tijd voor 'n drone jongequote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Her is toch godsgeklaagd dat je tegenwoordig alleen maar in de file staat. Het maakt niet eens meer uit hoe laat of waar je rijdt, op de gekste tijdstippen en plekken sta je in de file.
En zoiets als het doortrekken van de a15 heeft zo lang geduurd dat het nu een miljard extra kost. En maar krijsen over het milieu, decennialang zijn er miljoenen onnodige (file)kilometers met dito uitstoot verreden. Allemaal te voorkomen geweest.
Nu begint exact hetzelfde gezeik met het verbreden van de a50, wat door de pruts vee vee minister op de lange baan is geschoven want fuck alles buiten de randstad jatog.
Bonusklacht : spitsuur. Waarom gaan we als een stel npc's massaal tegelijk de weg op? Leven we nog in 1965 ofzo?
Omdat al die micromanagende pruts-CEOs vinden dat personeel weer op kantoor moet zijn en dat beleid opleggen aan hun onderdanen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Bonusklacht : spitsuur. Waarom gaan we als een stel npc's massaal tegelijk de weg op? Leven we nog in 1965 ofzo?
Dan moet je bij de werkgevers zijn, zij willen immers dat je van 9 tot 5 op kantoor aanwezig bent.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:
onusklacht : spitsuur. Waarom gaan we als een stel npc's massaal tegelijk de weg op? Leven we nog in 1965 ofzo?
Ik weet het, maar op zoveel vlakken zijn we zo'n modern land maar op dat gebied zijn we in de spruitjes fase blijven hangenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:51 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dan moet je bij de werkgevers zijn, zij willen immers dat je van 9 tot 5 op kantoor aanwezig bent.
Het ov is te duur en te onbetrouwbaar dus dat klopt wel.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:44 schreef Mikeytt het volgende:
Daarom fors meer investeren in het openbaar vervoer. Beter 1000 mensen in 1 trein dan 1000 mensen verdeeld over 729 auto's op de weg.
En de partijen die graag wat doen aan het milieu zitten natuurlijk niet in het kabinet.
Ja want iedereen moet smalltalken bij de koffieautomaat want anders doe je niet mee.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:51 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dan moet je bij de werkgevers zijn, zij willen immers dat je van 9 tot 5 op kantoor aanwezig bent.
Bij ons is flexwerken de norm. We hebben twee vaste kantoordagen voor de mensen die graag naar kantoor komen, en voor de rest is het gewoon thuiswerken. En gelukkig hebben we hier geen last van micromanagersquote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:57 schreef SEMTEX het volgende:
Ja want iedereen moet smalltalken bij de koffieautomaat want anders doe je niet mee.
1000 mensen in 1 trein? We zijn geen kippenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:44 schreef Mikeytt het volgende:
Daarom fors meer investeren in het openbaar vervoer. Beter 1000 mensen in 1 trein dan 1000 mensen verdeeld over 729 auto's op de weg.
En de partijen die graag wat doen aan het milieu zitten natuurlijk niet in het kabinet.
quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het ov is te duur en te onbetrouwbaar dus dat klopt wel.
In een VIRM passen er 150 mensen comfortabel in een 1 treinstelquote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
1000 mensen in 1 trein? We zijn geen kippen
Op elkaar gehokt bedoel je. Maar dat zal de insteek ook wel zijn nu ze eerste klas in de sprinters gaan verwijderenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In een VIRM passen er 150 mensen comfortabel in een 1 treinstelof 1000~ in een gemiddelde volledige VIRM trein
Neuh, op elkaar gehokt passen er veel meer in. Een standaard 6-delige VIRM trein heeft 650~ zitplekken, exclusief de zitplekken in de hal + alle trappenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Op elkaar gehokt bedoel je. Maar dat zal de insteek ook wel zijn nu ze eerste klas in de sprinters gaan verwijderen
Klinkt leuk, maar als je anderhalf uur doet over een enkele reis in het meest gunstige geval, terwijl je er bij extreme file ook anderhalf uur over doet, moet je je al afvragen of je dat wil. Ondertussen heb je om de haverklap stakingen, uitval en vertragingen waardoor dat meest gunstige geval kan uitlopen tot 2 en een half uur of gewoon niet op kunnen komen dagen. Dat OV is zeker niet zaligmakend.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:44 schreef Mikeytt het volgende:
Daarom fors meer investeren in het openbaar vervoer. Beter 1000 mensen in 1 trein dan 1000 mensen verdeeld over 729 auto's op de weg.
En de partijen die graag wat doen aan het milieu zitten natuurlijk niet in het kabinet.
Dat heeft meer te maken met de jarenlange onderinvestering van het OV. De connecties zijn heel slecht in veel buurten, en in sommige plekken zelfs helemaal niet aanwezig.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:20 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar als je anderhalf uur doet over een enkele reis in het meest gunstige geval, terwijl je er bij extreme file ook anderhalf uur over doet, moet je je al afvragen of je dat wil. Ondertussen heb je om de haverklap stakingen, uitval en vertragingen waardoor dat meest gunstige geval kan uitlopen tot 2 en een half uur of gewoon niet op kunnen komen dagen. Dat OV is zeker niet zaligmakend.
Rotterdam Centraal en Amsterdam Zuid zijn dan ook hubstations, die aansluiting zal prima werken. Wil je vanuit Maarssen naar Amsterdam Nieuw-West (qua afstand een peulenschil) ben je met het OV 2x zo lang onderweg als met de auto ovb de files.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met de jarenlange onderinvestering van het OV. De connecties zijn heel slecht in veel buurten, en in sommige plekken zelfs helemaal niet aanwezig.
Bij voldoende investering is het best makkelijk om het ov veel sneller te maken dan de auto. Je hebt namelijk veel minder variabelen waar je je aan moet houden.
Rotterdam centraal > Amsterdam Zuid is bijvoorbeeld bijna 2x zo snel met de trein als met de auto. En dan heb je in de trein ook nog eens veel meer vrije tijd, waar je in de auto heel de weg op het verkeer moet letten.
Nu ja. Niet als er fors wordt geïnvesteerd.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wil je vanuit Maarssen naar Amsterdam Nieuw-West (qua afstand een peulenschil) ben je met het OV 2x zo lang onderweg
Je hoeft geen peperduur ov netwerk te hebben dat elke uithoek van Nederland elk half uur aan doet.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nu ja. Niet als er fors wordt geïnvesteerd.
Als we bijna 700% meer investeren in autowegen dan in het ov, dan is het logisch dat je daar veel verbindingen hebt die beter zijn.
Hoe wil je dergelijke verbindingen gaan verbeteren dan? Dat je betere aansluitingen kunt creëren op plekken waar weinig verbindingen zijn neem ik direct van je aan. Feit blijft dat als je niet van stadscentrum naar stadscentrum reist je vrijwel altijd gunstiger uit zult zijn met eigen vervoer.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nu ja. Niet als er fors wordt geïnvesteerd.
Als we bijna 700% meer investeren in autowegen dan in het ov, dan is het logisch dat je daar veel verbindingen hebt die beter zijn.
Tuurlijk, maar de optie moet er wel zijn, hubs bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hoeft geen peperduur ov netwerk te hebben dat elke uithoek van Nederland elk half uur aan doet.
De meeste mensen maken ook kleine korte kutritjes naar hun werk. Als je daar het bulk al van in het OV krijgt, al is het maar een keer per week, scheelt dat al enorm.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |