quote:Kabinet, bouwers en corporaties slaan handen ineen: op deze locaties wil Mona Keijzer versneld woningen neerzetten
Den Haag- Om de impasse op de woningmarkt te doorbreken wijst demissionair woonminister Mona Keijzer (BBB) 24 nieuwe locaties in Nederland aan waar versneld woningen gebouwd moeten worden.
Samen met bouwers, corporaties en gemeenten wil Keijzer daarmee de woningnood aanpakken. „
Elke keer zie je weer hoe groot dit probleem is, in mijn omgeving ook”, aldus Keijzer.
7 minuten geleden
Gemeentes als Almere, Breda, Den Haag, Purmerend, Ede en Eindhoven staan op de lijst van Keijzer. Maar ook in Schiedam, Tilburg/Oisterwijk, Utrecht en Katwijk moeten nu echt snel woningen verrijzen.
De BBB-bewindsvrouw wil doorpakken na de kabinetsval. „
Dit kabinet is demissionair doordat het gevallen is. Wilders wilde niet meer meedoen, maar dat wil niet zeggen dat ik niet doorga met het oplossen van problemen”, vertelt Keijzer in gesprek met De Telegraaf.
„Dit is een kwestie van alle neuzen dezelfde kant op.
Samen willen we versnellen. Wie kent niet iemand in Nederland die wanhopig op zoek is naar een plek?”
Nakomen afspraken woontop
Op de Woontop in december werd al besloten om nu echt meters te maken en te voldoen aan de opdracht per jaar 100.000 woningen te bouwen.
Drie locaties werden toen genoemd. Dat zijn er nu 24 geworden.
De lijst met de zogenoemde ’doorbraaklocaties’ toont waar het volgens het ministerie ’kansrijk’ is om vaart te maken.
quote:Nota Ruimte
Tegelijkertijd werkt Keijzer aan de langetermijnplanning en de inrichting van Nederland via zogenoemde 'ruimtelijke arrangementen' en de Nota Ruimte.
Daarin staan afspraken met de provincies over álle grote ruimtevragen: van woningbouw tot landbouw, van defensieterreinen tot energienetten.
De bewindsvrouw laat weten dat er in elf provincies inmiddels afspraken zijn gemaakt waarin per gebied is afgesproken wat er waar mogelijk is.
Alleen Groningen moet dit jaar nog worden vastgesteld.
Dat betekent dat in kaart wordt gebracht waar huizen kunnen komen, maar ook hoe rekening wordt gehouden met zaken als waterbeheer, bereikbaarheid, drinkwatervoorziening en de energie-aansluiting van wind op zee.
stomme vraagquote:
ALs ze die provinciale of gemeentelijke linkse dictators aan de kant krijgt inderdaad huldequote:Op donderdag 12 juni 2025 21:09 schreef Bart2002 het volgende:
Mona Keijzer for President dan maar. Vrouw met visie en een wijde blik blijkbaar.
Overal waar al heel veel is nog meer. Hulde.
Nou inderdaad. Dood aan al die linkse dictators. Mona kan dat en doet dat misschien wel eigenhandig.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ALs ze die provinciale of gemeentelijke linkse dictators aan de kant krijgt inderdaad hulde
In post #2 van je eigen topic. Netjes.quote:
Zou het niet een kleine trollreactie zijn op een vrij domme vraag?quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In post #2 van je eigen topic. Netjes.
ik ook niet ,maar ze wil wel wat laten zien , komend half jaarquote:Op donderdag 12 juni 2025 21:29 schreef Harvest89 het volgende:
Ga fietsen Mona.
Iemand die zich vrijwillig bij die Boerentuigclub aansluit neem ik niet serieus.
Zolang ze boeren niet gaat uitkopen om ruimte te creëren voor woningbouw blijft ze gewoon een koekjesbakker.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ook niet ,maar ze wil wel wat laten zien , komend half jaar
Dan denken mensen , die Mona die kan meer dan koekjes bakken
Ze gaat de ruimte herindelen kennelijkquote:Op donderdag 12 juni 2025 22:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zolang ze boeren niet gaat uitkopen om ruimte te creëren voor woningbouw blijft ze gewoon een koekjesbakker.
quote:Nota Ruimte
Tegelijkertijd werkt Keijzer aan de langetermijnplanning en de inrichting van Nederland via zogenoemde 'ruimtelijke arrangementen' en de Nota Ruimte.
Daarin staan afspraken met de provincies over álle grote ruimtevragen: van woningbouw tot landbouw, van defensieterreinen tot energienetten.
De bewindsvrouw laat weten dat er in elf provincies inmiddels afspraken zijn gemaakt waarin per gebied is afgesproken wat er waar mogelijk is.
Alleen Groningen moet dit jaar nog worden vastgesteld.
Dat betekent dat in kaart wordt gebracht waar huizen kunnen komen, maar ook hoe rekening wordt gehouden met zaken als waterbeheer, bereikbaarheid, drinkwatervoorziening en de energie-aansluiting van wind op zee.
Vergeet parkeerplaatsen nietquote:Op donderdag 12 juni 2025 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
tenzij er weer last van stikstof is ,een korenwolf of een vleermuis vinden , er geen natuurvergunning komt , er eerst een treinspoor moet worden aangelegd of dat er geen supermarkt is
Maar de wil is er
https://www.telegraaf.nl/(...)zetten/71417105.html
[..]
[..]
Minister van migratie is niet zo moeilijk: Dobbelen bij de grens. 1 t/m 5 is rechtsomkeert en 6 is nog een keer gooien.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:37 schreef capricia het volgende:
En dit gaat ze samen doen met haar andere deeltijdfunctie: minister van migratie.
Wat een vrouw![]()
Doet zo een paar ministersschappen tegelijkertijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ze moet eerst nog ruimte voor defensie gaan vinden en dat zal in de natura 2000 gebieden en in de Flevo moeten gaan gebeuren , met de dieseltanksquote:
Ik denk dat het juiste antwoord vastgoedinvesteerders en speculanten isquote:Op donderdag 12 juni 2025 21:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
stomme vraag
mensen die woonruimte zoeken , kopen of huren
Projectontwikkelaars bedoel jequote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk dat het juiste antwoord vastgoedinvesteerders en speculanten is
Of die van haar, want dan begint ze een bodemprocedure.quote:
Je wordt niet zomaar keizerquote:Op donderdag 12 juni 2025 22:37 schreef capricia het volgende:
En dit gaat ze samen doen met haar andere deeltijdfunctie: minister van migratie.
Wat een vrouw![]()
Doet zo een paar ministersschappen tegelijkertijd.
Niemand weet datquote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:05 schreef raptorix het volgende:
De vraag nogmaals: WIe gaan die woningen kopen.
hullie ze moederquote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:05 schreef raptorix het volgende:
ik denk jonge nederlandersquote:
ga het ff vragenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nee, want met starterswoningen valt geen reet te verdienen.
Die gaan ze dus niet bouwen.
Nou, best wel veel eigenlijk.quote:
nou misschien hebben ze wel heel veel gespaardquote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Na het jarenlang afgezeken worden als ik het had over 'sparen, investeren, weinig uitgeven, etc.' tegen jongeren zodat zij een huis kunnen kopen, kunnen ze nu wat mij betreft de vinketering krijgen.
Nee, dat hebben ze niet. Dure auto, vakanties, uit eten gaan en mobiel is belangrijker. Want Tsja, 'sparen heeft toch geen enkele zin'.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou misschien hebben ze wel heel veel gespaard
misschien hebben ze wel een goede baan
dat hebben ze niet kloptquote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nee, dat hebben ze niet. Dure auto, vakanties, uit eten gaan en mobiel is belangrijker. Want Tsja, 'sparen heeft toch geen enkele zin'.
????!quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat hebben ze niet klopt
maar ze wonen wel erg mooi
ze kopen nu geen woning meer , waar ze nu wonen daar blijven ze 100% (denk ik)quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
????!
Waarom dan een woning kopen??
....laat maar.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze kopen nu geen woning meer , war ze nu wonen daar blijven ze 100% (denk ik)
Degenen die voor de 3e aan het sparen zijn.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:05 schreef raptorix het volgende:
of de jongeren van 20 en 18 die een leuk kapitaaltje aangepoot krijgenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Degenen die voor de 3e aan het sparen zijn.
in land van Maas en Waal daar wordt zeer fraai gebouwd op de heuvelrug ook en barneveld of benedenLeeuwen, drutenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:24 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar wat voor woningen? Huisjes met een tuintje voor en achter? Of hoogbouw, want een betrekkelijk klein oppervlakte maar waar dan wel een hele hoop mensen in gestapeld kunnen worden?
Leuk kapitaaltje mee en een goed geregelde baan. Werken voor de hobby.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of de jongeren van 20 en 18 die een leuk kapitaaltje aangepoot krijgen
en een zeer goede baan hebben
nou de meest jongens, mijn kinderen en schoonkinderen die werken hard he , ingenieurs en HR maar die stemmen geen Groen linksquote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Leuk kapitaaltje mee en een goed geregelde baan. Werken voor de hobby.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |