Het is nog altijd een zooitje.
Nola die ineens gefraudeerd heeft met haar eindexamens. Het wordt even plompverloren medegedeeld om maar een bommetje te droppen, want uiteraard is hier eerder in het verhaal nergens naar gehint. HALLO SCHRIJVERTJES-VAN-NIKS, OPBOUW!!! Waren we hier als kijkers in meegenomen, dan hadden we Nola wellicht nog kunnen begrijpen, maar het achteraf een verklaring geven maakt haar niet sympathieker. En helemaal niet met het verwaande "ja maar ik heb toch een hotelketen op mijn naam staan dus who cares dat ik geen diploma heb". Grappig genoeg had dit een mooie throwback kunnen zijn naar het begin van de serie: iemand die zonder diploma de middelbare school verlaat omdat ze denkt dat ze toch wel in een gespreid bedje terecht komt. Maar helaas, Nola is ineens nog maar 16 in het verhaal dus nog leerplichtig. En ook knap dat ze in drie schooljaren tijd al eindexamen heeft kunnen doen, aangezien ze in najaar 2022 naar de middelbare ging, maar ach
Iedere scène waarin Faalhaas Valentijn te zien is, is voor mij een reden om de ogen door hun kassen te laten rollen als een bal in een flipperkast. De hele verhaallijn is al te belachelijk voor woorden, zeker met Ludo die zich laat chanteren door zijn kleinzoon en een wraakplan dat om de vijf minuten van koers wijzigt. Het helpt alleen nog minder dat Vincent Visser dit niveau niet aankan. Het blijft te gemaakt, teveel maniertjes. Een acteur met een iets volwassener uitstraling en een natuurlijke bravoure zou dit beter tot zijn recht laten komen. Het enige wat nog enigszins de moeite waard is is de betrokkenheid van Richard in dit alles, maar langzaamaan is dat personage ook wel opgebruikt en is het meer een gimmick van de makers om hem terug te brengen dan dat hij echt iets toevoegt aan het geheel.
En dan de verhaallijn rond het nieuwe kind van Rik en de recast van Shanti. Eigenlijk snap ik dat laatste niet, om de doodeenvoudige reden dat dit met wat aanpassingen de exit van Shanti had kunnen zijn. Had Bertrie die scènes in de cliffweek laten spelen en het verhaaltje wat zich nu ontvouwt zo omgeschreven dat Shanti niet binnen nu en afzienbare tijd alsnog terug voor de deur staat, en het was goed geweest. Want eigenlijk is Shanti ook wel uitgespeeld als personage. Ze heeft haar beide ouders en een kind verloren, ging van nagelstyliste naar kroegbaas terug naar nagelstyliste tot erfgenaam van een miljoenenimperium, het huwelijk met Rik ligt aan diggelen... Soms is het klaar, voordat je een personage alsmaar in hetzelfde cirkeltje laat draaien (hoi Sjors vanaf seizoen 19!). Eigenlijk was het stoppen van Bertrie een blessing in disguise geweest, dan had je Shanti altijd nog een keer onverwacht kunnen laten terugkeren. Maar nee, Rikkemans heeft natuurlijk een vrouw nodig en aangezien Jasmine Sendar binnen afzienbare tijd ook exit zal zijn wegens haar zwangerschap...
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:Kelder! Wat doe jij nou hier? :D