bronquote:Een 31-jarige onderwijsassistente is in de Oost-Franse plaats Nogent doodgestoken, meldt een bron bij het onderzoek aan persbureau AFP. De vrouw was bezig met een tassencontrole buiten de school. Een leerling zit vast. Volgens verschillende Franse media is de verdachte 15 jaar oud, al is dat niet officieel bevestigd.
"Het land is in rouw", zegt de Franse president Emmanuel Macron. "Terwijl ze zorgde voor onze kinderen, werd ze slachtoffer van zinloos geweld. We staan als regering paraat om dit soort geweld aan te pakken."
Volgens Franse media zoals Le Parisien en BFMTV is de verdachte geen bekende van de politie. Het slachtoffer raakte zwaargewond door de steekwonden en overleed later.
Controles op messen
In Frankrijk zijn de voorbije jaren meerdere mensen aangevallen door leerlingen van scholen. Het gaat zowel om leerlingen als medewerkers. In maart kondigde de politie daarom aan tassen te gaan controleren op messen en andere wapens.
Eind april meldde het ministerie van Onderwijs dat bij 958 willekeurige controles op scholen 94 messen in beslag genomen waren.
Een leraar (buiten school) doodsteken mag dan ook weer niet.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:57 schreef Nober het volgende:
Lijkt me niet dat een leraar tassencontrole mag uitvoeren buiten de school.
Het zwembadpersoneel van het zwembad waar ik zwem zet ook groepen jongeren van 20 personen buiten. (het zwembad)quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:57 schreef Nober het volgende:
Niet handig.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:55 schreef NoXia het volgende:
De vrouw was bezig met een tassencontrole buiten de school.
dan maar steken he,.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:57 schreef Nober het volgende:
Een gepast reactie zou zijn. Vreselijk dat dit gebeurd is. Wat een achterlijke mongool die een lerares overhoop steekt.quote:
Waar slaat dit op?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:54 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Een gepast reactie zou zijn. Vreselijk dat dit gebeurd is. Wat een achterlijke mongool die een lerares overhoop steekt.
Maar ik verwacht dat jij nog even wacht tot het nieuws naar buiten komt dat dit een allochtoon is en het dan gaat bagatelliseren.
Zoals een psychopaat als jij normaalgesproken reageert zeg maar.
Hans Teeuwen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:05 schreef DrDentz het volgende:
Dat kon in die tijd helemaal nog niet he. Nee een leraar doodsteken in die tijd, daar kwam je niet mee weg. Ik zal je zeggen, als je in die tijd een leraar doodstak waren de rapen gaar! (de spreekwoordelijke rapen)
Ze zal er heus wel een goede reden voor gehad hebben. Misschien rende de 'belhamel' snel naar buiten.quote:
Dacht dat je dat met een passer deed...!quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:05 schreef DrDentz het volgende:
Dat kon in die tijd helemaal nog niet he. Nee een leraar doodsteken in die tijd, daar kwam je niet mee weg. Ik zal je zeggen, als je in die tijd een leraar doodstak waren de rapen gaar! (de spreekwoordelijke rapen)
'Toen was geluk nog heel gewoon.'quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:05 schreef DrDentz het volgende:
Dat het een achterlijke mongool is staat natuurlijk vast.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:54 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Een gepast reactie zou zijn. Vreselijk dat dit gebeurd is. Wat een achterlijke mongool die een lerares overhoop steekt.
Maar ik verwacht dat jij nog even wacht tot het nieuws naar buiten komt dat dit een allochtoon is en het dan gaat bagatelliseren.
Zoals een psychopaat als jij normaalgesproken reageert zeg maar.
Wat moet een 15-jarige met een mes in zijn boekentas?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat het een achterlijke mongool is staat natuurlijk vast.
Maar waarom ga je buiten school tassen door zoeken? Dat had ik me ook niet laten gevallen, ik zou dan wel gewoon weg gaan en niet gaan steken.
Lijkt me iets wat de politie zich moet af vragen en niet een lerares.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat moet een 15-jarige met een mes in zijn boekentas?
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:26 schreef tesssssssss het volgende:
Ze heeft een kind van 4.
"Hier is de foto van de begeleider die werd vermoord door een middelbare scholier in Nogent, in de Haute-Marne... Haar naam was Mélanie! ?? Zo jong sterven, op 31-jarige leeftijd, is zo triest... GERECHTIGHEID VOOR MÉLANIE! ? Veel moed voor haar dierbaren en haar 4-jarige kind ? #hautemarne #nogent"
[ x ]
Lijkt mij van niet. Zij is verantwoordelijk voor die leerlingen en als er dan eentje met zijn mobiel zit te kloten, heeft zij de bevoegd om dat speeltje in beslag te nemen. Om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lijkt me iets wat de politie zich moet af vragen en niet een lerares.
Dit was buiten de school.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:22 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lijkt mij van niet. Zij is verantwoordelijk voor die leerlingen en als er dan eentje met zijn mobiel zit te kloten, heeft zij de bevoegd om dat speeltje in beslag te nemen. Om maar wat te noemen.
Dus nogmaals: Waarom neem je een mes mee naar school?
Buiten de school kan natuurlijk nog steeds op het terrein van de school zijn. Zo lees ik het wel in ieder geval.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat het een achterlijke mongool is staat natuurlijk vast.
Maar waarom ga je buiten school tassen door zoeken? Dat had ik me ook niet laten gevallen, ik zou dan wel gewoon weg gaan en niet gaan steken.
Ik denk omdat die niet altijd aanwezig (kunnen) zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:16 schreef LXIV het volgende:
Raar dat docenten die controles moeten uitvoeren. Waarom niet de politie of anti-terreureenheden? Die zijn daar voor opgeleid.
Douze points voor de alliteratie.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:17 schreef tesssssssss het volgende:
Het zwembadpersoneel van het zwembad waar ik zwem zet ook groepen jongeren van 20 personen buiten. (het zwembad)
Is stoer, jeweettog?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarom heb je een mes op zak buiten de school?
Zo lees ik het ook. Het lijkt me ook niet logisch een controle te doen ín de school als je juist wilt voorkomen dat het binnenkomt.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:36 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Buiten de school kan natuurlijk nog steeds op het terrein van de school zijn. Zo lees ik het wel in ieder geval.
Nogent-sur-Marne, dichtbij Parijs.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:26 schreef tesssssssss het volgende:
Ze heeft een kind van 4.
"Hier is de foto van de begeleider die werd vermoord door een middelbare scholier in Nogent, in de Haute-Marne... Haar naam was Mélanie! ?? Zo jong sterven, op 31-jarige leeftijd, is zo triest... GERECHTIGHEID VOOR MÉLANIE! ? Veel moed voor haar dierbaren en haar 4-jarige kind ? #hautemarne #nogent"
[ x ]
Is voor zn appeltje tijdens de lunchquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat moet een 15-jarige met een mes in zijn boekentas?
Ik ken een mijnheer die op het Stedelijk Gymnasium Haarlem zat in de jaren '90 en rondliep met een mes omdat hij bang was voor groepen Marokkanen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:14 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Is voor zn appeltje tijdens de lunch
Thierry?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:27 schreef Horzula het volgende:
Ik ken een mijnheer die op het Stedelijk Gymnasium Haarlem zat in de jaren '90 en rondliep met een mes omdat hij bang was voor groepen Marokkanen.
Met romantische brandendeheks-feestverlichting.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ooit was Europa een mooi werelddeel.
Er zijn inmiddels al meer mensen vermoord door moslims in Europa in enkele decennia dan dat er in honderden jaren middeleeuwen heksen zijn verbrand.quote:Op woensdag 11 juni 2025 01:48 schreef Horzula het volgende:
[..]
Met romantische brandendeheks-feestverlichting.
Ja, toen het nog een onderdeel was van Pangea.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ooit was Europa een mooi werelddeel.
Nee, inderdaad. Je zou haast denken 'eigen schuld'.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:57 schreef Nober het volgende:
Dit soort uitingen van realiteitszin worden hier niet door iedereen gewaardeerd.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:44 schreef Kamelenteen het volgende:
Wedden dat de dader niet een autochtone roomblanke Fransoos is?
Nee dit gebeurd alleen als ze door autoriteit/politie/hulpverleners was "vermoord". Dat ze elkaar onderling het leven zuur maken hoor je ze niet over.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:14 schreef Alarmonoff het volgende:
Als ze allochtoon was stond de hoofdstad weer in brand.
Wel raar dat een vrouw tascontrole gaat uitvoeren bij een jongen, laat dat een leraar doen. Of nog beter schakel de politie in en laat die het uitzoeken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 11:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Je zou haast denken 'eigen schuld'.
Volgens mij de tweede.quote:Op woensdag 11 juni 2025 12:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Wel raar dat een vrouw tascontrole gaat uitvoeren bij een jongen, laat dat een leraar doen. Of nog beter schakel de politie in en laat die het uitzoeken.
Hoeveelste dode docent is dit al in Frankrijk?
Over buitenlanders.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:19 schreef Hiddendoe het volgende:
Slechts 94 mesjes gevonden. Waar hebben we het nu helemaal over?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |