abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217886742
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee hoor, wij moeten niks. Zeker niet als het komt van iemand die in het grote, ruime Estland woont en denkt dat hier in het overbevolkte Nederland er nog wel zoveel 1000den per jaar bij kunnen.

Dit is het resultaat. Paar kneusjes die zichzelf tot grenswachters hebben uitgeroepen. Nu wordt er nog lacherig over gedaan, maar over een paar maanden kan dit escaleren. En dan doet de overheid wat de overheid altijd doet.
Drinken een glas, doen een plas en alles blijft zoals het was.
Je zou er natuurlijk ook met die mensen samen een politieke partij voor op kunnen richten. "De Burgerwacht", bijvoorbeeld, die mensen toe wil staan om zelf hard op te treden tegen alles wat ze niet bevalt. Of dan misschien net een naam die precies het omgekeerde doet vermoeden, dat doet het altijd goed. Iets met mensenrechten of vrijheid in de naam. "Partij voor de Vrijheid", bijvoorbeeld.
pi_217886750
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Tussen op een snelweg zitten en auto's stoppen en doorzoeken zit wel een heel groot verschil.

Het eerste is hooguit eens vervelend omdat je 10 minuten reistijd verliest, buiten dat totaal niet boeiend.
Auto's doorzoeken is gewoon hartstikke illegaal en het slaat ook nog eens nergens op.
Het slaat wel degelijk ergens op. Jouw gebler vanaf de zijlijn slaat nergens op.
pi_217886757
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Tussen op een snelweg zitten en auto's stoppen en doorzoeken zit wel een heel groot verschil.

Het eerste is hooguit eens vervelend omdat je 10 minuten reistijd verliest, buiten dat totaal niet boeiend.
Auto's doorzoeken is gewoon hartstikke illegaal en het slaat ook nog eens nergens op.
Dan had de politie een aanklacht van zo'n automobilist moeten opnemen en daarna vervolgens de betrokkene voor de rechter moeten dagen. Echter we hebben hier het opportuniteits beginsel(willekeur beginsel) i.t.t. Duitsland met hun opvolgingsplicht _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 8 juni 2025 @ 16:32:43 #129
117098 Hathor
Effe niet
pi_217886769
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Precies. Vandaar mijn verwijzing naar Estland waar Biancoro woont. Nederland heeft ruim 18 miljoen inwoners, Estland (zelfde oppervlakte als Nederland) telt slechts 1,3 miljoen inwoners.
Ach hij woont niet eens in Nederland?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217886771
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:19 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Juist. Ik noem dit dweilen met kraan open.
En als ik dan adviseer eerst de kraan dicht te draaien, wordt ik weggezet als racist.
Je bent niet voor een beter leven voor iedereen in Nederland, je bent voor een beter leven voor jezelf, ten koste van anderen. En het stomme is dan nog, dat jouw leven er niet beter op wordt als we al die mensen er uitgooien. Dus dan moet er weer een andere zondebok gevonden worden.

Gewoon de problemen oplossen, zodat we hier allemaal fijn kunnen leven. Dat zet pas zoden aan de dijk.
pi_217886781
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Het is een overduidelijke rage baiting troll.

Maar mods vinden het best want hij zegt geen lelijke woordjes.
Dus je voelt je aangesproken?
pi_217886782
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:29 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je zou er natuurlijk ook met die mensen samen een politieke partij voor op kunnen richten. "De Burgerwacht", bijvoorbeeld, die mensen toe wil staan om zelf hard op te treden tegen alles wat ze niet bevalt. Of dan misschien net een naam die precies het omgekeerde doet vermoeden, dat doet het altijd goed. Iets met mensenrechten of vrijheid in de naam. "Partij voor de Vrijheid", bijvoorbeeld.
In heel Nederland zijn al overal burgerwachten. Soms zijn die professioneler en effectiever dan de daadwerkelijke politiemacht in die regio. Daar hoef je echt geen politieke partij voor op te richten.
NWS / Burgerwacht neemt de macht over van de politie op het platteland
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 8 juni 2025 @ 16:37:18 #133
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217886801
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In heel Nederland zijn al overal burgerwachten. Soms zijn die professioneler en effectiever dan de daadwerkelijke politiemacht in die regio. Daar hoef je echt geen politieke partij voor op te richten.
"Burgerwacht" :')

Het geeft me een gevoel van een groepje uitgesproken magazijnmedewerkers van middelbare leeftijd en een IQ van gemiddeld 70. Er zitten hier te veel haken en ogen aan. Hoe nobel het vertrekpunt ook is.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_217886816
quote:
15s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het geeft me een gevoel van een groepje uitgesproken magazijnmedewerkers van middelbare leeftijd en een IQ van gemiddeld 70. Er zitten hier te veel haken en ogen aan. Hoe nobel het vertrekpunt ook is.

Hier op de Veluwe werden boerengezinnen bedreigt door de drugsmaffia om er drugs te kunnen fabriceren. Hier was het puur zelfbehoud en noodzaak en ook succesvol althans, in mijn regio.
pi_217886822
quote:
15s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als je de OP van dat topic had gelezen dan had je al een duidelijk ander beeld gehad. Die lui hebben honden, warmtecamera's, drones, schijnwerpers, een commandowagen en zelfs een helikopter. Ze zijn een stuk efficiënter dan de politie en ze hebben ook het meeste werk van de politie overgenomen.
pi_217886824
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:29 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Echt niet te geloven dit.
Jij, die er jezelf op laat voorstaan nooit iemand voor zijn hoofd te willen stoten.

Deugneusjes, zoals jij, veroordelen anderen die overlast ondervinden van asielzoekers en daar over klagen om vervolgens keihard in de steek gelaten worden door de overheid, en dus zetten deugneusjes, zoals jij dus deze mensen weg als racisten, cryptofascisten, moslimhaters enz.
pi_217886825
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ja, dank zij de VVD, die de mond altijd vol heeft van veiligheid, maar het blauw op straat wegbezuinigd heeft.

Niet dat die burgerwacht veel te doen heeft, het is meer dat de mensen zich niet meer veilig voelen, vooral door al die opruiende politieke partijen die verkondigen dat hele bevolkingsgroepen er op uit zijn om ze wat aan te doen.

In de praktijk wordt het hier steeds veiliger. Maar wat niet is kan natuurlijk nog komen, zeker als mensen geweld uit gaan lokken, door bijvoorbeeld zelf wel eens even als burgerwacht hun medeburgers terecht te gaan wijzen en ze te verplichten hun bevelen op te volgen.

Ordinair relschoppen.
pi_217886835
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Als je de OP van dat topic had gelezen dan had je al een duidelijk ander beeld gehad. Die lui hebben honden, warmtecamera's, drones, schijnwerpers, een commandowagen en zelfs een helikopter. Ze zijn een stuk efficiënter dan de politie en ze hebben ook het meeste werk van de politie overgenomen.
En we zouden dat toe moeten juichen?

:|W
pi_217886848
quote:
2s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of wat als zo'n figuur gaat eisen dat hij in je kofferbak wil kijken en je weigert daar aan mee te werken?
Wordt een gezellige discussie denk ik
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217886851
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Sommige users in dat topic vonden het een beetje overdreven, maar de meeste reacties in dat topic waren positief voor die burgerwacht.

Wel kon je lezen dat de meeste users vonden dat de lokale politie het daar liet afweten en dat zo'n burgerwacht eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.

Daar kan ik me verder goed in vinden.
pi_217886855
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Echt niet te geloven dit.
Jij, die er jezelf op laat voorstaan nooit iemand voor zijn hoofd te willen stoten.

Deugneusjes, zoals jij, veroordelen anderen die overlast ondervinden van asielzoekers en daar over klagen om vervolgens keihard in de steek gelaten worden door de overheid, en dus zetten deugneusjes, zoals jij dus deze mensen weg als racisten, cryptofascisten, moslimhaters enz.
Behandel andere mensen zoals je ook wilt dat ze jou behandelen. Behalve misschien als je een masochist bent.
pi_217886869
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Sommige users in dat topic vonden het een beetje overdreven, maar de meeste reacties in dat topic waren positief voor die burgerwacht.

Wel kon je lezen dat de meeste users vonden dat de lokale politie het daar liet afweten en dat zo'n burgerwacht eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.

Daar kan ik me verder goed in vinden.
Ja, van de politie is inderdaad niet veel meer over. Als het niet om drugs of wapenbezit gaat, staan ze niet in de startblokken. En veel aanzien heb je als politieagent ook niet meer.
  zondag 8 juni 2025 @ 16:49:14 #143
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_217886881
Waarom gaan ze in vredesnaam op de N366 staan? De gemiddelde asielzoeker komt niet lopend of met de auto, maar het OV.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_217886892
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je bent niet voor een beter leven voor iedereen in Nederland, je bent voor een beter leven voor jezelf, ten koste van anderen. En het stomme is dan nog, dat jouw leven er niet beter op wordt als we al die mensen er uitgooien. Dus dan moet er weer een andere zondebok gevonden worden.

Gewoon de problemen oplossen, zodat we hier allemaal fijn kunnen leven. Dat zet pas zoden aan de dijk.
Jouw woorden niet de mijne.
Ik gun ieder mens, waar dan ook, een lang, gelukkig en gezond leven.
Ja, ik weet dat er racisten bestaan bij de autochtone Nederlandse bevolking.
Maar er is ook veel racisme bij veel asielzoekers onderling En daar hoor ik de deugers nooit over.
pi_217886898
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Divide and rule nietwaar, sociale onrust creërt ook weer markten en een vervolgende oorlog ook. De 1% machtigsten en rijksten winnen altijd. Die 99% is altijd het lul uiteindelijk want die krijgt met de directe gevolgen te maken zoals ook noodgedwongen migreren, dit proces is al eeuwen gaande.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217886902
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Jouw woorden niet de mijne.
Ik gun ieder mens, waar dan ook, een lang, gelukkig en gezond leven.
Ja, ik weet dat er racisten bestaan bij de autochtone Nederlandse bevolking.
Maar er is ook veel racisme bij veel asielzoekers onderling En daar hoor ik de deugers nooit over.
Bij deze, dan. Ik maak geen onderscheid naar kleur, afkomst, geslacht of geloofsovertuiging. Alleen naar gedrag.
pi_217886945
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Behandel andere mensen zoals je ook wilt dat ze jou behandelen. Behalve misschien als je een masochist bent.
Ja he? 'Wie goed doet, goed ontmoet.'

Nederland heeft het eeuwenlang goed gedaan wat betreft het opvangen van onderdrukte mensen, asielzoekers en vluchtelingen.

Maar de laatste jaren loopt het gewoon de spuigaten uit. Er komen jaarlijks zoveel 1000 asielzoekers Nederland in.
En dat gaat op de duur schuren en wringen en zorgt voor problemen. En dat is dan helemaal de schuld van Jan met de Pet in de Boerenlullenstraat?
pi_217886975
Geen goede zaak dat men zonder opleiding en kennis controles gaat uitvoeren. Dan krijg je straks dat er puur op kleur en verkeerde aannames wordt geselecteerd en opmerkelijke conclusies worden getrokken.
pi_217886978
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja he? 'Wie goed doet, goed ontmoet.'

Nederland heeft het eeuwenlang goed gedaan wat betreft het opvangen van onderdrukte mensen, asielzoekers en vluchtelingen.

Maar de laatste jaren loopt het gewoon de spuigaten uit. Er komen jaarlijks zoveel 1000 asielzoekers Nederland in.
En dat gaat op de duur schuren en wringen en zorgt voor problemen. En dat is dan helemaal de schuld van Jan met de Pet in de Boerenlullenstraat?
Nee, voornamelijk van de rechtse regeringen die we de afgelopen dertig jaar hebben gehad en die het goed hebben kunnen verkopen. Help de mensen van hun centen af en geef de 1 of andere minderheid daar de schuld van. Kassa!
pi_217886982
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Bij deze, dan. Ik maak geen onderscheid naar kleur, afkomst, geslacht of geloofsovertuiging. Alleen naar gedrag.
https://www.rtl.nl/nederl(...)ervelende-ervaringen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')