https://www.nu.nl/buitenl(...)enrijkse-school.htmlquote:Bij een schietpartij op een school in Graz, Oostenrijk, zijn meerdere doden gemeld. Diverse Oostenrijkse media melden dit op basis van een verklaring van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Ook de schutter zou zijn overleden
De Oostenrijkse politie meldt op X dat er schoten gehoord zijn en er een grote politieoperatie gaande is. "De inzet was het gevolg van gemelde schoten in het gebouw", zegt de politie daarover. Volgens Kurier werd er in twee klaslokalen geschoten.
Media melden uiteenlopende aantallen slachtoffers, oplopend tot acht. Die zijn echter nog niet bevestigd. Daarnaast zouden er meerdere gewonden zijn, waaronder docenten en leerlingen.
De schutter was mogelijk een leerling van de school. Hij zou zichzelf van het leven hebben beroofd, maar de precieze toedracht is nog onduidelijk, aldus een woordvoerder van de politie tegen omroep ORF.[
Inmiddels wordt het gebouw geëvacueerd. De politie verzoekt mensen om het gebied te mijden.
Aldus NOSquote:Bij een schietpartij op een middelbare school in de Oostenrijkse stad Graz zijn meerdere doden gevallen. Dat schrijven Oostenrijkse media op basis van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Onder de slachtoffers zijn leerlingen en leraren. Ook de dader zou dood zijn.
De Oostenrijkse tabloid Kronen Zeitung schrijft dat er vijf doden zijn gevallen, maar dat is niet bevestigd.
De schietpartij vond rond 10.00 uur plaats. De Oostenrijkse politie meldt dat er schoten zijn gehoord en dat er momenteel een actie gaande is in de Dreierschützengasse, waar de middelbare school is gevestigd. Het schoolgebouw wordt ontruimd.
De schutter zou een leerling van de school zijn, aldus de politie. Volgens de Oostenrijkse omroep ORF heeft de schutter zich na de schietpartij van het leven beroofd.
Terecht gepest zo blijkt nu, zaten duidelijk een paar steekjes los.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:54 schreef Hathor het volgende:
Dader werd gepest.....tsja, soms kan dat verregaande gevolgen hebben.
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Terecht gepest zo blijkt nu, zaten duidelijk een paar steekjes los.
Kinderen worden nooit terecht gepest.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo te lezen iemand die gepest werd. Pestersquote:
Sow, die schiet ook wel stevig doorquote:
Rustig uit het raam hangenquote:
Tenzij ze stinken.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kinderen worden nooit terecht gepest.
Straks metaaldetectoren en gewapende beveiliging bij de basisschool, want dat hoort.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Rustig uit het raam hangen
De schoolshooter-drill hebben we dan nog niet uit Amerika meegekregen
Iedereen blijft nog best rustig in de video, maarja waar moet je heen dan? Gang oprennen kunnen ook schutter tegenkomen.quote:
Stukje collectieve ptss opbouwenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Straks metaaldetectoren en gewapende beveiliging bij de basisschool, want dat hoort.
Op Zwitsal-baby's na stinken alle kinderen.quote:
Hou dit soort onzin maar in de appgroep Henk.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:29 schreef Halcon het volgende:
Zijn de Oostenrijkers al de straat op voor strengere wapenwetten?
Haha, heel grappig.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:37 schreef SuperNeger het volgende:
Grappig feitje, maar Hitler kwam oorspronkelijk volgens mij ook uit Oostenrijk.
Kinderen moeten misschien wel beter geinformeerd worden dat als ze pesten, ze wel het risico lopen vroeg of laat neergeknald te worden.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Naja niet grappig als in het is om te lachen, meer van interessant weetje.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Haha, heel grappig.
Arnold Schwarzenegger ook.
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:37 schreef SuperNeger het volgende:
Grappig feitje, maar Hitler kwam oorspronkelijk volgens mij ook uit Oostenrijk.
Ongelooflijk zeg. Nooit gewetenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:40 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Naja niet grappig als in het is om te lachen, meer van interessant weetje.
Mijn punt is dus dat er misschien iets aan de hand is in dat land waardoor mensen van die gevaarlijke gekken worden.quote:
Bijna niemand wist dit, iedereen denkt dat hij Duits was.quote:
quote:
In die landen mag je volgens mij je dienstwapen houden na je uit dienst bent. Of het was Zwitserland. Maar toch zijn de keren dat het fout gaat daar met vuurwapens alsnog aanzienlijk kleiner dan in de USA.quote:
Dat is Zwitserland.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:48 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
In die landen mag je volgens mij je dienstwapen houden na je uit dienst bent. Of het was Zwitserland. Maar toch zijn de keren dat het fout gaat daar met vuurwapens alsnog aanzienlijk kleiner dan in de USA.
Die komt zelfs uit een dorp een paar kilometer van Graz af.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Haha, heel grappig.
Arnold Schwarzenegger ook.
Ik ben van mening dat een wapen in een moderne rechtstaat niet nodig is. Laat dat soort dingen aan politie en het leger over. Het zorg in het beste geval voor ellende en in het slechtste geval voor nog meer ellende.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:48 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
In die landen mag je volgens mij je dienstwapen houden na je uit dienst bent. Of het was Zwitserland. Maar toch zijn de keren dat het fout gaat daar met vuurwapens alsnog aanzienlijk kleiner dan in de USA.
Ja in een perfecte wereld is politie en leger ook niet nodig. Helaas leven we niet in een perfecte wereld.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat een wapen in een moderne rechtstaat niet nodig is. Laat dat soort dingen aan politie en het leger over. Het zorg in het beste geval voor ellende en in het slechtste geval voor nog meer ellende.
Wel handig ter verdediging.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat een wapen in een moderne rechtstaat niet nodig is. Laat dat soort dingen aan politie en het leger over. Het zorg in het beste geval voor ellende en in het slechtste geval voor nog meer ellende.
Vooral het niet aanpakken van pesters en wegkijken van de situatie heeft verregaande gevolgenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:54 schreef Hathor het volgende:
Dader werd gepest.....tsja, soms kan dat verregaande gevolgen hebben.
Types als Udo Jürgens idd.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:44 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Mijn punt is dus dat er misschien iets aan de hand is in dat land waardoor mensen van die gevaarlijke gekken worden.
Weet je wie er dacht dat-ie bestond ?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:45 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Bijna niemand wist dit, iedereen denkt dat hij Duits was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |