abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 juni 2025 @ 23:23:15 #1
426493 crew  PippenScottie
pi_217947552
Welkom bij Het Hardlooptopic!

Of je nou een ultraloper bent die zonder problemen 150 km wegtikt, of je de trap op lopen al als een prestatie ziet--geen zorgen, iedereen mag meedoen. Snel, langzaam, het boeit ons allemaal niet. Zolang je maar beweegt, toch?

Hier delen we ervaringen, soms wat handige tips (of gewoon wat geklaag), en motiveren we elkaar om weer die schoenen aan te trekken. Want ja, elke stap telt... of dat nou naar de koelkast is of door het bos.

Dus doe gezellig mee, het wordt vast "leuk" *O* ~O>

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

-----------------------------------------------------------------------------------

Kijk wie waar wanneer gaat lopen! *O*

En voeg hier je wedstrijden toe aan De Lijst 8-)

-----------------------------------------------------------------------------------
My friends all drive horses
pi_217947652
quote:
Ik ben vanavond in Zwolle. Die halve marathon had echt niet afgelast hoeven worden :{
Lastige beslissing wel voor de organisatie
Nee, qua weer was het echt heerlijk om te lopen. Baal er nog steeds van :')
Zelf maar even 9k gelopen om toch maar even lekker bezig te zijn.
pi_217948154
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 23:31 schreef TommyL0204 het volgende:

[..]
Nee, qua weer was het echt heerlijk om te lopen. Baal er nog steeds van :')
Zelf maar even 9k gelopen om toch maar even lekker bezig te zijn.
Ik heb de cijfers gecheckt, evenementen worden vaak onnodig afgelast of ingekort. Veiligheidsregio’s hebben ook geen passie voor sport. Het is gewoon dictatuur. Zwolle was een goede temperatuur i.c.m. lage zonnestand.
Hoek van Holland gisteren was 22-24°C, er was wel degelijk wind van zee (en ook gewoon voorspeld). Een halve marathon was mogelijk geweest.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_217949011
Maar dat is achteraf gezien...
Je kan bij zulk soort evenementen niet een half uur voor de start besluiten of het wel of niet doorgaat.

Het weer is niet zo precies te voorspellen...
Fake it till you make it...
pi_217949094
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 08:10 schreef Nijna het volgende:
Maar dat is achteraf gezien...
Je kan bij zulk soort evenementen niet een half uur voor de start besluiten of het wel of niet doorgaat.

Het weer is niet zo precies te voorspellen...
Inderdaad. In Leeuwarden en de dam tot damloop vorig jaar hebben ze het pas bij de start aangekondigd dat het toch afgelast werd. Daar hebben ze de gok genomen, bleek dat er toch teveel druk was op de hulpdiensten en moest het alsnog afgelast worden. Vond ik persoonlijk rotter.

Aflassen is gewoon nooit leuk. Zwolle had achteraf door kunnen gaan. Het was in Hoek van Holland wel echt heel warm. En veel wind stond er niet.
:)
pi_217949313
Over een uurtje HM met 40k mensen.
19 graden nu. Felle zon, geen wolken.
RIP

[ Bericht 21% gewijzigd door Evangelion op 15-06-2025 17:03:21 ]
pi_217949727
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 09:05 schreef Evangelion het volgende:
Over een uurtje HM met 40k mensen.
19 graden nu. Felle zon, geen wolken.
RIP

[ afbeelding ]
“The weather can always affect a running experience, regardless of the precautions you take before the race. Fortunately, the Bridge Run takes place on June 15th, with a better chance of good running weather.”

Daar zijn ze niet bepaald voor de poes. Jouw loop gaat door. Veel succes!

[ Bericht 18% gewijzigd door core2duo op 15-06-2025 09:52:45 ]
  zondag 15 juni 2025 @ 10:22:55 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217949945
Mijn Garmin forerunner denkt dat mijn maximale hartslag 213 is, dat is toch erg onrealistisch als je al 30 bent?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217951757
De shuttlebus terug staat al een half uur stil. Wie sluit er dan ook een halve brug af. :(
pi_217952206
Send help
pi_217953182
Al weken allerlei pijntjes/blessures, vandaag toch aan survivalrun begonnen want het ging (na een dip begin deze week) wel beter... helemaal nergens last van tijdens de wedstrijd :o _O-

Ik heb me wel ingehouden qua tempo maar oprecht is het enige waar ik nu last van heb, dat ik bont en blauw ben en naar sloot stink. _O-

Broertje daarentegen is door een hel gegaan met de 22km/70 obstakels na deze week voedselvergiftiging gehad te hebben :X
pi_217953184
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 14:13 schreef Evangelion het volgende:
Send help
[ afbeelding ]
RIP. -O-
pi_217953592
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 13:29 schreef Evangelion het volgende:
De shuttlebus terug staat al een half uur stil. Wie sluit er dan ook een halve brug af. :(
Heeft dat niet met de loop te maken? Jij loopt snel, misschien doen er ook wandelaars mee en is de brug nog afgesloten.
pi_217953854
Zo, ik hoef van mezelf voorlopig geen bruggenlopen meer te doen. Je vraagt je toch altijd af waarom dat een goed idee leek. Wellicht de volgende editie over 15 jaar weer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 min boven PR, wel acceptabel met warmte(start/tunnel/eind), wind (brug) en hoogte.

quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 16:50 schreef core2duo het volgende:

[..]
Heeft dat niet met de loop te maken? Jij loopt snel, misschien doen er ook wandelaars mee en is de brug nog afgesloten.
2 van de 4 banen waren in principe open. Maar door combinatie van ongeluk(ken), ambulances en drukte stond het totaal vast.
Bijna 3 uur over gedaan met de bus het loopgedeelte terug. Met de trein was slimmer geweest. Ach, kon ik wat meer van het uitzicht genieten en de massa lopers die nog bezig was bekijken.
1 zo'n vrouw helemaal flippen tegen een verkeersagent. :') Ja die kan er wat aan veranderen.
pi_217954166
quote:
16s.gif Op zondag 15 juni 2025 10:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Mijn Garmin forerunner denkt dat mijn maximale hartslag 213 is, dat is toch erg onrealistisch als je al 30 bent?
Niet onmogelijk maar wel onwaarschijnlijk ja.
Horloges zijn sowieso niet heel betrouwbaar daar in. Heeft ie het gemeten of geschat?
  zondag 15 juni 2025 @ 18:09:01 #16
459912 FlippingCoin
pi_217954175
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 18:06 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Niet onmogelijk maar wel onwaarschijnlijk ja.
Horloges zijn sowieso niet heel betrouwbaar daar in. Heeft ie het gemeten of geschat?
Nee zo’n berekening, is zo’n band om je borst dusdanig accurater?

Hoogst gemeten vandaag was 165, was een erg rustig tempo (zelfs) voor mijn doen, zou nog kunnen praten normaal.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_217954228
quote:
16s.gif Op zondag 15 juni 2025 18:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee zo’n berekening, is zo’n band om je borst dusdanig accurater?

Hoogst gemeten vandaag was 165, was een erg rustig tempo (zelfs) voor mijn doen, zou nog kunnen praten normaal.
Wel accurater. Maar alsnog lastig te bepalen wat de max is. Want dan moet je echt een goede inspanningstest doen in goede omstandigheden. Het algoritme zou ik sowieso totaal negeren.

Als je net begonnen bent zou ik er nog niet te veel op letten. Het gaat dan nog veel veranderen en na een paar races (5k/10k) krijg je wel een beetje een beeld waar de max ongeveer ligt.
  zondag 15 juni 2025 @ 18:23:33 #18
459912 FlippingCoin
pi_217954268
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 18:18 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Wel accurater. Maar alsnog lastig te bepalen wat de max is. Want dan moet je echt een goede inspanningstest doen in goede omstandigheden. Het algoritme zou ik sowieso totaal negeren.

Als je net begonnen bent zou ik er nog niet te veel op letten. Het gaat dan nog veel veranderen en na een paar races (5k/10k) krijg je wel een beetje een beeld waar de max ongeveer ligt.
Oh maar niet in zone 2 trainen dan voorlopig? Of meer op gevoel?
pi_217954367
quote:
16s.gif Op zondag 15 juni 2025 18:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hoe lang loop je al en hoe vaak per week?
pi_217954382
quote:
16s.gif Op zondag 15 juni 2025 18:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
RPE ^O^
:)
  zondag 15 juni 2025 @ 18:52:14 #21
459912 FlippingCoin
pi_217954499
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 18:34 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Hoe lang loop je al en hoe vaak per week?
9 weken, 3xpw, bijna schema af tot half uur hardlopen
  zondag 15 juni 2025 @ 18:53:01 #22
459912 FlippingCoin
pi_217954508
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 18:36 schreef mignonne het volgende:

[..]
RPE ^O^
ga ik dat hierna eens proberen tot ik het nieuwe schema ga doen
pi_217954541
quote:
16s.gif Op zondag 15 juni 2025 18:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
9 weken, 3xpw, bijna schema af tot half uur hardlopen
Ja gewoon op gevoel. Als je de volgende training niet nog moe bent van de vorige gaat het goed. (kan een keer gebeuren, maar niet te vaak).
Bij 3xpw is het ook niet zo belangrijk om binnen easy/zone2 te blijven, omdat je toch een rustdag hebt. Bij meerdere dagen achter elkaar te lopen wordt het belangrijker om easy en hard days af te wisselen.
pi_217954807
Heb volgende week zondag een halve marathon gepland staan, maar zie het somber in ;(

Voorspellingen zitten vooralsnog tussen 25-30 graden en de start is pas om 15.30u :{
pi_217957051
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 19:26 schreef twist02 het volgende:
Heb volgende week zondag een halve marathon gepland staan, maar zie het somber in ;(

Voorspellingen zitten vooralsnog tussen 25-30 graden en de start is pas om 15.30u :{
Het wordt voor evenementen vooral zaak om een manier te vinden om al die evenementen om 8.00 uur te laten starten in plaats van dit soort onmogelijke tijdstippen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')