abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juni 2025 @ 11:13:49 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217960363
Ik heb tijdens mijn eerste jaren van het werkende leven ook naast zon wrak gewoond. Krijg nog steeds de rillingen als ik eraan terugdenk. Dat was oprecht 1.5 jaar kommer en kwel. Vooral de structurele geluidsoverlast in de nacht was killing. Die kerel was zo gek als een deur.
Graag op anoniem
pi_217960435
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik maak dit van dichtbij mee want ik heb een bekende die mij dierbaar is die verward gedrag vertoont. Nachtelijke schreeuw partijen, vervuilde woning, naakt over straat lopen etc.

Mijn conclusie na 5 jaar van deze ellende is dat de hulpverlening voor mensen die niet braaf meewerken volledig stuk is. De hulpverlening is een werkverschaffingsproject voor betrokken werknemers geworden. Eindeloos overleg, rapporten en onderzoeken, werkelijk resultaat 0. Echt 0. 25 loketten waar je aan kan kloppen, overal werken voor 95% hele empathische vrouwen en er komt echt niets, maar dan ook niets, maar dan ook echt helemaal niets van de grond. Wel iedere week "interdisciplinair overleg" waar iedere week weer een nieuwe hulpverlener bij aanschuift. Met 10 organisaties vergaderen, sommigen hebben de mevrouw waarom het gaat nog niet eens gezien of gesproken, maar ze zitten toch daar aan tafel en gewoon echt helemaal niks gedaan krijgen.


Het is diep triest en ik zou me doodschamen als ik in die branch werkzaam was.
Herkenbaar en veel sterkte.
pi_217960498
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:14 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Het is ook wel erg makkelijk om de VVD de grond in te duwen en te denken dat het met een andere partij beter geregeld zou zijn.

Ik ben niet pro-VVD maar geloof niet dat het ergens anders wel probleemloos is.
Bekijk deze YouTube-video
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  maandag 16 juni 2025 @ 11:40:39 #29
117098 Hathor
Effe niet
pi_217960525
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2025 11:13 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb tijdens mijn eerste jaren van het werkende leven ook naast zon wrak gewoond. Krijg nog steeds de rillingen als ik eraan terugdenk. Dat was oprecht 1.5 jaar kommer en kwel. Vooral de structurele geluidsoverlast in de nacht was killing. Die kerel was zo gek als een deur.
Ik heb er nu zo een naast me wonen. Staat soms op zijn balkon te schreeuwen tegen voorbijgangers in een taal waar ik geen chocola van kan maken, maar aan de Bollywoodachtige muziek die hij regelmatig heel hard draait, heb ik het idee dat hij uit India of Bangladesh komt. Bij tijd en wijle loopt hij heel hard met deuren te smijten waardoor de ramen in de sponningen staan te trillen. Daarnaast heeft hij als hobby soms uren lang te gaan zitten rammen op een bongo of iets degelijks. Als het nou nog leuk ritmisch was zou ik het nog kunnen verdragen maar het klinkt meer alsof hij zijn woede en frustraties aan het botvieren is op een trommel.

Heel soms zie ik hem staan voor de ingang van de lokale super, helemaal alleen en met een blikje bier in zijn hand. Ik heb geen behoefte om hem aan te spreken of te groeten want hij verstaat me ongetwijfeld toch niet. Dit lijkt me zo'n typisch geval van iemand die begeleiding nodig heeft maar waar helemaal niemand naar omkijkt.

Beetje een triest geval.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217961033
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Herkenbaar en veel sterkte.
Dankje.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 16 juni 2025 @ 13:10:00 #31
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217961133
Hier in de buurt ook zo'n geval. komt de politie met twee auto's vol vertellen dat we begrip moeten hebben gezien de achtergrond en het verleden van die persoon.

Inmiddels zijn we vijf jaar verder en de glazen in het huis van de verwarde zijn inmiddels weer vervangen door de glaszetter.
pi_217961160
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 00:48 schreef Mikeytt het volgende:
Tja, de GGZ is niet belangrijk. Het moet immers altijd over migratie gaan.
Deze 2 zaken staan helaas wel in verband met elkaar,want veel landen komen eenvoudig onder het mom van migratie van hun criminelen en geestelijk gestoorden af.
Wij hebben de optie niet, want mensenrechten verdragen etc.
Uiteraard dient een geciviliseerd land zijn eigen problemen met gestoorden op te lossen, echter niet die van het buitenland.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_217961213
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik maak dit van dichtbij mee want ik heb een bekende die mij dierbaar is die verward gedrag vertoont. Nachtelijke schreeuw partijen, vervuilde woning, naakt over straat lopen etc.

Mijn conclusie na 5 jaar van deze ellende is dat de hulpverlening voor mensen die niet braaf meewerken volledig stuk is. De hulpverlening is een werkverschaffingsproject voor betrokken werknemers geworden. Eindeloos overleg, rapporten en onderzoeken, werkelijk resultaat 0. Echt 0. 25 loketten waar je aan kan kloppen, overal werken voor 95% hele empathische vrouwen en er komt echt niets, maar dan ook niets, maar dan ook echt helemaal niets van de grond. Wel iedere week "interdisciplinair overleg" waar iedere week weer een nieuwe hulpverlener bij aanschuift. Met 10 organisaties vergaderen, sommigen hebben de mevrouw waarom het gaat nog niet eens gezien of gesproken, maar ze zitten toch daar aan tafel en gewoon echt helemaal niks gedaan krijgen.

Het is diep triest en ik zou me doodschamen als ik in die branch werkzaam was.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat uit onderzoek en ervaring blijkt dat alle therapieen voor geestelijk gestoorden niet werken. Vroeger werden ze eenvoudig opgesloten of erger.
Tegenwoordig krijgen ze "medicijnen" en/of worden platgespoten, genezing is er zelden.

De gequote overlast kan alleen opgelost worden als deze mensen worden opgesloten en onder "medicatie " worden gebracht. Daarvoor moet wrs. de wet worden gewijzigd.

Al deze "hulpverleners" en onderzoekers direct ontslaan of omscholen naar een effectieve aanpak.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Trouwste user 2022 maandag 16 juni 2025 @ 13:48:01 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_217961413
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:08 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ik dacht al, "wanneer wordt het de schuld van links in dit topic?"
Ha ha. Ik was opgenomen in een kliniek. Er zaten ook ex-gedetineerden die er door de reclassering waren. Verder personen die "normaal;" gesproken bij de GGZ zouden moeten worden opgevangen. Ik kan kan een boek schrijven over alle incidenten. Totaal debiel.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 16 juni 2025 @ 13:51:26 #35
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217961443
Net nog een vrouw bij de bushalte, heel hard tegen zichzelf aan het schreeuwen en ruzie aan het maken met een denkbeeldige persoon naast haar.
Je zou er maar naast wonen zeg.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217961517
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 07:48 schreef Het_Bokje het volgende:
Niet vergeten dat dit een verhaal uit Amsterdam is jongens.... (m/v/kieseenletter) c_/

In-after: "MaAr dUH VVd heeEft duh GeeGeezEt KAPOeT gEmAcHt!!"

Nee, is gewoon gebrek aan handhaving.
Dus: "DuH VvD hEeft Deh PLiESe KaPuT GeMacHt!" is meer op zijn plaats.

En: Vergeet niet, het is verkiezingstijd. Wel Mooi dat lokaal links faalbeleid van Halsema+voorganger zo landelijk op de VVD kan worden afgewenteld, terwijl je zelf te lam bent om te regeren/reageren.
Het komt in elke stad voor. En dit is wel degelijk het gevolg van de bezuinigingen in de GGZ onder Rutte. Heel veel beschermde omgevingen waar dit soort verwarde mensen eerder woonden zijn wegbezuinigd. Daardoor hebben woningcorporaties nu de taak om ze te plaatsen. Ik heb zelf naast zo'n geval gewoond en die kan het woonplezier voor een hele appartementencomplex vergallen
pi_217961558
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:24 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat uit onderzoek en ervaring blijkt dat alle therapieen voor geestelijk gestoorden niet werken. Vroeger werden ze eenvoudig opgesloten of erger.
Tegenwoordig krijgen ze "medicijnen" en/of worden platgespoten, genezing is er zelden.

De gequote overlast kan alleen opgelost worden als deze mensen worden opgesloten en onder "medicatie " worden gebracht. Daarvoor moet wrs. de wet worden gewijzigd.

Al deze "hulpverleners" en onderzoekers direct ontslaan of omscholen naar een effectieve aanpak.
Het is bij mensen met schizofrenie vaak een vicieuze cirkel. Ze worden psychotisch zonder medicatie, stabiliseren met medicatie, denken vervolgens weer beter te zijn en/of hebben teveel last van de bijwerkingen, stoppen dan met de medicatie en raken weer psychotisch.
  maandag 16 juni 2025 @ 14:04:54 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217961564
We hebben democratisch besloten dat deze mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen leven en hun eigen zorgvraag. Nou niet gaan zeuren dat de gevolgen niet bevallen hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 16 juni 2025 @ 14:04:55 #39
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217961565
Leuk topic vol anekdotes over buitenlanders die hier uberhaupt al nooit hadden moeten zijn. :)
  maandag 16 juni 2025 @ 14:06:47 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217961577
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Het is diep triest en ik zou me doodschamen als ik in die branch werkzaam was.
Ik herken dit vanuit het onderwijs ook, ja. Tien man aan tafel om eindeloos te vergaderen, formulieren in te vullen en rapporten te schrijven en naast mij als mentor zit er misschien eentje aan tafel die het betreffende kind uit een rij foto's kan plukken.

Het is wel erg goed voor de werkgelegenheid overigens. En om, via zogenaamde samenwerkingsverbanden, heel erg veel publiek geld mee te verbranden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 16 juni 2025 @ 14:16:19 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217961623
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is bij mensen met schizofrenie vaak een vicieuze cirkel. Ze worden psychotisch zonder medicatie, stabiliseren met medicatie, denken vervolgens weer beter te zijn en/of hebben teveel last van de bijwerkingen, stoppen dan met de medicatie en raken weer psychotisch.
Of nog erger: zelfmedicatie met drugs.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217961823
Als je tegenwoordig door Rotterdam loopt lijkt het wel een open inrichting joh, het is echt niet te geloven. Je kunt maar beter niemand aankijken, gewoon je dingen doen en zo snel mogelijk weer weg. Ik liep er pas eentje tegemoet die al luid schreeuwend iedere lantaarnpaal sloeg en schopte. Ik ben geen kleine jongen maar zo'n pipo passeer ik niet graag.
pi_217961842
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:34 schreef 03f het volgende:
Je kunt maar beter niemand aankijken
Anders draaien ze door, net als Bokito toendertijd.
pi_217961858
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 00:34 schreef Cupfighter het volgende:
Inderdaad met dank aan die ellendige VVD
Had je maar een huis in een goede buurt moeten kopen.

Eigen verantwoordelijkheid
  Trouwste user 2022 maandag 16 juni 2025 @ 16:54:18 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_217962839
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:04 schreef Janneke141 het volgende:
We hebben democratisch besloten dat deze mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen leven en hun eigen zorgvraag. Nou niet gaan zeuren dat de gevolgen niet bevallen hè.
:D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 16 juni 2025 @ 17:22:15 #46
3542 Gia
User under construction
pi_217963059
Wordt de term 'allochtoon' afgeschaft, heten ze voortaan 'verwarde personen'.
Totdat dat weer als racistisch gezien wordt.
pi_217963145
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:04 schreef Janneke141 het volgende:
We hebben democratisch besloten dat deze mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen leven en hun eigen zorgvraag. Nou niet gaan zeuren dat de gevolgen niet bevallen hè.
Hadden ze maar niet verward moeten zijn!

Alle verwarde mensen terug naar Verwarderije! :(
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_217966028
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Had je maar een huis in een goede buurt moeten kopen.

Eigen verantwoordelijkheid
Toevallig woon ik in een goede buurt daar gaat het niet om
pi_217966086
Sommige mensen zijn ook gewoon niet te helpen.

https://x.com/Meub69/stat(...)Eserp%7Ctwgr%5Etweet

Je zal jezelf maar terugzien als westerling paraderend met een vlag van een regime dat in ieder opzicht volledig haaks staat op je eigen westerse normen en waarden. De tering, hoe verward moet je dan zijn...
pi_217966124
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:13 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Deze 2 zaken staan helaas wel in verband met elkaar,want veel landen komen eenvoudig onder het mom van migratie van hun criminelen en geestelijk gestoorden af.
Wij hebben de optie niet, want mensenrechten verdragen etc.
Uiteraard dient een geciviliseerd land zijn eigen problemen met gestoorden op te lossen, echter niet die van het buitenland.
Dit heeft Fidel Castro ook gedaan in de jaren 80. Gewoon alle criminelen op de boot naar Mexico zetten en Cuba was er van af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')