Nee, qua weer was het echt heerlijk om te lopen. Baal er nog steeds vanquote:Ik ben vanavond in Zwolle. Die halve marathon had echt niet afgelast hoeven worden
Lastige beslissing wel voor de organisatie
Ik heb de cijfers gecheckt, evenementen worden vaak onnodig afgelast of ingekort. Veiligheidsregio’s hebben ook geen passie voor sport. Het is gewoon dictatuur. Zwolle was een goede temperatuur i.c.m. lage zonnestand.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 23:31 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Nee, qua weer was het echt heerlijk om te lopen. Baal er nog steeds van![]()
Zelf maar even 9k gelopen om toch maar even lekker bezig te zijn.
Inderdaad. In Leeuwarden en de dam tot damloop vorig jaar hebben ze het pas bij de start aangekondigd dat het toch afgelast werd. Daar hebben ze de gok genomen, bleek dat er toch teveel druk was op de hulpdiensten en moest het alsnog afgelast worden. Vond ik persoonlijk rotter.quote:Op zondag 15 juni 2025 08:10 schreef Nijna het volgende:
Maar dat is achteraf gezien...
Je kan bij zulk soort evenementen niet een half uur voor de start besluiten of het wel of niet doorgaat.
Het weer is niet zo precies te voorspellen...
“The weather can always affect a running experience, regardless of the precautions you take before the race. Fortunately, the Bridge Run takes place on June 15th, with a better chance of good running weather.”quote:Op zondag 15 juni 2025 09:05 schreef Evangelion het volgende:
Over een uurtje HM met 40k mensen.
19 graden nu. Felle zon, geen wolken.
RIP
[ afbeelding ]
Heeft dat niet met de loop te maken? Jij loopt snel, misschien doen er ook wandelaars mee en is de brug nog afgesloten.quote:Op zondag 15 juni 2025 13:29 schreef Evangelion het volgende:
De shuttlebus terug staat al een half uur stil. Wie sluit er dan ook een halve brug af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 min boven PR, wel acceptabel met warmte(start/tunnel/eind), wind (brug) en hoogte.2 van de 4 banen waren in principe open. Maar door combinatie van ongeluk(ken), ambulances en drukte stond het totaal vast.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:50 schreef core2duo het volgende:
[..]
Heeft dat niet met de loop te maken? Jij loopt snel, misschien doen er ook wandelaars mee en is de brug nog afgesloten.
Bijna 3 uur over gedaan met de bus het loopgedeelte terug. Met de trein was slimmer geweest. Ach, kon ik wat meer van het uitzicht genieten en de massa lopers die nog bezig was bekijken.
1 zo'n vrouw helemaal flippen tegen een verkeersagent.Ja die kan er wat aan veranderen.
Niet onmogelijk maar wel onwaarschijnlijk ja.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Mijn Garmin forerunner denkt dat mijn maximale hartslag 213 is, dat is toch erg onrealistisch als je al 30 bent?
Nee zo’n berekening, is zo’n band om je borst dusdanig accurater?quote:Op zondag 15 juni 2025 18:06 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Niet onmogelijk maar wel onwaarschijnlijk ja.
Horloges zijn sowieso niet heel betrouwbaar daar in. Heeft ie het gemeten of geschat?
Wel accurater. Maar alsnog lastig te bepalen wat de max is. Want dan moet je echt een goede inspanningstest doen in goede omstandigheden. Het algoritme zou ik sowieso totaal negeren.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee zo’n berekening, is zo’n band om je borst dusdanig accurater?
Hoogst gemeten vandaag was 165, was een erg rustig tempo (zelfs) voor mijn doen, zou nog kunnen praten normaal.
Oh maar niet in zone 2 trainen dan voorlopig? Of meer op gevoel?quote:Op zondag 15 juni 2025 18:18 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Wel accurater. Maar alsnog lastig te bepalen wat de max is. Want dan moet je echt een goede inspanningstest doen in goede omstandigheden. Het algoritme zou ik sowieso totaal negeren.
Als je net begonnen bent zou ik er nog niet te veel op letten. Het gaat dan nog veel veranderen en na een paar races (5k/10k) krijg je wel een beetje een beeld waar de max ongeveer ligt.
Hoe lang loop je al en hoe vaak per week?quote:Op zondag 15 juni 2025 18:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh maar niet in zone 2 trainen dan voorlopig? Of meer op gevoel?
RPEquote:Op zondag 15 juni 2025 18:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh maar niet in zone 2 trainen dan voorlopig? Of meer op gevoel?
9 weken, 3xpw, bijna schema af tot half uur hardlopenquote:Op zondag 15 juni 2025 18:34 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Hoe lang loop je al en hoe vaak per week?
ga ik dat hierna eens proberen tot ik het nieuwe schema ga doenquote:
Ja gewoon op gevoel. Als je de volgende training niet nog moe bent van de vorige gaat het goed. (kan een keer gebeuren, maar niet te vaak).quote:Op zondag 15 juni 2025 18:52 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
9 weken, 3xpw, bijna schema af tot half uur hardlopen
Het wordt voor evenementen vooral zaak om een manier te vinden om al die evenementen om 8.00 uur te laten starten in plaats van dit soort onmogelijke tijdstippen.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:26 schreef twist02 het volgende:
Heb volgende week zondag een halve marathon gepland staan, maar zie het somber in
Voorspellingen zitten vooralsnog tussen 25-30 graden en de start is pas om 15.30u
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |