https://www.geenstijl.nl/5183673/prioriteitenquote:Als homoman kan ik in Amsterdam niet veilig over straat. Uitgescholden. Bespuugd. Andere homo’s in elkaar geslagen. En de daders? Die mogen we niet benoemen.
Nu reist Halsema naar Boedapest voor een verboden Pride. Misschien moet ze eerst zorgen dat homo’s, vrouwen en Joden in haar eigen stad veilig zijn.
Dat pokkewijf is zich over de rug van Amsterdam alleen maar aan het profileren voor de landelijke politiek.quote:Op donderdag 5 juni 2025 15:25 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Eh nee, iemand die een publieke rol als burgemeester heeft hoort gewoon neutraal te zijn.
Wat mij betreft wordt zo'n iemand, die actief aan activisme meedoet, gewoon direct ontslagen.
quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:07 schreef Hexagon het volgende:
Ook dat is niet een taak van de burgemeester maar van de wethouder die over de openbare ruimte gaat.
De burgemeester is toch echt de eindverantwoordelijke.quote:Op donderdag 5 juni 2025 15:35 schreef Hexagon het volgende:
Eindverantwoordelijk is de gemeenteraad in ons systeem. Die delegeren het aan de wethouder. De burgemeester kan die wethouder ook niet ontslaan ofzo. Dus met zwerfafval op straat heeft een burgemeester niet zoveel te maken.
quote:Burgemeester: politieke ambtsdrager in de gemeente
De burgemeester vormt samen met de wethouders het dagelijks bestuur van de gemeente. De burgemeester is voorzitter van de gemeenteraad en verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid.
Taken burgemeesters
• Voorzitter van de gemeenteraad
De gemeenteraad bepaalt waar het bestuur zich op hoofdlijnen mee bezighoudt. En controleert het college van B&W. De raad bestaat uit gekozen volksvertegenwoordigers. De burgemeester is voorzitter en zorgt voor een goed verloop van de vergadering. Een burgemeester is zelf geen lid van de gemeenteraad en mag dus niet stemmen of onderwerpen inbrengen, maar mag wel tijdens de vergadering aan de beraadslagingen deelnemen.
• Voorzitter van het college van burgemeesters en wethouders
Het college van B&W bestuurt de gemeente; de burgemeester is voorzitter van het college. De burgemeester let erop dat het college het beleid op tijd voorbereidt, vaststelt en uitvoert. De burgemeester kan zelf onderwerpen voorstellen en in het college bespreken. De gemeenteraad controleert het college van B&W. De burgemeester kan als lid van het college van B&W ook speciale taken hebben. Zo kan de burgemeester zich bijvoorbeeld bezighouden met personeel en organisatie, financiën en economische zaken. Of voorlichting en public relations. Het college van B&W beslist welke taken (portefeuilles) de burgemeester precies krijgt.
• Verantwoordelijk voor openbare orde en veiligheid
De burgemeester is verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid in de gemeente en moet voorkomen dat er overlast ontstaat, door bijvoorbeeld ordeverstoringen te bestrijden. De burgemeester mag openbare bijeenkomsten verbieden als er geen garantie voor de veiligheid is. De burgemeester heeft daartoe het gezag over de politie en de brandweer.
https://www.politiekeambt(...)emeente/burgemeester
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/burgemeesters
Ik heb hem er ook al op gewezen, met bronnen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 16:19 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
[..]
De burgemeester is toch echt de eindverantwoordelijke.
[..]
Deze grappen hebben we ook in Polen gezien en binnen een paar jaar was het merendeel van het land een LGBTQ vrije zone. Homo's kunnen naar Boekarest en als je dat zo wil houden is het belangrijk om tegengas te geven aan de conservatieve medemens. Die hebben het niet zo op vrijheid.quote:Op donderdag 5 juni 2025 15:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alsof je als homo niet naar Boedapest kunt^69
Moeten lachen om jarenlange celstraffen voor een vredige optocht. Hoe moet iemand ooit nog islamkritiek van jou serieus nemen?quote:Op donderdag 5 juni 2025 15:15 schreef Richestorags het volgende:
Het zou echt een giller zijn als ze daar een paar jaar in de bak komen voor propaganda. Goede straf voor deze volksverlakking: doe je werk en bemoei je niet met zaken die nul relevantie hebben voor Amsterdam.
Vind ik ook.quote:Op donderdag 5 juni 2025 16:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb hem er ook al op gewezen, met bronnen.
Hij was vrij actief in dit topic, tot toen.
Je gaat hem nooit zien toegeven op zijn eigen fout. Voelt hij zich te goed voor.
Nare user.
Je probeert je eigen woordjes weg te draaien van de realiteit. Je pent hele alinea's vol zonder ook maar iets te zeggen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, mijn punten waren dat er een gebrek is aan respect voor conservatisme in het Westen en Europa en tevens dat men vanuit steden als Amsterdam en Brussel denkt het te kunnen dicteren en bepalen wat men in Boedapest, Athene of Sofia voor beleid moeten maken.
Dat is dus totaal wat anders dan wat jij er vervolgens van maakt, namelijk dat ik 'geweld tegen homo's' zou hebben verdedigd en gezegd dat daar 'respect voor zou moeten zijn'.
Iets wat je nu eigenlijk doodleuk wéér probeert door mijn punten voor een tweede keer een draai te geven. Dit keer naar dat er 'geweld vanuit de staat' zou zijn met de bedoeling de 'vrijheid van meningsuiting' van homo's af te pakken.
In Hongarije heeft men op een democratische manier besloten dat men geen Pride optochten meer wilt hebben. Ik had in een ander topic al aangegeven dat ik het een verregaande maatregel vind en liever had gezien dat de Orban-regering eisen had gesteld aan een Pride-optocht (geen naakte mensen op straat of het openlijk uitleven van perse fetisjes bijvoorbeeld).
Maar het heeft dus helemaal niets te maken met geweld of het afnemen van de vrijheid van meningsuiting. Waarom probeer jij de discussie te voeren aan de hand van leugens en anderen woorden in de mond te leggen?
Volgens mij al 3x geschreven hier van niet.quote:Op donderdag 5 juni 2025 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ok, en waarom is daar een taak voor de burgemeester van Amsterdam weggelegd?
Laat ik hem omdraaien: welke waarheden heeft hij volgens jou gesproken?quote:Op donderdag 5 juni 2025 15:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leugens? Welke?
Verder mag je het ad hominem deel van jouw post in je reet steken. Mijn hemel zeg, wat een frustraties!
Nou wen er maar aan want ze gaat de volgende minister president wordenquote:Op donderdag 5 juni 2025 16:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat pokkewijf is zich over de rug van Amsterdam alleen maar aan het profileren voor de landelijke politiek.
Verder is het ook extreem huichelachtig deze actie, als je bedenkt wat Amsterdam doet tegen homohaat uit islamitische hoek. Vreselijke takkentrol dat mens
's lands wijs, 's lands eer. Ik hoop alleen op een soepele naleving van de Hongaarse wet, waar zij zich aan te houden heeft.quote:Op donderdag 5 juni 2025 16:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Moeten lachen om jarenlange celstraffen voor een vredige optocht. Hoe moet iemand ooit nog islamkritiek van jou serieus nemen?
Prachtige post dit. Je bewijst dat de witte christen gevaarlijker is dan al die enge moslims.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
's lands wijs, 's lands eer. Ik hoop alleen op een soepele naleving van de Hongaarse wet, waar zij zich aan te houden heeft.
Verder: zij heeft zich bezig te houden met Amsterdam en als we het dan toch over de Islam hebben, waarom zet ze zich niet in voor homo's in landen waar ze echt het leven onmogelijk wordt gemaakt (letterlijk) zoals Iran, Saudi-Arabië etc. of in Amsterdam onder haar bewind. Nee makkelijk scoren, want wit en Gristelijk.
Jammer dat je dit dan moet afsluiten met een hysterische overdrijving. Amsterdam staat niet in brand en mensen voelen zich er zo veilig dat het met afstand de grootste toeristische attractie van Nederland is.quote:Laat ze maar eens leren dat er consequenties verbonden zijn aan ongebreidelde woke volksverlakkerij en narcisme op kosten van de Amsterdamse burger terwijl haar halve stad in brand staat.
Nice.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:06 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Allemaal uit Hongarije verkassen naar Roemenië! Opgelost.
Want?quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Prachtige post dit. Je bewijst dat de witte christen gevaarlijker is dan al die enge moslims.
Dichterlijke vrijheid noemen we dat ook wel. En wat betreft je laatste zin: behalve voor de Joodse gemeenschap, homo's en Israëli.quote:Jammer dat je dit dan moet afsluiten met een hysterische overdrijving. Amsterdam staat niet in brand en mensen voelen zich er zo veilig dat het met afstand de grootste toeristische attractie van Nederland is.
Het is gewoon een grote teringzooi. Elke dag weer. Mevrouw Halsema weet niet wat haar prioriteiten zijn. Zorg eerst dat thuis alles in orde is, voor je bij de buren gaat klagen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Prachtige post dit. Je bewijst dat de witte christen gevaarlijker is dan al die enge moslims.
[..]
Jammer dat je dit dan moet afsluiten met een hysterische overdrijving. Amsterdam staat niet in brand en mensen voelen zich er zo veilig dat het met afstand de grootste toeristische attractie van Nederland is.
Beetje flauw zo…quote:Op donderdag 5 juni 2025 16:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Laat ik hem omdraaien: welke waarheden heeft hij volgens jou gesproken?
Hele land naar de klote, zoals het in Amsterdam gaat.quote:Op donderdag 5 juni 2025 16:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou wen er maar aan want ze gaat de volgende minister president worden![]()
![]()
Waarom verdedig je het dan?quote:Op donderdag 5 juni 2025 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij al 3x geschreven hier van niet.
Als dat dreigt te gebeuren zal rechts weer massaal VVD stemmen om dat te voorkomen. Dus grote kans dat Dilan premier wordt.quote:Op donderdag 5 juni 2025 16:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou wen er maar aan want ze gaat de volgende minister president worden![]()
![]()
Dat vind ik ook geen geruststellend idee.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:54 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Als dat dreigt te gebeuren zal rechts weer massaal VVD stemmen om dat te voorkomen. Dus grote kans dat Dilan premier wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |