Die passage over 'kwaliteitsinjectie' slaat toch nergens op, of de journalist heeft het verkeerd opgeschreven.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:54 schreef Wotte het volgende:
[..]
Stemt mij wel positief dat ze de pijlen weer volledig op talentontwikkeling hebben
Natuurlijk is dat zo, daar is toch ook geen twijfel over, tenminste niet als je al wat langer meeloopt.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:36 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik krijg vast en zeker de Rotterdamse vrienden op mijn dak maar de 'Slot' visie is gewoon een iteratie van de speelwijze die geboren werd in Amsterdam.
Ik blijf het zeggen, opleiden is overrated, goed scouten belangrijker en dat ze wat kwaliteitsspelers halen is wel goed, al blijft het natuurlijk afwachten of die spelers die laatste stappen zetten.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die passage over 'kwaliteitsinjectie' slaat toch nergens op, of de journalist heeft het verkeerd opgeschreven.
Hoe kan het aantrekken van 2 spelers van buitenaf nou een kwaliteitsinjectie zijn voor je jeugdopleiding. Een kwaliteitsinjectie is zorgen dat je je eigen opleiding van boven naar beneden goed inricht met de juiste mensen, staf- en kaderleden. Niet 2 spelertjes van buitenaf halen en dan doen alsof je opleiding ineens een stuk beter is geworden.
De basisprincipes van de Hollandse school zie je duidelijk terug in het voetbal van slot. Dominant op balbezit gestoeld aanvallend voetbal met hoge pressing en het bespelen willen van de ruimtes tussen de linies. Die principes zagen voor een groot gedeelte het daglicht in Amsterdam onder Reynolds, Michels en Cruijff maar ook deels in de balkan bij Dynamo Kiev.quote:
Er zijn flink wat gaten in de jeugdopleiding opgevuld. Inmiddels moet dat minimaal al een lijst van 10/20 gasten zijn.quote:Op zondag 15 juni 2025 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die passage over 'kwaliteitsinjectie' slaat toch nergens op, of de journalist heeft het verkeerd opgeschreven.
Hoe kan het aantrekken van 2 spelers van buitenaf nou een kwaliteitsinjectie zijn voor je jeugdopleiding. Een kwaliteitsinjectie is zorgen dat je je eigen opleiding van boven naar beneden goed inricht met de juiste mensen, staf- en kaderleden. Niet 2 spelertjes van buitenaf halen en dan doen alsof je opleiding ineens een stuk beter is geworden.
Keeper van Liverpool loopt uit zijn contract volgend jaar, daarom dus. Wil je een koopoptie voor iemand die transfervrij is volgend jaar?quote:Op maandag 16 juni 2025 10:07 schreef Black-Death het volgende:
Pasveer dicht bij een verlenging..![]()
En waarom 1 jaar een keeper van Liverpool huren zonder optie tot koop. Man man
Alleen moet die wel verlengen voor zijn verhuur ingaat toch?quote:Op maandag 16 juni 2025 10:10 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Keeper van Liverpool loopt uit zijn contract volgend jaar, daarom dus. Wil je een koopoptie voor iemand die transfervrij is volgend jaar?
Waarom zou Liverpool iemand verhuren met een aflopend contract?quote:Op maandag 16 juni 2025 10:10 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Keeper van Liverpool loopt uit zijn contract volgend jaar, daarom dus. Wil je een koopoptie voor iemand die transfervrij is volgend jaar?
Oh dat wist ik niet. Maar dan zal hij wel verlengen als onderdeel van de verhuur.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:10 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Dat moet je maar aan jullie God, Arne Slot vragen.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Waarom zou Liverpool iemand verhuren met een aflopend contract?
Contractverlenging incoming dus.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:48 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Dat moet je maar aan jullie God, Arne Slot vragen.
Sterke gerucht dat Ajax hem wilt huren. Zijn contract loopt volgend jaar af. Dat zijn de enige feiten.
Ja of je leest de berichten daadwerkelijk.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lekker met een 42-jarige gaan keepen komend seizoen.
Ja hoor Mourinho is groot fan van ene Kian Fitz-Jimquote:Volgens transferjournalist Taylan Sedef van Kick.com is Fenerbahçe nadrukkelijk geïnteresseerd in Kian Fitz-Jim van Ajax. De middenvelder was een van de sterkhouders op het middenveld van trainer Francesco Farioli en zou de club deze zomer zomaar kunnen verlaten. José Mourinho zou bij het bestuur van de tweede club van Turkije Fitz-Jim bovenaan zijn wensenlijstje hebben gezet. Een transfer lijkt dus zeker tot de mogelijkheden te behoren.
Het Algemeen Dagblad meldde recent al dat de middenvelder van Ajax er met de club niet uitkwam over een mogelijke contractverlenging, nu zijn contract over twee jaar afloopt. Ajax lijkt dus bereid mee te werken aan een uitgaande transfer, mocht Fenerbahçe zich daadwerkelijk melden in Amsterdam.
1 van de sterkhouders.. daar maar gestopt met lezen.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:31 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ja hoor Mourinho is groot fan van ene Kian Fitz-Jim
Erg verheugd dat ze voor een Gerard vd Lem/Pepijn Leijnders zijn gegaan.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:04 schreef TornadoDK het volgende:
Wel blij dat ze iig niet voor Reiziger zijn gegaan, wat een pannenkoek is dat zeg.
Die ballen moeten ook worden opgepompt.quote:Op maandag 16 juni 2025 20:21 schreef marcb1974 het volgende:
Hoeveel assistenten zijn er nodig? Blijf maar namen horen
Om daar nou landzaat of emanuelson voor aan de staf toe te voegenquote:Op maandag 16 juni 2025 21:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die ballen moeten ook worden opgepompt.
Jij niet hequote:Op maandag 16 juni 2025 14:31 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ja hoor Mourinho is groot fan van ene Kian Fitz-Jim
Gimenez.quote:
Nee.quote:
Kon je 2 biertjes kopen in de ArenAquote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat Moro zou komen...
Dit klinkt zowaar als een plan waar over na wordt gedachtquote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:41 schreef Black-Death het volgende:
Joeri Heerkens van Sparta Praag zou 2e keeper moeten worden, en na aankomend seizoen 1e keeper.
Ja klopt.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit klinkt zowaar als een plan waar over na wordt gedacht
Hij is 18 nu. Is dat een plan?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit klinkt zowaar als een plan waar over na wordt gedacht
Yup, zeker omdat het eens niet een bord op schoot-scouting lijktquote:
Een spits die niet scoortquote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
Yoram Boerhout vertrekt transfervrij naar Feyenoord.
Geen groot gemis.
Grootfaam ook, dat moet dan weer een aardige speler zijn. Als je de kansloze jeugdvolgers moet gelovenquote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
Yoram Boerhout vertrekt transfervrij naar Feyenoord.
Geen groot gemis.
Wat de fok is dit?quote:
Haha er is wat verkeerd gegaan in de wasmachine.quote:
Dit kan echt nietquote:
Gadverdamme. Gaan ze waterpoloën ?quote:
quote:Uitblinker Raúl Moro zou akkoord zijn met Ajax
Raúl Moro heeft naar verluidt een persoonlijk akkoord bereikt met Ajax. De 22-jarige aanvaller kan een vierjarig contract tekenen in Amsterdam. De buitenspeler, die dinsdag na Jong Spanje-Jong Italië op het EK nog werd uitgeroepen tot man of the match, moet nog wel wachten op toestemming van zijn club Real Valladolid. Ajax zou onlangs een nieuw bod hebben uitgebracht, maar het is een complicerende factor dat de La Liga-degradant op het punt staat een nieuwe eigenaar te krijgen. (Bron: De Telegraaf)
Wel jammer dat het huur is, dus kan je volgend seizoen weer aan de bak voor een keeper.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:44 schreef Wotte het volgende:
Ik heb even op YouTube gegluurd. Geen twijfels bij die nieuwe keeper.
Ik hoorde in de panelen dat er een plan was met een keeper van Sparta Praag.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel jammer dat het huur is, dus kan je volgend seizoen weer aan de bak voor een keeper.
Heeft met Arne Slot gewerkt, dus dan zal het wel goed zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:44 schreef Wotte het volgende:
Ik wilde wat negatiefs zeggen over Arne Slot voor de zoveelste vruchteloze poging je op stang te jagen in dit vermakelijke steekspel.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Heeft met Arne Slot gewerkt, dus dan zal het wel goed zijn.
Die krijgt een moeilijk seizoen, kan hij verder ook niks aan doen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:05 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik wilde wat negatiefs zeggen over Arne Slot voor de zoveelste vruchteloze poging je op stang te jagen in dit vermakelijke steekspel.
Ik heb alleen maar mooie woorden over de man, ben ik bang.
Peter Bosz moest een aardige Houdini uithalen om na een drietal pogingen het tweede seizoen syndroom te doorbreken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die krijgt een moeilijk seizoen, kan hij verder ook niks aan doen.
Peter heeft het afgelopen seizoen al verneukt. Maar de andere ploegen waren gewoon nog slechter.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:16 schreef Wotte het volgende:
Die uitstel van executie stelt mij overigens uitermate positief met betrekking tot de onvermijdelijke implosie in Eindhoven. Vroeg of laat verneukt Peter het.
Dit ja en Ajax moet nog maar eens zien of ze het dit seizoen qua punten beter gaat doen dan afgelopen seizoen,quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:26 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Peter heeft het afgelopen seizoen al verneukt. Maar de andere ploegen waren gewoon nog slechter.
Jeetje, een voetballer die op YouTube goed lijkt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:44 schreef Wotte het volgende:
Het is een keeper. Zo moeilijk is het allemaal echt niet. Je ziet meteen dat keepers kwaliteiten (in de zin van het stoppen van de bal) wel dik in orde zijn. Deze jongen en oogt atletisch en beschikt over uitstekende reflexen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jeetje, een voetballer die op YouTube goed lijkt.
Dat moet wel echt zijn dan!
Klopt dat is Youri Heerkens. knul die in Tsjechië is opgegroeid maar nl'se ouders heeft. speelt ook in Oranje onder 19quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:53 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik hoorde in de panelen dat er een plan was met een keeper van Sparta Praag.
....
Ik zie een paar beelden uit een jeugdwedstrijd. Nog niet overtuigd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:14 schreef Sabata het volgende:
[..]
Klopt dat is Youri Heerkens. knul die in Tsjechië is opgegroeid maar nl'se ouders heeft. speelt ook in Oranje onder 19
Met vriend Valentijn duurt het nooit lang voordat weer duidelijk wordt wat een enorme kenner het toch is.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:04 schreef tong80 het volgende:
Driessen is bezig met een analyse van Jong Oranje op het EK als Gaaei ter sprake komt. “Sommige spelers van Jong Oranje zie je elke wedstrijd beter worden, bijvoorbeeld Ruben van Bommel.”
Problemen en risico's lijken me nog steeds hetzelfde met betrekking tot Spertsyan, moet je allemaal niet willen als Ajax zijnde.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:47 schreef tong80 het volgende:
Ajax heeft zijn topdoelwit voor deze transferzomer bepaald, zo meldt ESPN zondag. Trainer John Heitinga is op zoek naar meer creativiteit binnen de selectie en de Amsterdammers gaan zich melden voor een oude bekende: Eduard Spertsyan.
Afgelopen seizoen was de clubleiding van Amsterdam het erover eens dat het ontbrak aan creativiteit op de nummer 10-positie. De vertrokken trainer Francesco Farioli loste het probleem op door te spelen met twee dynamische nummers 8, maar nu wil Heitinga het graag anders zien.
Spertsyan is een bekende binnen het Ajax-bestuur, want twee jaar geleden was er ook al nadrukkelijke belangstelling voor de Armeniër. Hij wordt nog altijd op de voet gevolgd en Ajax zal zich gaan melden voor de aanvallende middenvelder.
In 2023 werd de transfer van Spertsyan nog geblokkeerd door de Raad van Commissarissen, die het 'onethisch' vond om zaken te doen met de Russische club FK Krasnodar.
Volgens de berichtgeving van ESPN heeft Spertsyan nu zelf aangegeven graag te willen vertrekken bij de club. Hij beschikt in Rusland over een contract tot medio 2026 en zal die verbintenis niet gaan verlengen.
Er hangt een ‘behoorlijk prijskaartje’ om de nek van de creatieveling, maar Ajax heeft een gunstige onderhandelingspositie omdat dit de laatste zomer is dat Krasnodar kan verdienen aan de verkoop.
Ajax zal naar verluidt (een deel van) het geld van de mogelijke verkoop van Kenneth Taylor moeten gebruiken om de transfer van Spertsyan te bekostigen. Taylor zelf heeft in ieder geval laten weten toe te zijn aan een nieuwe stap in zijn carrière.
https://www.voetbalzone.n(...)/blt15e1eae37b5afc2b
Je kunt tegenwoordig door een club als Ajax bijna niet meer op safe spelen. De zekerheidjes zijn niet meer haalbaar.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Problemen en risico's lijken me nog steeds hetzelfde met betrekking tot Spertsyan, moet je allemaal niet willen als Ajax zijnde.
We zouden het kunnen framen als een sportieve handreiking naar de Russen.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Problemen en risico's lijken me nog steeds hetzelfde met betrekking tot Spertsyan, moet je allemaal niet willen als Ajax zijnde.
Alle clubs mogen het, maar ajax niet wil je zeggen?quote:Op zondag 22 juni 2025 15:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
het is ook al weer ontkracht als het goed is.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:53 schreef KlapMongeaul het volgende:
Iemand uit de Russische competitie halen als de verlosser
Precies dit. Dat gejank altijd om het niet halen van bepaalde spelers omdat ze een bepaalde nationaliteit hebben. Wat een onzin is dat zegquote:Op maandag 23 juni 2025 20:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Alle clubs mogen het, maar ajax niet wil je zeggen?
Ik zou persoonlijk ook geen keepers halen uit bijvoorbeeld Afrika.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:26 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Precies dit. Dat gejank altijd om het niet halen van bepaalde spelers omdat ze een bepaalde nationaliteit hebben. Wat een onzin is dat zegNet alsof er geen goede Russen meer zijn.
PSV had het ook met die Israëlische keeper. Die zouden ze dan zogenaamd moeten laten lopen omdat Israël fout is in GazaNet alsof die gast daar wat mee te maken heeft. Die voetbalt nota bene al jarenlang in een ander land.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk ook geen keepers halen uit bijvoorbeeld Afrika.
Ik heb jarenlang onderzoek gedaan en daaruit bleek dus dat negers niet kunnen keepen.quote:
Oei, het lijkt erop dat user @Caland een tikkeltje racistisch te werk gaat in zijn opmerkingen jegens Afrikaanse keepers.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang onderzoek gedaan en daaruit bleek dus dat negers niet kunnen keepen.
Nee hoor, gedegen onderzoek lag eraan ten grondslag.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:02 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Oei, het lijkt erop dat user @:Caland een tikkeltje racistisch te werk gaat in zijn opmerkingen jegens Afrikaanse keepers.
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee hoor, gedegen onderzoek lag eraan ten grondslag.
Mijn AI Co-Pilot heeft de teksten geïnterpreteerd en komt tot een keiharde conclusie. Voor racisme is geen plaats op dit forum user @Caland !quote:Ja, de volgende stelling in de afbeelding is racistisch:
> "Ik heb jarenlang onderzoek gedaan en daaruit bleek dus dat negers niet kunnen keepen."
Waarom is dit racistisch?
* Het gebruik van het woord "negers" is discriminerend en kwetsend. Het is een term met een zware, koloniale en racistische lading die in hedendaags taalgebruik als beledigend wordt beschouwd.
* De stelling generaliseert een hele groep mensen op basis van ras of afkomst ("kunnen niet keepen"), wat een duidelijk voorbeeld is van racistische stereotypering.
* Ook het "onderzoek" dat als onderbouwing wordt genoemd, doet niets af aan het feit dat het om een veralgemenisering op basis van huidskleur gaat.
Zelfs als iemand beweert dat er "gedegen onderzoek" aan ten grondslag ligt, blijft het verkeerd en discriminerend om zulke conclusies te trekken op basis van ras of etniciteit.
---
Wil je dit rapporteren of heb je hulp nodig met het opstellen van een klacht of melding over dit soort inhoud? Laat het me weten.
Behalve dan als het om keepen gaat, want dat kunnen ze niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:19 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
[..]
Mijn AI Co-Pilot heeft de teksten geïnterpreteerd en komt tot een keiharde conclusie. Voor racisme is geen plaats op dit forum user @:Caland !
Ja hoor, bij één van de weinige keren dat er sprake was van mogelijke keeperskwaliteiten van iemand uit Afrika bleek dat deze persoon een notoire dopinggebruiker bleek te zijn.quote:
Circus Onana.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee hoor, gedegen onderzoek lag eraan ten grondslag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |