abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 19 juni 2025 @ 19:47:08 #176
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217987333
Vreemd dat Paul verderop is gevonden en beiden geen misdrijf
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_217987439
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:47 schreef Paul het volgende:
Kan toch niet..
Je gaat niet allebij tegelijk een natuurlijke dood
Of je moet a la romeo en juliet samen zelfmoord plegen
pi_217987605
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:16 schreef ootjekatootje het volgende:
De Gendarmeriegroep van Haute-Marne (GGD 52) zette aanzienlijke middelen in om het gezochte Nederlandse echtpaar Paul en Gerda Klapper te vinden. Er werden zowel lucht- als grondtroepen ingezet. Het Openbaar Ministerie van Chaumont startte dinsdag 17 juni een onderzoek naar de verontrustende verdwijning. Het lichaam van de vrouw werd woensdag in Haute-Marne gevonden. Donderdag was het dat van haar echtgenoot.

Op dinsdag 17 juni om 12.00 uur nodigde de Gendarmeriegroep van de Haute-Marne ( GGD 52 ) op haar Facebookpagina uit om een bericht te delen waarin stond dat een Nederlands echtpaar, Paul en Gerda Klapper, gezocht werd. De publicatie vermeldde dat ze op vrijdag 13 juni in het noorden van de Haute-Marne waren gezien. In Saint-Dizier, meldde officier van justitie Denis Devallois op donderdag 19 juni. De verdwijning van het tachtigjarige echtpaar had inderdaad de bezorgdheid gewekt van hun familieleden, die de ambassade hadden gewaarschuwd. Deze laatste nam vervolgens contact op met GGD 52.

De officier van justitie van Devallois startte onmiddellijk een onderzoek naar de verontrustende verdwijning.

GGD 52 heeft dinsdag als eerste luchtmiddelen ingezet – helikopter, drone – en met behulp van dit apparaat zou de auto van het echtpaar in Orquevaux gelokaliseerd kunnen worden.

Op woensdag 18 juni werden meer dan 90 gendarmes gemobiliseerd om onderzoek te doen en zoekacties op de grond uit te voeren, ondersteund door een hondenteam.

Militair onderzoek leidde woensdag 18 juni tot de ontdekking van het levenloze lichaam van Gerda Klapper, een paar honderd meter van de auto van het echtpaar, in de wijk Cul du Cerf, een bekend uitkijkpunt in de gemeente Orquevaux. De auto was onbeschadigd, aldus officier van justitie Devallois, een teken van "de afwezigheid van tussenkomst van derden". Gerda's echtgenoot, Paul Klapper, bleef vermist.

"De hypothese van een gewelddadige dood is uitgesloten"

"De autopsie op de vrouw werd afgelopen donderdag 19 juni uitgevoerd. Daaruit bleek dat er geen sprake was van tussenkomst van derden. De hypothese van een gewelddadige dood is uitgesloten." Er is echter, aldus officier van justitie Denis Devallois, om toxicologisch en pathologisch onderzoek verzocht. Het verkrijgen van de resultaten kan enkele weken duren.

Donderdag zette de politie haar zoektocht voort.

Hun troepen leken geconcentreerd rond Humberville. Er werden militaire terreinwagens ingezet. Er werd een commandopost ingericht in het dorpshuis van Orquevaux.

Rond het middaguur werd het lichaam van Paul Klapper gevonden, ongeveer 4 kilometer van het huis van zijn vrouw.

De familie van het echtpaar werd door de politie en de Vereniging voor Slachtofferhulp opgevangen, aldus de magistraat van Devallois.

https://jhm.fr/sa-dispari(...)e-retrouve-sans-vie/

Onderschrift: "Op het steile gedeelte van het uitkijkpunt Cul du Cert werd het levenloze lichaam van Gerda Klapper gevonden, op enkele honderden meters van de auto van het echtpaar (©JHM)."

Zou dit de locatie zijn uit het Franse artikel?

https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D

[ Bericht 1% gewijzigd door Stupidisco op 19-06-2025 20:17:52 ]
pi_217987656
Dus je gaat beide een eind aan je leven maken maar op twee verschillende plekken ? Of per toeval overlijdt eerst de een en wat verderop de ander.. en het is ook geen misdrijf.

Raar gedoe allemaal maar natuurlijk triest voor de nabestaanden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217987698
Militair onderzoek leidde woensdag 18 juni tot de ontdekking van het levenloze lichaam van Gerda Klapper, een paar honderd meter van de auto van het echtpaar, in de wijk Cul du Cerf, een bekend uitkijkpunt in de gemeente Orquevaux. De auto was onbeschadigd, aldus officier van justitie Devallois, een teken van "de afwezigheid van tussenkomst van derden".

"Les investigations des militaires ont permis de retrouver, mercredi 18 juin, le corps sans vie de Gerda Klapper, à quelques centaines de mètres du véhicule du couple, dans le secteur du Cul du cerf, point de vue réputé situé sur la commune d’Orquevaux."

https://jhm.fr/sa-dispari(...)e-retrouve-sans-vie/?
  Miss 200.000.000! donderdag 19 juni 2025 @ 20:22:54 #181
367000 roos94
pi_217987731
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 20:13 schreef TLC het volgende:
Dus je gaat beide een eind aan je leven maken maar op twee verschillende plekken ? Of per toeval overlijdt eerst de een en wat verderop de ander.. en het is ook geen misdrijf.

Raar gedoe allemaal maar natuurlijk triest voor de nabestaanden.
Doet me denken aan die bejaarde acteur en zn vrouw laatst.
  donderdag 19 juni 2025 @ 20:41:09 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217987869
Ze zijn toch al dagen vermist, kan prima dat ze beide op de een of andere manier verward zijn geraakt en daarna uitgedroogd. Of de een idd ziek/verzwakt, de ander die hulp gaat halen en verdwaalt. Met mensen op deze leeftijd lijkt me dat allemaal niet heel onwaarschijnlijk.

Al die rare scenario's over zelfdoding... 8)7

[ Bericht 11% gewijzigd door BE op 19-06-2025 21:20:50 ]
  donderdag 19 juni 2025 @ 20:42:27 #183
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217987882
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 20:41 schreef BE het volgende:
Ze zijn toch al dagen vermist, kan prima dat ze beide op de een of andere manier verward zijn geraakt en daarna uitgedroogd. Of de een idd ziek/verzwakt, de ander die hulp gaat halen en verdwaald. Met mensen op deze leeftijd lijkt me dat allemaal niet heel onwaarschijnlijk.

Al die rare scenario's over zelfdoding... 8)7
Wel tragisch natuurlijk.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217988226
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 20:09 schreef Stupidisco het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onderschrift: "Op het steile gedeelte van het uitkijkpunt Cul du Cert werd het levenloze lichaam van Gerda Klapper gevonden, op enkele honderden meters van de auto van het echtpaar (©JHM)."

Zou dit de locatie zijn uit het Franse artikel?

https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Ja, daar start ook een wandelpad rondom die “kuil”.
pi_217988259
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:47 schreef Paul het volgende:
4 km verderop, das best een stuk. Maar wat ik uit de tekst haal is dat de auto ongeschonden is, en ze hadden de avond ervoor getankt.
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 21:17:44 #186
382129 crew  Donna
pi_217988269
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:40 schreef Mrmime het volgende:
Triest einde van deze zaak. Sterkte voor de nabestaanden.

Maar dan nog blijft die betaling in Orange onverklaarbaar.
Ik weet niet hoe het in Frankrijk zit, maar bijv. op de kermis of bij een foodtruck kan er maar zo een heel andere plaatsnaam bij de betaling staan. Ik betaal ook wel eens bij een koffietentje hier vlakbij en dan staat er altijd een plaatsnaam 50km. verderop bij.
pi_217988296
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:22 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Mijn god. :')
Blijken ze de auto dinsdag getraceerd te hebben met een helicopter… :') :') :')
  donderdag 19 juni 2025 @ 21:23:07 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217988324
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Blijken ze de auto dinsdag getraceerd te hebben met een helicopter… :') :') :')
Ja, niet bekostigd door de familie, hè.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217988349
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, niet bekostigd door de familie, hè.
Ik sta te kijken van de doeltreffendheid van de gendarmerie.
pi_217988514
Via de woordvoerder wil de familie benadrukken dat het om een familiedrama gaat en dat ze dit samen willen verwerken. "Het is aangrijpend en erg verdrietig, ook omdat wellicht nooit helemaal duidelijk zal worden wat er precies is gebeurd."

https://www.hartvannederl(...)-gerda-echtpaar-auto
  donderdag 19 juni 2025 @ 22:04:52 #191
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217988696
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Via de woordvoerder wil de familie benadrukken dat het om een familiedrama gaat en dat ze dit samen willen verwerken. "Het is aangrijpend en erg verdrietig, ook omdat wellicht nooit helemaal duidelijk zal worden wat er precies is gebeurd."

Familiedrama?
  donderdag 19 juni 2025 @ 22:34:22 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217988984
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:04 schreef xzaz het volgende:

[..]
Familiedrama?
Een drama in de familie... gok ik.
'Er is iets ergs gebeurd binnen onze familie, onze beide ouders zijn dood, en dat willen we graag met elkaar verwerken.'
pi_217989053
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:04 schreef xzaz het volgende:

[..]
Familiedrama?
Ja, het staat er echt. Beetje vreemde woordkeus.
  donderdag 19 juni 2025 @ 22:44:07 #194
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_217989104
Heel tragisch.

De familie heeft aangegeven dat ze dit samen willen verwerken. Gaan al weer wilde verhalen rond hier in dit topic, misschien wel zo netjes om het topic te sluiten om verdere rare speculaties te voorkomen?
AZ
ALKMAAR
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 22:46:54 #195
184769 crew  Deisyy
pi_217989124
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:41 schreef ootjekatootje het volgende:

Het is ontzettend moeilijk om niet exact te weten waar je dierbaren zijn overleden, je blijft vol vragen zitten en het is heel lastig om af te sluiten.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_217989250
Wat ik van de week dacht.
Als mensen oud zijn en thuis overlijden dan vind niemand wat.
Zoeken ze het avontuur en raken ze onderweg in een situatie dat ze overlijden vind iedereen het “verschrikkelijk” enz.
Het is ook best triest, ook zeker voor de familie.
Maar al met al lijkt het er sterk op dat beiden wisten dat dit hun laatste reis zou worden en dat ze niet thuis of in een ziekenhuis wouden wegteren.
Dus een betere gedachte zou misschien zijn, hoop dat ze een mooi leven hadden en dat ze zelf tevreden waren met dit einde.
Vakman pur sang
pi_217989266
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat ik van de week dacht.
Als mensen oud zijn en thuis overlijden dan vind niemand wat.
Zoeken ze het avontuur en raken ze onderweg in een situatie dat ze overlijden vind iedereen het “verschrikkelijk” enz.
Het is ook best triest, ook zeker voor de familie.
Maar al met al lijkt het er sterk op dat beiden wisten dat dit hun laatste reis zou worden en dat ze niet thuis of in een ziekenhuis wouden wegteren.
Dus een betere gedachte zou misschien zijn, hoop dat ze een mooi leven hadden en dat ze zelf tevreden waren met dit einde.
Dan hoop ik maar dat ze beide met dat plan eens waren, aangezien niet samen gevonden zijn.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_217989325
Familiedrama vind ik een uiterst bijzondere woordkeuze. Dan heb ik ineens een heel ander scenario in mijn hoofd.
Alius aliud dicit
pi_217989328
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juni 2025 23:01 schreef Soury het volgende:

[..]
Dan hoop ik maar dat ze beide met dat plan eens waren, aangezien niet samen gevonden zijn.
Precies dit.
Alius aliud dicit
  donderdag 19 juni 2025 @ 23:18:10 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217989375
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 23:10 schreef Mrmime het volgende:
Familiedrama vind ik een uiterst bijzondere woordkeuze. Dan heb ik ineens een heel ander scenario in mijn hoofd.
Dit idd, dat past niet bij de berichten dat er in beide gevallen geen sprake is van een misdrijf.

Maar goed, de kans is ook groot dat ze simpelweg de betekenis van het woord "familiedrama" niet helemaal correct gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')