Dat is dan ook gewoon een feit.quote:Op woensdag 11 juni 2025 20:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die theorie hangen er heel veel aan op fok! hoor. Dat mensen als Akwasi de echte afgezanten zijn van slavendrijvers. Dat wij alleen maar handelaars waren die toch al slaaf gemaakte mensen verhandelden.
Maar inderdaad jammer genoeg heb je veel van dat soort racisten in onze kamer tegenwoordig. Maar zo mag je dat natuurlijk niet noemen van Bosma.
Feit is dat Nederlandse rijke lieden en regenten nog rijker wilden worden en gingen slavendrijven.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:31 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat is dan ook gewoon een feit. .
Dat ontkent ook niemand, Nederland heeft zat dingen gedaan die toen al fout waren of met de lens van nu fout zijn. Maar blijf wel gewoon bij de feiten zonder er fouten bij te bedenken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Feit is dat Nederlandse rijke lieden en regenten nog rijker wilden worden en gingen slavendrijven.
Ook vernederen, vekrachten, martelen, en vermoorden. Al dan niet zelf gedaan, dan wel door zetbazen
Dat Akwasi zullke voorvaders heeft is een mythe.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het lokaal "oogsten" en ronselen van slaven was doorgaans de business van de machthebbers te plaatse. Inderdaad de voorvaderen van de Akwasi's.
En dat ze in hun hang naar rijkdom ze zo slecht voor de slaven zorgden dat meer dan 20% niet levend Amerika bereikte. Dat zijn de feiten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Feit is dat Nederlandse rijke lieden en regenten nog rijker wilden worden en gingen slavendrijven.
Ook vernederen, vekrachten, martelen, en vermoorden. Al dan niet zelf gedaan, dan wel door zetbazen
Ik bedenk geen fouten met de misdaden van Nederlandse slavendrijvers te benoemen:.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:47 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat ontkent ook niemand, Nederland heeft zat dingen gedaan die toen al fout waren of met de lens van nu fout zijn. Maar blijf wel gewoon bij de feiten zonder er fouten bij te bedenken.
Het feit dat ze die mensen kochten in Afrika voor wat kraaltjes, maakt geen enkel verschil. Het is trouwens niet bekend of die mensen die ze kochten, voor ze ze kochten al slaaf oid waren. Of dat ze gewoon arme mensen opkochten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:47 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat ontkent ook niemand, Nederland heeft zat dingen gedaan die toen al fout waren of met de lens van nu fout zijn. Maar blijf wel gewoon bij de feiten zonder er fouten bij te bedenken.
Dat was ook niet voor jou post bedoelt, maar waar mijn oorspronkelijke post voor bedoelt was, of onder andere posts zoals deze:quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik bedenk geen fouten met de misdaden van Nederlandse slavendrijvers te benoemen:.
Wat ik schreef:
....slavendrijven. Ook vernederen, verkrachten, martelen, en vermoorden. Al dan niet zelf gedaan, dan wel door zetbazen
Want het % sterfgevallen onder de Europeanen die de slaven vervoerde lag namelijk ook rond de 20% omdat de condities op die schepen voor iedereen kut waren.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat ze in hun hang naar rijkdom ze zo slecht voor de slaven zorgden dat meer dan 20% niet levend Amerika bereikte. Dat zijn de feiten.
Vaak hebben de mensen die het hardst gehoord willen worden weinig verrassends te zeggen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:03 schreef Vis1980 het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig als ik lees dat mensen zich niet gehoord voelen en het enige wat ze dan willen is gehoord worden. Daarbij staan ze vaak niet stil bij dat er in dit land 18 miljoen mensen zijn die gehoord willen worden. Dus zijn we op het idee gekomen verkiezingen te houden en zolang niemand de absolute meerderheid aantikt, moet je samenwerken met andere mensen die zich gehoord willen voelen.
De condities voor de slaven waren veel kutter dan voor de bemanning.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:58 schreef Timwonnacott het volgende:
Want het % sterfgevallen onder de Europeanen die de slaven vervoerde lag namelijk ook rond de 20% omdat de condities op die schepen voor iedereen kut waren.
Het zijn ook vaak de mensen die het hardst roepen die het het minste snappen hoe een democratie werktquote:Op woensdag 11 juni 2025 22:03 schreef Vis1980 het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig als ik lees dat mensen zich niet gehoord voelen en het enige wat ze dan willen is gehoord worden. Daarbij staan ze vaak niet stil bij dat er in dit land 18 miljoen mensen zijn die gehoord willen worden. Dus zijn we op het idee gekomen verkiezingen te houden en zolang niemand de absolute meerderheid aantikt, moet je samenwerken met andere mensen die zich gehoord willen voelen.
Bepaalde stromingen in de politiek hebben het electoraat wijsgemaakt dat als niet het volledige verkiezingsprogramma van de partij waar jij op gestemd hebt in het regeerakkoord eindigt, je niet gehoord wordt.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:03 schreef Vis1980 het volgende:
En het gekke is dat iedereen ze al decennia hoort schreeuwen, misschien moeten ze wat werken aan hun communicatie skills.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vaak hebben de mensen die het hardst gehoord willen worden weinig verrassends te zeggen.
Natuurlijk waren de omstandigheden van de slaven kutter, maar dat is niet echt van belang, dat het onmenselijk was weten we allemaal. Men vergeet altijd gemakshalve dat de bemanningsleden die op die schepen werkte niet dezelfde mensen zijn die ook grof geld verdiende aan de handel. Op de kapitein na waren hun levens ook geen zak waard, en in zekere zin zelfs minder waard dan de slaven, die waren, heel cru gezegd, immers al gekocht en een dode slaaf kon je niet doorverkopen daar was al kapitaal in geïnvesteerd.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De condities voor de slaven waren veel kutter dan voor de bemanning.
De slaven zaten met honderden in een kleine ruimte... opgesloten.
De bemanning kon nog op dek lopen, verse lucht vangen... en ook hun eten was beter.
De bemanning maakten meer reizen van Europa naar Afrika naar Amerika naar Europa en sommigen deden dat meerdere malen.. Logisch dat het sterftepercentage hoog was...men was veel meer dagen op de schepen
Je weet dat de slavendrijvers, de investeerders en de knechten/beulen op de schepen dit ook vonden?quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:16 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Natuurlijk waren de omstandigheden van de slaven kutter, maar dat is niet echt van belang,
Wat wil je zeggen... de slavendijvende varensgezellen maakten één reis van Europa naar Afrika en 75% van alle gestorven bemanning stierven op en kort na die ene reis ? Lijkt me onzin.quote:Daar is 75% van alle sterfgevallen onder de bemanning was binnen 4 weken na aankomst in Afrika, over de gehele reis van Afrika naar bestemming lagen de sterfgetallen op 230/1k voor de bemanning en 83/1k voor de slaven.
Dat is niet wat ik zeg, dat is wat de studies daarnaar zeggen. De bijnaam van Afrika in die tijd was 'The White man's grave".quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je weet dat de slavendrijvers, de investeerders en de knechten/beulen op de schepen dit ook vonden?
Zij vonden het lijden van de slaven niet van belang
[..]
Wat wil je zeggen... de slavendijvende varensgezellen maakten één reis van Europa naar Afrika en 75% van alle gestorven bemanning stierven op en kort na die ene reis ? Lijkt me onzin.
En wat bedoel je met 230/1k en 83/1k .. Zeg je dat meer bemanningsleden stierven in verhouding dan hun slachtoffers ?
Dan bedoel je dat 23% van de slavendrijvers stierven voor 75% na een aankomst te Afrika. (=17%)quote:Op donderdag 12 juni 2025 00:09 schreef Timwonnacott het volgende:
75% van alle bemanningsleden die stierven op een schip deden dat binnen 4 weken na aankomst in Afrika vanwege malaria en gele koorts.
Dat is dus 23% van de slavenbewakers en 8,3% van de slaven die stierven, in jouw beweringquote:Het dodenaantal van de bemanning lag op 230 per duizend en van de slaven op 83 per duizend
Nee dat is niet wat daar staat of wat ik bedoel.quote:Op donderdag 12 juni 2025 00:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan bedoel je dat 23% van de slavendrijvers stierven voor 75% na een aankomst te Afrika. (=17%)
[..]
Dat is dus 23% van de slavenbewakers en 8,3% van de slaven die stierven, in jouw bewering
Is nog steeds onzin volgens schattingen van 15% van de slaven die stierven door toedoen van oa die 23% (die op deze site werd ingeschat op 15%)
En zoals ik zei..... de bemanning maakte meerdere reizen, de slaven niet. Dus logischer dat het aantal doden in % slavenbewakers hoog was..
Dat snappen ze heus wel maar wellicht hechten ze niet zoveel waarde aan 'democratie' en 'rechtsstaat'. Ze zien dat 'het' niet werkt voor ze.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zijn ook vaak de mensen die het hardst roepen die het het minste snappen hoe een democratie werkt
En gelijk hebben ze. We zouden gewoon een dictatuur moeten hebben met een dictator die precies doet wat iedereen wil. Dat zou veel beter zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2025 07:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat snappen ze heus wel maar wellicht hechten ze niet zoveel waarde aan 'democratie' en 'rechtsstaat'. Ze zien dat 'het' niet werkt voor ze.
Nederland weer betaalbaar en blank!!1!quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
En gelijk hebben ze. We zouden gewoon een dictatuur moeten hebben met een dictator die precies doet wat iedereen wil. Dat zou veel beter zijn.
Ja ze krijgen hun zin niet dus moet het maar met grof geweld opgelegd worden aan de rest.quote:Op donderdag 12 juni 2025 07:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat snappen ze heus wel maar wellicht hechten ze niet zoveel waarde aan 'democratie' en 'rechtsstaat'. Ze zien dat 'het' niet werkt voor ze.
Het probleem is dat een dictator uiteindelijk doet wat jij niet wilt. Dictators kunnen niet worden weggestemd, integendeel zelfs. En dat volgt spijt en berouw.quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
En gelijk hebben ze. We zouden gewoon een dictatuur moeten hebben met een dictator die precies doet wat iedereen wil. Dat zou veel beter zijn.
en dat is net zo haalbaar als een democratie waar iedereen tevreden mee is
De ironie ontgaat je zeker?quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het probleem is dat een dictator doet wat jij niet wilt. Dictators kunnen niet worden weggestemd, integendeel zelfs. En dat volgt spijt en berouw.
Nee, linksen hebben altijd mijn volle aandacht en respect.quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De ironie ontgaat je zeker?
Uh uh, de ironie is dat het gewoon ook de andere kant op kan slaan en dat juist andere groep dan zegt van hee maar dit wou ik helemaal niet en dan kan je niet meer terug.quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:42 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, linksen hebben altijd mijn volle aandacht en respect.
Er zijn veel mensen (waaronder NIET Bassie48) die dat anders zien.quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Democratie moeten we met hand en tand gaan verdedigen ook al wordt er een koers gekozen die je niet bevalt.
Het is emotioneel volkomen uit de hand gelopen terwijl zakelijk gezien het kernprobleem "de asielmigratie moet zeer sterk worden beperkt en wel nu omdat doorgaan met het beleid van de afgelopen 40 jaar onhoudbaar is" uit het oog is verlorenquote:Op donderdag 12 juni 2025 08:50 schreef Beathoven het volgende:
Letterlijke citaten van iemand van de zelfbenoemde Groningse burgerwacht
"Helaas troffen we geen asielzoekers aan. Ook geen donkere mensen, of iets wat erop lijkt". "Wat zou er dan gebeuren als we die waren tegengekomen?. Dan zouden we ze achtervolgen en ondervragen".
Dus iedereen met een kleurtje is per definitie verdacht en kan rekenen op een achtervolging en ondervraging waarbij het doel lijkt om weerstand uit te lokken, zodat men daar naar eigen inzicht op kan handelen. De 'letterlijk' beschreven racistische emotie van de dag regeert en niet de wet.
Dit is dus al het punt waarbij je als man met een getinte vrouw haar niet meer alleen die kant op kan laten gaan, omdat paar volwassen mannen serieus menen dat ze een soort van A-Team kunnen naspelen, met Wilders die dit toejuicht.
Ik ben er erg van overtuigd dat dit allemaal het nieuwe schuitje wordt waar radicaal rechts van profiteert tijdens de verkiezingen. De campingzender van beginnend miljardair en stille PVV lijstduwer John de Mol wilde het al gaan vastleggen.
Goed dat je onderschrijft dat deze racistische burgerwacht verkeerd bezig is.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:11 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is emotioneel volkomen uit de hand gelopenterwijl zakelijk gezien het kernprobleem "de asielmigratie moet zeer sterk worden beperkt en wel nu omdat doorgaan met het beleid van de afgelopen 40 jaar onhoudbaar is" uit het oog is verloren
Eerlijk gezegd twijfel ik ergens een beetje of die grenswacht wel zon spontane burgeractie is of vanuit PVV gelieerde groepen bedacht is om de zo gewenste ophef te creëren.quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:50 schreef Beathoven het volgende:
"Helaas troffen we geen asielzoekers aan. Ook geen donkere mensen, of iets wat erop lijkt". "Wat zou er dan gebeuren als we die waren tegengekomen?. Dan zouden we ze achtervolgen en ondervragen".
Dus iedereen met een kleurtje is per definitie verdacht en kan rekenen op een achtervolging en ondervraging waarbij het doel lijkt om weerstand uit te lokken, zodat men daar naar eigen inzicht op kan handelen. De 'letterlijk' beschreven racistische emotie van de dag regeert en niet de wet.
Dit is dus al het punt waarbij je als man met een getinte vrouw haar niet meer alleen die kant op kan laten gaan, omdat paar volwassen mannen serieus menen dat ze een soort van A-Team kunnen naspelen, met Wilders die dit toejuicht.
Ik ben er erg van overtuigd dat dit allemaal het nieuwe schuitje wordt waar radicaal rechts van profiteert tijdens de verkiezingen. De campingzender van beginnend miljardair en stille PVV lijstduwer John de Mol wilde het al gaan vastleggen.
Dat verhaal over John de Mol klopt zekerquote:Op donderdag 12 juni 2025 08:50 schreef Beathoven het volgende:
Yeșilgöz en Timmermans zelf gaan daar vanuit, dat is wel duidelijk.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:14 schreef Bassie48 het volgende:
Maar goed, is er nog een optimistische stakker die gelooft dat straks VVD en PvdA-GL in één kabinet gaan zitten?
Nou, dus dan maar extra zuinig zijn op 'rechtsstaat' en 'democratie', de begrippen voor een 'samenleving'.quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het probleem is dat een dictator uiteindelijk doet wat jij niet wilt. Dictators kunnen niet worden weggestemd, integendeel zelfs. En dat volgt spijt en berouw.
'PrOgRoM!'quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:50 schreef Beathoven het volgende:
Deze groepen 'zijn' PVV. Ze stemmen op clubs die 'zeggen wat zij denken' en de PVV bestaat al langer dan gisteren. De PVV heeft vooral aan billboardpolitiek gedaan met Faber en haar uitspraken, en dit soort stemmers willen daar steeds een schepje bovenop doen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:22 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd twijfel ik ergens een beetje of die grenswacht wel zon spontane burgeractie is of vanuit PVV gelieerde groepen bedacht is om de zo gewenste ophef te creëren.
Ik zou dat "achtervolgen en ondervragen" van deze rakkers wel eens uit willen proberen. Alleen is het jammer dat ik Arisch ben als de neten.quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:50 schreef Beathoven het volgende:
Het zijn bezorgde burgers die zich niet gehoord voelen, ja dan mag dit, snap dat dan. Als jij iets wil, maar je moet er uit zien te komen met maar liefst 18 miljoen Nederlanders, terecht dat je dan voor jezelf kiest. Op die manier wordt een democratie je door de strot geduwd! Vanavond help ik een paar lesbische dragqueen transgenders, die graag zouden willen knuffelen met bezorgde burgers. Ze gaan langs de weg staan bij Ter Apel om deze mensen eens een goede knuffel te geven.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zou dat "achtervolgen en ondervragen" van deze rakkers wel eens uit willen proberen. Alleen is het jammer dat ik Arisch ben als de neten.
Het is eenvoudig te bestrijden: Allochtone politiestelletjes inzetten en die lui bekeuren voor stalking.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zou dat "achtervolgen en ondervragen" van deze rakkers wel eens uit willen proberen. Alleen is het jammer dat ik Arisch ben als de neten.
Bron van de vetgedrukte quote is het NRCquote:Op donderdag 12 juni 2025 08:50 schreef Beathoven het volgende:
Ik voel me aangesproken.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
Wat zijn eigenlijk de vereisten om een hardwerkende Nederlander te kunnen zijn?
Is dat de Nederlander die vrolijk wakker wordt bij de gedachte dat hij voor een klein salaris weer lekker de hele week hard mag ploeteren voor het dividend van de aandeelhouders?
Eigenaar van een koophuis worden en gebruik kunnen maken van hypotheekrenteaftrek is volgens mij wat iemand een hardwerkende Nederlander maakt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
Wat zijn eigenlijk de vereisten om een hardwerkende Nederlander te kunnen zijn? Is dat de Nederlander die vrolijk wakker wordt bij de gedachte dat hij voor een klein salaris weer lekker de hele week hard mag ploeteren voor het dividend van de aandeelhouders?
Oeh. Dan ben ik er ook eentje. Terwijl ik lekker hard aan het werken ben op Fok.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Eigenaar van een koophuis worden en gebruik kunnen maken van hypotheekrenteaftrek is volgens mij wat iemand een hardwerkende Nederlander maakt.
Fout.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Eigenaar van een koophuis worden en gebruik kunnen maken van hypotheekrenteaftrek is volgens mij wat iemand een hardwerkende Nederlander maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |