abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217939064
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 09:57 schreef Pisces29 het volgende:
Een enkelband? :D
Ja, uit de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)ysteem/67086262.html

Trouwens de enige krant waar Boomsma interviews aan heeft gegeven, voor zover ik kan vinden. En het zijn er al meerdere. Omtzigt sprak vooral met Tubantia/AD en de Trouw. Deze verschuiving zegt natuurlijk ook gewoon veel, met Boomsma gaat NSC voor het Telegraafpubliek en niet meer voor het midden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 14 juni 2025 @ 10:12:24 #52
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217939071
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, uit de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)ysteem/67086262.html

Trouwens de enige krant waar Boomsma interviews aan heeft gegeven, voor zover ik kan vinden.
En het zijn er al meerdere.

Omtzigt sprak vooral met Tubantia/AD en de Trouw.
Deze verschuiving zegt natuurlijk ook gewoon veel, met Boomsma gaat NSC voor het Telegraafpubliek en niet meer voor het midden.
niet voor de libelle of de Volkskrant , en terecht
Als Boomsma het goed speelt dan gaat ie veel PVV volk weg halen, dat zijn twijfel kiezers, beloof woningbouw en een hoger netto loon en je hebt ze
Maar dan moet dat verhaal wel in de Telegraaf en niet in de Libelle

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 14-06-2025 10:37:51 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217939250
Maar er was tot vandaag om je aan te melden voor het lijsttrekkerschap, hopelijk komt er nog een fatsoenlijke kandidaat, ipv een tweede Eerdmans.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 14 juni 2025 @ 21:39:23 #54
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217946054
quote:
Nicolien van Vroonhoven wil geen lijsttrekker van NSC worden
Den Haag- Nicolien van Vroonhoven wil niet de lijsttrekker worden van NSC, schrijft zij op X.

Ze blijft voorlopig wel in de Tweede Kamer.
https://www.telegraaf.nl/(...)worden/71922831.html
Nicolien die doet het niet, goed zo meid

genoeg swifties in de kamer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217947162
Ah, in elk geval ook een fatsoenlijkere kandidaat: https://www.ad.nl/politie(...)en-van-nsc~ae75b012/
https://www.nd.nl/varia/v(...)sttrekker-nsc-worden

Van Hijum, is al vice-premier, die zal het dan wel worden. Er komt geen verkiezing, want democratie in de partij is maar eng.
  zondag 15 juni 2025 @ 00:13:19 #56
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217948054
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 22:55 schreef Hanca het volgende:
Ah, in elk geval ook een fatsoenlijkere kandidaat: https://www.ad.nl/politie(...)en-van-nsc~ae75b012/
https://www.nd.nl/varia/v(...)sttrekker-nsc-worden

Van Hijum, is al vice-premier, die zal het dan wel worden. Er komt geen verkiezing, want democratie in de partij is maar eng.
https://www.telegraaf.nl/(...)-vanaf/71922831.html

Ik denk dat Boomsma het gaat worden
maar er zal wel een echte stemming zijn , geen Noord Koreaanse
Ook geen 49 tegen 51

quote:
Gegadigden hebben tot en met zaterdagnacht om zich te kandideren voor het lijsttrekkerschap.
Van Hijum heeft zaterdagavond laten weten geïnteresseerd te zijn.
Hij geldt als een vertrouweling van Omtzigt. Eerder was hij Kamerlid en gedeputeerde voor het CDA.

Kamerlid Diederik Boomsma doet ook een gooi naar het lijsttrekkerschap van NSC.
Hij was eerder fractievoorzitter van het CDA in de Amsterdamse gemeenteraad.
Boomsma wil met NSC een ,,sociaal-conservatieve koers" gaan varen, meldde hij eerder op X.

Hij gaat het doen: dossiervreter Diederik Boomsma doet gooi naar lijsttrekkerschap NSC
Boomsma wil bij NSC in de voetsporen treden van Omtzigt.

Het is nog niet bekend of andere kandidaten zich hebben gemeld.
NSC opende eerder deze week de vacature voor het lijsttrekkerschap.

De partij zoekt een ,,charismatische en inspirerende leider" die ,,communicatief ijzersterk" is.
Dinsdag maakt het partijbestuur van NSC bekend wie het voordraagt als lijsttrekker.
Daarna hebben tegenkandidaten nog een week om zich te melden.

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 15-06-2025 00:49:19 ]
pi_217948798
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 00:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-vanaf/71922831.html

Ik denk dat Boomsma het gaat worden
maar er zal wel een echte stemming zijn , geen Noord Koreaanse
Ook geen 49 tegen 51
[..]

Er komt geen stemming, het bestuur besluit. En Van Hijum hoort bij de oprichters van de partij, hij schreef het verkiezingsprogramma.
  zondag 15 juni 2025 @ 08:55:59 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217949243
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 05:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er komt geen stemming, het bestuur besluit. En Van Hijum hoort bij de oprichters van de partij, hij schreef het verkiezingsprogramma.
Wel tamelijk dom nu die Boomsma er is die duidelijk ambities heeft, en toch zeker een serieus te nemen kandidaat is.

Dan begint Van Hijum dus al met onvrede en een zeer zwak mandaat.
  zondag 15 juni 2025 @ 08:56:10 #59
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217949246
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 08:34 schreef Hanca het volgende:
Met Boomsma zou NSC trouwens wel definitief het midden verlaten. De linkerflank wordt gedag gezegd. Als je een partijleider hebt die alle uitgeprocedeerde asielzoekers een enkelband wil geven, hoor je toch echt in de categorie boosrechts en valt niet mee samen te werken. Hij lijkt meer een concurrent van JA21 te worden dan van het CDA, hij staat dus enorm ver van de PvdA waar NSC vorige keer nog wel aan het vissen was.
Boosrechts _O-
  zondag 15 juni 2025 @ 09:00:42 #60
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217949272
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 08:34 schreef Hanca het volgende:
Met Boomsma zou NSC trouwens wel definitief het midden verlaten. De linkerflank wordt gedag gezegd. Als je een partijleider hebt die alle uitgeprocedeerde asielzoekers een enkelband wil geven, hoor je toch echt in de categorie boosrechts en valt niet mee samen te werken. Hij lijkt meer een concurrent van JA21 te worden dan van het CDA, hij staat dus enorm ver van de PvdA waar NSC vorige keer nog wel aan het vissen was.
NU zijn de meeste oud pvda kiezers naar de PVV gegaan , dus dan is NSC meer een soort van thuiskomen
  zondag 15 juni 2025 @ 09:04:13 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217949305
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 09:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
NU zijn de meeste oud pvda kiezers naar de PVV gegaan
Dat klopt niet. Van de 29 zetels die de PvdA in 2017 verloor gingen er nog geen 2 naar de PVV.

PVV is meer voormalig CDA volk + niet stemmers.
pi_217949476
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 08:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wel tamelijk dom nu die Boomsma er is die duidelijk ambities heeft, en toch zeker een serieus te nemen kandidaat is.

Dan begint Van Hijum dus al met onvrede en een zeer zwak mandaat.
Van Hijum is gewoon de nr 6 van de vorige lijst, de huidige vice-premier, schrijver van het verkiezingsprogramma en medeoprichter van de partij. Tegenover de vorige nr 21 van de lijst die na de verkiezingen niet eens verkozen was en alleen in de Kamer is gekomen omdat Van Hijum het kabinet in ging. Dat 'zwakke mandaat' gaat wel meevallen.
  zondag 15 juni 2025 @ 09:23:42 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217949582
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 09:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van Hijum is gewoon de nr 6 van de vorige lijst, de huidige vice-premier, schrijver van het verkiezingsprogramma en medeoprichter van de partij. Tegenover de vorige nr 21 van de lijst die na de verkiezingen niet eens verkozen was en alleen in de Kamer is gekomen omdat Van Hijum het kabinet in ging. Dat 'zwakke mandaat' gaat wel meevallen.
Het risico dat je loopt is dat er een soort gedoe ontstaat als rondom Tofik Dibi bij Groenlinks. Zeker omdat die Boomsma toch wel enige aanhang lijkt te hebben.

Kan prima voorkomen worden door gewoon een stemming te houden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 juni 2025 @ 09:27:21 #64
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217949612
Leuk dat Boomsma lijsttrekker wil zijn, maar eigenlijk moet die dan de NLse CSU gaan oprichten.
Goed politicus, alleen ik vind hem niet bij NSC passen. Nou ja in het spoor van Omtzigt wel. Die is ook net zo conservatief.
Alleen de NSC-kiezer schurkt minder tegen (extreem)rechts aan wat Boomstra heeft gedaan. Daarom staat NSC nu ook zo laag.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_217949738
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 22:55 schreef Hanca het volgende:
Er komt geen verkiezing, want democratie in de partij is maar eng.
Men is bang bij een verkiezing gefeliciteerd te worden met een stem op Hugo de Jonge :P
pi_217949759
Maar als men voor van Hijum gaat zou het wel handig zijn die Agnes Joseph even goed aan de ketting te leggen met een muilkorf om en af te voeren van de volgende lijst.

Voor je het weet gaat die demissionair vanuit de Kamer nog wat pensioenideetjes testen en wordt van Hijum weer uitgemaakt door iemand die Nederland voor de gek houdt of iets soortgelijks.
  zondag 15 juni 2025 @ 10:20:45 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217949934
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 09:27 schreef borisz het volgende:
Leuk dat Boomsma lijsttrekker wil zijn, maar eigenlijk moet die dan de NLse CSU gaan oprichten.
Goed politicus, alleen ik vind hem niet bij NSC passen. Nou ja in het spoor van Omtzigt wel. Die is ook net zo conservatief.
Alleen de NSC-kiezer schurkt minder tegen (extreem)rechts aan wat Boomstra heeft gedaan. Daarom staat NSC nu ook zo laag.
Anderzijds. De huidige NSC is een lege huls. Dus dan kan die Boomsma er prima op een andere manier vulling aan geven.
  zondag 15 juni 2025 @ 10:25:52 #68
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217949969
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 10:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Anderzijds. De huidige NSC is een lege huls. Dus dan kan die Boomsma er prima op een andere manier vulling aan geven.
een maagdelijke partij zonder last van vooroordelen en religieuze dwalingen met verstandige mensen
pi_217950575
Het zal Van Huijm wel worden, maar wat gaat zijn verhaal worden? Ik denk dat het verhaal van Boomsma een deel van de kiezers wel had aangesproken. Met Van Huijm heb je misschien meer kans op een tweede CDA. Als NSC wil overleven moeten ze de kiezers wel iets extras te bieden hebben.
pi_217950702
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 10:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tis wel een lege huls met een imagoprobleem en de kans dat Omtzigt op enig moment weer opduikt en gaat orakelen.

Van Vroonhoven was niet erg geschikt voor haar rol, maar tegelijkertijd had niemand het in die positie goed kunnen doen zolang Omtzigt, die feitelijk de partij was, zich vanuit ziekenverlof overal tegenaan bemoeide en met zijn invloed in de partij toch veel beslissingen nam. Ik denk eigenlijk dat bij het onvermogen van Pieter om dingen los te laten het grotere probleem zat dan bij van Vroonhoven zelf.

En men had gewoon de lijn rechtstatelijkheid en goed bestuur moeten vasthouden, dat was het onderscheidende punt. Dan was het maar wat eerder geklapt met de PVV, maar dat was voor NSC veel beter geweest.
pi_217950945
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 11:27 schreef Jojoke het volgende:
Het zal Van Huijm wel worden, maar wat gaat zijn verhaal worden? Ik denk dat het verhaal van Boomsma een deel van de kiezers wel had aangesproken. Met Van Huijm heb je misschien meer kans op een tweede CDA. Als NSC wil overleven moeten ze de kiezers wel iets extras te bieden hebben.
Zijn verhaal is duidelijk, hij heeft het vorige verkiezingsprogramma geschreven. Boomsma was daar niet of nauwelijks bij betrokken als nummer 21 en wil het fors herschrijven, daar is veel meer de vraag wat zijn verhaal gaat worden.
  zondag 15 juni 2025 @ 12:17:04 #72
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217951097
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 11:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zijn verhaal is duidelijk, hij heeft het vorige verkiezingsprogramma geschreven. Boomsma was daar niet of nauwelijks bij betrokken als nummer 21 en wil het fors herschrijven, daar is veel meer de vraag wat zijn verhaal gaat worden.
Het zal veel meer over asiel en en woningbouw gaan en niet over stikstof , milieu zones , vleermuizen en biodiversiteit gaan , dat is wel goed om de pvda mensen bij PVV terug te halen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 15-06-2025 12:23:51 ]
pi_217951155
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 12:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het zal veel meer over asiel en en woningbouw gaan en niet over stikstof , milieu zones , vleermuizen en biodiversiteit gaan , dat is wel goed om de pvda mensen bij PVV terug te halen
Hij wil er gewoon de zoveelste eng-conservatief rechtse club van maken. Ik zie daar de meerwaarde niet van in. Daar zijn al smaken genoeg van.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 15 juni 2025 @ 12:30:11 #74
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217951169
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 12:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Hij wil er gewoon de zoveelste eng-conservatief rechtse club van maken. Ik zie daar de meerwaarde niet van in. Daar zijn al smaken genoeg van.
nou dat weet je niet
pi_217951200
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 12:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dat weet je niet
Dat hij dat wil? Niet zeker nee, kan niet in de toekomst kijken. Maar op basis wat ik van hem gelezen heb.

Jij verwacht het zelf ook, gezien jouw opsomming van zijn vermoedelijke plannen.

Al zullen wij waarschijnlijk een andere definitie hanteren van “eng conservatief rechts clubje”.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')