Een man heeft zijn pils nodig. Dat is hier dus geen vanzelfsprekendheid. De meeste winkels hier kennen alleen de basics: Heineken, Stella, Budweiser en wat Bulgaarse bocht. Maar ineens… HOOP
Na eindeloos zoeken een winkel gevonden die ‘m echt verkoopt. De foto's op Google bevestigen het. Ik zie al voor me hoe ik als een held thuiskom met een uit z'n naden barstende plastic tas vol goudgele rakkers. Goed, het zijn slechts blikjes, maar beter dat dan niets!
Dus ik lopen. Niet zomaar even om de hoek - nee, anderhalf uur wandelen. Door de hitte. Over kapotte straten. Langs zigeuners, zwervers en zwerfhonden. Gulzig de weëeige smog inademend. Vriendin dacht dat ik gek geworden was.
Aangekomen. Vol verwachting bonkt m’n hart. Bordje op de deur: "Zomervakantie van 10 juni tot 16 september.
![Dug7haJ.png]()
Geen bier. Geen glorie. Alleen zweet, teleurstelling en het gevoel dat de biergoden me in mijn gezicht uitlachen.
Heel even dacht ik er over na om morgen in de kranten te staan. Ik hoef het raampje maar in te tikken. "Hollander gearresteerd wegens inbreken bij bierwinkel. 20 blikjes Hertog Jan gestolen."
![UYlBbe3.png]()
Maar goed, dan heb ik op 16 september ook geen Hertog Jan.
Dus ja. Dronken van verdriet met een laffe en lauwe tweeënhalfliterfles Pirinsko op de bank.
Klacht: Toch geen Hertog Jan