In Genève denken ze daar toch anders over.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Israël heeft dat gebied gewonnen.
Immers, voordat iets 'bezet' kan zijn, moet het namelijk toebehoren aan een ander land. Bij de VN (net zoals veel actiegroepen en NGOs dit doen) dat dit eigenlijk Palestijns grondgebied zou zijn, onderdeel van een Palestijnse staat. Maar toen het gebied nog onder de controle was Jordanië, werd daar nooit over gesproken.
Als een land een stuk grond verliest aan een ander land in een oorlog en het zelf ook aangeeft niet meer terug te willen, kun je niet ineens het beeld gaan wekken dat het toebehoort aan een derde land dat helemaal nooit heeft bestaan.
Ook dit is gewoon weer een sentiment dat uit je grote teen is getrokken. Er zijn een aantal landen die Israël niet erkennen. Het overgrote deel doet dat wel maar hebben terechte kritiek op Israël. Dat is iets anders dan dat ze Israël als staat niet erkennen.quote:Het overgrote deel van de VN is het ook niet eens met het bestaan van Israël. Als je daar nu een stemming zou doen om Israël op te heffen stemt het merendeel naar alle waarschijnlijk voor.
Prima idee. De achterlijke Ayatollahs moeten opbokken en de Iraanse bevolking verdient het om een seculier land te zijn.quote:
Ze wilden het niet meer terug omdat er overeenstemming was in the Arabische Liga dat het aan de PLO zou gaan toebehoren. Niet dat de bezetter het mocht houden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
Als een land een stuk grond verliest aan een ander land in een oorlog en het zelf ook aangeeft niet meer terug te willen, kun je niet ineens het beeld gaan wekken dat het toebehoort aan een derde land dat helemaal nooit heeft bestaan.
Mwoah, China importeert best wel veel olie uit Iran. Als bij een eventuele inname van Taiwan sancties komen zullen Rusland en Iran een belangrijke bron van olie zijn voor China.quote:
Het staat mensen vrij daar anders over te denken, maar het is dus nergens op gebaseerd.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In Genève denken ze daar toch anders over.
Ook dit is gewoon weer een sentiment dat uit je grote teen is getrokken. Er zijn een aantal landen die Israël niet erkennen. Het overgrote deel doet dat wel maar hebben terechte kritiek op Israël. Dat is iets anders dan dat ze Israël als staat niet erkennen.
Oké.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het staat mensen vrij daar anders over te denken, maar het is dus nergens op gebaseerd.
En het sentiment dat ik schets is simpelweg waar. Als er nu een stemming zou worden gehouden over het bestaan van Israël, zou het merendeel van de landen tegen stemmen. Dat is wat je krijgt met een belachelijk initiatief als de VN, waar alle landen ter wereld (dus ook schurkenstaten en niet-Westerse landen) een stem hebben.
Dat heb ik dan ook niet gesteld, ik stelde dat Jordanië het niet terugwilde en dan komt het dus automatisch onder de controle van het land dat het desbetreffende gebied op dat moment wél onder controle heeft.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:45 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ze wilden het niet meer terug omdat er overeenstemming was in the Arabische Liga dat het aan de PLO zou gaan toebehoren. Niet dat de bezetter het mocht houden.
Wat een bullshit is ditquote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het staat mensen vrij daar anders over te denken, maar het is dus nergens op gebaseerd.
En het sentiment dat ik schets is simpelweg waar. Als er nu een stemming zou worden gehouden over het bestaan van Israël, zou het merendeel van de landen tegen stemmen. Dat is wat je krijgt met een belachelijk initiatief als de VN, waar alle landen ter wereld (dus ook schurkenstaten en niet-Westerse landen) een stem hebben.
Ze zijn anti-Israël. Dat is voor velen meer dan genoeg.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:50 schreef UitStraling het volgende:
Snap ook totaal niet dat je de Iraanse machtshebbers (dus ook Hezbollah, Houthi's en Hamas) een warm hart kan toedragen.
Vroeger hadden we een verzamelnaam voor deze mensen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze zijn anti-Israël. Dat is voor velen meer dan genoeg.
Ik vind beide slecht. mag dat ookquote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze zijn anti-Israël. Dat is voor velen meer dan genoeg.
Ik zie hier dan ook gelukkig vrij weinig - tot nagenoeg geen - mensen die Khameini, de Republikeinse Garde, Hezbollah, Houthi's, Hamas, etc oprecht een warm hart toedragen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:50 schreef UitStraling het volgende:
Snap ook totaal niet dat je de Iraanse machtshebbers (dus ook Hezbollah, Houthi's en Hamas) een warm hart kan toedragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
De conventies van Geneve zijn er niet voor niets. Dat is geen mening.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
--> onderbuikquote:En het sentiment dat ik schets is simpelweg waar. Als er nu een stemming zou worden gehouden over het bestaan van Israël, zou het merendeel van de landen tegen stemmen. Dat is wat je krijgt met een belachelijk initiatief als de VN, waar alle landen ter wereld (dus ook schurkenstaten en niet-Westerse landen) een stem hebben.
De VS heeft ook een prima track record van regime changes in het Midden-Oosten, dat kan niet anders dan een succes wordenquote:
Daar gaat één van hun goedkope brandstofleveranciers. Met alleen Rusland kun je beide leveranciers niet tegen elkaar uitspelenquote:
Tja, onder meer vanuit een 'oppressed' vs 'oppressor' wereldbeeld, lukt sommigen dat dus wel.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:50 schreef UitStraling het volgende:
Er zijn geen zuiveringen. En ten tweede verdraai je mijn punt, ik heb niet gezegd dat de VN actief Israël wil opheffen. Ik stelde dat als er nu een stemming zou worden gehouden over de herkenning van Israël, het merendeel van de aangesloten landen bij de VN, tegen zou stemmen. En 'derecognition' bestaat binnen de internationale diplomatie.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:51 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Wat een bullshit is dit![]()
De VN heeft kritiek op de zuiveringen, dat betekend niet direct dat ze Israel willen opheffen.
Dat zijn in de praktijk eigenlijk richtlijnen, waar velen zich niet aan houden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De conventies van Geneve zijn er niet voor niets. Dat is geen mening.
[..]
--> onderbuik
Nee er zijn nog een aantal sites waar ze uranium verrijken die op de agenda staan, Israel zelf heeft gezegd dat het nog zeker twee weken zou doorgaan.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 11:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan is het nu klaar. Maar als je de taal zo over en weer hoort, is dat nog niet het geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |