abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217915717
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 20:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Die theorie hangen er heel veel aan op fok! hoor. Dat mensen als Akwasi de echte afgezanten zijn van slavendrijvers. Dat wij alleen maar handelaars waren die toch al slaaf gemaakte mensen verhandelden.
Maar inderdaad jammer genoeg heb je veel van dat soort racisten in onze kamer tegenwoordig. Maar zo mag je dat natuurlijk niet noemen van Bosma.
Dat is dan ook gewoon een feit.
In het begin van de trans-Atlantische slavenhandel kochten we de slaven van de al bestaande slavenhandel netwerken van de Arabieren (Trans-Sahara slavenhandel), die op hun beurt de slaven verkregen door invallen of via lokale heersers. Europeanen gingen niet in Afrika op jacht naar slaven want de levensverwachting daar was minder dan een jaar vanwege malaria. Nadat een middel tegen malaria was gevonden, waar de VOC ook uiteindelijk een monopolie op kreeg, hebben ze ook meteen doorgepakt en Afrika gekoloniseerd.
pi_217915868
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:31 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Dat is dan ook gewoon een feit. .
Feit is dat Nederlandse rijke lieden en regenten nog rijker wilden worden en gingen slavendrijven.
Ook vernederen, verkrachten, martelen, en vermoorden. Al dan niet zelf gedaan, dan wel door zetbazen

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 11-06-2025 21:54:19 ]
pi_217915914
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Feit is dat Nederlandse rijke lieden en regenten nog rijker wilden worden en gingen slavendrijven.
Ook vernederen, vekrachten, martelen, en vermoorden. Al dan niet zelf gedaan, dan wel door zetbazen
Dat ontkent ook niemand, Nederland heeft zat dingen gedaan die toen al fout waren of met de lens van nu fout zijn. Maar blijf wel gewoon bij de feiten zonder er fouten bij te bedenken.
pi_217915924
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het lokaal "oogsten" en ronselen van slaven was doorgaans de business van de machthebbers te plaatse. Inderdaad de voorvaderen van de Akwasi's.
Dat Akwasi zullke voorvaders heeft is een mythe.
Dat valt niet te bewijzen.
Wel is te bewijzen dat oa Ashanti-leiders mensen slaaf maakten en verkochten .
Zo is ook te bewijzen dat Nederlandse leiders en hun knechten slaven opkochten en hen gevangen hielden, en nog erger.
Maar dat bewijst niet dat alle Nederlanders en alle Ashantie-nazaten zulke voorouders hebben.
pi_217915944
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ook vernederen, vekrachten, martelen, en vermoorden. Al dan niet zelf gedaan, dan wel door zetbazen
En dat ze in hun hang naar rijkdom ze zo slecht voor de slaven zorgden dat meer dan 20% niet levend Amerika bereikte. Dat zijn de feiten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217915949
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:47 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Dat ontkent ook niemand, Nederland heeft zat dingen gedaan die toen al fout waren of met de lens van nu fout zijn. Maar blijf wel gewoon bij de feiten zonder er fouten bij te bedenken.
Ik bedenk geen fouten met de misdaden van Nederlandse slavendrijvers te benoemen:.
Wat ik schreef:
....slavendrijven. Ook vernederen, verkrachten, martelen, en vermoorden. Al dan niet zelf gedaan, dan wel door zetbazen
pi_217915969
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:47 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Het feit dat ze die mensen kochten in Afrika voor wat kraaltjes, maakt geen enkel verschil. Het is trouwens niet bekend of die mensen die ze kochten, voor ze ze kochten al slaaf oid waren. Of dat ze gewoon arme mensen opkochten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217916001
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik bedenk geen fouten met de misdaden van Nederlandse slavendrijvers te benoemen:.
Wat ik schreef:
....slavendrijven. Ook vernederen, verkrachten, martelen, en vermoorden. Al dan niet zelf gedaan, dan wel door zetbazen
Dat was ook niet voor jou post bedoelt, maar waar mijn oorspronkelijke post voor bedoelt was, of onder andere posts zoals deze:

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat ze in hun hang naar rijkdom ze zo slecht voor de slaven zorgden dat meer dan 20% niet levend Amerika bereikte. Dat zijn de feiten.
Want het % sterfgevallen onder de Europeanen die de slaven vervoerde lag namelijk ook rond de 20% omdat de condities op die schepen voor iedereen kut waren.
  woensdag 11 juni 2025 @ 22:03:07 #109
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217916035
Ik vind het altijd wel grappig als ik lees dat mensen zich niet gehoord voelen en het enige wat ze dan willen is gehoord worden. Daarbij staan ze vaak niet stil bij dat er in dit land 18 miljoen mensen zijn die gehoord willen worden. Dus zijn we op het idee gekomen verkiezingen te houden en zolang niemand de absolute meerderheid aantikt, moet je samenwerken met andere mensen die zich gehoord willen voelen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 11 juni 2025 @ 22:12:34 #110
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217916091
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 22:03 schreef Vis1980 het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig als ik lees dat mensen zich niet gehoord voelen en het enige wat ze dan willen is gehoord worden. Daarbij staan ze vaak niet stil bij dat er in dit land 18 miljoen mensen zijn die gehoord willen worden. Dus zijn we op het idee gekomen verkiezingen te houden en zolang niemand de absolute meerderheid aantikt, moet je samenwerken met andere mensen die zich gehoord willen voelen.
Vaak hebben de mensen die het hardst gehoord willen worden weinig verrassends te zeggen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217916095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:58 schreef Timwonnacott het volgende:

Want het % sterfgevallen onder de Europeanen die de slaven vervoerde lag namelijk ook rond de 20% omdat de condities op die schepen voor iedereen kut waren.
De condities voor de slaven waren veel kutter dan voor de bemanning.
De slaven zaten met honderden in een kleine ruimte... opgesloten.
De bemanning kon nog op dek lopen, verse lucht vangen... en ook hun eten was beter.
De bemanning maakten meer reizen van Europa naar Afrika naar Amerika naar Europa en sommigen deden dat meerdere malen.. Logisch dat het sterftepercentage hoog was...men was veel meer dagen op de schepen

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 11-06-2025 22:19:57 ]
pi_217916097
quote:
Het zijn ook vaak de mensen die het hardst roepen die het het minste snappen hoe een democratie werkt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 11 juni 2025 @ 22:13:58 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217916100
quote:
Bepaalde stromingen in de politiek hebben het electoraat wijsgemaakt dat als niet het volledige verkiezingsprogramma van de partij waar jij op gestemd hebt in het regeerakkoord eindigt, je niet gehoord wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 11 juni 2025 @ 22:14:48 #114
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217916108
quote:
9s.gif Op woensdag 11 juni 2025 22:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Vaak hebben de mensen die het hardst gehoord willen worden weinig verrassends te zeggen.
En het gekke is dat iedereen ze al decennia hoort schreeuwen, misschien moeten ze wat werken aan hun communicatie skills.
pi_217916507
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 22:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De condities voor de slaven waren veel kutter dan voor de bemanning.
De slaven zaten met honderden in een kleine ruimte... opgesloten.
De bemanning kon nog op dek lopen, verse lucht vangen... en ook hun eten was beter.
De bemanning maakten meer reizen van Europa naar Afrika naar Amerika naar Europa en sommigen deden dat meerdere malen.. Logisch dat het sterftepercentage hoog was...men was veel meer dagen op de schepen
Natuurlijk waren de omstandigheden van de slaven kutter, maar dat is niet echt van belang, dat het onmenselijk was weten we allemaal. Men vergeet altijd gemakshalve dat de bemanningsleden die op die schepen werkte niet dezelfde mensen zijn die ook grof geld verdiende aan de handel. Op de kapitein na waren hun levens ook geen zak waard, en in zekere zin zelfs minder waard dan de slaven, die waren, heel cru gezegd, immers al gekocht en een dode slaaf kon je niet doorverkopen daar was al kapitaal in geïnvesteerd.

Voor de rest heeft de duur van de reis voor de bemanning vrijwel geen impact op het sterftepercentage. Daar is een hele interessante studie naar gedaan op basis van de logboeken van de scheepsdokters. Daarin kijken ze zowel naar de bemanning en de slaven en op welke momenten van de reis, van weken voor inlading tot aan bestemming ze doodgingen en waardoor. 75% van alle sterfgevallen onder de bemanning was binnen 4 weken na aankomst in Afrika, over de gehele reis van Afrika naar bestemming lagen de sterfgetallen op 230/1k voor de bemanning en 83/1k voor de slaven.

Dat is niet om ook maar iets goed te praten maar om aan te tonen dat willekeurige uitspraken, zoals 20% van slaven kwam om bij vervoer, geen recht doet aan de realiteit en eerder polariserend zijn. Daarmee schetst men namelijk het beeld dat de (witte) bemanning er ongeschonden doorheen kwam terwijl daarvan 25% ook de dood in gestuurd werden door de gene die daar geld aan konden verdienen.
pi_217916683
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 23:16 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Natuurlijk waren de omstandigheden van de slaven kutter, maar dat is niet echt van belang,
Je weet dat de slavendrijvers, de investeerders en de knechten/beulen op de schepen dit ook vonden?
Zij vonden het lijden van de slaven niet van belang

quote:
Daar is 75% van alle sterfgevallen onder de bemanning was binnen 4 weken na aankomst in Afrika, over de gehele reis van Afrika naar bestemming lagen de sterfgetallen op 230/1k voor de bemanning en 83/1k voor de slaven.
Wat wil je zeggen... de slavendijvende varensgezellen maakten één reis van Europa naar Afrika en 75% van alle gestorven bemanning stierven op en kort na die ene reis ? Lijkt me onzin.
En wat bedoel je met 230/1k en 83/1k .. Zeg je dat meer bemanningsleden stierven in verhouding dan hun slachtoffers ?
pi_217916731
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 23:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je weet dat de slavendrijvers, de investeerders en de knechten/beulen op de schepen dit ook vonden?
Zij vonden het lijden van de slaven niet van belang
[..]
Wat wil je zeggen... de slavendijvende varensgezellen maakten één reis van Europa naar Afrika en 75% van alle gestorven bemanning stierven op en kort na die ene reis ? Lijkt me onzin.
En wat bedoel je met 230/1k en 83/1k .. Zeg je dat meer bemanningsleden stierven in verhouding dan hun slachtoffers ?
Dat is niet wat ik zeg, dat is wat de studies daarnaar zeggen. De bijnaam van Afrika in die tijd was 'The White man's grave".

75% van alle bemanningsleden die stierven op een schip deden dat binnen 4 weken na aankomst in Afrika vanwege malaria en gele koorts. Het dodenaantal van de bemanning lag op 230 per duizend en van de slaven op 83 per duizend gedurende de periode van het inladen van de slaven en het vervoer daarvan naar de bestemming. In absolute aantallen lag het aantal doden onder de slaven natuurlijk hoger, maar in verhouding niet.
pi_217916763
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 00:09 schreef Timwonnacott het volgende:

75% van alle bemanningsleden die stierven op een schip deden dat binnen 4 weken na aankomst in Afrika vanwege malaria en gele koorts.
Dan bedoel je dat 23% van de slavendrijvers stierven voor 75% na een aankomst te Afrika. (=17%)

quote:
Het dodenaantal van de bemanning lag op 230 per duizend en van de slaven op 83 per duizend
Dat is dus 23% van de slavenbewakers en 8,3% van de slaven die stierven, in jouw bewering
Is nog steeds onzin volgens schattingen van 15% van de slaven die stierven door toedoen van oa die 23% (die op deze site werd ingeschat op 15%)
En zoals ik zei..... de bemanning maakte meerdere reizen, de slaven niet. Dus logischer dat het aantal doden in % slavenbewakers hoog was..

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 12-06-2025 00:45:17 ]
pi_217916876
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 00:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dan bedoel je dat 23% van de slavendrijvers stierven voor 75% na een aankomst te Afrika. (=17%)
[..]
Dat is dus 23% van de slavenbewakers en 8,3% van de slaven die stierven, in jouw bewering
Is nog steeds onzin volgens schattingen van 15% van de slaven die stierven door toedoen van oa die 23% (die op deze site werd ingeschat op 15%)
En zoals ik zei..... de bemanning maakte meerdere reizen, de slaven niet. Dus logischer dat het aantal doden in % slavenbewakers hoog was..
Nee dat is niet wat daar staat of wat ik bedoel.

Uit de studie bleek dat dat er jaarlijks 230 op 1000 bemanningsleden stierven en 83 op 1000 slaven. Van de 230 bemanningsleden stierven er 75% (17%) binnen 4 weken nadat ze in Afrika waren aangekomen, tijdens het in en uitladen van de boot of de eerste weken van de oversteek. De overige 6% sterven ergens buiten die 4 weken.En nogmaals, dat is niet mijn bewering, dat zijn de cijfers afkomstig uit de studie die ook in die post is gelinkt, wat in dat geval Engelse schepen waren.

In de studie die jij linkt citeren ze de Franse schepen en komen ze uit op 18,55% van de bemanning die omkomt (0,55% op reis naar Afrika, 8% in Afrika, 5% op weg naar bestemming en 5% terug naar Europa) en laten ze het percentage slaven (even voor je opgezocht, 13%) uit dezelfde bron weg. Ook hier kom je uit op een vergelijkbaar aantal voor de slaven en de bemanning bij de inlading en oversteek, en hoger over de gehele reis.

Het gaat er niet om dat ze een hoger percentage hebben, dat is inderdaad logisch als je de gehele reis meeneemt, het gaat erom dat ze een vergelijkbaar percentage aan doden hadden in de periode die ze samen doorbrachten en misschien nog belangrijker, dat ze zoals beide bronnen aangeven, een veel hoger percentage doden hadden in vergelijking tot de overige scheepvaart in die tijd. Die mannen werden ook hun dood ingestuurd in het belang van winst.

Maar goed, inmiddels behoorlijk offtopic dus je mag gerust DMen als je het er verder over wilt hebben maar laten we dat iig niet hier doen.
  donderdag 12 juni 2025 @ 07:10:41 #120
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217917301
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 22:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het zijn ook vaak de mensen die het hardst roepen die het het minste snappen hoe een democratie werkt
Dat snappen ze heus wel maar wellicht hechten ze niet zoveel waarde aan 'democratie' en 'rechtsstaat'. Ze zien dat 'het' niet werkt voor ze.
Science matters
pi_217917669
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 07:10 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Dat snappen ze heus wel maar wellicht hechten ze niet zoveel waarde aan 'democratie' en 'rechtsstaat'. Ze zien dat 'het' niet werkt voor ze.
En gelijk hebben ze. We zouden gewoon een dictatuur moeten hebben met een dictator die precies doet wat iedereen wil. Dat zou veel beter zijn.

en dat is net zo haalbaar als een democratie waar iedereen tevreden mee is
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:18:30 #122
38496 Perrin
pi_217917690
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
En gelijk hebben ze. We zouden gewoon een dictatuur moeten hebben met een dictator die precies doet wat iedereen wil. Dat zou veel beter zijn.
Nederland weer betaalbaar en blank!!1!

Stem de Partij van de Rattenvangers! Wij luisteren naar uw onderbuik.
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:29:40 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217917758
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 07:10 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ja ze krijgen hun zin niet dus moet het maar met grof geweld opgelegd worden aan de rest.

Net vervelende kindjes die mensen.
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:40:02 #124
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217917853
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]

en dat is net zo haalbaar als een democratie waar iedereen tevreden mee is
Het probleem is dat een dictator uiteindelijk doet wat jij niet wilt. Dictators kunnen niet worden weggestemd, integendeel zelfs. En dat volgt spijt en berouw.
Science matters
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:41:22 #125
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217917860
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:40 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Het probleem is dat een dictator doet wat jij niet wilt. Dictators kunnen niet worden weggestemd, integendeel zelfs. En dat volgt spijt en berouw.
De ironie ontgaat je zeker?
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:42:51 #126
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217917877
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De ironie ontgaat je zeker?
Nee, linksen hebben altijd mijn volle aandacht en respect.
Science matters
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:44:49 #127
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217917896
Ah, de nieuwe Bassie is uit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:45:22 #128
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217917900
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:42 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Nee, linksen hebben altijd mijn volle aandacht en respect.
Uh uh, de ironie is dat het gewoon ook de andere kant op kan slaan en dat juist andere groep dan zegt van hee maar dit wou ik helemaal niet en dan kan je niet meer terug.

Democratie moeten we met hand en tand gaan verdedigen ook al wordt er een koers gekozen die je niet bevalt. Rechtsstaat slopen mag nooit te nimmer gaan gebeuren want straks ben jij zelf daar de slachtoffer van.
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:46:37 #129
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217917908
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

Democratie moeten we met hand en tand gaan verdedigen ook al wordt er een koers gekozen die je niet bevalt.
Er zijn veel mensen (waaronder NIET Bassie48) die dat anders zien.
Science matters
pi_217917934
Letterlijke citaten van iemand van de zelfbenoemde Groningse burgerwacht

"Helaas troffen we geen asielzoekers aan. Ook geen donkere mensen, of iets wat erop lijkt". "Wat zou er dan gebeuren als we die waren tegengekomen?. Dan zouden we ze achtervolgen en ondervragen".

Dus iedereen met een kleurtje is per definitie verdacht en kan rekenen op een achtervolging en ondervraging waarbij het doel lijkt om weerstand uit te lokken, zodat men daar naar eigen inzicht op kan handelen. De 'letterlijk' beschreven racistische emotie van de dag regeert en niet de wet.

Dit is dus al het punt waarbij je als man met een getinte vrouw haar niet meer alleen die kant op kan laten gaan, omdat paar volwassen mannen serieus menen dat ze een soort van A-Team kunnen naspelen, met Wilders die dit toejuicht.

Ik ben er erg van overtuigd dat dit allemaal het nieuwe schuitje wordt waar radicaal rechts van profiteert tijdens de verkiezingen. De campingzender van beginnend miljardair en stille PVV lijstduwer John de Mol wilde het al gaan vastleggen.
pi_217917937
-

[ Bericht 100% gewijzigd door xpompompomx op 12-06-2025 08:54:50 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:11:59 #132
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217918084
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:50 schreef Beathoven het volgende:

"Helaas troffen we geen asielzoekers aan. Ook geen donkere mensen, of iets wat erop lijkt". "Wat zou er dan gebeuren als we die waren tegengekomen?. Dan zouden we ze achtervolgen en ondervragen".

Dus iedereen met een kleurtje is per definitie verdacht en kan rekenen op een achtervolging en ondervraging waarbij het doel lijkt om weerstand uit te lokken, zodat men daar naar eigen inzicht op kan handelen. De 'letterlijk' beschreven racistische emotie van de dag regeert en niet de wet.

Dit is dus al het punt waarbij je als man met een getinte vrouw haar niet meer alleen die kant op kan laten gaan, omdat paar volwassen mannen serieus menen dat ze een soort van A-Team kunnen naspelen, met Wilders die dit toejuicht.

Ik ben er erg van overtuigd dat dit allemaal het nieuwe schuitje wordt waar radicaal rechts van profiteert tijdens de verkiezingen. De campingzender van beginnend miljardair en stille PVV lijstduwer John de Mol wilde het al gaan vastleggen.
Het is emotioneel volkomen uit de hand gelopen terwijl zakelijk gezien het kernprobleem "de asielmigratie moet zeer sterk worden beperkt en wel nu omdat doorgaan met het beleid van de afgelopen 40 jaar onhoudbaar is" uit het oog is verloren
Science matters
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:14:26 #133
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217918108
Maar goed, is er nog een optimistische stakker die gelooft dat straks VVD en PvdA-GL in één kabinet gaan zitten?
Science matters
pi_217918127
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:11 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Het is emotioneel volkomen uit de hand gelopenterwijl zakelijk gezien het kernprobleem "de asielmigratie moet zeer sterk worden beperkt en wel nu omdat doorgaan met het beleid van de afgelopen 40 jaar onhoudbaar is" uit het oog is verloren
Goed dat je onderschrijft dat deze racistische burgerwacht verkeerd bezig is.
pi_217918166
quote:

Eerlijk gezegd twijfel ik ergens een beetje of die grenswacht wel zon spontane burgeractie is of vanuit PVV gelieerde groepen bedacht is om de zo gewenste ophef te creëren.
pi_217918182
quote:

Dat verhaal over John de Mol klopt zeker

Die gebruikt zijn media zenders om heel veel PVV propaganda te verspreiden
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217918196
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:14 schreef Bassie48 het volgende:
Maar goed, is er nog een optimistische stakker die gelooft dat straks VVD en PvdA-GL in één kabinet gaan zitten?
Yeșilgöz en Timmermans zelf gaan daar vanuit, dat is wel duidelijk.
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:28:42 #138
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217918218
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:40 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Het probleem is dat een dictator uiteindelijk doet wat jij niet wilt. Dictators kunnen niet worden weggestemd, integendeel zelfs. En dat volgt spijt en berouw.
Nou, dus dan maar extra zuinig zijn op 'rechtsstaat' en 'democratie', de begrippen voor een 'samenleving'.
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:30:17 #139
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217918229
quote:

'PrOgRoM!'
pi_217918230
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:22 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd twijfel ik ergens een beetje of die grenswacht wel zon spontane burgeractie is of vanuit PVV gelieerde groepen bedacht is om de zo gewenste ophef te creëren.
Deze groepen 'zijn' PVV. Ze stemmen op clubs die 'zeggen wat zij denken' en de PVV bestaat al langer dan gisteren. De PVV heeft vooral aan billboardpolitiek gedaan met Faber en haar uitspraken, en dit soort stemmers willen daar steeds een schepje bovenop doen.
pi_217918282
quote:

Ik zou dat "achtervolgen en ondervragen" van deze rakkers wel eens uit willen proberen. Alleen is het jammer dat ik Arisch ben als de neten.
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:41:02 #142
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217918319
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zou dat "achtervolgen en ondervragen" van deze rakkers wel eens uit willen proberen. Alleen is het jammer dat ik Arisch ben als de neten.
Het zijn bezorgde burgers die zich niet gehoord voelen, ja dan mag dit, snap dat dan. Als jij iets wil, maar je moet er uit zien te komen met maar liefst 18 miljoen Nederlanders, terecht dat je dan voor jezelf kiest. Op die manier wordt een democratie je door de strot geduwd! Vanavond help ik een paar lesbische dragqueen transgenders, die graag zouden willen knuffelen met bezorgde burgers. Ze gaan langs de weg staan bij Ter Apel om deze mensen eens een goede knuffel te geven.
pi_217918343
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is eenvoudig te bestrijden: Allochtone politiestelletjes inzetten en die lui bekeuren voor stalking.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_217918396
quote:

Bron van de vetgedrukte quote is het NRC
pi_217918435
Wat zijn eigenlijk de vereisten om een hardwerkende Nederlander te kunnen zijn?

Is dat de Nederlander die vrolijk wakker wordt bij de gedachte dat hij voor een klein salaris weer lekker de hele week hard mag ploeteren voor het dividend van de aandeelhouders?
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:58:17 #146
38496 Perrin
pi_217918445
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
Wat zijn eigenlijk de vereisten om een hardwerkende Nederlander te kunnen zijn?

Is dat de Nederlander die vrolijk wakker wordt bij de gedachte dat hij voor een klein salaris weer lekker de hele week hard mag ploeteren voor het dividend van de aandeelhouders?
Ik voel me aangesproken.
pi_217918446
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
Wat zijn eigenlijk de vereisten om een hardwerkende Nederlander te kunnen zijn? Is dat de Nederlander die vrolijk wakker wordt bij de gedachte dat hij voor een klein salaris weer lekker de hele week hard mag ploeteren voor het dividend van de aandeelhouders?
Eigenaar van een koophuis worden en gebruik kunnen maken van hypotheekrenteaftrek is volgens mij wat iemand een hardwerkende Nederlander maakt.
pi_217918543
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Eigenaar van een koophuis worden en gebruik kunnen maken van hypotheekrenteaftrek is volgens mij wat iemand een hardwerkende Nederlander maakt.
Oeh. Dan ben ik er ook eentje. Terwijl ik lekker hard aan het werken ben op Fok.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:19:27 #149
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217918602
Kun je ook een harde sekswerker zijn?
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:20:43 #150
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217918610
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Fout.

Een hardwerkende Nederlander is iemand die met toewijding en doorzettingsvermogen zijn doelen nastreeft. Deze persoon staat bekend om zijn betrouwbaarheid en verantwoordelijkheidsgevoel, en zet zich altijd volledig in, ongeacht de omstandigheden. Hardwerkende Nederlanders zijn trots op hun arbeidsethos en laten zich niet snel ontmoedigen door tegenslagen. Ze zijn flexibel en creatief in het vinden van oplossingen, wat hen helpt om uitdagingen te overwinnen. Daarnaast hechten ze veel waarde aan samenwerking en het ondersteunen van hun collega’s, wat bijdraagt aan een positieve werksfeer. Hun inzet zorgt niet alleen voor persoonlijke groei, maar ook voor het welzijn van hun gemeenschap en het land. Ze combineren efficiëntie met kwaliteit en streven ernaar om hun werk zo goed mogelijk te doen. Door hun discipline en vasthoudendheid zijn ze vaak een voorbeeld voor anderen. De hardwerkende Nederlander draagt bij aan de economische kracht en innovatie van Nederland. Met een nuchtere en praktische instelling weten ze doelen te bereiken zonder poespas. Ze zijn trots op hun bijdrage aan de samenleving en vinden voldoening in het leveren van waardevol werk. Kortom, de hardwerkende Nederlander is een inspirerend symbool van inzet, betrouwbaarheid en doorzettingsvermogen. Het is voor niets de favoriete Nederlander van de VVD.
Science matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')