische vrouwen en er komt echt niets, maar dan ook niets, maar dan ook echt helemaal niets van de grond. Wel iedere week "interdisciplinair overleg" waar iedere week weer een nieuwe hulpverlener bij aanschuift. Met 10 organisaties vergaderen, sommigen hebben de mevrouw waarom het gaat nog niet eens gezien of gesproken, maar ze zitten toch daar aan tafel en gewoon echt helemaal niks gedaan krijgen.
Het is diep triest en ik zou me doodschamen als ik in die branch werkzaam was.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 16 juni 2025 10:14 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Het is ook wel erg makkelijk om de VVD de grond in te duwen en te denken dat het met een andere partij beter geregeld zou zijn.
Ik ben niet pro-VVD maar geloof niet dat het ergens anders wel probleemloos is.
Ik heb er nu zo een naast me wonen. Staat soms op zijn balkon te schreeuwen tegen voorbijgangers in een taal waar ik geen chocola van kan maken, maar aan de Bollywoodachtige muziek die hij regelmatig heel hard draait, heb ik het idee dat hij uit India of Bangladesh komt. Bij tijd en wijle loopt hij heel hard met deuren te smijten waardoor de ramen in de sponningen staan te trillen. Daarnaast heeft hij als hobby soms uren lang te gaan zitten rammen op een bongo of iets degelijks. Als het nou nog leuk ritmisch was zou ik het nog kunnen verdragen maar het klinkt meer alsof hij zijn woede en frustraties aan het botvieren is op een trommel.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:13 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb tijdens mijn eerste jaren van het werkende leven ook naast zon wrak gewoond. Krijg nog steeds de rillingen als ik eraan terugdenk. Dat was oprecht 1.5 jaar kommer en kwel. Vooral de structurele geluidsoverlast in de nacht was killing. Die kerel was zo gek als een deur.
Dankje.quote:
Deze 2 zaken staan helaas wel in verband met elkaar,want veel landen komen eenvoudig onder het mom van migratie van hun criminelen en geestelijk gestoorden af.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:48 schreef Mikeytt het volgende:
Tja, de GGZ is niet belangrijk. Het moet immers altijd over migratie gaan.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat uit onderzoek en ervaring blijkt dat alle therapieen voor geestelijk gestoorden niet werken. Vroeger werden ze eenvoudig opgesloten of erger.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik maak dit van dichtbij mee want ik heb een bekende die mij dierbaar is die verward gedrag vertoont. Nachtelijke schreeuw partijen, vervuilde woning, naakt over straat lopen etc.
Mijn conclusie na 5 jaar van deze ellende is dat de hulpverlening voor mensen die niet braaf meewerken volledig stuk is. De hulpverlening is een werkverschaffingsproject voor betrokken werknemers geworden. Eindeloos overleg, rapporten en onderzoeken, werkelijk resultaat 0. Echt 0. 25 loketten waar je aan kan kloppen, overal werken voor 95% hele empathische vrouwen en er komt echt niets, maar dan ook niets, maar dan ook echt helemaal niets van de grond. Wel iedere week "interdisciplinair overleg" waar iedere week weer een nieuwe hulpverlener bij aanschuift. Met 10 organisaties vergaderen, sommigen hebben de mevrouw waarom het gaat nog niet eens gezien of gesproken, maar ze zitten toch daar aan tafel en gewoon echt helemaal niks gedaan krijgen.
Het is diep triest en ik zou me doodschamen als ik in die branch werkzaam was.
Ha ha. Ik was opgenomen in een kliniek. Er zaten ook ex-gedetineerden die er door de reclassering waren. Verder personen die "normaal;" gesproken bij de GGZ zouden moeten worden opgevangen. Ik kan kan een boek schrijven over alle incidenten. Totaal debiel.quote:Op maandag 16 juni 2025 08:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik dacht al, "wanneer wordt het de schuld van links in dit topic?"
Het komt in elke stad voor. En dit is wel degelijk het gevolg van de bezuinigingen in de GGZ onder Rutte. Heel veel beschermde omgevingen waar dit soort verwarde mensen eerder woonden zijn wegbezuinigd. Daardoor hebben woningcorporaties nu de taak om ze te plaatsen. Ik heb zelf naast zo'n geval gewoond en die kan het woonplezier voor een hele appartementencomplex vergallenquote:Op maandag 16 juni 2025 07:48 schreef Het_Bokje het volgende:
Niet vergeten dat dit een verhaal uit Amsterdam is jongens.... (m/v/kieseenletter)
In-after: "MaAr dUH VVd heeEft duh GeeGeezEt KAPOeT gEmAcHt!!"
Nee, is gewoon gebrek aan handhaving.
Dus: "DuH VvD hEeft Deh PLiESe KaPuT GeMacHt!" is meer op zijn plaats.
En: Vergeet niet, het is verkiezingstijd. Wel Mooi dat lokaal links faalbeleid van Halsema+voorganger zo landelijk op de VVD kan worden afgewenteld, terwijl je zelf te lam bent om te regeren/reageren.
Het is bij mensen met schizofrenie vaak een vicieuze cirkel. Ze worden psychotisch zonder medicatie, stabiliseren met medicatie, denken vervolgens weer beter te zijn en/of hebben teveel last van de bijwerkingen, stoppen dan met de medicatie en raken weer psychotisch.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:24 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat uit onderzoek en ervaring blijkt dat alle therapieen voor geestelijk gestoorden niet werken. Vroeger werden ze eenvoudig opgesloten of erger.
Tegenwoordig krijgen ze "medicijnen" en/of worden platgespoten, genezing is er zelden.
De gequote overlast kan alleen opgelost worden als deze mensen worden opgesloten en onder "medicatie " worden gebracht. Daarvoor moet wrs. de wet worden gewijzigd.
Al deze "hulpverleners" en onderzoekers direct ontslaan of omscholen naar een effectieve aanpak.
Ik herken dit vanuit het onderwijs ook, ja. Tien man aan tafel om eindeloos te vergaderen, formulieren in te vullen en rapporten te schrijven en naast mij als mentor zit er misschien eentje aan tafel die het betreffende kind uit een rij foto's kan plukken.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is diep triest en ik zou me doodschamen als ik in die branch werkzaam was.
Of nog erger: zelfmedicatie met drugs.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is bij mensen met schizofrenie vaak een vicieuze cirkel. Ze worden psychotisch zonder medicatie, stabiliseren met medicatie, denken vervolgens weer beter te zijn en/of hebben teveel last van de bijwerkingen, stoppen dan met de medicatie en raken weer psychotisch.
Had je maar een huis in een goede buurt moeten kopen.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:34 schreef Cupfighter het volgende:
Inderdaad met dank aan die ellendige VVD
quote:Op maandag 16 juni 2025 14:04 schreef Janneke141 het volgende:
We hebben democratisch besloten dat deze mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen leven en hun eigen zorgvraag. Nou niet gaan zeuren dat de gevolgen niet bevallen hè.
Hadden ze maar niet verward moeten zijn!quote:Op maandag 16 juni 2025 14:04 schreef Janneke141 het volgende:
We hebben democratisch besloten dat deze mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen leven en hun eigen zorgvraag. Nou niet gaan zeuren dat de gevolgen niet bevallen hè.
Toevallig woon ik in een goede buurt daar gaat het niet omquote:Op maandag 16 juni 2025 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Had je maar een huis in een goede buurt moeten kopen.
Eigen verantwoordelijkheid
Dit heeft Fidel Castro ook gedaan in de jaren 80. Gewoon alle criminelen op de boot naar Mexico zetten en Cuba was er van af.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:13 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Deze 2 zaken staan helaas wel in verband met elkaar,want veel landen komen eenvoudig onder het mom van migratie van hun criminelen en geestelijk gestoorden af.
Wij hebben de optie niet, want mensenrechten verdragen etc.
Uiteraard dient een geciviliseerd land zijn eigen problemen met gestoorden op te lossen, echter niet die van het buitenland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |