abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217944312
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:50 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Putin is in pure paniek. Iran staat misschien al wel militair op vallen en dat heeft Iran Putin dan al duidelijk gemaakt. En dan krijgt Putin opeens geen grote voorraden Iraanse drones meer die die voor Oekraine kan gebruiken en is ook Rusland enorm verzwakt.
Totale onzin.
pi_217944314
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:12 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Bron? Laatste berichten waren dat Iran er een grote rol in speelde. En zo niet, dan is het verliezen van Iran als bondgenoot van Rusland alsnog een enorm verlies voor Putin.
De Russen noemen het de 'Geran-2'
https://isis-online.org/u(...)ation_May_9_2024.pdf
pi_217944341
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:14 schreef Eagles89 het volgende:
En ik denk dat ze sinds eergister daar ook weer verrast over zijn, dat ze zo makkelijk door Iran kunnen bewegen/vliegen.
Dit snap ik dan weer niet. Goed, Hezbollah was nu weg, maar we weten niet of Isral wel of niet verrast was. Welk risico hebben ze, naar hun inschatting, dan genomen, welke ze eerder niet wilde nemen? En dat geldt ook voor het wegvagen van Hezbollah, ook dat had eerder gekund, als Iral het goed had ingeschat.

Maar goed, ze zullen wel een aanleiding nodig gehad hebben, en wellicht zijn de twee vrouwen uit dit artikel daartoe genegeerd.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_217944343
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zou Hezbollah nou nog spijt hebben van 7 oktober?
Iig degene die het kunnen navertellen.
Wat was nou het doel daarvan? De ultieme zelfmoordmissie?
Dat was Hamas?
pi_217944362
quote:

[..]
Bron? Laatste berichten waren dat Iran er een grote rol in speelde. En zo niet, dan is het verliezen van Iran als bondgenoot van Rusland alsnog een enorm verlies voor Putin.
Iran en Rusland blijven gewoon bondgenoten. Daar verandert dit niets aan.
En zo zielig is Putin niet. Vooral niet sinds de VS naar zijn kamp (kamp autocratie) zijn overgestapt. Dat kamp is echt fucking machtig onderhand helaas.
Radio Espantoso
pi_217944363
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Inmiddels heeft Rusland ook een fabriek die (verbeterde) Shahed drones bouwt.
Ik las het net hier. Maar alsnog zal Iran als bondgenoot verliezen echt wel een klap zijn voor Putin. Ook al maken ze die drones dus blijkbaar al zelf. Helaas.
pi_217944370
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:28 schreef Peligrosso het volgende:

[..]
Iran en Rusland blijven gewoon bondgenoten. Daar verandert dit niets aan.
En zo zielig is Putin niet. Vooral niet sinds de VS naar zijn kamp (kamp autocratie) zijn overgestapt. Dat kamp is echt fucking machtig onderhand helaas.
Als het regime in Iran zou vallen, betwijfel ik of het nieuwe regime zo graag nog steeds hetzelfde beleid met Putin zou onderhouden. Dan kan het zomaar zijn dat Iran een andere koers gaat varen.
Het lijkt me dat Putin er alles aan zal doen om dat te voorkomen.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 19:33:36 #258
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_217944412
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:08 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Putin ontvangt enorme hoeveelheden Iraanse drones. Iran is voor hem dus een enorme bondgenoot. Die wilt hij echt niet verliezen, en het lijkt erop dat Iran hem duidelijk heeft gemaakt dat het twee voor twaalf is daar. Dus belt Putin met Trump om weer aan de onderhandelingstafel te komen met Iran. Ik zou nu juist zeggen: doorpakken, maar Trump is gevoelig voor Putin dus we gaan het zien.
Misvatting.
quote:

[..]
https://c4ads.org/wp-cont(...)nder-FinalLayout.pdf

Geran drones worden in CIS geproduceerd. Inclusief modificaties en nieuwe component ontwikkelingen.

Rusland produceert inmiddels 3x meer lange afstands drones dan Ukraine. Iets wat Magyar eerder ook al aangaf.
pi_217944441
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:26 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dit snap ik dan weer niet. Goed, Hezbollah was nu weg, maar we weten niet of Isral wel of niet verrast was. Welk risico hebben ze, naar hun inschatting, dan genomen, welke ze eerder niet wilde nemen? En dat geldt ook voor het wegvagen van Hezbollah, ook dat had eerder gekund, als Iral het goed had ingeschat.

Maar goed, ze zullen wel een aanleiding nodig gehad hebben, en wellicht zijn de twee vrouwen uit dit artikel daartoe genegeerd.
Ik denk dat Isral totaal niet verrast is. Serieus wat kan Iran nou inzetten tegen de luchtmacht of de inlichtingendiensten? Iran en Hezbollah samen konden nog wat last veroorzaken. En als het het helemaal in de soep zal lopen, Isral had/heeft nog altijd Uncle Sam als suikeroompje. Constant die Amerikaanse vlotten in de buurt of gelijk leveren van de THAAD stukken? Ze hebben gewoon de rugsteun.
pi_217944448
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:26 schreef Akathisia het volgende:

[..]

Je kunt wel inlichtingen hebben maar je weet natuurlijk nooit precies waar de ander toe in staat is. Het gaat niet om een wedstrijdje armpje drukken natuurlijk. Dit gaat om een oorlog, een strijd tussen leven en dood. Dan wil je nooit zomaar even een oorlog starten zelfs als je vrij zeker bent van je inlichtingen. Het blijft altijd onzeker tot het moment dat het gevecht begint. Ik noemde de F35 al een paar keer hier, dat ding heeft echt honderden miljarden gekost aan ontwikkeling, en per stuk is het instapmodel al een miljoentje of 60. En toch weet niemand nog hoe die gaat presteren. Zelfs de makers niet in de USA. Ze kunnen alleen inschattingen maken. En het lijkt alsof het inderdaad aan de verwachtingen voldoet gezien de afgelopen dagen in Iran. Geen meldingen nog van verloren toestellen en dat is na dagen in vijandelijk gebied op duizenden kilometers afstand van het thuisland zeer positief te noemen.
pi_217944463
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:33 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Misvatting.
[..]
https://c4ads.org/wp-cont(...)nder-FinalLayout.pdf

Geran drones worden in CIS geproduceerd. Inclusief modificaties en nieuwe component ontwikkelingen.

Rusland produceert inmiddels 3x meer lange afstands drones dan Ukraine. Iets wat Magyar eerder ook al aangaf.
Dat is zeer klote dus. Iran sponsort Rusland nu dus nergens meer mee? Ook geen ander spul wat ze produceren voor de oorlog van Rusland in Oekraine? Dan zou het wegvallen van Iran dus niet veel uitmaken in de oorlog tegen Oekraine helaas.
pi_217944490
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:37 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Dat is zeer klote dus. Iran sponsort Rusland nu dus nergens meer mee? Ook geen ander spul wat ze produceren voor de oorlog van Rusland in Oekraine? Dan zou het wegvallen van Iran dus niet veel uitmaken in de oorlog tegen Oekraine helaas.
In tegendeel, in korte termijn zelfs een voordeeltje voor Poetin omdat wapens nu naar Isral gaan en de olieprijs zal stijgen.
pi_217944643
Enoooooooooorm veel Iraanse steden op dit moment onder aanval waaronder: Isfahan, Bandar Abbas, Tabriz, Kermanshah, Maragheh, Mashhad, Ahvaz (maar nog meer)
pi_217944719
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:37 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Je kunt wel inlichtingen hebben maar je weet natuurlijk nooit precies waar de ander toe in staat is. Het gaat niet om een wedstrijdje armpje drukken natuurlijk. Dit gaat om een oorlog, een strijd tussen leven en dood. Dan wil je nooit zomaar even een oorlog starten zelfs als je vrij zeker bent van je inlichtingen. Het blijft altijd onzeker tot het moment dat het gevecht begint. Ik noemde de F35 al een paar keer hier, dat ding heeft echt honderden miljarden gekost aan ontwikkeling, en per stuk is het instapmodel al een miljoentje of 60. En toch weet niemand nog hoe die gaat presteren. Zelfs de makers niet in de USA. Ze kunnen alleen inschattingen maken. En het lijkt alsof het inderdaad aan de verwachtingen voldoet gezien de afgelopen dagen in Iran. Geen meldingen nog van verloren toestellen en dat is na dagen in vijandelijk gebied op duizenden kilometers afstand van het thuisland zeer positief te noemen.
Iran claimed 2 F35 toestellen te hebben neergehaald.
https://news.sky.com/stor(...)ays-attacks-13383379

https://www.eurasiantimes.com/?amp

Isral ontkent. Maw we wachten het af wie nu de waarheid spreekt.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 19:58:20 #265
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217944720
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 14 juni 2025 @ 20:00:23 #266
24533 ACT-F
pi_217944738
Bandar Abbas is currently under missile and drone attacks. Heavy reports of anti-aircraft activity.
After the attack on Phase 14 of South Pars and the Jam Refinery, this time the Persian Gulf Star Refinery, there is still no reliable report of the collision and damage.

twitter

The G.A. has activated air defense systems.
This film shows the city of Bandar Abbas,
Anti-missile defense system repelling Israeli attack

twitter
  zaterdag 14 juni 2025 @ 20:02:06 #267
24533 ACT-F
pi_217944759
quote:
Alleen de laatste stream is live.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 20:02:48 #268
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_217944769
Gaat het weer loos?
  zaterdag 14 juni 2025 @ 20:02:57 #269
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217944770
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:11 schreef Akathisia het volgende:
Als het zo gemakkelijk gaat, waarom dan nu pas eigenlijk? Was het noodzakelijk dat eerst Irak, Syri, Hezbollah, etc. zouden vallen? Of is het gewoon een kwestie van dat ze er sinds 8 okt 'lekker' inzitten en maar gewoon doorzetten?
A) Hamas en Hezbollah liggen op hun gat dus Israël kan niet in de rug worden aangevallen.
B) Ze hebben geen vijandig luchtruim meer boven Syri
C) Hun wereldbeeld is veranderd na 7 oktober 2023 en de grens van wat ze accepteren van vijandige buren is drastisch verlaagd
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator zaterdag 14 juni 2025 @ 20:03:13 #270
236264 crew  capricia
pi_217944776
Zijn er trouwens al genocide-roepers?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 14 juni 2025 @ 20:04:38 #271
24533 ACT-F
pi_217944798
quote:
86s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 20:03 schreef capricia het volgende:
Ik heb wel volkerenmoord in de aanbieding.
pi_217944816
Vraag me wel af als het Israel met behulp van Amerika lukt om Iran weg te vagen en het regime valt en we onherroepeljk massale vluchtelingenstromen gaan zien vanuit Iran naar Europa.

Gaat JD Vance dan over een jaar hier weer een toespraak geven op CPAC oid, dat Europa haar immigratiebeleid niet op orde heeft?
  Moderator zaterdag 14 juni 2025 @ 20:09:22 #273
236264 crew  capricia
pi_217944833
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 20:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik heb wel volkerenmoord in de aanbieding.
Genocidaal geweld op Iran. :{
Mullah's die zich naar een ander land moeten begeven: etnische zuiveringen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217944860
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 20:07 schreef skysherrif het volgende:
Vraag me wel af als het Israel met behulp van Amerika lukt om Iran weg te vagen en het regime valt en we onherroepeljk massale vluchtelingenstromen gaan zien vanuit Iran naar Europa.

Gaat JD Vance dan over een jaar hier weer een toespraak geven op CPAC oid, dat Europa haar immigratiebeleid niet op orde heeft?
Dat is ook mijn grootse vrees. Want ik ga er wel vanuit dat je een burgeroorlog krijgt. Ik ben nog niet overtuigd dat Iran een uitzondering is in MO.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 juni 2025 @ 20:11:48 #275
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_217944861
quote:
86s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 20:03 schreef capricia het volgende:
Nee, volgens mij al wel mensen gespot die roepen dat je pro-Iran bent als je zegt dat Isral hier wellicht wat te veel buiten de lijntjes heeft gekleurd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')