En die is ingevoerd vanwege de te duur geworden AWBZ, een oude reliek van de volledige verzorgingsstaat. En de toen ingevoerde WMO, is ook al niet meer betaalbaar en gaat duurder worden (wel naar rato inkomen, maar basisbedrag moet hoognodig opgehoogd worden). Het is al lang geen jaren ‘70 meer qua verzorgingsstaat en dat gaat alleen maar meer en meer uitgekleed worden, want niet houdbaar.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor het inkorten van de duur van de WW uitkering. En de meeste andere uitkeringen zijn ook al vervangen door de bijstand. Zoals voor gedeeltelijk afgekeurde mensen die te weinig verdienden. Je hebt nog wel een paar alternatieven, maar die worden schaars.
Het is gewoon het logische vervolg van de Participatiewet.
Maar dat komt, omdat het geld nu anders verdeeld wordt. Er gaat nu zoveel mogelijk naar de aandeelhouders.quote:Op woensdag 11 juni 2025 20:22 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
En die is ingevoerd vanwege de te duur geworden AWBZ, een oude reliek van de volledige verzorgingsstaat. En de toen ingevoerde WMO, is ook al niet meer betaalbaar en gaat duurder worden (wel naar rato inkomen, maar basisbedrag moet hoognodig opgehoogd worden). Het is al lang geen jaren ‘70 meer wua verzorgingsstaat en dat gaat alleen maar meer en meer uitgekleed worden, want niet houdbaar.
Aparte hobby heb je dan. Maar goed, ieder zijn meug. Als je de wereld wilt verbeteren moet je bij jezelf beginnen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 20:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, en ik verwacht net altijd het goede. Dan zit je langs elkaar heen te praten.
Daar staat tegenover, dat ik ondertussen aardig goed in staat ben om in iemand anders hun huid te kruipen. Te denken zoals zij. Dus als ik dan eenmaal weet dat iemand een aso is, zoals Trump, of een oplichter, zoals Musk, dan kan ik hun gedrag ook redelijk goed voorspellen.
Ik heb dat een tijdje als hobby gedaan: kijken hoe snel ik me helemaal in mijn gesprekspartner in kon leven. Dat was een stuk minder ingewikkeld dan je zou verwachten. Maar dat maakt die interacties wel veel minder leuk, dus daar ben ik al lang geleden mee opgehouden. En ik had ook het idee, dat ik de zaak voor de gek zat te houden.
Ook vooral mezelf. Ik ben nogal slim en daarom erg onbegrepen. Ik deed het altijd fout en begreep er nooit wat van, volgens de mensen om me heen. Als iedereen vind dat je gek bent, dan zal dat wel zo zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2025 20:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Aparte hobby heb je dan. Maar goed, ieder zijn meug. Als je de wereld wilt verbeteren moet je bij jezelf beginnen.
Ik ging op zoek naar mezelf. Jij legt mensen onder je microscoop.
Ik niet. Ik ben van huis uit nogal dom. Maar ook ontzettend nieuwsgierig en ken zodoende geen enkele schroom om vragen te stellen. Tja, en als al die slimmeriken zich hierdoor in verlegenheid worden gebracht is dat toch niet mijn probleem?quote:Op woensdag 11 juni 2025 20:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ook vooral mezelf. Ik ben nogal slim en daarom erg onbegrepen. Ik deed het altijd fout en begreep er nooit wat van, volgens de mensen om me heen. Als iedereen vind dat je gek bent, dan zal dat wel zo zijn.
Vragen stellen is altijd goedquote:Op woensdag 11 juni 2025 20:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik niet. Ik ben van huis uit nogal dom. Maar ook ontzettend nieuwsgierig en ken zodoende geen enkele schroom om vragen te stellen. Tja, en als al die slimmeriken zich hierdoor in verlegenheid worden gebracht is dat toch niet mijn probleem?
Gemeentes en overheden hebben aandeelhouders?quote:Op woensdag 11 juni 2025 20:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar dat komt, omdat het geld nu anders verdeeld wordt. Er gaat nu zoveel mogelijk naar de aandeelhouders.
Ok, en "werken moet lonen", dus weg met toeslagen, subsidies en uitkeringen. Maar dat hogere minimumloon laat nogal op zich wachten.
En dat is gewoon schandalig. Weet je nog dat Nederland massaal applaudiseerde voor deze helden aan het begin van de coronacrisis? En dat Rutte beloofde dat deze werkmieren een loonsverhoging zouden krijgen?quote:Op woensdag 11 juni 2025 20:40 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Gemeentes en overheden hebben aandeelhouders?
Overigens:
Het minimumloon is drie keer verhoogd in een jaar en is zo hoog geworden dat een verpleegkundige die in de standaardschaal waarin de meesten starten net iets meer dan 2 euro per uur meer verdienen bruto. Na 4 jaar studeren. En dat is met de laatste salarisverhoging meegenomen, die nog niet doorgevoerd is.
Nee, maar bedrijven wel. Ik had dat er blijkbaar bij moeten zetten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 20:40 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
En is het deze keer wel meegestegen met de inflatie?quote:Overigens:
Het minimumloon is drie keer verhoogd in een jaar en is zo hoog geworden dat een verpleegkundige die in de standaardschaal waarin de meesten starten net iets meer dan 2 euro per uur meer verdienen bruto. Na 4 jaar studeren. En dat is met de laatste salarisverhoging meegenomen, die nog niet doorgevoerd is.
Andere prioriteiten stellen maar dat doet die kut VVD nietquote:Op woensdag 11 juni 2025 20:22 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
En die is ingevoerd vanwege de te duur geworden AWBZ, een oude reliek van de volledige verzorgingsstaat. En de toen ingevoerde WMO, is ook al niet meer betaalbaar en gaat duurder worden (wel naar rato inkomen, maar basisbedrag moet hoognodig opgehoogd worden). Het is al lang geen jaren ‘70 meer qua verzorgingsstaat en dat gaat alleen maar meer en meer uitgekleed worden, want niet houdbaar.
Tijd voor Famkequote:Op woensdag 11 juni 2025 16:31 schreef Fok-it het volgende:
Een eerste vrouwelijke minister president zou erg mooi zijn maar als Dilan het moet worden wacht ik liever nog wat jaartjes
Allereerst wil ik zeggen dat ik veel respect heb voor asielzoekersquote:
Ik niet. Respect moet je verdienen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 20:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Allereerst wil ik zeggen dat ik veel respect heb voor asielzoekers
Verhoging van de werkgeverslasten door loonstijging levert slechts 30% meer netto koopkracht op voor de werknemersquote:Op woensdag 11 juni 2025 20:40 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Overigens:
Dat was vroeger. Tegenwoordig mag het niets kosten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:55 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Onzin. Elke 10 man in zo’n uitkering zit 1 uitkeringsdeskundige op de lip. Het is de ddr
Ik ben onbetaalbaar.quote:Op donderdag 12 juni 2025 00:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat was vroeger. Tegenwoordig mag het niets kosten.
ik zie liever de Engelse vertaling Pricelessquote:
Tis best een mooi plan maar zal onder de streep een forse hoeveelheid belastinggeld zijn die de overheid moet gaan missen. Die willen dat niet gaan missen dus zullen de kosten gewoon bijnde werknemers en werkgevers gaan blijven laten liggen. De moloch moet immers gevoerd blijven worden.quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Verhoging van de werkgeverslasten door loonstijging levert slechts 30% meer netto koopkracht op voor de werknemers
Maar die lasten werken wel 100% door in de inflatie
Dat komt door de pensioenfondsen met 27% boven de franchise , AOW premies 17,9% , ZVW premies 6,5% , AOW en WW premies en de Belastingen 37%
Het heeft alleen tot gevolg dat nog meer mensen ZZP er zullen MOETEN / WILLEN worden
Wat verstandig is , dat is de eerste 25.000 euro inkomen vrij van belastingen te maken , dat kost de werkgever niets en heeft een enorme impact op het netto loon
Daarnaast moeten de AOW , de WAO , Wahjong ,de Bijstand en de IOAW vervangen worden door een basisinkomen van 70% van het minimumloon
Afschaffing van de pensioenspaarplicht bij pensioenfondsen zou ook helpen om het aantal ZZP ers terug te dringen
Het netto verschil is gewoon veel en veel te groot
Daarnaast is minder latente belastingreserve bij die pensioenfondsen een goede zaak voor de staatsschuld
De latente belastingreserve bij de pensioenfondsen is 500 miljard euro, dat kan vrijkomen door het uitgesteld loon principe af te schaffenquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:14 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Tis best een mooi plan maar zal onder de streep een forse hoeveelheid belastinggeld zijn die de overheid moet gaan missen. Die willen dat niet gaan missen dus zullen de kosten gewoon bijnde werknemers en werkgevers gaan blijven laten liggen. De moloch moet immers gevoerd blijven worden.
Eigenlijk hebben we de eerste al gehad want Rutte IV was Kaag I.quote:Op woensdag 11 juni 2025 16:31 schreef Fok-it het volgende:
Een eerste vrouwelijke minister president zou erg mooi zijn maar als Dilan het moet worden wacht ik liever nog wat jaartjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Eigenlijk hebben we de eerste al gehad want Rutte IV was Kaag I.
Uitgeonderhandeld door tien maanden niets te doen na de verkiezingen.Klopt. En we hebben ook al 15 jaar linkse kabinetten gehadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou dag Nober. Ze komen je straks weer ophalen“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
2010-2025 +2 miljoen immigrantenquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. En we hebben ook al 15 jaar linkse kabinetten gehad
Nou dag Nober. Ze komen je straks weer ophalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |