Dat is niet wat ik zeg. Ik vind mijn UI wel relevant, want iedereen die het herkent kan snappen dat ik Jodenhaat/haat tegen Israëli niet bagatelliseer.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:12 schreef 03f het volgende:
[..]
Ik heb geen social media, en dan nog: je UI is en was totaal niet relevant voor de discussie die werd gevoerd. Dit verhaaltje onderstreept dat alleen maar. Vreselijk maar niet relevant. En ik vind het niet zo netjes dat je doet alsof ik hier niets om zou geven.
Tijdens de Kristallnacht zijn er 96 Joden op straat vermoord. Dat ging wel wat verder dan een mishandeling.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:17 schreef mackinac het volgende:
Ik noem de Kristallnacht altijd een geplande mishandeling van winkeliers. Niks gek aan.
Dan nog kun je, ondanks alle goede bedoelingen die ik helemaal niet betwijfel, het eerder gemaakte punt hebben gemist.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:29 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg. Ik vind mijn UI wel relevant, want iedereen die het herkent kan snappen dat ik Jodenhaat/haat tegen Israëli niet bagatelliseer.
Beste user Jippie, ook toen werd er niet opgeroepen tot het achtervolgen of doodmaken van Joden, derhalve, met jouw logica in het achterhoofd, kunnen we dus stellen dat dit geen antisemitische daad was.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
Tijdens de Kristallnacht zijn er 96 Joden op straat vermoord. Dat ging wel wat verder dan een mishandeling.
quote:Twee 26-jarige mannen uit Utrecht en Amsterdam maakten zich samen met anderen schuldig aan hulp bij geweldpleging. Dit deden ze door deel te nemen aan een WhatsAppgroep en daarin inlichtingen te verschaffen tot het plegen van geweld tegen personen van Joodse komaf en/of supporters van Maccabi Tel Aviv. De rechtbank neemt het de mannen kwalijk dat ze met hun berichten bewust bijdroegen aan het verhogen van (mogelijk) gewelddadig gedrag tegen Joden.
quote:De 26-jarige man uit Utrecht liet zich daarnaast beledigend uit richting Joden, en is daarmee schuldig aan groepsbelediging. De rechtbank overweegt dat voor soortgelijke feiten doorgaans taakstraffen worden opgelegd. Maar gelet op de ernst van de feiten en de context waarin deze zich hebben afgespeeld is de rechtbank van oordeel dat een gevangenisstraf de enige passende straf is. De rechtbank veroordeelt de man uit Utrecht tot een gevangenisstraf van 10 weken. De man uit Amsterdam krijgt een gevangenisstraf van 1 maand opgelegd. Dat is langer dan door het Openbaar Ministerie is geëist. De rechtbank vindt het passen bij de ernst van de zaak omdat hij gericht locaties doorgaf om geweld tegen Maccabi-supporters mogelijk te maken.
De Nederlandse pers gaf naderhand de schuld aan de joden want die “hadden geprovoceerd”.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
Tijdens de Kristallnacht zijn er 96 Joden op straat vermoord. Dat ging wel wat verder dan een mishandeling.
Jij mag vinden wat je wilt, maar anderen mogen iets vinden over jouw mening. En ik vind jouw mening hierover onlogisch en onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Het is gewoon zoals ik het zie. En dat vind ik helemaal niet nobel van mijzelf dat is gewoon mijn manier van praktisch redeneren. En als jullie dat anders zien, prima. Maar ga mij niet vertellen wat ik moet denken of vinden.
Weet je al waar mijn UI voor staat?
Het ging ook wat verder dan wat winkeliers. Maar ik heb het idee dat je er voor gekozen hebt om mijn punt te negeren.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
Jij bent het vast met Trump eensquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:11 schreef Qarrad het volgende:
Ja, Greta Thunberg weet pas echt hoe het is om gekidnapt te worden door gewapende mensen die over de grens komen!
Dat ze daarna weigerde de beelden te bekijken van de mensen die dit echt overkwam is totaal geen ironische en misplaatste uitwas van haar eigen egocentrisme.
Trump heeft waarschijnlijk dezelfde mening over mijquote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:13 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Jij bent het vast met Trump eens
[ x ]
Even los van wel/geen antisemitisme, kan ik me het verschil tussen een stel "opgefokte, impulsieve randdebielen die niet uitblinken in intelligentie", en de kille, doelgerichte systematiek die tot de Kristallnacht leidde, wel enigszins voorstellen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:59 schreef mackinac het volgende:
[..]
Het ging ook wat verder dan wat winkeliers. Maar ik heb het idee dat je er voor gekozen hebt om mijn punt te negeren.
DENKers zoals Stephan van Baarle? Ja klopt, die had het over ‘genocidaal Maccabi-tuig’.quote:
Jij bent duidelijk nooit een activist geweest.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:01 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Jeetje, da's wel erg standvastig. Ze hebben hun punt gemaakt. Ik zou gewoon tekenen. Ze wisten toch dat het hier op uit zou draaien?
Denkers zoals Peter Beinart, Antony Lerman en Fania Oz-Salzberger. Zij benoemen de schadelijke neveneffecten die ontstaan door strategische inzet of te brede toepassing van de term antisemitisme.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:35 schreef mackinac het volgende:
[..]
DENKers zoals Stephan van Baarle? Ja klopt, die had het over ‘genocidaal Maccabi-tuig’.
Als er geen huizentekort zou zijn is dat toch ook niet zo'n probleem?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Inderdaad zoiets als laten we alle Vlamingen naar Nederland dumpen omdat ze ook Nederlands spreken.
Gelukkig, dacht dat alles in Qatar was geparkeerd.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:11 schreef Homey het volgende:
Dan weet u waar uw belastinggeld heen is gegaan.
Volgens chatgpt zijn deze figuren vooringenomen:quote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:27 schreef Hallulama het volgende:
Peter Beinart, Antony Lerman en Fania Oz-Salzberger
ik vrees dat ze dat naive meisje (nu een volwassene) volledig hebben ingepakt voor palestijns activisme. perfect gedaan natuurlijk, want Greta krijgt veel media aandacht.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:11 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
By now, everyone's heard about Greta Thunberg's absurd Gaza flotilla flop, starring her and her Soy-Squad. What many don't realise is that this stunt was orchestrated by those with connections to the Muslim Brotherhood and Hamas. Two proscribed terrorist organisations. This needs constant reminding, as too many deluded window lickers have conjured a fantasy version of organisations like Hamas in their heads and paint them as "freedom fighters" or something else that's completely absurd.
This thread aims to expose the figures behind this Instagram selfie stunt and reveal how it has more in common with colluding with terrorists than any genuine "humanitarianism."
Klopt, sterker nog, ik zou ze van harte welkom heten! Tenzij ze nog steeds getraumatiseerd zijn door de Belgische Revolutie.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als er geen huizentekort zou zijn is dat toch ook niet zo'n probleem?
Dat had niks met zelfbeschikking van doen, dat was nog geen conceptueel idee toendertijd. De oorzaak van de splitsing is eerder terug te vinden in Hollandse arrogantie en slecht bestuur.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 17:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Klopt, sterker nog, ik zou ze van harte welkom heten! Tenzij ze nog steeds getraumatiseerd zijn door de Belgische Revolutie.
Want dan wil ik graag eerst mijn oprechte spijt betuigen over hoe het toen is gelopen, en hen duidelijk maken dat we inmiddels begrijpen dat het hen om zelfbeschikking te doen was, en dat we hen niet langer als rebellen en brigands (terroristen) zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |