Kapperszaken? Doen die transacties van >¤3.000 contant per knipbeurt?quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:16 schreef Helenattenek het volgende:
Ik vind de nuance wel slim dat dit is ingesteld voor ondernemers. En (nog..) niet voor consumenten, waarvoor 10k blijft gelden.
Benieuwd wat er met alle kapperszaken e.d. gaat gebeuren
Naiefquote:Op woensdag 11 juni 2025 00:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kapperszaken? Doen die transacties van >¤3.000 contant per knipbeurt?
Het gaat niet alleen om ontvangen, maar ook om het uitgeven natuurlijk. Volgens mij betalen best wel wat mensen cash bij de kapper.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
https://www.betaalvereniging.nl/actueel/nieuws/contant-geld/quote:Contant geld was tot 2015 nog het meest gebruikte betaalmiddel aan de toonbank in Nederland (54% van alle betalingen in 2014). Tien jaar later – in 2024 – wordt nog maar één op de vijf transacties aan de kassa contant afgerekend. De overige vier transacties worden elektronisch uitgevoerd, met een (contactloze) betaalkaart of met een mobiele telefoon.
Zo zie je maar weer hoe Nederlanders gepiepeld worden om geen cash meer te gebruiken/vertrouwen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:34 schreef gwn_een_user het volgende:
ach
[..]
https://www.betaalvereniging.nl/actueel/nieuws/contant-geld/
Contant geld was tot 2015 nog het meest gebruikte betaalmiddel aan de toonbank in Nederland (54% van alle betalingen in 2014). Tien jaar later – in 2024 – wordt nog maar één op de vijf transacties aan de kassa contant afgerekend. De overige vier transacties worden elektronisch uitgevoerd, met een (contactloze) betaalkaart of met een mobiele telefoon.
een groeiend probleem is juist crypto-witwassen
Zet dit eens af tegen in dezelfde jarenquote:Op woensdag 11 juni 2025 00:34 schreef gwn_een_user het volgende:
ach
[..]
Wet van de grote getallen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Slaat weer nergens op dit.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:23 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Naief
Die doen >¤3(0).000 aan knipbeurten per maand
Totale bullshit, heb je bron voor dit?quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:34 schreef gwn_een_user het volgende:
ach
[..]
Oftewel je geeft toe dat deze aanpak doelgericht werktquote:Op woensdag 11 juni 2025 01:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Slaat weer nergens op dit.
Horeca, kappers, kleine ondernemers hebben hier weer het probleem mee.
En de grote witteboordencriminaliteit blijft weelderig tieren.
In de wet zal die 3000 iets anders omschreven staan vermoed ik, bij het doen van FIU meldingen geldt dat ook een hoop kleinere bedragen bij elkaar die verdacht is gemeld dienen te worden, de praktijk term voor dit is: Smurfen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 01:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wet van de grote getallen.
Had je toch wel wat slimmer ingeschat.
Of te wel alles wat daar boven binnen komt kan je beter als zwart geld in je zak houden en niet opgeven om gezeik te voorkomen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:23 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Naief
Heb je de OP gelezen?quote:Op woensdag 11 juni 2025 06:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
Of te wel alles wat daar boven binnen komt kan je beter als zwart geld in je zak houden en niet opgeven om gezeik te voorkomen.
Waar zeg ik van niet dan? Dit is specifiek op die gasten gericht. Maar de echte grote criminelen met grote schade, die ontspringen de dans weer.quote:Op woensdag 11 juni 2025 03:06 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Oftewel je geeft toe dat deze aanpak doelgericht werkt
Denk je?quote:Witteboordpraktijken zijn een ander gewas met diens wetgevingen
Gepiepeld? Ik doe het uit gemak. Als ik cash wil betalen, moet ikquote:Op woensdag 11 juni 2025 00:45 schreef YoopY het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer hoe Nederlanders gepiepeld worden om geen cash meer te gebruiken/vertrouwen.
Het zijn geen kapperszaken, het zijn "barbershops".quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:16 schreef Helenattenek het volgende:
Ik vind de nuance wel slim dat dit is ingesteld voor ondernemers. En (nog..) niet voor consumenten, waarvoor 10k blijft gelden.
Benieuwd wat er met alle kapperszaken e.d. gaat gebeuren
Ja, dat is toch geen probleem? Die kapper kan alleen niet iets van meer dan ¤ 3000 contact afrekenen, dan zal hij even moeten afstorten of dat met de gepinde inkomsten moeten voldoen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:23 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Naief
Zoals ik het interpreteer heeft de kapper inderdaad pas problemen als hij voor E3000.,- aan haargel besteld in een bestelling. Dat lijkt mij niet een heel realistisch probleem.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:00 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ja, dat is toch geen probleem? Die kapper kan alleen niet iets van meer dan ¤ 3000 contact afrekenen, dan zal hij even moeten afstorten of dat met de gepinde inkomsten moeten voldoen.
Op jouw manier zou elke supermarkt permanent in overtreding zijn en contante betalingen moeten uitfaseren, lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
Exact, feitelijk is dit vooral om gerommel in vastgoed en de autobranche voor een stukje aan te pakken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:03 schreef knoopie het volgende:
[..]
Zoals ik het interpreteer heeft de kapper inderdaad pas problemen als hij voor E3000.,- aan haargel besteld in een bestelling. Dat lijkt mij niet een heel realistisch probleem.
Het gaat om ¤3.000 per contante transactie. Betalen voor 1 knipbeurt is 1 transactie. En dat kost geen ¤3.000.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:23 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Naief
Dat het gemakkelijk is, is gelijk het hele punt ervan. Het is té gemakkelijk. Een groot deel van ons (zie talloze topics in WGR bijv.) vind het echt moeilijk om met geld om te gaan en of genoeg zelfbeheersing te hebben bij het uitgeven van geld. Nu we fysiek het geld steeds minder zien wordt dit probleem alleen maar groter. Daarnaast heeft de overheid in mijn visie niets te doen met waar we ons eigen geld aan besteden. Als dit crimineel geld is hebben we daar een prima orgaan voor opgetuigd: politie en justitie. Om dan als overheid nog extra beperkingen op te leggen gaat mij gewoon te ver.quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:56 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Gepiepeld? Ik doe het uit gemak. Als ik cash wil betalen, moet ik
a) betalen om geld af te halen
b) steeds weer naar een automaat om geld af te halen.
c) allemaal cash geld bij me hebben, zowel brief als muntgeld.
Nu kan ik gewoon betalen met mijn horloge die ik toch altijd bij me heb. In m'n portemonnee heb ik altijd cash geld (ongeveer 20 euro) en thuis ligt wel wat, maar dat wordt praktisch nooit gebruikt.
Dit alles is mijn eigen keuze. Hoe ben ik dan gepiepeld?
Uit pure interesse. Wat is de FIU tegenover de FIOD bijv?quote:Op woensdag 11 juni 2025 03:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Totale bullshit, heb je bron voor dit?
Achtergrond: Ik was verantwoordelijk voor de FIU meldingen van een crypto partij.
Geen vriendin?quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het gaat om ¤3.000 per contante transactie. Betalen voor 1 knipbeurt is 1 transactie. En dat kost geen ¤3.000.
Welke branches tik je dat minimale bedrag dan cash af? Als het nou een ijsboer was of zo kan ik me cash nog wel voorstellen. Maar grote bedragen cash zie je volgens mij vooral bij louche auto handelaren of een beun aannemer.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:51 schreef raptorix het volgende:
Er zijn zat branches waar het gebruikelijk is om cash te betalen, dat de overheid je van te voren al criminaliseert is te gek voor woorden.
Ik reageerde op hoe Nederlanders gepiepeld zouden worden om geen cash te gebruiken. Ben ik gepiepeld als iets makkelijker wordt ja?quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:12 schreef YoopY het volgende:
[..]
Dat het gemakkelijk is, is gelijk het hele punt ervan. Het is té gemakkelijk. Een groot deel van ons (zie talloze topics in WGR bijv.) vind het echt moeilijk om met geld om te gaan en of genoeg zelfbeheersing te hebben bij het uitgeven van geld. Nu we fysiek het geld steeds minder zien wordt dit probleem alleen maar groter. Daarnaast heeft de overheid in mijn visie niets te doen met waar we ons eigen geld aan besteden. Als dit crimineel geld is hebben we daar een prima orgaan voor opgetuigd: politie en justitie. Om dan als overheid nog extra beperkingen op te leggen gaat mij gewoon te ver.
Ik weet dit niet precies zeker, maar volgens mij kan de FIOD het FIU register raadplegen in geval dat ze iemand verdenken van witwassen, en daarnaast hebben ze ook een taak als "trendwatcher" net zoals het CBS zeg maar.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:15 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Uit pure interesse. Wat is de FIU tegenover de FIOD bijv?
Metaalhandel en Autohandel bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Welke branches tik je dat minimale bedrag dan cash af? Als het nou een ijsboer was of zo kan ik me cash nog wel voorstellen. Maar grote bedragen cash zie je volgens mij vooral bij louche auto handelaren of een beun aannemer.
Ik weet toevallig dat bij de Volvo dealer nog regelmatig nieuwe auto's cash worden betaald, met name door oostblokkers.quote:
Ja, tweedehands vooral. Een opkoper betaalt vrijwel altijd contant uit wat ik ook het prettigst vind.quote:
Apart laatst voor het eerst een auto aan een handelaar verkocht en had er niet aan moeten denken om dat bedrag contact te moeten ontvangen. (Naast dat m’n bank daarvoor ook nog eens 100 euro stortingskosten voor in rekening zou brengen)quote:Op woensdag 11 juni 2025 16:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja, tweedehands vooral. Een opkoper betaalt vrijwel altijd contant uit wat ik ook het prettigst vind.
Binnen Nederland is dat een mogelijkheid maar zodra goederen aan buitenlandse partijen worden verkocht heb je liever contant omdat ze andere banksystemen hebben waarbij niet direct duidelijk is of de transactie geslaagd/gehonoreerd is of later alsnog gestorneerd kan worden. Transactiekosten kunnen ook buitensporig hoog zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2025 16:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Apart laatst voor het eerst een auto aan een handelaar verkocht en had er niet aan moeten denken om dat bedrag contact te moeten ontvangen. (Naast dat m’n bank daarvoor ook nog eens 100 euro stortingskosten voor in rekening zou brengen)
Werd gelukkig door iemand van de administratie van dat bedrijf overgemaakt en vanwege instant payments direct op m’n rekening.
Kan moeilijk voorstellen dat dat niet gangbaar is tegenwoordig
Autohandel bij louche kamper figuren. Van die gasten die vroeger met bundels van 50 ruggen liepen en nooit werden beroofd. Metaalhandel meestal niet veel beter. Dat soort handel is nou net de reden waarom die limieten er komen. Grootschalige witwaspraktijken of andere zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Metaalhandel en Autohandel bijvoorbeeld.
Boehohoehoehbhoeh bhoehe, men heeft zeker zulke ballen dat men de licentie van Rabobank direct intrekt dan, neeeeeeeeee die ballen heeft men niet: https://nos.nl/artikel/22(...)8-miljoen-euro-in-vsquote:Op woensdag 11 juni 2025 19:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Autohandel bij louche kamper figuren. Van die gasten die vroeger met bundels van 50 ruggen liepen en nooit werden beroofd. Metaalhandel meestal niet veel beter. Dat soort handel is nou net de reden waarom die limieten er komen. Grootschalige witwaspraktijken of andere zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
https://www.accountant.nl(...)witwassen-drugsgeld/
Nee, maar kapperszaken hebben ook uitgaven. Daar geldt dat ook voor natuurlijk.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gaat om ¤3.000 per contante transactie. Betalen voor 1 knipbeurt is 1 transactie. En dat kost geen ¤3.000.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |