quote:Passagiersvliegtuig neergestort bij luchthaven India
Bij de Indiase luchthaven van Ahmedabad is een passagiersvliegtuig neergestort. Volgens een bron van persbureau Reuters was het toestel op weg naar het Verenigd Koninkrijk en stortte het na het opstijgen neer in een woonwijk.
Het zou gaan om een 787 Dreamliner van Air India. Op beelden die circuleren op sociale media zijn grote dikke zwarte rookpluimen te zien bij het vliegveld.
Of en hoeveel slachtoffers er zijn gevallen is onbekend. Schattingen over hoeveel mensen aan boord waren van het vliegtuig lopen uiteen van 133 tot bijna 250 passagiers.
Deze bedoel je neem ik aan of heb je nog andere beelden gezien?quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:18 schreef roos94 het volgende:
Op ongeverifieerde beelden is te zien hoe het vliegtuig neerkomt en er vervolgens een enorme vuur- en rookwolk ontstaat. Het vliegtuig lijkt neer te komen op een woonwijk.
Het blijft India héquote:Op donderdag 12 juni 2025 11:20 schreef bierkip het volgende:
Wellicht te zwaar beladen voor de snelheid.
holy shit he.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:20 schreef bierkip het volgende:
Ik dacht eerst een bom oid. Maar dit filmpje laat zien dat dat niet het geval is. Snelheid lijkt laag. Wellicht te zwaar beladen voor de snelheid.
https://x.com/sher8745/st(...)wemeQOw0bowmMtKfJB6A
Verschoven lading. Kan allemaal.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:20 schreef bierkip het volgende:
Ik dacht eerst een bom oid. Maar dit filmpje laat zien dat dat niet het geval is. Snelheid lijkt laag. Wellicht te zwaar beladen voor de snelheid.
Bij RTL nieuws zeggen ze 242 personen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er niet best uit.
Het zou gaan om VT-ANB, een 11,5 jaar oude Boeing 787-8, eerste vlucht op 14-12-2013, met 133 personen aan boord van de vlucht.
Misschien hebben de piloten onvoldoende rekening gehouden met het warme weer.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:20 schreef bierkip het volgende:
Er zijn wel wat problemen geweest met de 787 (bijv. de problemen met de batterijen in 2013), maar dit is 'pas' de eerste crash sinds de introductie in 2009.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:15 schreef herverwijderd het volgende:
Die Dreamliners is al een tijdje gezeik mee steeds. Mooi kut weer dit.
quote:t seems to have crashed in mess hall/hostel of BJ Medical college.
My cousin in studying MBBS there, fortunately he had left yesterday for his home.
Visuals look grim, at least 200 to 300 casualties would be there.
It looks like maybe engine issues post takeoff, looks like a stall ans not able to climb.
Waarom filmt iemand een opstijging vanuit een huis van een vliegtuig? Was er wellicht al geluid te horen dat het niet goed zou gaan?quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:20 schreef bierkip het volgende:
Er zat heel veel brandstof in, was lange vlucht.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:47 schreef Rodgrod het volgende:
Als die daadwerkelijk dat medisch college / ziekenhuis heeft geraakt lijkt mij dat er een hoop slachtoffers op de grond kunnen zijn
Daar komt niemand levend uit...quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:20 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Deze bedoel je neem ik aan of heb je nog andere beelden gezien?
[ x ]
Je hebt hier in Nederland ook spotters die de hele dag niets anders doen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Waarom filmt iemand een opstijging vanuit een huis van een vliegtuig? Was er wellicht al geluid te horen dat het niet goed zou gaan?
Want anders zie ik niet in waarom je dan zo'n opstijging gaat filmen...
Er zijn daarnaast natuurlijk de nodige aanhoudende productie en daaraan gerelateerde kwaliteits-issues rond het 787 programma, ook KLM heeft bij verschillende nieuw geleverde 787's serieuze issues geconstateerd ("far below the acceptable standards").quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:37 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Er zijn wel wat problemen geweest met de 787 (bijv. de problemen met de batterijen in 2013), maar dit is 'pas' de eerste crash sinds de introductie in 2009.
Dan zijn er vast betere plekken voor ze dan vanuit een huis waar je amper wat op ziet.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt hier in Nederland ook spotters die de hele dag niets anders doen.
Wel echt een slechte plek om terecht te komen, ervan uit gaande dat het vol zit met patiënten en studenten.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:52 schreef raptorix het volgende:
Even gechecked, het zou best kunnen want ligt recht in verlengde van landingsbaan:
[ afbeelding ]
Ja hoor, we hebben er weer eentje.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Waarom filmt iemand een opstijging vanuit een huis van een vliegtuig? Was er wellicht al geluid te horen dat het niet goed zou gaan?
Want anders zie ik niet in waarom je dan zo'n opstijging gaat filmen...
Op beide valt wel iets aan te merken, maar het is veel te vroeg om daar al iets over te kunnen zeggen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:59 schreef SEMTEX het volgende:
Een Indiase collega geeft aan dat de reputatie van Air India de laatste tijd wat minder goed is. Wellicht ligt het eerder aan de maatschappij dan aan de Dreamliner.
Er zat poep in de motor.quote:
Erg belangrijkquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Aandeel crashed samen met het vliegtuig.
[ afbeelding ]
Idd weer dreamliner problemen....
Zeker, want dit gaat wellicht nog steeds over het inkorten op veiligheids en kwaliteits checks bij Boeing.quote:
Ben je niet in de war met de 737-MAX? Dit is pas het eerste dodelijke ongeluk met een Dreamliner.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Aandeel crashed samen met het vliegtuig.
[ afbeelding ]
Idd weer dreamliner problemen....
Aandeelhouders zijn dan ook meestal redelijk slecht ingelichte figuren, net zoals dat NVidia in elkaar klapte nadat China bekend had gemaakt dat ze een Model getraind hadden op een goedkope chipset.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met de 737-MAX? Dit is pas het eerste dodelijke ongeluk met een Dreamliner.
https://asn.flightsafety.org/asndb/type/B789/1
Ik kan me wel voorstellen dat het opvalt als een vliegtuig geen hoogte maakt, dat dat opvalt als je ze dagelijks ziet opstijgen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 11:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan zijn er vast betere plekken voor ze dan vanuit een huis waar je amper wat op ziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |