abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 10 juni 2025 @ 15:29:02 #51
485843 crew  Jippie
pi_217902243
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:12 schreef 03f het volgende:

[..]
Ik heb geen social media, en dan nog: je UI is en was totaal niet relevant voor de discussie die werd gevoerd. Dit verhaaltje onderstreept dat alleen maar. Vreselijk maar niet relevant. En ik vind het niet zo netjes dat je doet alsof ik hier niets om zou geven.
Dat is niet wat ik zeg. Ik vind mijn UI wel relevant, want iedereen die het herkent kan snappen dat ik Jodenhaat/haat tegen Israëli niet bagatelliseer.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 10 juni 2025 @ 15:34:23 #52
485843 crew  Jippie
pi_217902279
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:17 schreef mackinac het volgende:
Ik noem de Kristallnacht altijd een geplande mishandeling van winkeliers. Niks gek aan.
Tijdens de Kristallnacht zijn er 96 Joden op straat vermoord. Dat ging wel wat verder dan een mishandeling.
pi_217902306
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:29 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik zeg. Ik vind mijn UI wel relevant, want iedereen die het herkent kan snappen dat ik Jodenhaat/haat tegen Israëli niet bagatelliseer.
Dan nog kun je, ondanks alle goede bedoelingen die ik helemaal niet betwijfel, het eerder gemaakte punt hebben gemist.

Men ging op Jodenjacht, men noemde dit zelf een Jodenjacht. Men vroeg op straat naar paspoorten, met als doel het opsporen van Joden.

Aangezien religie niet vermeldt staat stelt men voor het gemak het Israëlisch burgerschap gelijk aan het aanhangen van het Jodendom. Dus m.a.w. iedereen met een Israëlisch paspoort is een Jood in de ogen van de mensen die de Jodenjacht ondernamen. Zoals je zelf zegt: dat is (klassiek) antisemitisme.

Vervolgens blijf je volhouden dat men jacht maakte op alle Israëliërs omdat religie niet vermeldt staat. De logica is compleet zoek.
pi_217902337
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:34 schreef Jippie het volgende:

[..]
Tijdens de Kristallnacht zijn er 96 Joden op straat vermoord. Dat ging wel wat verder dan een mishandeling.
Beste user Jippie, ook toen werd er niet opgeroepen tot het achtervolgen of doodmaken van Joden, derhalve, met jouw logica in het achterhoofd, kunnen we dus stellen dat dit geen antisemitische daad was.

Dat lijkt me toch niet de bedoeling, dat jouw standpunt tot ontkenning van de Kristallnacht zou leiden. Ik adviseer je je standpunt nogmaals te overwegen; er is heel veel argumentatie aangedragen waarom dit wel degelijk een antisemitische klopjacht was, en de rechterlijke macht lijkt daar (gelukkig!) in mee te gaan getuige de vonnissen:

quote:
Twee 26-jarige mannen uit Utrecht en Amsterdam maakten zich samen met anderen schuldig aan hulp bij geweldpleging. Dit deden ze door deel te nemen aan een WhatsAppgroep en daarin inlichtingen te verschaffen tot het plegen van geweld tegen personen van Joodse komaf en/of supporters van Maccabi Tel Aviv. De rechtbank neemt het de mannen kwalijk dat ze met hun berichten bewust bijdroegen aan het verhogen van (mogelijk) gewelddadig gedrag tegen Joden.
quote:
De 26-jarige man uit Utrecht liet zich daarnaast beledigend uit richting Joden, en is daarmee schuldig aan groepsbelediging. De rechtbank overweegt dat voor soortgelijke feiten doorgaans taakstraffen worden opgelegd. Maar gelet op de ernst van de feiten en de context waarin deze zich hebben afgespeeld is de rechtbank van oordeel dat een gevangenisstraf de enige passende straf is. De rechtbank veroordeelt de man uit Utrecht tot een gevangenisstraf van 10 weken. De man uit Amsterdam krijgt een gevangenisstraf van 1 maand opgelegd. Dat is langer dan door het Openbaar Ministerie is geëist. De rechtbank vindt het passen bij de ernst van de zaak omdat hij gericht locaties doorgaf om geweld tegen Maccabi-supporters mogelijk te maken.
pi_217902416
quote:

[..]
De Nederlandse pers gaf naderhand de schuld aan de joden want die “hadden geprovoceerd”.

Dat maakt antisemitisme een bijzonder beestje in het spectrum van racisme; joden krijgen altijd nog een ferme trap na elke moordpartij en vandalisme praktijken door ook nog eens de schuld in de schoenen te krijgen.

Datzelfde fenomeen zie je nu ook terug in de NRC, de NPO, Volkskrant, etcetera: joden krijgen overal de schuld van.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:55:53 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217902466
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:47 schreef Jippie het volgende:

[..]
[..]
Het is gewoon zoals ik het zie. En dat vind ik helemaal niet nobel van mijzelf dat is gewoon mijn manier van praktisch redeneren. En als jullie dat anders zien, prima. Maar ga mij niet vertellen wat ik moet denken of vinden.

Weet je al waar mijn UI voor staat?
Jij mag vinden wat je wilt, maar anderen mogen iets vinden over jouw mening. En ik vind jouw mening hierover onlogisch en onbegrijpelijk.

Ik snap niet waarom je denkt dat je UI hier iets aan zou moeten veranderen. Sympathiek gebaar, maar niet gerelateerd aan jouw mening over de gebeurtenissen in Amsterdam.
pi_217902516
quote:

[..]
Het ging ook wat verder dan wat winkeliers. Maar ik heb het idee dat je er voor gekozen hebt om mijn punt te negeren.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_217902582
Greta is gearriveerd in Frankrijk

twitter

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:11:29 #59
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217902625
Ja, Greta Thunberg weet pas echt hoe het is om gekidnapt te worden door gewapende mensen die over de grens komen!

Dat ze daarna weigerde de beelden te bekijken van de mensen die dit echt overkwam is totaal geen ironische en misplaatste uitwas van haar eigen egocentrisme.
pi_217902655
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:11 schreef Qarrad het volgende:
Ja, Greta Thunberg weet pas echt hoe het is om gekidnapt te worden door gewapende mensen die over de grens komen!

Dat ze daarna weigerde de beelden te bekijken van de mensen die dit echt overkwam is totaal geen ironische en misplaatste uitwas van haar eigen egocentrisme.
Jij bent het vast met Trump eens

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:15:59 #61
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217902685
quote:
80s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:13 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Jij bent het vast met Trump eens

[ x ]
Trump heeft waarschijnlijk dezelfde mening over mij :D

Nou ja, behalve het stukje over jong persoon. Ik ben een autistische oude heks.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:20:00 #62
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217902736
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:59 schreef mackinac het volgende:

[..]
Het ging ook wat verder dan wat winkeliers. Maar ik heb het idee dat je er voor gekozen hebt om mijn punt te negeren.
Even los van wel/geen antisemitisme, kan ik me het verschil tussen een stel "opgefokte, impulsieve randdebielen die niet uitblinken in intelligentie", en de kille, doelgerichte systematiek die tot de Kristallnacht leidde, wel enigszins voorstellen.

De vraag is vervolgens of de angst gerechtvaardigd is dat het één later misschien wéér leidt tot het ander.

Maar gelukkig is er een groot verschil tussen toen en nu. Die opgefokte, impulsieve randdebielen waren gewoon achterlijke criminelen die werden opgepakt en vervolgd door de Nederlandse staat, terwijl Kristallnacht juist werd veroorzaakt, middels structureel beleid en demonisering, door de Duitse staat.

Zelf heb ik trouwens de angst dat de term antisemitisme onderhevig lijkt te zijn aan inflatie omdat sommige zaken misschien iets te snel als zodanig worden gelabeld, en dat is een risico op zichzelf. Er speelt hier een zeer gevaarlijke dynamiek en die constatering wordt inmiddels door denkers, academici en commentatoren uit alle hoeken van het politieke spectrum gedeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hallulama op 10-06-2025 16:36:03 ]
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217902906
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:20 schreef Hallulama het volgende:
denkers, academici en commentatoren
DENKers zoals Stephan van Baarle? Ja klopt, die had het over ‘genocidaal Maccabi-tuig’.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:47:07 #64
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_217903036
Jammer dat ze de vlotte hamasknuffelaars niet even een Clockwork Orange behandeling hebben gegeven in de bios.
Life is what you make it.
pi_217903285
Nieuwe beelden van een tunnelcomplex van Hamas precies onder het Europese ziekenhuis.

Bekijk deze YouTube-video

Dan weet u waar uw belastinggeld heen is gegaan.

Niet op het NOS journaal uiteraard, deze beelden.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:11:32 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217903290
twitter

By now, everyone's heard about Greta Thunberg's absurd Gaza flotilla flop, starring her and her Soy-Squad. What many don't realise is that this stunt was orchestrated by those with connections to the Muslim Brotherhood and Hamas. Two proscribed terrorist organisations. This needs constant reminding, as too many deluded window lickers have conjured a fantasy version of organisations like Hamas in their heads and paint them as "freedom fighters" or something else that's completely absurd.

This thread aims to expose the figures behind this Instagram selfie stunt and reveal how it has more in common with colluding with terrorists than any genuine "humanitarianism."
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:23:26 #67
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217903393
77% van de Duitsers wil wapenlevering aan Israël stoppen. Een grote meerderheid in iedere partij behalve de FDP.

Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:25:34 #68
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217903411
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:01 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Jeetje, da's wel erg standvastig. Ze hebben hun punt gemaakt. Ik zou gewoon tekenen. Ze wisten toch dat het hier op uit zou draaien?
Jij bent duidelijk nooit een activist geweest.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:27:36 #69
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217903421
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:35 schreef mackinac het volgende:

[..]
DENKers zoals Stephan van Baarle? Ja klopt, die had het over ‘genocidaal Maccabi-tuig’.
Denkers zoals Peter Beinart, Antony Lerman en Fania Oz-Salzberger. Zij benoemen de schadelijke neveneffecten die ontstaan door strategische inzet of te brede toepassing van de term antisemitisme.

Denk aan betekenisinflatie door overmatig en onjuist gebruik van de term, de resulterende "antisemitisme-moeheid", het "crying wolf"-effect, het risico van het (als) overdreven (beschouwd) toeëigenen van de slachtofferrol, etc.

Dit bemoeilijkt volgens hen de strijd tegen echt antisemitisme, en ik denk dat ze daar gelijk in hebben.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:29:50 #70
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217903441
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
Inderdaad zoiets als laten we alle Vlamingen naar Nederland dumpen omdat ze ook Nederlands spreken.
Als er geen huizentekort zou zijn is dat toch ook niet zo'n probleem?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217903468
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:11 schreef Homey het volgende:
Dan weet u waar uw belastinggeld heen is gegaan.
Gelukkig, dacht dat alles in Qatar was geparkeerd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_217903550
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:27 schreef Hallulama het volgende:
Peter Beinart, Antony Lerman en Fania Oz-Salzberger
Volgens chatgpt zijn deze figuren vooringenomen:

Peter Beinart
Beinart heeft zich ontwikkeld van zionist tot uitgesproken anti-zionist. Hij pleit voor het opheffen van de Joodse staat en bevordert een eenstaat-oplossing, waarbij Joodse zelfbeschikking wordt opgeofferd. Zijn analyses negeren structureel Israëlische veiligheidszorgen en baseren zich op ideologische, links-progressieve dogma’s.

Antony Lerman
Lerman stelt dat zionisme inherent problematisch is en beschuldigt Israël van etnisch nationalisme. Hij minimaliseert hedendaags antisemitisme door het te framen als een politiek instrument van pro-Israëlische groepen. Zijn werk vertrekt vanuit een anti-zionistische ideologie en niet vanuit objectieve analyse.

Fania Oz-Salzberger
Oz-Salzberger vertegenwoordigt de Israëlische seculiere elite en bekritiseert religieus-zionistische stromingen vanuit een eurocentrisch, liberaal wereldbeeld. Ze benadert het Israëlisch-Palestijns conflict vooral moreel en cultureel, niet strategisch of historisch, wat haar analyse beperkt en gekleurd maakt.
pi_217903725
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:11 schreef Tarado het volgende:
[ x ]

By now, everyone's heard about Greta Thunberg's absurd Gaza flotilla flop, starring her and her Soy-Squad. What many don't realise is that this stunt was orchestrated by those with connections to the Muslim Brotherhood and Hamas. Two proscribed terrorist organisations. This needs constant reminding, as too many deluded window lickers have conjured a fantasy version of organisations like Hamas in their heads and paint them as "freedom fighters" or something else that's completely absurd.

This thread aims to expose the figures behind this Instagram selfie stunt and reveal how it has more in common with colluding with terrorists than any genuine "humanitarianism."
ik vrees dat ze dat naive meisje (nu een volwassene) volledig hebben ingepakt voor palestijns activisme. perfect gedaan natuurlijk, want Greta krijgt veel media aandacht.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:55:28 #74
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217903740
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Als er geen huizentekort zou zijn is dat toch ook niet zo'n probleem?
Klopt, sterker nog, ik zou ze van harte welkom heten! Tenzij ze nog steeds getraumatiseerd zijn door de Belgische Revolutie.

Want dan wil ik graag eerst mijn oprechte spijt betuigen over hoe het toen is gelopen, en hen duidelijk maken dat we inmiddels begrijpen dat het hen om zelfbeschikking te doen was, en dat we hen niet langer als rebellen en brigands (terroristen) zien.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 18:00:36 #75
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217903799
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:55 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Klopt, sterker nog, ik zou ze van harte welkom heten! Tenzij ze nog steeds getraumatiseerd zijn door de Belgische Revolutie.

Want dan wil ik graag eerst mijn oprechte spijt betuigen over hoe het toen is gelopen, en hen duidelijk maken dat we inmiddels begrijpen dat het hen om zelfbeschikking te doen was, en dat we hen niet langer als rebellen en brigands (terroristen) zien.
Dat had niks met zelfbeschikking van doen, dat was nog geen conceptueel idee toendertijd. De oorzaak van de splitsing is eerder terug te vinden in Hollandse arrogantie en slecht bestuur.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')