Straatcommando. | vrijdag 13 juni 2025 @ 13:39 |
Her is toch godsgeklaagd dat je tegenwoordig alleen maar in de file staat. Het maakt niet eens meer uit hoe laat of waar je rijdt, op de gekste tijdstippen en plekken sta je in de file. En zoiets als het doortrekken van de a15 heeft zo lang geduurd dat het nu een miljard extra kost. En maar krijsen over het milieu, decennialang zijn er miljoenen onnodige (file)kilometers met dito uitstoot verreden. Allemaal te voorkomen geweest. Nu begint exact hetzelfde gezeik met het verbreden van de a50, wat door de pruts vee vee minister op de lange baan is geschoven want fuck alles buiten de randstad jatog. Bonusklacht : spitsuur. Waarom gaan we als een stel npc's massaal tegelijk de weg op? Leven we nog in 1965 ofzo? | |
Mikeytt | vrijdag 13 juni 2025 @ 13:44 |
Daarom fors meer investeren in het openbaar vervoer. Beter 1000 mensen in 1 trein dan 1000 mensen verdeeld over 729 auto's op de weg. En de partijen die graag wat doen aan het milieu zitten natuurlijk niet in het kabinet. | |
sturmpie | vrijdag 13 juni 2025 @ 13:45 |
tijd voor 'n drone jonge | |
SEMTEX | vrijdag 13 juni 2025 @ 13:50 |
Omdat al die micromanagende pruts-CEOs vinden dat personeel weer op kantoor moet zijn en dat beleid opleggen aan hun onderdanen. | |
nelaeryn | vrijdag 13 juni 2025 @ 13:51 |
Dan moet je bij de werkgevers zijn, zij willen immers dat je van 9 tot 5 op kantoor aanwezig bent. | |
Straatcommando. | vrijdag 13 juni 2025 @ 13:55 |
Ik weet het, maar op zoveel vlakken zijn we zo'n modern land maar op dat gebied zijn we in de spruitjes fase blijven hangen | |
Straatcommando. | vrijdag 13 juni 2025 @ 13:57 |
Het ov is te duur en te onbetrouwbaar dus dat klopt wel. | |
SEMTEX | vrijdag 13 juni 2025 @ 13:57 |
Ja want iedereen moet smalltalken bij de koffieautomaat want anders doe je niet mee. | |
Nober | vrijdag 13 juni 2025 @ 13:58 |
Minder mensen is helaas geen oplossing. Wij adviseren u dichterbij uw plaats van bestemming te verblijven. | |
nelaeryn | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:01 |
Bij ons is flexwerken de norm. We hebben twee vaste kantoordagen voor de mensen die graag naar kantoor komen, en voor de rest is het gewoon thuiswerken. En gelukkig hebben we hier geen last van micromanagers ![]() | |
Fok-it | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:01 |
1000 mensen in 1 trein? We zijn geen kippen | |
Mikeytt | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:03 |
![]() | |
Mikeytt | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:04 |
In een VIRM passen er 150 mensen comfortabel in een 1 treinstel ![]() | |
Fok-it | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:06 |
Op elkaar gehokt bedoel je. Maar dat zal de insteek ook wel zijn nu ze eerste klas in de sprinters gaan verwijderen | |
Vvdjemoeder | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:08 |
Omdat al die plebs ook een auto kunnen hebben en nu massaal rondjes rijden en naar hun bs job gaan | |
Mikeytt | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:11 |
Neuh, op elkaar gehokt passen er veel meer in. Een standaard 6-delige VIRM trein heeft 650~ zitplekken, exclusief de zitplekken in de hal + alle trappen | |
SebbeSwensje | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:20 |
Klinkt leuk, maar als je anderhalf uur doet over een enkele reis in het meest gunstige geval, terwijl je er bij extreme file ook anderhalf uur over doet, moet je je al afvragen of je dat wil. Ondertussen heb je om de haverklap stakingen, uitval en vertragingen waardoor dat meest gunstige geval kan uitlopen tot 2 en een half uur of gewoon niet op kunnen komen dagen. Dat OV is zeker niet zaligmakend. | |
Mikeytt | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:24 |
Dat heeft meer te maken met de jarenlange onderinvestering van het OV. De connecties zijn heel slecht in veel buurten, en in sommige plekken zelfs helemaal niet aanwezig. Bij voldoende investering is het best makkelijk om het ov veel sneller te maken dan de auto. Je hebt namelijk veel minder variabelen waar je je aan moet houden. Rotterdam centraal > Amsterdam Zuid is bijvoorbeeld bijna 2x zo snel met de trein als met de auto. En dan heb je in de trein ook nog eens veel meer vrije tijd, waar je in de auto heel de weg op het verkeer moet letten. | |
Mikeytt | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:27 |
Het probleem is dat de politiek het ov blijft zien als winstgevende machine. Als het niet winstgevend is, dan moet je er niet in investeren. Best dom. Het is gewoon infrastructuur. Een autoweg brengt ook niet direct winst op, maar laat onze maatschappij wel draaien. | |
SebbeSwensje | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:28 |
Rotterdam Centraal en Amsterdam Zuid zijn dan ook hubstations, die aansluiting zal prima werken. Wil je vanuit Maarssen naar Amsterdam Nieuw-West (qua afstand een peulenschil) ben je met het OV 2x zo lang onderweg als met de auto ovb de files. | |
Mikeytt | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:31 |
Nu ja. Niet als er fors wordt geïnvesteerd. Als we bijna 700% meer investeren in autowegen dan in het ov, dan is het logisch dat je daar veel verbindingen hebt die beter zijn. | |
Straatcommando. | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:34 |
Je hoeft geen peperduur ov netwerk te hebben dat elke uithoek van Nederland elk half uur aan doet. De meeste mensen maken ook kleine korte kutritjes naar hun werk. Als je daar het bulk al van in het OV krijgt, al is het maar een keer per week, scheelt dat al enorm. | |
SebbeSwensje | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:34 |
Hoe wil je dergelijke verbindingen gaan verbeteren dan? Dat je betere aansluitingen kunt creëren op plekken waar weinig verbindingen zijn neem ik direct van je aan. Feit blijft dat als je niet van stadscentrum naar stadscentrum reist je vrijwel altijd gunstiger uit zult zijn met eigen vervoer. | |
SebbeSwensje | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:37 |
Ook qua prijs overigens, want zonder abonnement en met vol tarief blijk je voor een retourtje Maarssen - Zwolle dus blijkbaar 40,60 kwijt te zijn ![]() | |
Mikeytt | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:38 |
Tuurlijk, maar de optie moet er wel zijn, hubs bijvoorbeeld. Voorbeeldje... het dorpje America in Limburg. Je hebt er werkelijk vrijwel geen ov en dat zou best inefficient zijn, maar zorg er dan voor dat men de auto gratis in Venlo kan plaatsen en dat daarvandaan een goede verbinding is. Of dingen als deelscooters/deelfietsen naar het station. | |
PzKpfw | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:39 |
Die dan vervolgens doodleuk twee dagen in een week gaan staken ![]() | |
Mikeytt | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:40 |
Dat hoeft helemaal niet. En de auto hoeft ook niet verbannen te worden uit de verbinding. Je kunt prima een systeem hebben waarbij je je auto bij het treinstation neerzet en dan verder gaat met de trein, mits er geen andere oplossing is. Of verbindingen als Rotterdam Centraal - Amsterdam Centraal. Daar is nu geen snelle verbinding meer voor terwijl het spoor er volledig geschikt voor is. | |
Mikeytt | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:42 |
Logisch als je van een nota bene, praktisch staatsbedrijf, fors onder inflatie gecompenseerd wordt. Bij voldoende investering hoeven deze arbeiders natuurlijk geen bizar lage loonverhogingen aan te nemen en is er ook geen staking. | |
SebbeSwensje | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:44 |
Meeste treinstations hebben helemaal niet de faciliteiten om auto's op Schipholniveau te herbergen. Dat er geen verbinding is tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal vind ik wel bijzonder, je wil juist zoveel mogelijk alle Centrale stations aan kunnen doen vanuit elk Centraal station. Hier hadden we lange tijd alleen de mogelijkheid om in Amsterdam te komen door over te stappen op fucking Breukelen met 20 minuten overstaptijd oid ![]() | |
Straatcommando. | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:47 |
Het probleem is dat er op sommige trajecten al jaren niks anders is gedaan dan onderhoud. Er zijn zo ontzettend veel auto's/mensen bij gekomen. Daar zien we nu het resultaat van. De a50 wilde deze minister niet verbreden, terwijl er er in omringende dorpen mega veel gebouwd wordt. Wat denk je wat er dan gaat gebeuren? | |
SebbeSwensje | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:48 |
Jaarlijks 10% eisen gaat ook geen gezonde situatie creëren, zeker niet als je het betaalbaar wil houden en bovendien ook betrouwbaar (wat ze nu geenszins zijn). | |
SebbeSwensje | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:51 |
Meer verbreden is wellicht niet eens persé nodig, zolang je de op- en afritten maar uitbreid. Meestal gaat het fout als teveel invoegend verkeer op één punt zich wil mengen met het bestaande verkeer. | |
augurk2025 | vrijdag 13 juni 2025 @ 14:52 |
Wegen verbreden heeft geen zin want trekt alleen maar meer verkeer aan. Is een bewezen feit. | |
Straatcommando. | vrijdag 13 juni 2025 @ 15:06 |
Je hebt gelijk, maar waar het over gaat staat al jaren in de top drie van files. Dat is gewoon een capaciteitsprobleem. Ben er ook niet voor om alles maar vol te asfalteren, integendeel. Het mat allemaal wel wat minder qua verkeer maar we ontkomen er gewoon niet aan. | |
junkiesietze | vrijdag 13 juni 2025 @ 15:09 |
werken doe je in je woonplaats. nooit file | |
LXIV | vrijdag 13 juni 2025 @ 15:11 |
Minder mensen is uiteindelijk de enige oplossing om het leefbaar te houden. Met meer dan 18 miljoen inwoners, maar denk dat er ook nog twee miljoen semi-permanent aanwezig zijn, is het geen wonder dat het zo druk is overal. Wegen waar je 15 jaar geleden nog voor kon rijden staan nu helemaal vol. | |
SebbeSwensje | vrijdag 13 juni 2025 @ 15:15 |
Ik ben er ook geen fan van, maar we zien wat aanmodderen doet met de praktijk. Er zijn genoeg belangrijke knooppunten die het verkeer niet aankunnen. Tegelijkertijd zijn er ook genoeg wegen tussen die knooppunten die het, vooral invoegende en soms uitvoegende (looking at you Breukelen) verkeer niet aankunnen. Dan creëer je dus een opstopping op de snelweg die er eigenlijk niet was geweest als het in- en uitvoegen beter zou zijn geregeld. Dat gezegd hebbende is hetzelfde probleem dus te zien bij het OV. | |
SebbeSwensje | vrijdag 13 juni 2025 @ 15:16 |
Interessante (socialistische) gedachte ja. Gedwongen woningruil als je ergens anders wil gaan werken om zodoende de reistijd te kunnen minimaliseren. Kunnen we hier iets mee SP? | |
Fred_B | vrijdag 13 juni 2025 @ 15:17 |
Het bestrijden van de files is momenteel geen thema waar je als politieke partij zetels mee wint, dus ik zou er weinig van verwachten. De kans is groter dat het hele budget voor infrastructuur de komende jaren richting onderhoud en eventueel een prestigeproject als de Lelylijn gaat. | |
Straatcommando. | vrijdag 13 juni 2025 @ 15:21 |
Wat ik dus heel raar vind want het is directe schade aan zowel onze economie als aan het milieu. | |
SebbeSwensje | vrijdag 13 juni 2025 @ 15:22 |
Waarom is dat een prestigeproject? Daarmee los je daadwerkelijk een bottleneck op en dat is dus gunstig voor zowel de mensen in de auto als de mensen in de trein. | |
FlippingCoin | vrijdag 13 juni 2025 @ 15:22 |
terechte klacht vijand | |
Fok-it | vrijdag 13 juni 2025 @ 15:22 |
Jaja maar daar kan je dan over een paar jaar bij de effecten weer naar handelen! Daar ga je nu toch niet op voorsorteren gekkie | |
FlippingCoin | vrijdag 13 juni 2025 @ 15:23 |
hey Ekster! | |
SebbeSwensje | vrijdag 13 juni 2025 @ 15:23 |
Waar komen jullie nou weer vandaan? Het ging net zo lekker hier. | |
Fred_B | vrijdag 13 juni 2025 @ 15:45 |
Omdat de kosten-batenverhouding van zo’n investering van tientallen miljarden gewoon heel slecht is. Er zijn zowel op het spoor als op de weg veel dringendere problemen om in te investeren, en er is een grote onderhoudsopdracht, waardoor dat soort dingen die leuk zijn voor erbij momenteel niet verantwoord zijn. | |
SebbeSwensje | vrijdag 13 juni 2025 @ 15:54 |
Dan hebben wij een totaal verschillende kijk op wat van belang is en daar zou mijn onwetendheid best een rol in kunnen spelen hoor. In mijn beleving is de lelylijn ook een indirecte ontlasting van het wegennet richting de randstad, maar dit zal vast al wel zijn uitgezocht. Veel van de onderhoudsopdrachten zijn mijn inziens compleet nutteloos. Al maanden ligt elk weekend weer een stuk A2 open tussen Amsterdam en Utrecht vanwege zogenaamd 'noodzakelijk onderhoud'. Die weg daar is prima en altijd al geweest. Ga je ineens richting de Duitse grens, kom je om de haverklap borden tegen met "markering ontbreekt" of "signalering uitgeschakeld" what the fuck zijn we dan aan het doen? Die markering kan ik nog wel mee leven (hoe knullig het er ook uit ziet), maar die signalering zet je daadwerkelijk op een verkeerd been. | |
SEMTEX | vrijdag 13 juni 2025 @ 15:57 |
maar marktwerking is nog steeds het zaligmakende ideaalbeeld en we blijven VVD stemmen. | |
Fred_B | vrijdag 13 juni 2025 @ 16:04 |
Ik weet het uiteraard ook niet precies, en ik wil de discussie ook niet kapen met één onderwerp. Het voornaamste probleem is dat er, ook los van stikstof, al lang te weinig in de infrastructuur wordt geïnvesteerd, waardoor die nu op allerlei plekken te kort schiet. | |
SebbeSwensje | vrijdag 13 juni 2025 @ 16:11 |
De TT biedt genoeg ruimte en we zitten gelukkig ook in KLB waar best wat ruimte is om zijdelings toch ontopic te blijven. Dat we dat hele stikstofverhaal icm de beperkte investering in infrastructuur nu wel vaarwel mogen zeggen, ben ik helemaal met je eens. Dat gezegd hebbende is mi de lelylijn een belangrijke investering in diezelfde infrastructuur. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 juni 2025 @ 18:46 |
Verkeer is gewoon aids. | |
capuchon_jongen | vrijdag 13 juni 2025 @ 18:51 |
| |
CarbonC | vrijdag 13 juni 2025 @ 19:13 |
Autorijden tijdens de spits ![]() | |
MisterFox | vrijdag 13 juni 2025 @ 19:15 |
Vergeet niet dat het ook gewoon erg gevaarlijk is om tegenwoordig met het openbaar vervoer te reizen, met al die buitenlandse ratten tegenwoordig Nederland ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door MisterFox op 13-06-2025 19:21:23 ] | |
CarbonC | vrijdag 13 juni 2025 @ 19:16 |
Het zou wel fijn zijn als woon- en werkplaats wat beter afgestemd worden. Daar valt een boel mee te winnen, qua verkeer(sopstoppingen), reistijden en kwaliteit van leven. | |
MisterFox | vrijdag 13 juni 2025 @ 19:16 |
Ik kreeg er vanmiddag inderdaad ook echt helemaal de **** van. Vanuit Amsterdam terug naar Rotterdam. Ik was om 2:00 uur ‘s middags vertrokken. Ik heb er drie kwartier langer over gedaan dan normaal. [ Bericht 3% gewijzigd door Flitsbezorger op 13-06-2025 19:17:11 ] | |
Flitsbezorger | vrijdag 13 juni 2025 @ 19:16 |
De eerste klas in de Sprinters verwijderen is juist een topidee, Sprinters zijn (vooral in de Randstad) niets meer dan een voorstedelijke metro/S-Bahn/RER. | |
CarbonC | vrijdag 13 juni 2025 @ 19:17 |
![]() | |
MisterFox | vrijdag 13 juni 2025 @ 19:18 |
Sorry, ik zal een ernstige ziekte gebruiken die tegenwoordig minder algemeen is. | |
Kip_Frites_Appelmoes | vrijdag 13 juni 2025 @ 19:48 |
Ik ben niet tegen het bestaan van twee klassen in de treinen, maar meestal is de eerste klasse nauwelijks bezet, ook op drukke tijden waarop de tweede klasse wel helemaal vol zit. In de eerste klasse is maar zeer zelden meer dan de helft van de zitplaatsen bezet, dus je zou met gemak het aantal zitplaatsen in de eerste klasse kunnen halveren. Verder trof ik hier een leuke discussie over de vraag of de eerste klasse voor de NS voordelig of nadelig is. https://community.ns.nl/i(...)t-rechtvaardig-90142 | |
Plompzakker | vrijdag 13 juni 2025 @ 20:44 |
TS staat zeker altijd vooraan in de file | |
Hogwarts | vrijdag 13 juni 2025 @ 20:45 |
Mooi artwork |