abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217884797
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 11:37 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Die partij is er al en heet SP.

Timmermans doet het wellicht goed bij de eigen achterban, voor twijfelaars doet hij te verheven en dat wijzende vingertje irriteert ook. En het gedweem met dat free-palstine-from-the-rivers-to-the-sea/XR-volk trekt ook geen zwevende kiezers over de streep.

Het zou mij niet verbazen als het CDA straks de grootste partij blijkt te zijn geworden. Deze partij straalt momenteel het meest voor-rust-in-de-tent-moet-je-bij-ons-zijn uit. En dat is waar veel Nederlanders behoefte aan hebben, vermoed ik.
SP gaat (spijtig genoeg, want ik gun het ze enorm) nooit groter worden dan ze nu zijn. Hooguit misschien 1 of 2 zeteltjes erbij, omdat Jimmy het wel goed doet.

Wat overigens wel bijzonder is want de SP doet op dit moment wel zijn best om van dat elitaire imago wat GL-PvdA af te wijken. Je zou denken dat het z'n vruchten wat meer zou afwerpen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_217884902
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:15 schreef Nexum het volgende:

[..]
SP gaat (spijtig genoeg, want ik gun het ze enorm) nooit groter worden dan ze nu zijn. Hooguit misschien 1 of 2 zeteltjes erbij, omdat Jimmy het wel goed doet.

Wat overigens wel bijzonder is want de SP doet op dit moment wel zijn best om van dat elitaire imago wat GL-PvdA af te wijken. Je zou denken dat het z'n vruchten wat meer zou afwerpen.
SP heeft ooit 25 zetels gehad en heeft lange tijd 9 zetels gehad. Ik zie niet in waarom ze die 9 zetels niet weer zouden kunnen halen hoor.

Als ze veel PVV-stemmers kunnen overhalen dan zit er wellicht nog veel meer potentie in.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 8 juni 2025 @ 13:29:34 #103
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217884930
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 21:49 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Net als Terminator is dit fictie. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_217884985
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
SP heeft ooit 25 zetels gehad en heeft lange tijd 9 zetels gehad. Ik zie niet in waarom ze die 9 zetels niet weer zouden kunnen halen hoor.

Als ze veel PVV-stemmers kunnen overhalen dan zit er wellicht nog veel meer potentie in.
Omdat de SP niet snapt wie hun doelgroep nou is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217885002
Waarom stemmen we eigenlijk steeds op individuele partijen, en laten we de kiezer niet op een voorkeurscoalitie stemmen? Dan ben je meteen van dat formatiegezeik af.
  zondag 8 juni 2025 @ 13:44:10 #106
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_217885040
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:40 schreef littlemindy het volgende:
Waarom stemmen we eigenlijk steeds op individuele partijen, en laten we de kiezer niet op een voorkeurscoalitie stemmen? Dan ben je meteen van dat formatiegezeik af.
En dan? We hebben nog steeds een tweede kamer met 150 zetels. Hoeveel zetels krijgt een ieder van die coalitie-partijen? Is er nog wel een oppositie en wat doen we met de kleine partijtjes?
pi_217885093
Wat ik ook niet begrijp: Waarom is er nog steeds geen fatsoenlijke partij met links-economische denkbeelden, maar rechts(er) op thema's als integratie en klimaat? (met klimaat bedoel ik gezond verstand gebruiken, en niet doorslaan in de zin van de hele bouw stilleggen omdat ergens een bijzondere kever gevonden is)

Een dergelijke parij zou volgens mij met afstand de verkiezingen winnen.

Het is nu vooral kiezen tussen partijen die er vooral voor de rijken zijn (VVD), klimaatgekkies die de welvaart van NL het liefst met de hele wereld delen (PVDA-GL), idioten als Wilders die je nog geen auto zou willen laten besturen, of partijen die zich maar op 1 topic richten (Partij voor de Dieren etc).
pi_217885163
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:44 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
En dan? We hebben nog steeds een tweede kamer met 150 zetels. Hoeveel zetels krijgt een ieder van die coalitie-partijen? Is er nog wel een oppositie en wat doen we met de kleine partijtjes?
Terechte vragen die beantwoord moeten worden, echter nu is het een constante herhaling van: Kiezer stemt op voorkeurspartij, voorkeurspartij gaat in zee met whatever wie kiezer niet voor ogen had, elke partij probeert met liegen en bedriegen de eigen achterban tevreden te houden, kiezers worden wantrouwig, kabinet verzand in onderling gekibbel en gedraai, kabinet valt en er worden nieuwe verkiezingen uitgeschreven.

Daar moet toch een beter systeem voor te bedenken zijn.
  Moderator zondag 8 juni 2025 @ 13:58:20 #109
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217885174
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:47 schreef littlemindy het volgende:
Wat ik ook niet begrijp: Waarom is er nog steeds geen fatsoenlijke partij met links-economische denkbeelden, maar rechts(er) op thema's als integratie en klimaat? (met klimaat bedoel ik gezond verstand gebruiken, en niet doorslaan in de zin van de hele bouw stilleggen omdat ergens een bijzondere kever gevonden is)
Hier gaat het al fout met dat "gezonde verstand", klimaat is niet hetzelfde als het woongebied van een keversoort.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217885209
Flora & Fauna dan. Duidelijk wat ik bedoel toch? Een partij die niet heel de woningbouw laat vastlopen op eindeloze stikstofdiscussies of bijzondere diersoorten die nergens kunnen leven behalve op precies dat stukje grond.
  Moderator zondag 8 juni 2025 @ 14:03:18 #111
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217885218
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:02 schreef littlemindy het volgende:
Flora & Fauna dan. Duidelijk wat ik bedoel toch? Een partij die niet heel de woningbouw laat vastlopen op eindeloze stikstofdiscussies of bijzondere diersoorten die nergens kunnen leven behalve op precies dat stukje grond.
Daarom is het inkrimpen van de veestapel ook zo'n goed idee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 8 juni 2025 @ 14:04:39 #112
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217885225
Met maat 44 op kever gaan staan en voila, probleem opgelost *O*

Tenzij het een VW Kever is 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 8 juni 2025 @ 14:07:59 #113
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217885247
De grootste onzin wordt gedeeld online onder de noemer gezond verstand. Ondertussen de meest lege hele term ooit.
pi_217885361
Klimaat is gewoon een heel lastig onderwerp om te verkopen aan mensen omdat het voor de meeste nog een ver van je bed show is. Bij de middenklasse werkt het alleen als ze er iets voor terugkrijgen (zonnepanelen) of als ze sociale druk voelen (vinexwijken)

Werkersklasse hoef je al helemaal niet over te beginnen omdat dat inbreuk maakt op allerlei zaken waar ze veel gebruik van moeten/willen maken (auto)

Die hele toeslag op plastic was echt een grote fout geweest omdat het echt een effect heeft gehad op het imago van het klimaatbeleid. Bij veel mensen heerst er nu een ‘klimaatbeleid is snijden in mijn portemonnee’ mentaliteit en die is ergens ook niet ongegrond.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_217886004
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:07 schreef Momo het volgende:
De grootste onzin wordt gedeeld online onder de noemer gezond verstand. Ondertussen de meest lege hele term ooit.
Samen met het verschil tussen arm en rijk groeit ook de polarisatie tussen sociaal en egoïstisch. Verder is de wereld heel ingewikkeld geworden en voelen de meeste mensen er niets voor om hoofdpijn te krijgen om daar allemaal over na te denken. Ook is alles steeds rechtser geworden en dat zijn meestal niet de mensen van de samenwerking en het vergeven en vergeten. Dat zijn eerder de mensen die overal ruzie over gaan maken.
pi_217886060
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:21 schreef Nexum het volgende:
Klimaat is gewoon een heel lastig onderwerp om te verkopen aan mensen omdat het voor de meeste nog een ver van je bed show is. Bij de middenklasse werkt het alleen als ze er iets voor terugkrijgen (zonnepanelen) of als ze sociale druk voelen (vinexwijken)

Werkersklasse hoef je al helemaal niet over te beginnen omdat dat inbreuk maakt op allerlei zaken waar ze veel gebruik van moeten/willen maken (auto)

Die hele toeslag op plastic was echt een grote fout geweest omdat het echt een effect heeft gehad op het imago van het klimaatbeleid. Bij veel mensen heerst er nu een ‘klimaatbeleid is snijden in mijn portemonnee’ mentaliteit en die is ergens ook niet ongegrond.
Het klimaat is bij uitstek ook een gevoelskwestie, die in de praktijk averechts uitpakt. De meeste dingen die groen lijken of klinken, zijn het in de praktijk net niet.

De arbeidersklasse is wat in de verdrukking gekomen door de vlucht die de Amerikaanse Droom heeft genomen, waarbij het doel is om zoveel mogelijk te profiteren van de mazen in het systeem, zodat je snel kunt gaan rentenieren. Ook is dat een vies woord geworden sinds iedereen een hogere opleiding moet doen om nog iets te kunnen presteren in het leven. We zijn allemaal een miljardair in de dop, geen handarbeider.

En als laatste nemen de vooruitzichten voor de jongere generatie en de mensen aan de onderkant steeds verder af. En wat moet je dan?

Nationalistisch populisme is geen oplossing, maar het klinkt wel heel goed, voor steeds meer mensen.
  zondag 8 juni 2025 @ 15:59:26 #117
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217886482
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:40 schreef littlemindy het volgende:
Echt, hoe dom kun je zijn? Enig idee hoe groot de stembiljetten dan worden? En wat als er een coalitie wordt gekozen die niet met elkaar willen? En waar heb je dan nog een Kamer voor nodig? Enzovoort, enzovoort.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217886579
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ook is alles steeds rechtser geworden en dat zijn meestal niet de mensen van de samenwerking en het vergeven en vergeten. Dat zijn eerder de mensen die overal ruzie over gaan maken.
En extreem links is meer gericht op het bouwen van relaties en samenwerking (benieuwd of je de pun kunt vinden).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217886665
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
En extreem links is meer gericht op het bouwen van relaties en samenwerking (benieuwd of je de pun kunt vinden).
Ja, ik verwacht inderdaad wel dat links meer ziet in een samenleving waarbij alle bewoners een betaalbaar dak boven hun hoofd hebben. En naast beter onderwijs ook een hogere beloning voor de mensen die al die huizen willen bouwen.
pi_217890959
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Omdat de SP niet snapt wie hun doelgroep nou is.
Wat zou volgens jou hun doelgroep dan moeten zijn?
pi_217890964
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:02 schreef littlemindy het volgende:
Bedoel je dan niet gewoon partijen als D66 of GL/PvdA die erkennen dat er geen makkelijke uitweg is die de geit en de kool spaart?

Doen alsof dat wel kan is meestal gewoon rechts-populistisch geleuter. En dan blijven er weinig fatsoenlijke partijen over ;).
pi_217891107
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 16:21 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, ik verwacht inderdaad wel dat links meer ziet in een samenleving waarbij alle bewoners een betaalbaar dak boven hun hoofd hebben. En naast beter onderwijs ook een hogere beloning voor de mensen die al die huizen willen bouwen.
Helaas, niet gevonden :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 9 juni 2025 @ 09:22:11 #123
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217891386
quote:
14s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daarom is het inkrimpen van de veestapel ook zo'n goed idee.
Dat is slechts een kwart van het begin. Daarna komt wat deze user noemt, bezwaarprocedures verkorten / tijdelijk afschaffen etc.
  maandag 9 juni 2025 @ 09:23:18 #124
396550 Richestorags
pi_217891394
quote:
18s.gif Op zondag 8 juni 2025 15:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Echt, hoe dom kun je zijn? Enig idee hoe groot de stembiljetten dan worden? En wat als er een coalitie wordt gekozen die niet met elkaar willen? En waar heb je dan nog een Kamer voor nodig? Enzovoort, enzovoort.
Iemand heeft een andere mening dan Lord_Vetinari. De horror.
  maandag 9 juni 2025 @ 09:25:50 #125
396550 Richestorags
pi_217891413
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2025 06:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bedoel je dan niet gewoon partijen als D66 of GL/PvdA die erkennen dat er geen makkelijke uitweg is die de geit en de kool spaart?

Doen alsof dat wel kan is meestal gewoon rechts-populistisch geleuter. En dan blijven er weinig fatsoenlijke partijen over ;).
Ik moet zeggen, leuke poging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')