In West-Europa ja?quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Christenen krijgen het volgens je eigen post voor elkaar de staat tegen homo's op te zetten. Moslims lokken tot nu toe het tegenovergestelde uit. Systematisch staatsgeweld is altijd gevaarlijker dan een doorgedraaid individu.
Wederom een kleine overdrijving.
Ik hoopte stiekem op een minder redelijke reactie. Ik denk het ook niet. En hoewel ik een koerswijziging van een generatie rechts naar wat anders graag zou zien hoop ik dat niet onder aanvoering van Halsema.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Maar we gaan het zien.
In Hongarije worden homo's dan weer niet opgehangen of doodgestenigd.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Prachtige post dit. Je bewijst dat de witte christen gevaarlijker is dan al die enge moslims.
[..]
Jammer dat je dit dan moet afsluiten met een hysterische overdrijving. Amsterdam staat niet in brand en mensen voelen zich er zo veilig dat het met afstand de grootste toeristische attractie van Nederland is.
Er is geen sprake van 'geweld' als de politiek op democratische wijze besluit dat een demonstratie of evenement niet door mag gaan. Hou alsjeblieft op met deze onzin.quote:Op donderdag 5 juni 2025 16:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je probeert je eigen woordjes weg te draaien van de realiteit. Je pent hele alinea's vol zonder ook maar iets te zeggen.
Je kan van alles democratisch besluiten, maar die besluiten kunnen gewelddadig zijn en je hoeft er ook zeker niet automatisch respect voor te hebben. In dit geval hebben ze democratisch besloten dat een bepaalde groep niet meer samen mag komen om een boodschap uit te dragen. Doen ze dat wel dan komt de politie met de lange lat. Gebruikt de politie geweld om een dief aan te houden volgens de wet, dan heb ik daar respect voor. Gebruikt de politie geweld om een homo in elkaar te slaan omdat hij met 10 anderen een regenboog vlag vasthield, dan heb ik daar geen respect voor.
En ik heb jou al een aantal keren zien janken over rechters die ingrepen, omdat de overheid zich niet aan democratische besluiten hield, dus waarom je het überhaupt als argument gebruikt is mij helemaal onduidelijk.
Tja, progressief links is dan ook helemaal niet tegen homofobie, men is slechts tegen sommige vormen van homofobie. En dat is homofobie afkomstig van conservatieve Christelijke/Joodse/Westerse en blanke mensen. Als het van niet-Westerse mensen komt, maar bijvoorbeeld (Islamitische) migranten, dan begint het wegkijken.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:14 schreef quo_ het volgende:
Deze tweet is aardig raak:
[ x ]
En als je de reacties leest komt de ware aard van links en tolerant nederland pijnlijk aan het licht.
Domweg ontkennen met "Je liegt" of downplayen met "Niet zeuren want je leeft immers nog" of "in Staphorst gebeurt het ook"
Wat een akelig volk daar aan de linkerkant.
Aan iemand die ietwat verstand heeft van geschiedenis en politiek.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ligt eraan aan wie je het vraagt.
Door wie dan?quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Echt niet, veel te uitgesproken. Dan breken er rellen uit die Nederland lang niet gezien heeft.
Amsterdam is niet perfect, maar als je denkt dat het een grote teringzooi is dan ben je nooit buiten Nederland geweest.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het is gewoon een grote teringzooi. Elke dag weer. Mevrouw Halsema weet niet wat haar prioriteiten zijn. Zorg eerst dat thuis alles in orde is, voor je bij de buren gaat klagen.
Amsterdam is vooral een karikatuur geworden.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Amsterdam is niet perfect, maar als je denkt dat het een grote teringzooi is dan ben je nooit buiten Nederland geweest.
Dan is het misschien goed de eigen stad eerst eens aan te pakken.quote:Op donderdag 5 juni 2025 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ok, en waarom is daar een taak voor de burgemeester van Amsterdam weggelegd?
Als de burgemeester naar Boedapest gaat om mee te lopen in een verboden mars, kunnen als gevolg daarvan homo's voortaan vrij reizen?
Geldt dit alleen voor Amsterdamse homo's of ook voor homo's uit Appingedam? Zo ja, moet de burgemeester van Appingedam dan niet ook mee?
Kunnen homo's nu niet naar Boedapest reizen? Indien wel, waarom moet de burgemeester van Amsterdam er dan heen?
Als het meelopen in een verboden pride mars elders op de wereld het welzijn van homo 's in Amsterdam verbetert, moet de burgemeester dan niet overal op de wereld mee lopen in verboden pride marsen? Bijvoorbeeld in Ryad, Khartoem of Teheran?
Er is echt geen zinnig argument te geven waarom de burgemeester van een Nederlands middelmatig provinciestadje in het buitenland mee moet lopen met verboden pride marsen. Het lost geen enkel probleem op, er wordt geen amsterdammer mee geholpen, er is geen homo mee geholpen en het dient maar 1 doel: de eigen narcistische deugdrang bevredigen.
Ben ik ook. Nou voorbeeld van mij dan. Vrijheid van meningsuiting wordt aangevallen in Europa en daardoor twijfelde hij of we nog wel gemeenschappelijke waarden hadden. Voor zover het AFD wordt aangepakt gebeurt dat met wetten uit het tijdperk dat de VS nog bezig was om het fascisme uit de Duitser te krijgen. Die wetten zijn nog grotendeels hetzelfde, maar de Amerikaan is naar de fascistische kant gegaan. Daardoor lijken ze nu heel extreem. Vlak na zijn speech begon de VS met het uitzetten en tegenhouden van mensen met een verkeerde mening. Enkeltje martelgevangenis voor sommigen. Oh en als de vrijheid van studenten niet genoeg wordt aangepakt proberen ze heel je universiteit te slopen. Zie Harvard.quote:
Dat doe ik helemaal niet.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom verdedig je het dan?
Gesloopte universiteiten hebben we in Nederland ook hoor.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ben ik ook. Nou voorbeeld van mij dan. Vrijheid van meningsuiting wordt aangevallen in Europa en daardoor twijfelde hij of we nog wel gemeenschappelijke waarden hadden. Voor zover het AFD wordt aangepakt gebeurt dat met wetten uit het tijdperk dat de VS nog bezig was om het fascisme uit de Duitser te krijgen. Die wetten zijn nog grotendeels hetzelfde, maar de Amerikaan is naar de fascistische kant gegaan. Daardoor lijken ze nu heel extreem. Vlak na zijn speech begon de VS met het uitzetten en tegenhouden van mensen met een verkeerde mening. Enkeltje martelgevangenis voor sommigen. Oh en als de vrijheid van studenten niet genoeg wordt aangepakt proberen ze heel je universiteit te slopen. Zie Harvard.
Bedoelde meer vanaf welke geografische plek je kijkt. Dit topic gaat over het prachtige Hongarije en voor veel Europeanen is dat het westen. In Hongarije hebben christenen samen met bruinrechts toch maar weer mooi het eerste traditionele stapje gezet naar vervolging. En hoe bang we ook over moslims doen. Het is nog steeds een hele kleine groep.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aan iemand die ietwat verstand heeft van geschiedenis en politiek.
Christendom in West-Europa is uitgespeeld, klaar... Dat als karkas steeds weer tevoorschijn toveren om te waarschuwen tegen díe religie, is behoorlijk vermoeiend.
Werden mensen maar eens wat moediger. En eerlijker.
Utrecht is misschien wel de meest grote kneuterig Nederlandse stad van het land.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Amsterdam is vooral een karikatuur geworden.
Zelden een stad zó zien worstelen om maar niet té Nederlands te zijn.
Hoewel, Utrecht is ook goed op weg.
Hongarije behoort tot Oost- of Centraal-Europa, zeker niet het Westen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bedoelde meer vanaf welke geografische plek je kijkt. Dit topic gaat over het prachtige Hongarije en voor veel Europeanen is dat het westen. In Hongarije hebben christenen samen met bruinrechts toch maar weer mooi het eerste traditionele stapje gezet naar vervolging. En hoe bang we ook over moslims doen. Het is nog steeds een hele kleine groep.
Dit dus inderdaad.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In Hongarije worden homo's dan weer niet opgehangen of doodgestenigd.
quote:..
Een vierde conflict dat alweer een aantal jaren geleden plaatsvond, was de ruzie tussen het COC en een groep islamieten, die het vertikten om het COC te accepteren als buren in een schoolgebouw. De homo's maakten er geen halszaak van; ze zagen in dat ze zich niet erg populair zouden maken met een ferm optreden tegen een niet-westerse tegenstander.
Om hun slachtofferschap toch nog te kunnen uitleven, richtten ze hun toorn vervolgens tegen een katholieke gezagsdrager, Simonis, die voor de radio verklaarde dat hij zich kon voorstellen dat een katholieke huisbaas zijn kamer niet aan een homo wilde verhuren. In tegenstelling tot de moslims werd Simonis hard aangevallen door het COC.
Daadwerkelijke discriminatie door moslims, dat kon er voor het COC nog mee door, maar vrije meningsuiting door een katholiek? Dat ging ze te ver, en ze schakelden de rechter in om Simonis de mond te snoeren. (Simonis werd kort daarop ook nog eens voor de rechter gedaagd door het Landelijk Interdisciplinair Overleg Feminisme en Theologie. Simonis' misdaad? Hij had de euvele moed gehad stellingen te verkondigen die in strijd waren met feministische dogma's; ook dat ging de progressieve gedachtenpolitie te ver.)
Katholieken mogen dan weliswaar een minderheid vormen, ze werden niet als zodanig geaccepteerd door de Nederlandse intelligentsia. Integendeel, het wordt juist als bijzonder vooruitstrevend beschouwd om deze minderheid hard aan te vallen.
Ik kom geregeld in Europese hoofdsteden. Nergens is het zo smerig als hier.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Amsterdam is niet perfect, maar als je denkt dat het een grote teringzooi is dan ben je nooit buiten Nederland geweest.
Voor corona was ik hier nog de zeer rechtse jongen vanwege mijn mening over de islam. Ik post daar niet zo vaak meer over, omdat het in werkelijkheid een marginale religie is in Europa en bruinrechts in heel veel landen wel in opkomst is. Zelfs onze grootste bondgenoot heeft een president die liever vriendjes met Rusland wil zijn. Dat is veel en veel gevaarlijker dan een paar duizend potentiële IS leden.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gesloopte universiteiten hebben we in Nederland ook hoor.
En wat treffend dat die aversie jegens fascisme werkelijk nooit verder gaat dan wit-Westers-gristelijk fascisme.
Ik zie het allebei als hoogst onwenselijke ontwikkelingen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voor corona was ik hier nog de zeer rechtse jongen vanwege mijn mening over de islam. Ik post daar niet zo vaak meer over, omdat het in werkelijkheid een marginale religie is in Europa en bruinrechts in heel veel landen wel in opkomst is. Zelfs onze grootste bondgenoot heeft een president die liever vriendjes met Rusland wil zijn. Dat is veel en veel gevaarlijker dan een paar duizend potentiële IS leden.
Oh, je bent zo'n bekeerling. Dat zijn doorgaans ook meteen de meest fundamentalistiche...quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Voor corona was ik hier nog de zeer rechtse jongen vanwege mijn mening over de islam. Ik post daar niet zo vaak meer over, omdat het in werkelijkheid een marginale religie is in Europa en bruinrechts in heel veel landen wel in opkomst is. Zelfs onze grootste bondgenoot heeft een president die liever vriendjes met Rusland wil zijn. Dat is veel en veel gevaarlijker dan een paar duizend potentiële IS leden.
Dus je gaat geregeld hoofdsteden af, maar bent nog nooit in Berlijn en Parijs geweest. Jaja.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:16 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik kom geregeld in Europese hoofdsteden. Nergens is het zo smerig als hier.
Bruinrechts? Gezien het heulen met de Palestijnen, waar tegenwoordig door sommigen van links helaas zelfs geweld wordt goedgekeurd, kunnen we eerder spreken over 'bruinlinks'. De realiteit is dat groepen zoals homo's en zeker Joden in Hongarije stukken veiliger zijn dan op sommige plekken in Nederland. Zie bijvoorbeeld ook:quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bedoelde meer vanaf welke geografische plek je kijkt. Dit topic gaat over het prachtige Hongarije en voor veel Europeanen is dat het westen. In Hongarije hebben christenen samen met bruinrechts toch maar weer mooi het eerste traditionele stapje gezet naar vervolging. En hoe bang we ook over moslims doen. Het is nog steeds een hele kleine groep.
Daarnaast zijn moslims in Nederland geen kleine groep, onder scholieren tussen de 15 en 18 is het inmiddels de grootste religieuze groep met 15%. En dat zijn in de leeftijdscategorieën daaronder nog hoger liggen. Dan moet je aan 20% of 25% denken. Dan mag jij invullen hoe de samenleving er over enkele decennia uit zal zien hier.quote:Homo en Joods in het land van Orbán? Ik voel me er thuis
Hun tweede huis bleek te staan in een nogal Orbán-getrouw dorp. In plaats van de gevreesde ingegooide ramen en bekladde muren werden docent Jacob Eikelboom en zijn Joodse vriend Lino er welkom geheten met wijn, soep en pannekoeken.
...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |