abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:10:38 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_217913065
Zo min mogelijk naar kantoor, heb ontzettende eikels van collega's dus dat motiveert ook het daarheen gaan niet.

Thuiswerken vind ik heerlijk en effectief, gecombineerd met face to face gesprekken met werkrelaties die ik wel mag :+

Ik zie wel overal de kramp weer om meer 'op kantoor' zijn te eisen bij wijze van controledrang door managers. Als dat door zet ook bij mij zoek ik lekker wat anders
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:13:31 #52
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217913093
Nog een voordeel met thuiswerken, ipv in de auto zitten even sporten voor je start en dan is het lekker rustig nog.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217913786
1 à 2 dagen per week naar kantoor. Thuiswerken heeft voordelen: minder reistijd, een hogere binnentemperatuur, niet gebonden aan een vleesvrije kantine en geen laptop hoeven sjouwen.
pi_217913974
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Overigens heb ik thuis wel een dedicated werkkamer, dat scheelt wel echt enorm. Aan het begin van de Covid-pandemie zat ik nog wel eens aan de keukentafel en dat hou je nog geen dag vol. Toen heb ik in mijn mini-appartementje heel snel de rommelkamer opgeruimd en er een bureau neergezet.
Ben je ITer met je “dedicated” kamer?
Haha mijn broertje zegt dat ook weleens en kijkt me dan aan en zegt: Jaja ik weet wel dat je er een hekel aan hebt die Engelse termen!
Vakman pur sang
pi_217914028
Maar ik werk sinds 2 jaar voor mezelf, en dat niet meer hebben van collega’s heb ik onderschat. Was toch best nog wel sociaal min of meer.
En dat ga je hoe dan ook missen.
Na 5 maanden thuis heb ik een bedrijfshal met kantoor genomen, op 3km van huis maar wel lekker gescheiden. 1 verdieping heb ik een groot scherm met spinbikes en fitness apparatuur, dan begin ik vaak daar en dan door op kantoor. Maar na paar dagen werd ik daar ook gillend gek van. Dus ben veel naar klanten gereden, opnames, offertes, besprekingen, mede zelfstandigen opgezocht, samenwerkingen gestart. Met personeel gaan werken, familie leden er ook nog bij. En nu begint het ergens op te lijken.
Vakman pur sang
pi_217914271
Op mijn werk ben ik omringd door mensen die begrijpen wat ik allemaal doe (software engineer). Thuis niet. Dus thuis zit ik in een isolement. Ik wordt thuis meer gestoord dan toen ik op kantoor werkte en een pathologische micromanager had.

Dus ja, ik werk 70% thuis, 3 of 4 dagen thuis en 1 of 2 dagen op kantoor. Echt leuk vind ik dat thuiswerken niet, maar op een leeg kantoor zitten is ook niet leuk.

Ik heb overigens ook een abo op een shared workspace. Daar zit ik niet met andere software engineers, maar wel met gelijkgestemden qua thuis/kantoorwerk. Ik wordt er ook minder vaak gestoord, dus dat is al een plus.

Edit:

Iets aangepast, want het is eigenlijk niet zo sterk als ik schreef.

[ Bericht 23% gewijzigd door RetepV op 11-06-2025 19:17:27 ]
pi_217914333
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:19 schreef Dven het volgende:
Zou overigens niet weten waarom een kantooromgeving nodig is om sociaal op niveau te blijven.
Dan moet je eens met mijn buren komen praten... :+

Maar ik denk dat jij en ik sowieso heel ander soort werk doen.

Als ik bezig ben met software development en heel diep in de code zit, kan een vraag met een antwoord van een paar seconden me zomaar een kwartier uit de flow halen (misschien wel een half uur). 4 keer dat soort 'snelle vragen' op een dag kost me dan al een uur aan verloren concentratie.

Op mijn werk begrijpen ze dat. Thuis begrijpen ze dat wat minder goed.

[ Bericht 9% gewijzigd door RetepV op 11-06-2025 19:19:51 ]
pi_217914943
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:49 schreef kwiwi het volgende:
Bij thuiswerken loopt werk en vrije tijd bij mij veel meer in elkaar over.
Daar ben je natuurlijk zelf bij om dat eventueel te verhinderen. Er is geen reden (m.i.) om als je thuis werkt het werk niet achter je te laten om 17:00 sharp. :) Kwestie van attitude.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 11 juni 2025 @ 20:30:32 #59
509884 LekkerSimpel89
Give that man a cookie!
pi_217915147
3 dagen kantoor en 1 dag thuis werken. Vindt het wel prima zo. Ben niet zo van het thuis werken
pi_217915324
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ben je ITer met je “dedicated” kamer?
Haha mijn broertje zegt dat ook weleens en kijkt me dan aan en zegt: Jaja ik weet wel dat je er een hekel aan hebt die Engelse termen!
Nee, geen ITer. Maar de voertaal op mijn werk is wel Engels, dus soms moet ik serieus nadenken over het Nederlandse woord voor iets omdat ik op een dag veel minder Nederlands dan Engels praat :')
pi_217916054
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2025 20:46 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Nee, geen ITer. Maar de voertaal op mijn werk is wel Engels, dus soms moet ik serieus nadenken over het Nederlandse woord voor iets omdat ik op een dag veel minder Nederlands dan Engels praat :')
Daar heb ik nou nooit last van, if you know what i mean.
Vakman pur sang
pi_217916728
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 14:52 schreef bondage het volgende:
Ik kom één keer per 3 weken op kantoor voor de sprintwissel, verder volledig thuis. Mocht ik naar kantoor willen heb ik wel de optie maar gezien het lastig is een parkeerplek te bemachtigen doe ik dat vrijwel niet.

Ben verder ook vrij om mijn werkdagen in te delen, dus begin over het algemeen vroeg in de ochtend zodat ik wat eerder kan stoppen. Geplande changes en overleggen kom ik natuurlijk niet onderuit maar dat geeft niet, heb al voordelen genoeg en dat gaat toch allemaal via teams.
Bij mij is het vergelijkbaar, maar eens per twee weken in plaats van drie weken. Op de dag dat ik op kantoor werk heb ik wel meteen bijna 4 uur reistijd, dus ben dan ook flink moe.
pi_217919769
Ik probeer zo min mogelijk op kantoor te zijn. Als in pas ‘s middags een fysieke afspraak heb, dan begin ik vaak ook gewoon ‘s ochtends ipv op kantoor starten. Werk veel fijner thuis. Minder prikkels ook.
Gelukkig kan dat met mijn werk.
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')