De "het Westen neemt alles klakkeloos over van Hamas" trope weerquote:Op zondag 8 juni 2025 16:57 schreef Aether het volgende:
Woordvoerder over slachtofferaantallen in Gaza blijkt Hamas-terrorist
Helaas is dat wel zo, je kan toch moeilijk beweren dat er nog aan objectieve journalistiek gedaan wordt over dit conflict.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De "het Westen neemt alles klakkeloos over van Hamas" trope weer![]()
Misschien moet Israel dan journalisten toelaten.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Helaas is dat wel zo, je kan toch moeilijk beweren dat er nog aan objectieve journalistiek gedaan wordt over dit conflict.
Daar is het nu een beetje te laat voor, maar hadden ze misschien moeten doen.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien moet Israel dan journalisten toelaten.
En wat is de relevantie voor dit topic of is dit gewoon een afleidingsmanouvre?quote:Op zondag 8 juni 2025 16:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn post niet goed hebt begrepen. Mijn punt is dat dit dus narratieven zijn die rondgaan binnen Arabische en Islamitische kringen, een community note doet daar weinig aan af. Natuurlijk is het kolder, maar genoeg moslims geloven dit soort geschiedvervalsing dus schijnbaar wel. Dáár gaat het om.
quote:Op zondag 8 juni 2025 17:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Helaas is dat wel zo, je kan toch moeilijk beweren dat er nog aan objectieve journalistiek gedaan wordt over dit conflict.
Tegen een gelik(ed)t verhaal in beeld, valt niet te argumenteren.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:10 schreef Aether het volgende:
[..]
Het tragische is dat bij andere conflicten met Hamas/Hezbollah aantallen soms tot vijf keer hoger waren dan de werkelijkheid (en die rectificaties bleven vaak uit in de media).
"Die heeft Israël zelf aangelegd..."quote:Op zondag 8 juni 2025 17:13 schreef opgebaarde het volgende:
Weer een Idf video dat bewijst dat Hamas een tunnel onder een ziekenhuis heeft. Zie de video en verbaas je
[ x ]
Hmmm... dat was ooit het plan maar Hamas autoriteiten wilde daar bepalen en bepaalt nog steeds wie wel en niet (waar/toe) toegang kreeg.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien moet Israel dan journalisten toelaten.
Eens hoor, Hamas moet vertrekken, inclusief hun zienswijze, en ik ben zeer benieuwd wat daarna komt. Er zal een nieuwe fase aanbreken in het conflict, maar hoe die eruitziet? Is daar al eens over nagedacht? Welke scenario's zijn zoal mogelijk?quote:Op zondag 8 juni 2025 16:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Goed geformuleerd, ook mbt tot wat werkelijke doelen zijn voor een conflict (om bezit/zekerheid verwerven) en redenen daarvoor te verplakken als cultuur en religie.
Hamas c.s. weinig complex in haar doelen, wenst geen tweestatenoplossing en opteert simpelweg om all-in gaan met the winner-takes all. Mislukt dat, dan kan zij nog prat gaan op/in een oneindige - zelf geïnitieerde - slachtofferrol door Israël c.s,. daarvoor verantwoordelijk te stellen.
Dit laatste geldt mwb ook voor onmenselijke gevolgen die het conflict verricht en alleen hamas de sleutel heeft om gevolgen af te wenden door niet langer Israël te willen (laten) termineren.
Allemaal leugens, net zoals dat nog nooit bewezen is dat Hamas hun burgers als schild gebruikt, ondanks dat ze dat openlijk toegeven.quote:Op zondag 8 juni 2025 18:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of zoals die befaamde tunnel waar zelfs auto's doorheen kunnen rijden
[ x ]
Beetje Cola drinken en memory spelenquote:Op zondag 8 juni 2025 18:19 schreef Chadi het volgende:
Voor 90 dagen als human shield gebruikt.
Bekijk deze YouTube-video
Zou dit ook op de NOS komen??quote:Op zondag 8 juni 2025 18:13 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
En de derde leider van Hamas die met enthousiasme preekt over het opofferen van de burgers. Vanuit Algerije.
En nummer 4
[ x ]
Vanuit Gaza zelf, met de kanttekening dat deze beelden waarschijnlijk al ouder zijn. Wat zorgwekkend is, is dat deze man door Hamas de afgelopen jaren in de marge is gehouden omdat ze hem te radicaal vonden. Dat hij nu weer boven komt drijven is misschien een minder geslaagd bijeffect van de dunne spoeling in de hogere rangen van Hamas door de eliminaties door het IDF.
Nee, net zoals die wel bericht over de paar zakken meel op de boot van Greta en niet over de miljoen maaltijden die er vandaag in Gaza zijn uitgedeeld.quote:
Als dat waar is, dan is dat schandalig natuurlijk.quote:Op zondag 8 juni 2025 18:19 schreef Chadi het volgende:
Voor 90 dagen als human shield gebruikt.
Bekijk deze YouTube-video
Zo dan.quote:
Je hebt gewoon historie en de feiten zoals die nu zijn.quote:Op zondag 8 juni 2025 12:11 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Zodra je jezelf hebt ingelezen kom je inderdaad tot de conclusie dat de kern van het conflict helemaal niet complex en ingewikkeld is.
Maar dan moet je wel tot de hoofdoorzaak zijn doorgedrongen. Anders blijf je jezelf blind staren op allerlei symptomen, en dan kan ik me voorstellen dat het erg complex en ingewikkeld lijkt.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat sommige partijen een belang hebben bij het complex en ingewikkeld lijken van het conflict.
Het heeft weinig met 'versimpeling' te maken. Het is gewoon hoe het werkt. Nederzettingen zijn illegaal volgens het internationaal-recht, maar Israël is sterk genoeg om zich daar niets van aan te trekken.quote:Op zondag 8 juni 2025 12:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De redenen dat mensen in die nederzettingen wonen, zijn niet in één zin te vangen. Dat ze er kunnen zijn, is omdat Israël sterker is ja. Ik merk jouw behoefte aan versimpeling en daar wil ik best in meegaan.
Natuurlijk.quote:Op zondag 8 juni 2025 10:53 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Denk je niet dat dat slechts wordt gebruikt (en misbruikt) om ergens bij te horen, te groeperen, te werven en te mobiliseren?
Met als doel om de eigen levensstandaard op pijl te houden, en het belang van "de kudde" daaromtrent?
En dan is land (een plek om te wonen, voedsel te verbouwen, etc.) wel de kern lijkt me. Dus vandaar...
Sterker nog, religie en cultuur zijn middelen om groepsvorming, werving en mobilisatie te faciliteren. De werkelijke inzet is vaak land, bestaanszekerheid en controle over hulpbronnen. En dat wordt in de wetenschap op meerdere fronten bevestigd: van antropologie tot ecologie, en van sociologie tot cognitieve wetenschap.
Ik vrees dat ik jouw plank missla, maar niet de plank
Oké lolquote:Op zondag 8 juni 2025 18:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Allemaal leugens, net zoals dat nog nooit bewezen is dat Hamas hun burgers als schild gebruikt, ondanks dat ze dat openlijk toegeven.
Ik vind vooral de vele wapens op deze foto nogal opmerkelijk, dan zullen er waarschijnlijk ook wel meer dan genoeg lijntjes zijn met één van de verschillende Palestijnse terreurgroeperingen in de Gazastrook. Niet voor niets was het verhaal van een aantal vrijgekomen Israëliërs ook dat men van Palestijnse familie naar Palestijnse familie werd overgeheveld.quote:Op zondag 8 juni 2025 18:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zo dan.
Er staat heel groot "entire" en dan vraag ik me dus wel af of daar ook kinderen en andere onschuldigen tussen zaten, en tot welke graad ze zijn gegaan. Neven? Achterneven? Diens kinderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |