Totale onzin.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:50 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Putin is in pure paniek. Iran staat misschien al wel militair op vallen en dat heeft Iran Putin dan al duidelijk gemaakt. En dan krijgt Putin opeens geen grote voorraden Iraanse drones meer die die voor Oekraine kan gebruiken en is ook Rusland enorm verzwakt.
De Russen noemen het de 'Geran-2'quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:12 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Bron? Laatste berichten waren dat Iran er een grote rol in speelde. En zo niet, dan is het verliezen van Iran als bondgenoot van Rusland alsnog een enorm verlies voor Putin.
Dit snap ik dan weer niet. Goed, Hezbollah was nu weg, maar we weten niet of Isral wel of niet verrast was. Welk risico hebben ze, naar hun inschatting, dan genomen, welke ze eerder niet wilde nemen? En dat geldt ook voor het wegvagen van Hezbollah, ook dat had eerder gekund, als Iral het goed had ingeschat.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:14 schreef Eagles89 het volgende:
En ik denk dat ze sinds eergister daar ook weer verrast over zijn, dat ze zo makkelijk door Iran kunnen bewegen/vliegen.
Dat was Hamas?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou Hezbollah nou nog spijt hebben van 7 oktober?
Iig degene die het kunnen navertellen.
Wat was nou het doel daarvan? De ultieme zelfmoordmissie?
Iran en Rusland blijven gewoon bondgenoten. Daar verandert dit niets aan.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:12 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Bron? Laatste berichten waren dat Iran er een grote rol in speelde. En zo niet, dan is het verliezen van Iran als bondgenoot van Rusland alsnog een enorm verlies voor Putin.
Ik las het net hier. Maar alsnog zal Iran als bondgenoot verliezen echt wel een klap zijn voor Putin. Ook al maken ze die drones dus blijkbaar al zelf. Helaas.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inmiddels heeft Rusland ook een fabriek die (verbeterde) Shahed drones bouwt.
Als het regime in Iran zou vallen, betwijfel ik of het nieuwe regime zo graag nog steeds hetzelfde beleid met Putin zou onderhouden. Dan kan het zomaar zijn dat Iran een andere koers gaat varen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:28 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Iran en Rusland blijven gewoon bondgenoten. Daar verandert dit niets aan.
En zo zielig is Putin niet. Vooral niet sinds de VS naar zijn kamp (kamp autocratie) zijn overgestapt. Dat kamp is echt fucking machtig onderhand helaas.
Misvatting.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:08 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Putin ontvangt enorme hoeveelheden Iraanse drones. Iran is voor hem dus een enorme bondgenoot. Die wilt hij echt niet verliezen, en het lijkt erop dat Iran hem duidelijk heeft gemaakt dat het twee voor twaalf is daar. Dus belt Putin met Trump om weer aan de onderhandelingstafel te komen met Iran. Ik zou nu juist zeggen: doorpakken, maar Trump is gevoelig voor Putin dus we gaan het zien.
https://c4ads.org/wp-cont(...)nder-FinalLayout.pdfquote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:12 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik denk dat Isral totaal niet verrast is. Serieus wat kan Iran nou inzetten tegen de luchtmacht of de inlichtingendiensten? Iran en Hezbollah samen konden nog wat last veroorzaken. En als het het helemaal in de soep zal lopen, Isral had/heeft nog altijd Uncle Sam als suikeroompje. Constant die Amerikaanse vlotten in de buurt of gelijk leveren van de THAAD stukken? Ze hebben gewoon de rugsteun.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit snap ik dan weer niet. Goed, Hezbollah was nu weg, maar we weten niet of Isral wel of niet verrast was. Welk risico hebben ze, naar hun inschatting, dan genomen, welke ze eerder niet wilde nemen? En dat geldt ook voor het wegvagen van Hezbollah, ook dat had eerder gekund, als Iral het goed had ingeschat.
Maar goed, ze zullen wel een aanleiding nodig gehad hebben, en wellicht zijn de twee vrouwen uit dit artikel daartoe genegeerd.
Je kunt wel inlichtingen hebben maar je weet natuurlijk nooit precies waar de ander toe in staat is. Het gaat niet om een wedstrijdje armpje drukken natuurlijk. Dit gaat om een oorlog, een strijd tussen leven en dood. Dan wil je nooit zomaar even een oorlog starten zelfs als je vrij zeker bent van je inlichtingen. Het blijft altijd onzeker tot het moment dat het gevecht begint. Ik noemde de F35 al een paar keer hier, dat ding heeft echt honderden miljarden gekost aan ontwikkeling, en per stuk is het instapmodel al een miljoentje of 60. En toch weet niemand nog hoe die gaat presteren. Zelfs de makers niet in de USA. Ze kunnen alleen inschattingen maken. En het lijkt alsof het inderdaad aan de verwachtingen voldoet gezien de afgelopen dagen in Iran. Geen meldingen nog van verloren toestellen en dat is na dagen in vijandelijk gebied op duizenden kilometers afstand van het thuisland zeer positief te noemen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit snap ik dan weer niet. Goed, Hezbollah was nu weg, maar we weten niet of Isral wel of niet verrast was. Welk risico hebben ze, naar hun inschatting, dan genomen, welke ze eerder niet wilde nemen? En dat geldt ook voor het wegvagen van Hezbollah, ook dat had eerder gekund, als Iral het goed had ingeschat.
Maar goed, ze zullen wel een aanleiding nodig gehad hebben, en wellicht zijn de twee vrouwen uit dit artikel daartoe genegeerd.
Dat is zeer klote dus. Iran sponsort Rusland nu dus nergens meer mee? Ook geen ander spul wat ze produceren voor de oorlog van Rusland in Oekraine? Dan zou het wegvallen van Iran dus niet veel uitmaken in de oorlog tegen Oekraine helaas.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:33 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Misvatting.
[..]
https://c4ads.org/wp-cont(...)nder-FinalLayout.pdf
Geran drones worden in CIS geproduceerd. Inclusief modificaties en nieuwe component ontwikkelingen.
Rusland produceert inmiddels 3x meer lange afstands drones dan Ukraine. Iets wat Magyar eerder ook al aangaf.
In tegendeel, in korte termijn zelfs een voordeeltje voor Poetin omdat wapens nu naar Isral gaan en de olieprijs zal stijgen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:37 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat is zeer klote dus. Iran sponsort Rusland nu dus nergens meer mee? Ook geen ander spul wat ze produceren voor de oorlog van Rusland in Oekraine? Dan zou het wegvallen van Iran dus niet veel uitmaken in de oorlog tegen Oekraine helaas.
Iran claimed 2 F35 toestellen te hebben neergehaald.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:37 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Je kunt wel inlichtingen hebben maar je weet natuurlijk nooit precies waar de ander toe in staat is. Het gaat niet om een wedstrijdje armpje drukken natuurlijk. Dit gaat om een oorlog, een strijd tussen leven en dood. Dan wil je nooit zomaar even een oorlog starten zelfs als je vrij zeker bent van je inlichtingen. Het blijft altijd onzeker tot het moment dat het gevecht begint. Ik noemde de F35 al een paar keer hier, dat ding heeft echt honderden miljarden gekost aan ontwikkeling, en per stuk is het instapmodel al een miljoentje of 60. En toch weet niemand nog hoe die gaat presteren. Zelfs de makers niet in de USA. Ze kunnen alleen inschattingen maken. En het lijkt alsof het inderdaad aan de verwachtingen voldoet gezien de afgelopen dagen in Iran. Geen meldingen nog van verloren toestellen en dat is na dagen in vijandelijk gebied op duizenden kilometers afstand van het thuisland zeer positief te noemen.
Alleen de laatste stream is live.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:58 schreef ACT-F het volgende:
Kijken of de livestreams het nog doen:
Sky: https://streaming.videos.(...)ile_4/chunklist.m3u8
Fox: Bekijk deze YouTube-video
AP: Bekijk deze YouTube-video
Times: Bekijk deze YouTube-video
Hang on, hold on a moment, breaking news Steve! Bekijk deze YouTube-video
Tel Aviv: Bekijk deze YouTube-video Bekijk deze YouTube-video
Bethlehem skyline: Bekijk deze YouTube-video
Jersulaem old city Bekijk deze YouTube-video
Teheran Bekijk deze YouTube-video
A) Hamas en Hezbollah liggen op hun gat dus Israël kan niet in de rug worden aangevallen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:11 schreef Akathisia het volgende:
Als het zo gemakkelijk gaat, waarom dan nu pas eigenlijk? Was het noodzakelijk dat eerst Irak, Syri, Hezbollah, etc. zouden vallen? Of is het gewoon een kwestie van dat ze er sinds 8 okt 'lekker' inzitten en maar gewoon doorzetten?
Genocidaal geweld op Iran.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb wel volkerenmoord in de aanbieding.
Dat is ook mijn grootse vrees. Want ik ga er wel vanuit dat je een burgeroorlog krijgt. Ik ben nog niet overtuigd dat Iran een uitzondering is in MO.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:07 schreef skysherrif het volgende:
Vraag me wel af als het Israel met behulp van Amerika lukt om Iran weg te vagen en het regime valt en we onherroepeljk massale vluchtelingenstromen gaan zien vanuit Iran naar Europa.
Gaat JD Vance dan over een jaar hier weer een toespraak geven op CPAC oid, dat Europa haar immigratiebeleid niet op orde heeft?
Nee, volgens mij al wel mensen gespot die roepen dat je pro-Iran bent als je zegt dat Isral hier wellicht wat te veel buiten de lijntjes heeft gekleurd.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |