Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 12:31 |
![]() 24 Heures Du Mans 2025 – editie 93 Onderdeel van het FIA World Endurance Championship Race 2024 en vooruitblik In 2024 zagen we opnieuw een hypercarveld van ongekende omvang met maar liefst 23 inschrijvingen van onder andere Ferrari, Toyota, Porsche, Peugeot, Cadillac, BMW, Alpine en Lamborghini. Ferrari wist zijn overwinning uit 2023 succesvol te verdedigen met een spannende finish tegen Toyota en Porsche. In de LMP2-klasse won United Autosports, terwijl de GT3-debutanten van Heart of Racing met hun Aston Martin de allereerste Le Mans LMGT3-winst pakten. Voor 2025 blijft de Hypercar klasse indrukwekkend groot, met 21 deelnemers (waarvan 19 entries zijn van fabrikanten). Het veld wordt versterkt door twee privateer teams. Met de Balance of Performance-regels die voor nóg strakkere competitie moeten zorgen, belooft het opnieuw een zeer open strijd te worden. LMP2 keert weer terug met 17 deelnemers, ondanks dat deze klasse sinds 2024 geen onderdeel meer is van het volledige WEC. GT3 is nu definitief de standaardklasse voor GT-auto’s, en dit jaar zien we hier ook Mercedes en BMW in deze klasse. De startprocedure is ongewijzigd: kwalificatie op woensdag met een Hyperpole voor de top 8 per klasse op donderdag. De race begint zaterdag om 16:00 uur. ![]() Het Circuit de la Sarthe in Le Mans, Frankrijk is met zijn 13,626 km nog steeds een van de langste en snelste circuits ter wereld. De huidige lay-out stamt uit 2008, met kleine veiligheidsupdates in de laatste jaren. • Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway – Toyota TS050, 2019) • Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi – Toyota 2017) • Afstandsrecord: 5.410,71 km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit ![]() Circuit info inclusief marshall posts Circuit informatie 2021 Onboard (Pole 2017): Bekijk deze YouTube-video ![]() Entry list 2025 (pdf) ![]() • Rode nummers • Rondetijden kwalificatie: ~3:24 • Max. gewicht: 1030 kg • Max. vermogen: 500 kW (+ hybride boost) De Hypercar klasse is in het leven geroepen om kosten de reduceren. De enorme programma's van Toyota en in het verleden Peugeot, Audi en Porsche kosten tientallen miljoenen per jaar, een aantal van de programma's schijnt zelfs boven de 100 miljoen per jaar te hebben gekost. De Hypercar klasse bestaat uit twee typen auto's, Le Mans Hypercar (LMH) en LMDh (Le Mans Daytona h), het idee hierachter is dat auto's uit de verschillende kampioenschappen (ACO, FIA en IMSA) mee kunnen doen in alle races. We kunnen zo dus dezelfde auto's zien op Le Mans als op Daytona. Dit jaar zien we hier een groot aantal bekende merken terug waaronder Alpine, Aston Martin (nieuw dit jaar), Cadillac, Porsche, Toyota, BMW, Ferrari en Peugeot. Er zijn in deze klasse technische beperkingen, zo mag het vermogen van de motor maximaal 500kw zijn, aangevuld met een extra 200kw voor de hybride systemen. ![]() • Blauwe nummers • Rondetijd kwalificatie: ~3:32 • 930 kg • V8 Gibson motor – 600 pk • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA Vanaf 2024 is LMP2 niet meer een deelnemer aan het WEC kampioenschap, met name door de groei van de Hypercar klasse. Echter zien we LMP2 wel terug op Le Mans. LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geïntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Nieuw sinds 2021 is dat deze categorie ook nog wordt onderverdeeld, afhankelijk van de derde coureur (de coureur zonder platinum of gouden licentie). Als deze coureur een zilveren licentie heeft wordt de auto geclassificeerd als "gewoon" LMP2, heeft deze coureur slechts een bronzen licentie dan wordt de auto geclassificeerd als LMP2 Pro/Am. De winnaar van LMP2 Pro/AM komt ook op het LMP2 podium te staan. ![]() • Groene nummers • Rondetijd kwalificatie: ~3:57 (schatting) • Min. gewicht: 1245 kg • GT3-homologatie verplicht • Minimaal 1 coureur zonder platinum/gouden FIA-licentie GT3 is nu volledig geïntegreerd in Le Mans en heeft nu de oude groene nummers van de GTE Pro klasse. De balans tussen fabrieksondersteuning en amateurcoureurs maakt dit een bijzonder gevarieerd veld. Belangrijk is dat in LMGT3 - net als in het voorgaande LM GTE AM - elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). De GT3 auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. ![]() Tijdschema 2025 (onder voorbehoud) Woensdag 11 juni • 14:00–17:00 Free practice 1 • 19:00–20:00 Kwalificatie • 22:00–00:00 Free practice 2 Donderdag 12 juni • 15:00–18:00 Free practice 3 • 20:00–20:30 Hyperpole • 22:00–23:00 Free practice 4 Zaterdag 14 juni • 12:00–12:15 Warm-up • 16:00 Start 24 Uur van Le Mans ![]() TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit • Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is hier te vinden Streams • Officiële WEC stream (betaald) • Radio Le Mans – tip! • Eurosport Player via HBO MAX + sport Live Timing • Officiële live timing • Resultaten Spotter Guide • Spotter Guide 2025 (pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer • Le Mans resource guide (Dailysportscar) Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ![]() ELMS championship ![]() IMSA championship ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 12:31 |
Die FCY komt voor de #51 net niet goed uit. Paar honderd meter verder en die auto had een zeer gunstige stop kunnen maken | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 12:31 |
Oh, het is ook al weer groen | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 12:32 |
Ik zou de tv gewoon uit hebben gezet als die mazzel had gehad. | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 12:32 |
Was waarschijnlijk verantwoordelijk voor het wisselen van het wiel dat eraf vloog. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 12:33 |
Ze hebben wel degelijk mazzel, want de anderen moesten op de rechte stukken langzaam rijden terwijl de #51 meer in het bochtige gedeelte zat | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 12:33 |
Strategisch sterk spel? Ferrari doet al 20 uur hun best om het weg te gooien en rijdt nog steeds 1-2-3. | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 12:34 |
Ja, maar met een FCY hadden ze de leiding kunnen heroveren. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 12:36 |
Nu rijden ze denk ik op een virtuele 2e positie? | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 12:36 |
Niet. | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 12:37 |
Wel Daarna weer meteen aangezet | |
Sabata | zondag 15 juni 2025 @ 12:38 |
Hebben ter inspiratie Le Mans 66 gekeken waar Ford management er alles aan deed Ken Miles NIET Le Mans te laten winnen | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 12:38 |
Hangt af van het type stop. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 12:40 |
zou wel karma zijn als de #83 toch wint | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 12:40 |
Een gevecht tussen de #50 en #51 en de #6 incoming | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 12:40 |
Nipt ervoor, maar dan ook echt nipt. Fight, fight, fight! | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 12:41 |
De #6 zit al enorm te drukken bij de #50 ![]() | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 12:42 |
Geel! Groen. | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 12:43 |
Wat was het mooi geweest als de #8 er ook nog was geweest. | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 12:43 |
Ach, Renger. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 12:43 |
Ai, de auto van Renger heeft problemen | |
DeeBee | zondag 15 juni 2025 @ 12:43 |
Top 4 binnen 20s ![]() | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 12:43 |
Renger ![]() | |
PierreTT | zondag 15 juni 2025 @ 12:44 |
Gelukkig nog de crash van Uitert kunnen zien. Blij dat de stream brak is, want dat wiel vloog wel zo wanstaltig hard weg dat een beetje vertraging wel gewenst was | |
Red_85 | zondag 15 juni 2025 @ 12:44 |
Nou.... NLers in de lmp2 zijn ook wel klaar. Binnen 20minuten na 20 uur geen vuiltje aan de lucht. | |
Red_85 | zondag 15 juni 2025 @ 12:45 |
Het is echt heerlijk. | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 12:46 |
Serieus, kom volgend weekeinde ook meekijken, dan kun je dit ook verwachten ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 12:46 |
![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 12:49 |
Ik zie nu dat er vorig jaar 9 topics waren terwijl de halve race achter de SC was. Nu maar 4. Waar is iedereen? ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 12:50 |
Renger wel bijna bij de pits | |
PierreTT | zondag 15 juni 2025 @ 12:50 |
Misschien tikken de 50 en 51 elkaar nog van de baan #durftehopen | |
PierreTT | zondag 15 juni 2025 @ 12:51 |
Op vakantie, daarom mis je posts van mij | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 12:52 |
Nou ja, ik zat hier de halve nacht alleen ![]() En daar kijk ik jou ook op aan ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 12:52 |
Nou nee, de #50 zit er voor | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 12:52 |
RTL mist de inhaalactie. Ach. | |
M90 | zondag 15 juni 2025 @ 12:53 |
goeie actie ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 12:53 |
![]() Maar ik was vorig jaar ook een paar uur slapen ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 12:54 |
De #6 zit alweer bijna in de DRS. | |
DeeBee | zondag 15 juni 2025 @ 12:55 |
Dit hele circus al live gezien in Qatar dit jaar ook. ![]() ![]() De WEC grid is fenomenaal momenteel. ![]() | |
PierreTT | zondag 15 juni 2025 @ 12:59 |
Waar kijk jij de rest van de races van de WEC? | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 13:00 |
Zelf kijk ik meestal gewoon de samenvattingen op YouTube via het officiële kanaal ![]() Maar HBO heeft hier in elk geval rechten (wellicht dat het dus ook soms op Eurosport is). | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 13:01 |
Te weinig brandstof ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 13:01 |
Renger dus een ronde te lang doorgereden voor de brandstof die hij aan boord had ... | |
Red_85 | zondag 15 juni 2025 @ 13:01 |
Wtf... Renger te weinig peut/te lang door. | |
PierreTT | zondag 15 juni 2025 @ 13:03 |
Jezus :’) | |
PierreTT | zondag 15 juni 2025 @ 13:03 |
Ah, goed om te weten. Heb vaak moeite om iets te vinden terwijl ik wel graag kijk. Abonnement op HBO dus ![]() | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 13:03 |
Benieuwd of dat dan dom is, of een fout in een sensor ofzo. | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 13:04 |
Eerlijk is eerlijk, met een abonnement op HBO kun je wel echt voor heel veel dingen daar terecht ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 juni 2025 @ 13:05 |
Schijnt dat je dan punten verliest ![]() | |
PierreTT | zondag 15 juni 2025 @ 13:06 |
Wat nog meer dan? Vergeef me dat ik zelf niet kan Googlen, dat trekt mn wifi hier niet met die stream aan | |
Red_85 | zondag 15 juni 2025 @ 13:07 |
Ondanks dat er pittig doorgeknald kan worden, zit het afstandsrecord er niet in. 3 uur = 10800 seconden Rondje = rond de 210 seconden Ongeveer 50 ronden Afstandsrecord is 397. We zitten nu in 340 | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 13:08 |
Als ik nu kijk zie ik dit: ![]() Kleine kanttekening: sommige dingen zijn nog overblijfselen van de Olympische Spelen, waar ze letterlijk alles hadden, judo zenden ze bijvoorbeeld niet (meer) uit verder. Verder hangt het natuurlijk allemaal heel erg af van wat je graag kijkt ![]() | |
superniger | zondag 15 juni 2025 @ 13:08 |
Matige editie. | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 13:09 |
Als je een beetje op de hoogte was van de tech, had je niet eens in overweging genomen dat het een mogelijkheid was ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 13:10 |
Ze zijn per ronde gemiddeld een seconde of 5 te langzaam om het mogelijk te maken | |
Red_85 | zondag 15 juni 2025 @ 13:11 |
Niet zo doen he... ![]() Na, juist omdat er zo weinig gezeur is, was er een kansje. | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 13:15 |
Porsche #6 wel veel tijd verloren in de pits. Ligt nu 28s achter de #50 ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 13:16 |
Rijderswissel geweest | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 13:16 |
#50 heeft geen bandenwissel gedaan volgens mij. | |
Sabata | zondag 15 juni 2025 @ 13:17 |
Cheeky cameraman die de teambaas van AF corse zo in beeld neemt dat zijn havikneus sprekend op het Orlen logo lijkt (orlen is adelaar in het pools) | |
TargaFlorio | zondag 15 juni 2025 @ 13:18 |
Ik heb tv en live timing wel continue open staan maar ben hier minder actief. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 13:19 |
Porsche doet aan het eind dus 2 dubbelstints, Ferrari eindigt met een triple stint | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 13:23 |
Dat olie bijvullen kost meer tijd dan alleen de peut bijvullen | |
Red_85 | zondag 15 juni 2025 @ 13:26 |
Dikke slurrie door een klein gaatje. | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 13:27 |
Campbell ![]() Echt, verreweg de zwakste schakel van de #6. | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 13:28 |
Ik wilde iets zeggen over hoe de combinatie van energy drink en borrelnootjes en chips en chocolate chip cookies en melk en noodles valt, maar laat maar. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 13:29 |
Kubica klaagt over slecht terugschakelen | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 13:29 |
De #83 heeft bad downshifts ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 13:30 |
Ik kan nu iets zeggen over mijn lichamelijke toestand vorig jaar richting het einde van de race. Niet als het gevolg van al die snacks, maar denk niet dat het heeft geholpen ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 13:30 |
De #83 mag niet winnen. | |
TargaFlorio | zondag 15 juni 2025 @ 13:30 |
Fabrieks Ferrari moet winnen? | |
PierreTT | zondag 15 juni 2025 @ 13:32 |
Dank! | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 13:36 |
Kubica: "No way. We cannot win." | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 13:36 |
Kubica zit niet superlekker in zijn vel. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 13:36 |
Robert is uit op oorlog | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 13:37 |
Campbell is nu wel lekker aan het gassen. | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 13:38 |
FCY ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 13:39 |
Maar, waarom? | |
PierreTT | zondag 15 juni 2025 @ 13:39 |
Waarom FCY? | |
Sabata | zondag 15 juni 2025 @ 13:39 |
Logisch, Engineer Pazzi vraagt hem om 2,5 uur door te jakkeren (6 stints). | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 13:41 |
En weer voorbij | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 13:41 |
Dat zijn 4 stints. | |
PierreTT | zondag 15 juni 2025 @ 13:41 |
Troep opruimen? | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 13:42 |
Denk het. Verder niets gezien. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 13:43 |
Deze caution viel voor de #83 weer gunstiger dan de #50 | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 13:45 |
En dat vinden wij erg fijn. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 13:46 |
ik zeg je: de #6 gaan straks doorschuiven naar P2 en wat doe je dan als Ferrari? ![]() | |
TargaFlorio | zondag 15 juni 2025 @ 13:47 |
Nou ja, liever geen Ferrari zege maar als er dan eentje moet winnen dan maar de #83. | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 13:49 |
Gaat RTL nou echt weer een inhaalactie missen? | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 13:50 |
Hoppa ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 13:50 |
uiteraard | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 13:51 |
De #6 voorbij de #51 ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 13:54 |
Next! | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 13:54 |
De #6 heeft nu voordeel van de betere banden | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 13:54 |
Prima actie van de Porsche Matt Campbell. | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 13:55 |
De #51 heeft nog wel een klein tactisch voordeel, de rest zit redelijk vast aan hun strategie nu. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 13:56 |
De Ferrari's krijgen nieuwe banden | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 13:58 |
De headrest van de #83 zit los ![]() | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 13:58 |
Tot zover de #83 | |
Sabata | zondag 15 juni 2025 @ 13:58 |
83 moet weer binnenkomen. hoofdsteun of luchtpijp klemt | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 13:59 |
Ferrari geeft het wel weg zo | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 13:59 |
Welnee. | |
wdn | zondag 15 juni 2025 @ 13:59 |
je gaat toch niet naar binnen ![]() | |
SiGNe | zondag 15 juni 2025 @ 14:00 |
Tja, de 83 mocht niet winnen he.. ![]() | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 14:00 |
De #83 rijdt door | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:05 |
Nu is er een zeer grote kans dat het de #6 wordt als de #83 het niet wordt, dus ze doen dat niet meer ![]() | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 14:07 |
Al dat gedoe alleen omdat het niet het 'officiële' fabrieksteam is? | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:08 |
Blijkbaar. | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:08 |
Fuoco is echt gas aan het geven nu. | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 14:09 |
BMW in de dubbele shit | |
RAVW | zondag 15 juni 2025 @ 14:10 |
Wat is er met BMW aan de hand? Even iets buiten de regels gedaan | |
TargaFlorio | zondag 15 juni 2025 @ 14:10 |
Ja | |
SiGNe | zondag 15 juni 2025 @ 14:10 |
BMW heeft mogelijk een technical infingement aan de broek hangen voor beide auto's. | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 14:11 |
Al bekend waar ze mee gesjoemeld hebben? ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 14:14 |
De #34 heeft 65 stop-and-go | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:15 |
14:14:08 Race Control CAR 34 - 65 SECONDS STOP AND GO - PIT LANE SPEED AT 1329 | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 14:15 |
Jeroen's pisverhaal ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:15 |
Al bingo? | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:16 |
14:15:23 Race Control CAR 20 - REPRIMAND - TECHNICAL INFRINGEMENT | |
SiGNe | zondag 15 juni 2025 @ 14:17 |
Niet maar ze hebben motorproblemen volgens Allard | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 14:17 |
Motorische problemen bij de BMW, alleen 2 verschillende dingen | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:18 |
We're checking | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 14:19 |
10 seconden voor Kubica? | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:20 |
14:18:56 Race Control CAR 63 - 10 SECONDS ADDED TO THE NEXT PIT STOP - DRIVING STANDARDS AT PIT ENTRY Nee? | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 14:20 |
De #63 10s voor driving standards Edit #63 dus. De Iron Lynx die toch al redelijk achteraan reed. | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 14:20 |
Oh, dacht dat er 83 stond ![]() | |
RAVW | zondag 15 juni 2025 @ 14:21 |
Dan was het gelijk klaar geweest voor die car | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:21 |
Dit was die Mercedes die een ander van de baan drukte bij het binnenkomen van de pit ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:21 |
Dan was hun voorsprong 10s in plaats van 20s. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 14:22 |
Die ja | |
Dr_Flash | zondag 15 juni 2025 @ 14:23 |
50 en 51 enorm teruggevallen maar 83 mag niet winnen ![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:23 |
De #51 rijdt bijna virtueel voor de #6. | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 14:24 |
Geel Iemand in het grind? | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:24 |
En groen. | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 14:24 |
Ze hebben niet veel meer te kiezen als ze de Porsche niet de winst willen geven ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 14:26 |
ik ben wel benieuwd hoe de #8 Toyota had kunnen komen zonder die problemen | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:30 |
We gaan het halen? Kunnen ze niet rekenen ofzo? 37 ronden vereist. Dat is gemiddeld nog geen 3 minuten per ronde ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 14:30 |
ze gaan ongeveer 389 of 390 ronden halen | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 14:31 |
Hé, de #20 BMW weer op de baan | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:32 |
Ik kwam uit op 386. | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:32 |
Zo maar aan mijn laatste koffie van deze Le Mans beginnen. | |
Sabata | zondag 15 juni 2025 @ 14:32 |
Inter Europol bakt ze bruin, 65 sec tijdstraf wegens speeding in pitlane | |
Wienerschnitzels | zondag 15 juni 2025 @ 14:34 |
Mick kan er nog steeds niets van | |
TargaFlorio | zondag 15 juni 2025 @ 14:34 |
![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:35 |
Hij is de op één na snelste op de baan momenteel ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 14:35 |
Niet op die manier | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:36 |
Komt wel. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 14:36 |
Die andere rijdt ook weer | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:37 |
Mondjes gesnoerd. | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:40 |
Let's go ![]() | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 14:40 |
De Porsche weer met een bandenwissel. De Ferrari's rijden uit op deze banden, denk ik. Porsche dus weer de betere banden. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 14:40 |
De #9 drive through. Track limits | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:42 |
WAAROM IEDERE KEER RECLAME ALS HET LEUK WORDT ![]() | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 14:43 |
Helaas ook op Eurosport | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 14:43 |
Maar de #50 zit nu vlak achter de #6 | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 14:44 |
De #15 BMW weer in de pitbox. | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:44 |
Banden zijn opgewarmd inmiddels. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 14:45 |
Giovinazzi is wel aan het stampen | |
ChevyCaprice | zondag 15 juni 2025 @ 14:47 |
Fantastische rijder ook die Joe Fenatsi | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:47 |
Tank zal wel leeg zijn dan ![]() | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 14:49 |
De #51 binnen | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:50 |
Net erachter ook echt ![]() | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 14:51 |
Tussen de #6 en de #50 met koude banden | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:51 |
Jij hebt niet opgelet. | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 14:51 |
Ontzettend dom, had dat ding dan 90% volgetankt | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:51 |
Komt nog een stop hè. | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 14:52 |
Dat begrijp ik, maar als de Ferrari er voor zit hebben ze de race compleet in handen en kunnen ze pacen met de #51 | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 14:53 |
En nu willen ze de Porsche inhalen ![]() | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 14:55 |
Als Kubica tot 10.16 in de auto zat en daarna vanaf 12.20 weer, dan komt hij dus precies binnen de maximale stinttijd. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 14:55 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:56 |
Oh, Estre zit erin ![]() ![]() | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 14:56 |
De #50 haalt nu de #51 in, dus ik had gewoon gelijk | |
Sabata | zondag 15 juni 2025 @ 14:56 |
Ik begrijp in ieder geval nu waarom Ferrari er zo weinig van bakt in de F1, alle resources gaan naar Le Mans want daar wordt wél om de prijzen gereden | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 14:56 |
Rekenen kunnen ze niet bij RTL7 | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 14:57 |
De #59 McLaren langzaam | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 14:57 |
McLaren kapot ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:57 |
Om 12:27:12 stipt reed hij de pit uit. | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 14:57 |
Daarom wilden ze de teambaas naar de F1 halen. Alsof dat de problemen oplost ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 14:57 |
Die had ik voor vanavond besteld, verkeerde race ![]() | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 14:57 |
Het is ook wel echt precies op het randje, hebben ze keurig uitgekiend, één ronde eerder instappen (of later uitstappen) en het had mogelijk niet gekund ![]() | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 14:58 |
Auto van Zak, dus dat is niet erg ![]() | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 14:58 |
Oh ja, ze zeiden drie voor half, dan komt het helemaal goed. | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 14:59 |
Full Course Yellow | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 14:59 |
FCY, dat moet niet te lang duren voor Kubica en de Porsche | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:00 |
Laatste uur ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:00 |
387 of 388 dus ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:01 |
Precies tussen ons in zou grappig zijn. | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 15:03 |
![]() | |
Sabata | zondag 15 juni 2025 @ 15:07 |
Gio blijkbaar een probleem? | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:09 |
En nu kappen met die tyfusreclames. | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 15:10 |
Dat hele #83 team moet nu sowieso een dikke middelvinger naar de fabriek opsteken. | |
Gremen | zondag 15 juni 2025 @ 15:10 |
Watskebeurt, uur geleden lag ferrari nog 1,2 en 3? | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:10 |
Die gaat 4e worden | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:11 |
De #51 is op de baan ingehaald, en #50 is qua strategie erachter gekomen (maar vooral op pace). | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 15:13 |
Bij ES zijn ze al minuten aan het bedenken wat het team al dan niet gaat doen als de #50 de Porsche in haalt. Lijkt me simpel: peut erin en daarna werkt geen enkele radio meer. | |
SiGNe | zondag 15 juni 2025 @ 15:14 |
De teambaas is ook al meerdere malen gevraagd om teambaas van het F1 team te worden maar die heeft daar geen zin in. | |
PierreTT | zondag 15 juni 2025 @ 15:16 |
Nog spannende zaken? M’n stream is gestopt hier | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:16 |
en terecht. Het F1-team is een slangenkuil en het WEC-team staat net iets verder van de fabriek af, waardoor de druk lager is | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:17 |
Nog even 4 drive-throughs uitgedeeld, waaronder de #7 Toyota | |
Wienerschnitzels | zondag 15 juni 2025 @ 15:18 |
Dan heb je volgend jaar geen auto. | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:19 |
Tuurlijk wel. | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 15:19 |
Of heeft Ferrari geen team. AF Corse runt alle auto's. | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 15:19 |
Maar heb je wel Le Mans gewonnen. Beter dan nu definitief weten dat je überhaupt altijd voor spek en bonen mee moet doen. | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 15:19 |
Voorlopig zit de Porsche ertussen dus slim om nu alvast binnen te komen. Dan is het verder aan de coureurs. | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 15:19 |
De #83 in de pits. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:20 |
Ze halen de #83 eerder binnen vanwege het gevecht tussen de #6 en #50 | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 15:20 |
Bandenwissel!! | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 15:20 |
Nou ja, cruciaal...Of je nou hier 5 seconden verliest bij de stop of dat je dat om 3 uur s nachts deed, 5 seconden is 5 seconden op het eindresultaat ![]() | |
SiGNe | zondag 15 juni 2025 @ 15:20 |
Lijkt me ook makkelijker om een team van 3 rijders aan te sturen dan Hamilton die alleen aan zichzelf denkt. | |
ChevyCaprice | zondag 15 juni 2025 @ 15:21 |
Man komt klaar van een bandenwissel | |
Wienerschnitzels | zondag 15 juni 2025 @ 15:21 |
RIGGED | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 15:21 |
Whut? | |
SiGNe | zondag 15 juni 2025 @ 15:21 |
Hop, 83 nog even nieuwe bandjes | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:22 |
Weer dubbele reclame ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:22 |
De druk is gewoon lager en het gaat er om dat Ferrari goed scoort, niet dat één auto per se voor de andere moet eindigen | |
Dr_Flash | zondag 15 juni 2025 @ 15:22 |
Nog heel even 8 minuten pick de flicture en op videoland! | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 15:22 |
Wel slim voor als er nog FCY komt waardoor ze nog moeten strijden. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:22 |
net nu de leiders binnen komen | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:22 |
25s weggeven in de laatste stint is minder verdacht dan 35s. | |
wdn | zondag 15 juni 2025 @ 15:23 |
Kubica zal alles negeren. Echt wel ![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:24 |
En we missen een gigantisch spannende pitstop ![]() | |
Wienerschnitzels | zondag 15 juni 2025 @ 15:24 |
6 en 50 nu voor de tweede plek | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:24 |
Giovinazzi gaat plotseling wel weer snel | |
ChevyCaprice | zondag 15 juni 2025 @ 15:24 |
Hoezo Picture in picture toch ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:24 |
"Haha, grapje jongens" | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 15:25 |
De Porsche blijft voor de Ferrari | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:25 |
De #50 is tijd verloren zo te zien | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:25 |
Porsche er ruim voor gebleven | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:25 |
| |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:25 |
Ach #43 | |
SiGNe | zondag 15 juni 2025 @ 15:25 |
"we gaan heel even kort naar de reclame" zeiden ze.. ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:26 |
Ai, DT en leiding in het putje | |
wdn | zondag 15 juni 2025 @ 15:26 |
43 een DT Dat kost ze de winst ![]() | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 15:26 |
Nog maar 9s tussen de #83 en #6 | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:26 |
Ze rijden al 23 uur aan kop | |
Sabata | zondag 15 juni 2025 @ 15:26 |
Inter Europol heeft het laten aanbranden, Drivethrough | |
wdn | zondag 15 juni 2025 @ 15:27 |
83 met nieuwe banden dus die gaan zo wegrijden ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:28 |
Fuoco 5 seconden verloren in verkeer | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:29 |
Wij schrijven Fuoco al voorzichtig af | |
Pino112 | zondag 15 juni 2025 @ 15:29 |
Nr50 ontsnapt | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:29 |
Ai, buiten de baan, vuile banden en weg kans op P2 | |
SiGNe | zondag 15 juni 2025 @ 15:29 |
#50- neemt de touristische route | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:30 |
Helaas heeft de camera wat anders gezien ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 juni 2025 @ 15:30 |
50 en 51 gaan allebei 4e worden ![]() | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 15:30 |
Ligt eraan hoe moe Kubica is. Die rijdt al een tijdje. | |
DeeBee | zondag 15 juni 2025 @ 15:30 |
Estre aan het vlammen, come on | |
SiGNe | zondag 15 juni 2025 @ 15:30 |
En opeens is Ferrari blij dat de #83 in elk geval ook een Ferrari is. | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 15:33 |
Op hoeveel komt de #51 zo terug? Seconde of 20? | |
Dr_Flash | zondag 15 juni 2025 @ 15:34 |
die 34 Interpol gaat stapvoets zo te zien. Zo hard als die GT3 Merc er omheen ging | |
M90 | zondag 15 juni 2025 @ 15:34 |
laatste stop voor de #51 spannend slot | |
M90 | zondag 15 juni 2025 @ 15:35 |
terug op p3, kleine 8 sec achter de #6 | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 15:35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 15:36 |
Mooi. En nu achter de Porsche blijven | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 15:37 |
Seconde of 20 achter de #83. Pier Guidi vindt dit niet leuk. | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 15:37 |
19 seconden, niet slecht ingeschat. | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:37 |
Nog 30 minuten wakker blijven, kom op ![]() | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 15:37 |
Prima! | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:37 |
LMP2 is spannend | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:38 |
Heeft de #48 Panis een probleem? | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 15:38 |
Ik geloof eigenlijk ook niet dat de #83 orders krijgt het weg te gooien als de #50 nu toch voorbij de Porsche gaat ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:38 |
Yelloly ondanks de DT weer naar de leiding in de LMP2 | |
Dr_Flash | zondag 15 juni 2025 @ 15:38 |
Nou we feliciteren Robert KOEBIETSA met de overwinning ![]() | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 15:38 |
Zo ff pitten voor F1 begint, boh ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:39 |
![]() | |
M90 | zondag 15 juni 2025 @ 15:39 |
lijkt erop idd | |
Wienerschnitzels | zondag 15 juni 2025 @ 15:39 |
Ik dacht dat we nu klaar waren met pitten | |
DeeBee | zondag 15 juni 2025 @ 15:39 |
Ferrari strat lol | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 15:39 |
Bijna net zo mooi als in Canada 2007 megahard crashen en dan in Canada 2008 je eerste (en achteraf enige) F1-zege pakken ![]() | |
Faraday01 | zondag 15 juni 2025 @ 15:40 |
We hebben wel eens een Toyota in de laatste ronde zien stilvallen dus laten we de huid nog niet verkopen | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 15:42 |
De #51 met motorproblemen? | |
M90 | zondag 15 juni 2025 @ 15:42 |
of verkapte teamorder? | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:42 |
Er zit hier een die hard die nog helemaal niet gepit heeft. Of dat heel goed verborgen heeft gehouden. | |
wdn | zondag 15 juni 2025 @ 15:43 |
nee he ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:43 |
Nee joh ![]() | |
wdn | zondag 15 juni 2025 @ 15:43 |
jinxed ![]() | |
SiGNe | zondag 15 juni 2025 @ 15:44 |
Paniek bij Panis | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:44 |
Krijgen ze hem in de schoot geworpen, gebeurt dit. | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:45 |
Jeroen Bleekemolen heeft zijn verhaal al verteld | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 15:45 |
Ik heb nog niet gepit ![]() | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:46 |
Hulde ![]() Ik ben wel content met die tweede plaats met 3 uurtjes slaap. | |
SiGNe | zondag 15 juni 2025 @ 15:46 |
Gaat Peugeot het nog 14 minnuten redden met 23% energie | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:47 |
Ja, makkelijk. | |
Wienerschnitzels | zondag 15 juni 2025 @ 15:47 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door Wienerschnitzels op 15-06-2025 15:47:42 ] | |
ChevyCaprice | zondag 15 juni 2025 @ 15:47 |
Max zesde positie voor Nederlanders? Ach | |
SiGNe | zondag 15 juni 2025 @ 15:48 |
Max moet vanavond pas ![]() | |
Starflyer | zondag 15 juni 2025 @ 15:49 |
In alle klassen zesde nu, ja. | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 15:50 |
Allard heeft de Wiki al geüpdatet. | |
PierreTT | zondag 15 juni 2025 @ 15:50 |
Stream weer aan voor de laatste 10 minuten ![]() -54 op z’n bril ![]() | |
Wienerschnitzels | zondag 15 juni 2025 @ 15:51 |
Yifei ki Ye motherfucker | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:52 |
Kobayashi laat zich terugzakken om zo op de finishfoto te komen? | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 15:52 |
Dat zou wel enorm treurig zijn ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 15 juni 2025 @ 15:53 |
Hopelijk beter dan zesde | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:53 |
6e, wauwie ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:54 |
Zou me niet verbazen gezien zijn achterstand op Kubica | |
Dr_Flash | zondag 15 juni 2025 @ 15:54 |
50 en 51 geven het op | |
Peterselieman | zondag 15 juni 2025 @ 15:57 |
Roger kijkt niet blij | |
SiGNe | zondag 15 juni 2025 @ 15:58 |
De 50 is sneller dan de 51 maar de 51 kan de punten in het kampioenschap beter gebruiken. | |
superniger | zondag 15 juni 2025 @ 15:59 |
Bijna vol | |
Nattekat | zondag 15 juni 2025 @ 15:59 |
Weer Ferrari, maar wel de goede Ferrari ![]() | |
M90 | zondag 15 juni 2025 @ 16:00 |
last lap | |
heywoodu | zondag 15 juni 2025 @ 16:00 |
8% ![]() |