The former chief of U.S. Capitol Police says security officials at the House and Senate rebuffed his early requests to call in the National Guard ahead of a demonstration in support of President Trump that turned into a deadly attack on Congress.quote:Op maandag 9 juni 2025 16:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ah ja, ik was even vergeten dat Pelosi die dag president was gemaakt.
Heb je daar een bron van, want volgens mij is dit complete onzin.quote:Op maandag 9 juni 2025 17:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Nixon heeft laten schieten op protesterende studenten.
Hoe pak je ze dan op, zijn er 15-20 miljoenquote:Op maandag 9 juni 2025 17:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Op zich is er ook een andere manier om ongeregeldheden te voorkomen; niet je ineffectieve ICE-showtje uitvoeren maar gewoon op een normale wijze mensen uitzetten.
Heeft ze niet de brandweer chef net ontslagen, beetje allemaal zelfde DEI typjesquote:Op maandag 9 juni 2025 17:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk, ook burgermeesters zijn wel eens ergens heen.
Karen Bass was op het moment van het uitbreken van die branden al in het buitenland en keerde de dag daarop terug.
Jacqueline Hamilton was de waarnemend burgermeester.
https://www.dewereldmorge(...)anti-oorlogsprotest/quote:Op maandag 9 juni 2025 18:12 schreef mackinac het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van, want volgens mij is dit complete onzin.
Dit is een referentie aan het feit dat California vroeger Mexicaans grondgebied was.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:32 schreef Zoddie het volgende:
Wat ik me dan weer af vraag, als je zo trots je Mexico vlag zwaait tijdens de protesten waarom ben je dan zo tegen dan je teruggestuurd wordt naar het land waar je zo trots op bent?
[ afbeelding ]
Uiteindelijk zou dat ook wel terecht zijn. Trump is het land volledig kapot aan het maken. Logisch dat daar reakties op komen. Fijn als je in bubbeltjes zit, maar de realiteit is toch echt anders. Trump is de veroordeelde crimineel/verkrachter/autocraat in deze in het meest corrupte kabinet ooit samengesteld. Maar ook dat landt niet in rechtse bubbeltjes helaas.quote:Op maandag 9 juni 2025 16:14 schreef TAmaru het volgende:
Op zich was een burgeroorlog natuurlijk altijd een goede mogelijkheid sinds het aantreden van Trump.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nzet-nationale-gardequote:De Amerikaanse staat Californië begint een rechtszaak tegen de federale overheid in Washington. De staat vecht het bevel van president Donald Trump aan om de Nationale Garde in te zetten in Los Angeles.
Wat niet in linkse bubbeltjes landt, is dat de man de democratisch verkozen president van de VS is.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Uiteindelijk zou dat ook wel terecht zijn. Trump is het land volledig kapot aan het maken. Logisch dat daar reakties op komen. Fijn als je in bubbeltjes zit, maar de realiteit is toch echt anders. Trump is de veroordeelde crimineel/verkrachter/autocraat in deze in het meest corrupte kabinet ooit samengesteld. Maar ook dat landt niet in rechtse bubbeltjes helaas.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Het probleem bij dit soort protesten waarbij vernielingen aangericht worden is dat er niet vanaf het begin direct hard ingegrepen wordt.quote:Op maandag 9 juni 2025 17:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Iedereen kon voorspellen dat het zou escaleren met de komst van die 2.000 NG's en het niet terugtrekken van ICE toen de situatie dreigend werd.
Eerst olie op het vuur gooien en nu wijzen dat het zo hard brandt.
Beetje voorspelbaar scenario dit.
Nou ja, de user Knipoog mag die mening toch hebben over Trump?quote:Op maandag 9 juni 2025 18:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat niet in linkse bubbeltjes landt, is dat de man de democratisch verkozen president van de VS is.
Dus wat hij voor persoon is of wat hij allemaal voor beleid voert, doet er dan niet meer toe, aangezien hij democratisch verkozen is.
Waarom linkse mensen altijd denken dat je de democratie niet meer hoeft te respecteren als die niet aan hun idealen voldoet, is me een raadsel.
De LAPD heeft hard opgetreden, maar weet beter dan de NG hoe en wanneer je dat doet zonder te escaleren (niet dat de LAPD overigens nooit escaleert).quote:Op maandag 9 juni 2025 18:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zacht heelmeesters maken stinkende wonden. Het probleem bij dit soort protesten waarbij vernielingen aangericht worden is dat er niet vanaf het begin direct hard ingegrepen wordt.
Ahja een democratisch gekozen persoon mag elk beleid uitvoeren wat hij wilquote:Op maandag 9 juni 2025 18:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat niet in linkse bubbeltjes landt, is dat de man de democratisch verkozen president van de VS is.
Dus wat hij voor persoon is of wat hij allemaal voor beleid voert, doet er dan niet meer toe, aangezien hij democratisch verkozen is.
Waarom linkse mensen altijd denken dat je de democratie niet meer hoeft te respecteren als die niet aan hun idealen voldoet, is me een raadsel.
De inzet lijkt me onvoldoende als er vele auto's in te fik zijn gegaan. Zo snel het op vernielingen aan komt mag er wat mij direct met scherp geschoten worden.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De LAPD heeft hard opgetreden, maar weet beter dan de NG hoe en wanneer je dat doet zonder te escaleren (niet dat de LAPD overigens nooit escaleert).
Wat is er mis met jouquote:Op maandag 9 juni 2025 18:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De inzet lijkt me onvoldoende als er vele auto's in te fik zijn gegaan. Zo snel het op vernielingen aan komt mag er wat mij direct met scherp geschoten worden.
Dat is gewoon publiek bezit, het is onrechtvaardig de belastingbetaler voor de schade te laten opdraven. Zo gauw er met stenen gegooid wordt en er auto's in brand gestoken worden moet er gewoon wat gebeuren.quote:
In tegenstelling tot een roedel fanatieke Trumpaanhangers in 2021 wordt de verkiezingsuitslag waarbij Trump won prima geaccepteerd. Wat men echter niet accepteert, is dat een democratisch verkozen leider allerlei democratische principes en waarborgen mag gebruiken om zijn achterwerk mee schoon te vegen. Wat men ook niet accepteert, is dat een democratische meerderheid gebruikt wordt om minderheden rechten te ontnemen.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is toch best knap bij jou dat je soms helemaal gelijk hebt maar in volgende zin de plank helemaal totaal mis slaat...quote:Op maandag 9 juni 2025 18:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat zal hem (maar wie?) wel weer iets populairder maken in bepaalde kringen.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nzet-nationale-garde
Allemaal prima, maar als je stelt dat bij een vernieling met scherp geschoten moet worden, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is gewoon publiek bezit, het is onrechtvaardig de belastingbetaler voor de schade te laten opdraven. Zo gauw er met stenen gegooid wordt en er auto's in brand gestoken worden moet er gewoon wat gebeuren.
Je zou er dan ook maar net bij of tussen staan, terwijl je niks doet…quote:Op maandag 9 juni 2025 18:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Allemaal prima, maar als je stelt dat bij een vernieling met scherp geschoten moet worden, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Het valse narratief is dat de lokale politie niets wil (of kan) doen tegen de relschoppers.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:28 schreef Kickinalfa het volgende:
Dus ICE gaat de wet handhaven, hierop gaat men lopen rellen en nu zijn we boos omdat Trump ingrijpt tegen de relschoppers omdat de lokale politie niks wilt doen tegen de relschoppers?
Niemand verdient een verdwaalde kogel. Maar je kiest er ook zelf voor om tussen een ontspoorde rel te staan.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je zou er dan ook maar net bij of tussen staan, terwijl je niks doet…
Ach, het "harde ingrijpen".quote:Op maandag 9 juni 2025 18:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Het probleem bij dit soort protesten waarbij vernielingen aangericht worden is dat er niet vanaf het begin direct hard ingegrepen wordt.
Of die journaliste zijn die die ipv een rubber kogel een echte te verwerken krijgt.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je zou er dan ook maar net bij of tussen staan, terwijl je niks doet…
Als men weet dat er met scherp geschoten kan gaan worden loopt het ook echt niet zo uit de hand. Wat ik al eerder meldde: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Allemaal prima, maar als je stelt dat bij een vernieling met scherp geschoten moet worden, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ze (Los Angeles) zet helemaal niet de nationale garde in.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ze zetten niet voor de lol de nationale garde in, zeker niet als ik de beelden van vannacht live gezien heb.
Het zal niet voor de lol zijn maar als de lokale driehoek zegt dat het niet nodig is dan lijkt me dat wel wat waard. Het is ook niet alsof ze al een maand lang rellen.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Niemand verdient een verdwaalde kogel. Maar je kiest er ook zelf voor om tussen een ontspoorde rel te staan.
Demonstreren prima, maar zodra het ontspoort kan je het beste de plek verlaten en naar huis gaan.
Ze zetten niet voor de lol de nationale garde in, zeker niet als ik de beelden van vannacht live gezien heb.
Ook in landen waar met scherp geschoten wordt zijn protesten. Alleen vallen daar meer doden en gewonden.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als men weet dat er met scherp geschoten kan gaan worden loopt het ook echt niet zo uit de hand.
Dat is een spreekwoord maar het is niet bewezen.quote:Wat ik al eerder meldde: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Zo'n glazen bol waarin je alle ''wat als'' & ''wat als niet'' scenario's kunt bekijken wil ik ook wel.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Helpt de inzet? Nope.
Escaleert het? Yep.
Laat ik het dan zo stellen... de National Guard is er: zijn de rellen over? Is de situatie sindsdien verbeterd?quote:Op maandag 9 juni 2025 18:58 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zo'n glazen bol waarin je alle ''wat als'' & ''wat als niet'' scenario's kunt bekijken wil ik ook wel.
Het geweld wordt alleen maar harder. De samenleving verhard.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook in landen waar met scherp geschoten wordt zijn protesten. Alleen vallen daar meer doden en gewonden.
[..]
Dat is een spreekwoord maar het is niet bewezen.
Net als "de ochtendzon heeft goud in de mond" of "wie niet horen wil moet maar voelen".
LA gaat het nog wel zwaarder krijgen met deze 'fittie' tussen de Democraten (LA) en de Republikeinen (Witte Huis).quote:Op maandag 9 juni 2025 18:58 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zo'n glazen bol waarin je alle ''wat als'' & ''wat als niet'' scenario's kunt bekijken wil ik ook wel.
Het beleid van niet escaleren zorgt enkel voor grotere materiële schade en steeds geweldigere protesten aangezien men weet dat er niet of nauwelijks ingegrepen wordt.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook in landen waar met scherp geschoten wordt zijn protesten. Alleen vallen daar meer doden en gewonden.
Als ik zie met welk gemak mensen over "met scherp schieten" praten dan vraag ik me wel eens af of ze beseffen dat dat ook hun kogel kan zijn op het moment dat zij ergens voor strijden.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het geweld wordt alleen maar harder. De samenleving verhard.
Of je krijgt een dictatuur zoals in Rusland, waarbij je in strafkampen verdwijnt of ineens dood bent als je tegen de regering bent. Zo ver moet het gaan om mensen te laten buigen.
De politiek mag ook wel meer naar zichzelf kijken op dat vlak. Laat ook maar zien dat je wil en kan samenwerken met mensen die een andere mening hebben. Trump heeft in zijn eerste periode en zeker in tweede periode continu uitgehaald naar vooral Democraten of mensen die hem niet aanstaan. Wat mij betreft president onwaardig maar daar denkt Amerika en nog wat mensen hier kennelijk anders over.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het geweld wordt alleen maar harder. De samenleving verhard.
Of je krijgt een dictatuur zoals in Rusland, waarbij je in strafkampen verdwijnt of ineens dood bent als je tegen de regering bent. Zo ver moet het gaan om mensen te laten buigen.
Trump die zit te kijken naar tv en ziet relschoppers op de muren kalken "death to amerikka" en "dead cops". Ja, dan heb je kans dat ie een slappe democratische ambtenaar buitenspel zet.quote:Op maandag 9 juni 2025 18:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze (Los Angeles) zet helemaal niet de nationale garde in.
Het is Trump die het ongevraagd heeft ingezet (en daarom is Californië naar de rechter gestapt).
Helpt de inzet? Nope.
Escaleert het? Yep.
Er is een groot verschil tussen vreedzaam protesteren of stenen op politieauto's gooien en voertuigen in de fik zetten.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ik zie met welk gemak mensen over "met scherp schieten" praten dan vraag ik me wel eens af of ze beseffen dat dat ook hun kogel kan zijn op het moment dat zij ergens voor strijden.
Met scherp schieten op wappies ivm avondklok protesten?
Met scherp schieten op extreem rechts vanwege een nazigroet?
Met scherp schieten op XR omdat ze zich aan het asfalt vastplakken?
Het is een glijdende schaal, laten we blij zijn dat we niet in zo'n fascistische staat leven waar je gedeporteerd, opgesloten of afgeschoten wordt als je het opneemt tegen de overheid, of jouw zaak nu goed of slecht is in de ogen van diezelfde overheid.
Tot nu toe is aan alle protesten ooit weer een eind gekomen. Niet overdrijven.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het beleid van niet escaleren zorgt enkel voor grotere materiële schade en steeds geweldigere protesten aangezien men weet dat er niet of nauwelijks ingegrepen wordt.
Tsja, dat is een onrecht wat je altijd zal houden.quote:Daarna is er amper tot geen aandacht voor de onschuldige burgers waarvan de auto in brand is gestoken.
Goh, echt? Je doet alsof ik niet zie wat er aan de hand is.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen vreedzaam protesteren of stenen op politieauto's gooien en voertuigen in de fik zetten.
De-escaleren heeft Rutte hier ook gedaan hoor, in NL.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het beleid van niet escaleren zorgt enkel voor grotere materiële schade en steeds geweldigere protesten aangezien men weet dat er niet of nauwelijks ingegrepen wordt.
Daarna is er amper tot geen aandacht voor de onschuldige burgers waarvan de auto in brand is gestoken.
Oh nee, mensen die iets op een muur kalken.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:04 schreef Droopie het volgende:
[..]
Trump die zit te kijken naar tv en ziet relschoppers op de muren kalken "death to amerikka" en "dead cops". Ja, dan heb je kans dat ie een slappe democratische ambtenaar buitenspel zet.
Ik zou er met scherp op schieten.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh nee, mensen die iets op een muur kalken.
Kogel door kop. Klaar.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:04 schreef Droopie het volgende:
[..]
Trump die zit te kijken naar tv en ziet relschoppers op de muren kalken "death to amerikka" en "dead cops". Ja, dan heb je kans dat ie een slappe democratische ambtenaar buitenspel zet.
Mariniers er op af sturen!1!1quote:Op maandag 9 juni 2025 19:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh nee, mensen die iets op een muur kalken.
Nee, het idee is juist niet inzetten op de-escaleren, het idee is dat er bij een protest wat uit de hand loopt en over gaat tot geweldadigheden er direct hard dient worden ingegrepen.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Goh, echt? Je doet alsof ik niet zie wat er aan de hand is.
Je moet altijd inzetten op de-escaleren.
Waar Trump op inzet is escaleren. Hij heeft belang bij deze rellen want dan kan hij voortaan altijd de National Guard inzetten om samen met ICE razzia's uit te voeren. Dat is weer een stapje op de escalatieladder.
Het is voorspeld, het komt uit.
En MAGA trapt er met open ogen in, of ze vinden het gewoon mooi, want die heb je er ook.
Rutte was een bijzonder zwakke en incompetente leider.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De-escaleren heeft Rutte hier ook gedaan hoor, in NL.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |