lekker zomersquote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:58 schreef essnhills het volgende:
Ik heb 2 sneetjes speltbrood (met lekker veel pitten erin) met hummus, 2 kipchilpolata's, komkommer en sla
quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dan weet je dat het erg is!
De ijscowagen rijdt net langs, en ik heb niet eens zin in ijsje.
Fantastischquote:
quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:01 schreef DeZwabber het volgende:
Oef. Buiten echt tegen zo'n warme muur aanlopen. Dit gaat nog net. Maar ik heb slechte hoop voor het klimaat in de trein.
Klinkt ook goedquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:05 schreef Crack_ het volgende:
[..]
lekker zomers![]()
ik ga salade eten met iets van aardappel en visje
en een toetje toe maar weet nog niet wat
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Dat hete weer vna toen was toen wel ideaal voor de was drogen iddquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
De was is alweer droog iigSpijkerbroeken en al
Ja, uitstervend beroep helaas.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:03 schreef Goitske het volgende:
[..]
Die kwam hier een paar jaar terug nog wel eens door de straat maar al lang niet meer gezien
Ik heb met de jongste een ijsje bij de ijssalon gegeten hij had de 11 jarigen controle bij centrum voor jeugd en gezin. Dat ding zit practisch naast de ijssalon dus kwam er niet onderuit
Daarnaast reed ik vanmorgen op de fiets langs ijs van co in hoenderloo alleen die gaan pas om half 12 open en het was half 11... Vond dat ik hem wel had verdiend zat ergens over de helft op mijn 40 km route
Dat is wel leuk.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:10 schreef essnhills het volgende:
Hier rijdt af en toe nog een ijscowagen
Het ondergrondse perron is wel nog relatief koel in ieder geval.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:05 schreef Crack_ het volgende:
[..]kun je er een beetje op voorbereiden
ik heb de airco hier net uitgezet om de overgang wat soepeler te laten verlopen
Hier staan ze wel eens bij parkjes. Maar niet meer met bel ofzoquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:10 schreef essnhills het volgende:
Hier rijdt af en toe nog een ijscowagen
Spread the wordquote:
Ging je hapjes/stapjes radar af?quote:
Die komen pas over 3 dagen DPD kennende, of ze willen het niet bezorgenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:12 schreef essnhills het volgende:
Straks als DPD is langsgeweest neem ik nog een ijsje
Aan de tracker te zien zijn ze 2 straten verderop. En er staat nog 13 stops te gaanquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:12 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Die komen pas over 3 dagen DPD kennende, of ze willen het niet bezorgen
quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:13 schreef LTVDK het volgende:
Ik had nog ijslolly's in de vriezer liggenVolgende keer moet ik er eigenlijk een paar in een bakje stoppen en er een slush puppy van maken
Ja altijd als mijn wijze woorden worden verspreidquote:
slim van jouquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:06 schreef essnhills het volgende:
[..]
Klinkt ook goed
Ik had dit gister al een beetje gepland. Had extra worstjes gebakken en sla over zodat ik vananvond met die warmte niets hoefde op te warmen
opetenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Mooi.
Wat ga je er mee doen na de oogst?
ohhh dat zal wel jaquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:10 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Het ondergrondse perron is wel nog relatief koel in ieder geval.
Ik vind het altijd grappig als er mensen van buiten de regio de stationsnamen hier gaan uitsprekenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:14 schreef DeZwabber het volgende:
De computerstemmen van de NS zijn ook moe van de hitte denk ik. Het lijkt wel of ze op 80% snelheid praten vandaag.
Appelcompote makenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:15 schreef Crack_ het volgende:
[..]
slim van jou. Mijn keuken is gesloten, dat scheelt. Deurtje dicht en dan blijft die hitte daar
[..]
opeten
weet nog niet eerlijk gezegdweggeven?
[..]
ohhh dat zal wel jaheerlieeee
Gaan ze opeens ch uitspreken als G ipv Kquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:16 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik vind het altijd grappig als er mensen van buiten de regio de stationsnamen hier gaan uitspreken
Dat klinkt niet
quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:17 schreef Crack_ het volgende:
[..]
jaaaaa
met zelfgemaakte frietjes
goed idee
quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:17 schreef Crack_ het volgende:
Ik heb trouwens drie? of vier? appelbomen dus echt heel veel appels als ze het echt zo goed gaan doenen peren
pardon, jij spreekt ch uit als k?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gaan ze opeens ch uitspreken als G ipv K
Snelheid van geluid is anders bij verschillende temperatuur.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:14 schreef DeZwabber het volgende:
De computerstemmen van de NS zijn ook moe van de hitte denk ik. Het lijkt wel of ze op 80% snelheid praten vandaag.
Draaimolenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:04 schreef Crack_ het volgende:
[..]tijd gaat te snel
heb je dit jaar een festival op de planning trouwens?
Ze spreken dan Hoorn zonder tussen e uit, en hebben het over Hoorrrrrn Kersenboogaaard ipv gewoon "Kersenboogerd, leggen de klemtoon overal verkeerd.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gaan ze opeens ch uitspreken als G ipv K
Nee andersom, daar in die kop van Noord-Holland spreken ze de ch uit als Kquote:
En die ene die je wilde¿quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, kwam nog even een biljetje langs dat iets (enigszins) bijzonders was. Maar dat stond niet op de beschrijving en ook niet op de houder. Dus die heb ik voor weinig mee kunnen pikken
Ja die klemtoon met zulke dingen is soms wel om te huilenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:21 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ze spreken dan Hoorn zonder tussen e uit, en hebben het over Hoorrrrrn Kersenboogaaard ipv gewoon "Kersenboogerd, leggen de klemtoon overal verkeerd.
Eentje had het zelfs over Hoogkarspel-Grootebroek.
Maar die bestaat niet. Het is station Hoogkarspel, en daarna komt Bovenkarspel-Grootebroek.
En iemand uit de regio zou gewoon "Flora" zeggen ipv "Bovenkarspel Flora"
En ze zeggen ook Purmerend ipv "Abandon all hope, ye who enter here."quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:21 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ze spreken dan Hoorn zonder tussen e uit, en hebben het over Hoorrrrrn Kersenboogaaard ipv gewoon "Kersenboogerd, leggen de klemtoon overal verkeerd.
Eentje had het zelfs over Hoogkarspel-Grootebroek.
Maar die bestaat niet. Het is station Hoogkarspel, en daarna komt Bovenkarspel-Grootebroek.
En iemand uit de regio zou gewoon "Flora" zeggen ipv "Bovenkarspel Flora"
Alleen de treinstations hier hebben die naam nietquote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee andersom, daar in die kop van Noord-Holland spreken ze de ch uit als K
En hoe gaat het?quote:
Op wat voor lijn?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:23 schreef essnhills het volgende:
[..]
Alleen de treinstations hier hebben die naam niet
Skage zit op een hille are lijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |