abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2025 @ 23:57:07 #1
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217853737
Ik maak dit topic om te kijken of er mensen zijn die ooit iets soortgelijks hebben gehad, of daar iets over gehoord/gelezen hebben. Heb al het e.e.a. gegoogeld en daar komt wel wat uit naar voren, maar het kan nooit kwaad om meer invalshoeken te krijgen. Vrij lang relaas, maar ik probeer het compleet weer te geven.

Goed, hierbij het verhaal: sinds december heb ik mijn nieuwe leaseauto, een Skoda Octavia station. Ik heb met al mijn leaseauto's tot nu toe schadevrij gereden. Afgelopen januari, amper drie weken nadat ik hem had, stapte ik uit en liep om mijn auto heen toen ik een gigantische schade aan de bijrijderskant ontdekte: net achter de voorste wielkas was de onderdorpel ingedeukt en vrijwel alle lak eraf geschraapt. Het voorste deel van de deur zat daarbij onderin ook deels naar binnen gevouwen.

Van voor tot de achterste wielkas zette dit patroon zich met onderbrekingen voort. Dus een soort golf:een deel ingedeukt en verrot, dan een deel niet, dan weer zo'n beschadiging/indeuking. Op drie tot vier plekken dus. De bijrijdersdeur was zelfs uit zijn voegen waardoor de bovenkant niet meer goed aansloot. Echt geen idee hoe dit is gekomen, bij mijn weten niets geraakt tijdens het rijden en gezien het schadebeeld had je wel moeten merken dat je ergens tegenaan had gezeten en dit had doorgetrokken tot de achterste wielkas. Flink vloeken natuurlijk en gevolg: hele nieuwe onderdorpel en geheel nieuwe deur. Klote dus, maar ja, shit happens.

Sindsdien er een gewoonte van gemaakt om mijn auto steeds even snel te checken als deze ergens had gestaan, om niet weer voor zo'n verrassing komen te staan en niet te weten wanneer of waar dit precies gebeurd zou kunnen zijn. Mijn auto staat thuis op de oprit, dus er kan sowieso geen ander voertuig langs zijn gegaan (wat gezien het schadebeeld al niet erg waarschijnlijk was).

Nu had mijn vrouw afgelopen zondag de auto mee. De avond ervoor hadden we nog samen gereden en niks geks gemerkt. Toen ze thuiskwam gingen we nog even ergens samen heen. Snel ingestapt zonder ergens op te letten. Ik reed, maar toen zij uitstapte, hoorden we een harde kraak en voelde je daarbij ook een trilling door de auto heen. Dat leek me niet goed, uitgestapt en gekeken. Ik wist niet wat ik zag: een vrijwel identieke schade aan de vorige keer, maar nu ook nog eens vouwen en schaafplekken bij de deurnaad tussen voor- en achterdeur. En weer het 'golf'-patroon: niet een schaafplek of deuk van voor tot achter, maar op drie afzonderlijke plekken. En allemaal onderaan de auto: de onderdorpel en de onderkant van de twee deuren.

Wanneer je bij de auto staat om het portier te openen zie je het dus niet direct, van een afstandje wel. Mijn vrouw wist nu ook zeker dat ze niks geraakt had, want ook hier: gezien de schade had je dat moeten merken. Dus nu zijn we direct nagegaan waar ze geweest was met de auto die ochtend, om te kijken waar het gebeurd zou kunnen zijn. Route nagereden, maar nergens een plek waar je tegen een paal, steen of hoge stoeprand aan zou kunnen rijden die deze schade had kunnen veroorzaken.

Ze was echter wel door de wasstraat geweest. Dit is zo'n wasstraat waarbij je in de auto blijft zitten en op een lopende band langs de machines rolt om het programma af te werken. De enige plek waar er veel 'geweld', beweging en lawaai om je auto heen is (draaiende lappend, velgenwassers, hogedruk waterstralen, drogers, etc.).

Ik begon eigenlijk te vermoeden dat het hier wel eens gebeurd zou kunnen zijn. Even teruggekeken in de app en een dag voor het ontdekken van de vorige schade zijn we dus ook door de wasstraat geweest. Maandag gelijk langsgeweest om camerabeelden op te vragen. Niet omdat we zeiden dat de schade bij hun was ontstaan, maar om te kijken of we konden vaststellen of de schade al aanwezig was op dat moment, om het tijdstip van ontstaan beter te kunnen bepalen.

Vriendelijke manager gaf gelijk zijn mobiele nummer en vroeg mij om foto's van de schade te appen, zodat hij de camerabeelden kon checken. Ze sturen de beelden niet zomaar door, alleen op verzoek van de verzekering of politie. Vervolgens twee dagen niets vernomen en nog gebeld/geappt, maar geen reactie. Vandaag kreeg ik dan toch een reactie via de app: "het spijt me, we hebben geen camerabeelden van toen. Ik wachtte in de hoop dat onze monteurs het konden oplossen, maar het lijkt erop dat de servers eruit lagen. Ik kan het dus niet controleren".

Ik vind dit wel wat opmerkelijk, op zijn minst. Nu kan ik met geen mogelijkheid zeker weten dat het hier is ontstaan en heeft het ook geen zin om ze hiervan te 'beschuldigen'. De mogelijkheid dat we dit zelf hebben veroorzaakt door ergens tegenaan te rijden is simpelweg niet met zekerheid uit te sluiten, maar nogmaals: gezien het schadebeeld had je dit moeten merken. Ook hebben zowel mijn vrouw als ik er geen moeite mee om gewoon te erkennen dat we dit zelf veroorzaakt hebben, als we dit zouden op het moment dat het zou gebeuren.

Het frustrerende is dus nu: je zit weer met een aanzienlijke, vrijwel identieke schade, waarvan je gewoon niet zeker bent hoe deze is ontstaan. Als een van ons het zelf heeft gedaan, geen probleem om het toe te geven. Klote, maar dan weet je hoe het komt. Nu moet je weer naar de leasemaatschappij en valt het wederom (terecht gezien de beschikbare informatie) onder eenzijdige schade, maar je weet zelf gewoon vrijwel zeker dat je dit niet zelf hebt kunnen veroorzaken. Zeker niet twee keer op vrijwel identieke wijze.

Nu snap ik ook wanneer mensen zeggen dat het hoogst uitzonderlijk is dat een geautomatiseerde wasstraat schade van deze orde kan veroorzaken en zeker twee keer bij dezelfde auto. Want als het een technische 'glitch' was, dan is de kans dat dat jou precies twee keer gebeurt astronomisch klein. En anders zouden veel meer bezoekers soortgelijke schade moeten hebben. Dat snap ik helemaal en valt veel voor te zeggen.

Maar dat juist nu de camerabeelden niet beschikbaar zijn, terwijl automatische wasstraten vol hangen met camera's (ook om het wasproces zelf te monitoren en de veiligheid van de inzittenden in de gaten te houden), voelt enigszins ongeloofwaardig aan.

Dus: heel lang verhaal zie ik. Maar wellicht zijn hier mensen die dit herkennen. :) Uiteindelijk gewoon een verzekeringskwestie en zal ik er helaas nooit achter komen wat er daadwerkelijk gebeurd is, maar ik heb het even van me afgeschreven. :)
pi_217854247
tl;dr

Zou je ook een korte versie kunnen posten met alleen de kern van de zaak en niet allerlei zijweggetjes, bijzinnen en dagboekregels?

En een foto zegt vaak meer dan 1000 woorden.
  donderdag 5 juni 2025 @ 06:17:28 #3
545 dop
:copyright: dop
pi_217854301
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 03:48 schreef r_one het volgende:
tl;dr

Zou je ook een korte versie kunnen posten met alleen de kern van de zaak en niet allerlei zijweggetjes, bijzinnen en dagboekregels?

En een foto zegt vaak meer dan 1000 woorden.
Een goede foto en de vraag hoe zou deze schade kunnen zijn ontstaan volstaat.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_217854308
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 06:17 schreef dop het volgende:

[..]
Een goede foto en de vraag hoe zou deze schade kunnen zijn ontstaan volstaat.
Dit dus. De titel zegt eigenlijk al alles.
Maar nee, ruim 15 alinea's met een hoop overbodige en irrelevante info. Waarom?
pi_217855214
Samenvatting:
- auto heeft onverklaarbare schade. Tot twee keer toe.
- auto was in beide gevallen net langs dezelfde wasstraat geweest.
- Wasstraat heeft geen camerabeelden beschikbaar om te kijken of de schade er al was voordat de auto werd gewassen.

TS wilde het even van zich afschrijven.
pi_217855460
Zal ik eens een onverwacht advies geven dat niemand aan ziet komen? Ga voortaan naar een andere wasstraat en maak vooraf een foto van de auto, rondom.
pi_217855526
Ja het kan zeker door de wasstraat komen, hoe ik dit weet, het is mij ook overkomen. In mijn geval had ik een plastic deel over de dorpel wat afbrak en halverwege de wasstraat lag. Op camara beelden was te zien dat de velgen borstel niet goed terug ging.

Maar als je geen bewijs hebt en ze willen niet meewerken dan kom je niet heel ver.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_217855540
Nog een keer naar dezelfde wasstraat gaan en direct ervoor en erna fotos maken.
pi_217857559
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Samenvatting:
- auto heeft onverklaarbare schade. Tot twee keer toe.
- auto was in beide gevallen net langs dezelfde wasstraat geweest.
- Wasstraat heeft geen camerabeelden beschikbaar om te kijken of de schade er al was voordat de auto werd gewassen.

TS wilde het even van zich afschrijven.
Dank ^O^

Begrijp ik nu goed dat de ezel zich twee keer aan dezelfde steen heeft gestoten?
  donderdag 5 juni 2025 @ 15:15:49 #10
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217857973
Hangt altijd een bordje met gebruik van wasstraat is voor eigen risico.

Vraag me wel af in hoeverre je daar rechten aan kan ontlenen.

Als ik zo'n bordje bij m'n oprit ophang en als iemand hem parkeert gooi ik een baksteen door de voorruit bijvoorbeeld.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_217858015
Ik denk dat je vrouw jokt.
pi_217858031
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zal ik eens een onverwacht advies geven dat niemand aan ziet komen? Ga voortaan naar een andere wasstraat en maak vooraf een foto van de auto, rondom.
Of doe dit bij dezelfde wasstraat.
pi_217858177
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:15 schreef SuperNeger het volgende:
Hangt altijd een bordje met gebruik van wasstraat is voor eigen risico.

Vraag me wel af in hoeverre je daar rechten aan kan ontlenen.
Weinig tot geen.
  donderdag 5 juni 2025 @ 15:30:17 #14
479315 SuperNeger
pi_217858190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:29 schreef r_one het volgende:

[..]
Weinig tot geen.
Dus als je je auto naar wasstraat brengt en je hebt schade kan je het alsnog verhalen op het tankstation waar het bij hoort?

Waarom hangen ze die borden dan op?
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217858445
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:30 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dus als je je auto naar wasstraat brengt en je hebt schade kan je het alsnog verhalen op het tankstation waar het bij hoort?
Als de wasstraat/-installatie de oorzaak is: ja!
Als je zelf de oorzaak bent (raam per ongeluk open b.v.) uiteraard niet nee.
Als je de instructies niet opvolgt ook niet.
quote:
Waarom hangen ze die borden dan op?
Ze kunnen het toch proberen? Niet iedereen kent zijn rechten.
  donderdag 5 juni 2025 @ 15:59:21 #16
479315 SuperNeger
pi_217858476
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:57 schreef r_one het volgende:

[..]
Als de wasstraat/-installatie de oorzaak is: ja!
Als je zelf de oorzaak bent (raam per ongeluk open b.v.) uiteraard niet nee.
Als je de instructies niet opvolgt ook niet.
[..]
Ze kunnen het toch proberen? Niet iedereen kent zijn rechten.
Weer wat geleerd.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217858485
Even een epub versie van dit verhaal gemaakt. Ik ga over 6 weken op vakantie; dan even tijd om dit te lezen. Als je voor die tijd nog even wat hoofdstukken kan maken van het verhaal dan zou dat top zijn :)
pi_217858503
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:59 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Weer wat geleerd.
Heb ik nog een leuke voor je: https://www.arag.nl/reize(...)auto-door-wasstraat/

(afgebroken ruitenwisser van eerste auto bekrast de 7 auto's daarachter .... wasstraat laat die eerste auto wegrijden, niet handig :P )
  donderdag 5 juni 2025 @ 16:06:33 #19
479315 SuperNeger
pi_217858540
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:01 schreef r_one het volgende:

[..]
Heb ik nog een leuke voor je: https://www.arag.nl/reize(...)auto-door-wasstraat/

(afgebroken ruitenwisser van eerste auto bekrast de 7 auto's daarachter .... wasstraat laat die eerste auto wegrijden, niet handig :P )
Hebben ze geen camerabeelden met kenteken mocht die auto aansprakelijk zijn (lijkt mij niet).

Sowieso Arag :') Probeerde mij ook te naaien maar heb van hun een rechtszaak gewonnen toevallig laatst nog maar zullen jullie toch niet geloven maar is echt zo lol
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217858592
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:06 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Hebben ze geen camerabeelden met kenteken mocht die auto aansprakelijk zijn (lijkt mij niet).

Sowieso Arag :') Probeerde mij ook te naaien maar heb van hun een rechtszaak gewonnen toevallig laatst nog maar zullen jullie toch niet geloven maar is echt zo lol
Ik geloof je meteen :Y

Heb het ook regelmatig aan de stok met mijn rbv (niet Arag), je wilt niet weten wat voor brandhout ze daar invliegen.
  donderdag 5 juni 2025 @ 16:13:42 #21
479315 SuperNeger
pi_217858602
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:13 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik geloof je meteen :Y

Heb het ook regelmatig aan de stok met mijn rbv (niet Arag), je wilt niet weten wat voor brandhout ze daar invliegen.
Ze zijn gewoon gewend dat mensen makkelijk opgeven en af en toe treffen ze de verkeerde. Alsnog boeit het hun onderaan de streep niet want ze gaan er hoe dan ook op vooruit maar voor de gewone burger is het wel genieten als je wint.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217858650
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:13 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ze zijn gewoon gewend dat mensen makkelijk opgeven en af en toe treffen ze de verkeerde. Alsnog boeit het hun onderaan de streep niet want ze gaan er hoe dan ook op vooruit maar voor de gewone burger is het wel genieten als je wint.
Veel mensen weten van toeten noch blazen. En als je wél goed beslagen ten ijs komt, worden allerlei uitvluchten verzonnen om maar onder procederen uit te komen. Of ze weten absoluut niet waar ze het over hebben (en JmdP kan dat niet beoordelen).
  donderdag 5 juni 2025 @ 16:21:23 #23
479315 SuperNeger
pi_217858663
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:19 schreef r_one het volgende:

[..]
Veel mensen weten van toeten noch blazen. En als je wél goed beslagen ten ijs komt, worden allerlei uitvluchten verzonnen om maar onder procederen uit te komen. Of ze weten absoluut niet waar ze het over hebben (en JmdP kan dat niet beoordelen).
Ik had echt een super chille rechter die koos echt mijn kant. Zij zaten de hele tijd zo van "uhh uhh nou uhhh" en door hun papieren te bladeren terwijl mijn kant echt zieke pleidooien had en zo. Regeltjes neukers en dan niet willen betalen vanwege zo'n stomme clausule die nog kant nog wal slaat.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217858725
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:21 schreef SuperNeger het volgende:
Ik had echt een super chille rechter die koos echt mijn kant.
Rechters kiezen geen kant :N
Rechters wegen wie juridisch het meest overtuigende en best beargumenteerde verhaal heeft.

Het gros van de rechters doet dat prima, transparant en integer. Moet ook wel, anders worden ze in hoger beroep door een hogere rechter op de vingers getikt.
  donderdag 5 juni 2025 @ 16:30:51 #25
479315 SuperNeger
pi_217858727
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:30 schreef r_one het volgende:

[..]
Rechters kiezen geen kant :N
Rechters wegen wie juridisch het meest overtuigende en best beargumenteerde verhaal heeft.

Het gros van de rechters doet dat prima, transparant en integer. Moet ook wel, anders worden ze in hoger beroep door een hogere rechter op de vingers getikt.
Dat is toch precies hetzelfde als wat ik bedoel
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217858744
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:30 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dat is toch precies hetzelfde als wat ik bedoel
Ja behalve dan dat ze 'jouw kant kiezen' (dat klinkt bevooroordeeld).
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 16:36:57 #27
236264 crew  capricia
pi_217858776
Wat is de eigen risico van je lease-wagen, TS?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 5 juni 2025 @ 16:41:49 #28
479315 SuperNeger
pi_217858824
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:32 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja behalve dan dat ze 'jouw kant kiezen' (dat klinkt bevooroordeeld).
Ja ik ben toch ook bevooroordeeld als ik een zaak tegen iemand aanspan?
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  donderdag 5 juni 2025 @ 16:47:04 #29
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217858860
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:36 schreef capricia het volgende:
Wat is de eigen risico van je lease-wagen, TS?
135 Euro, dus dat valt mee. :) Dank voor de reacties overigens hier. Ook de TL;DR-reacties.
pi_217858869
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:41 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ja ik ben toch ook bevooroordeeld als ik een zaak tegen iemand aanspan?
Jij mag dat ook, jij bent ook niet geblinddoekt.
  donderdag 5 juni 2025 @ 16:49:12 #31
479315 SuperNeger
pi_217858872
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Jij mag dat ook, jij bent ook niet geblinddoekt.
Ik snap niet wat je bedoelt. Is dit zo'n situatie van die mensen die zeggen geen baas te hebben maar een werkgever?
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217858887
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:49 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ik snap niet wat je bedoelt. Is dit zo'n situatie van die mensen die zeggen geen baas te hebben maar een werkgever?
Nee, je kent deze dame?
  donderdag 5 juni 2025 @ 16:55:36 #33
479315 SuperNeger
pi_217858908
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:51 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee, je kent deze dame?
[ afbeelding ]
Ja hij koos mijn kant omdat ik gelijk had met mijn punten ik snap niet wat je wil horen
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 16:58:02 #34
236264 crew  capricia
pi_217858923
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:47 schreef Repentless het volgende:

[..]
135 Euro, dus dat valt mee. :) Dank voor de reacties overigens hier. Ook de TL;DR-reacties.
Ik zou het dan gewoon aan de leasemij voorleggen. Misschien hebben zij ook meer ervaring met bepaalde wasstraten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217858950
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:55 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ja hij koos mijn kant omdat ik gelijk had met mijn punten ik snap niet wat je wil horen
Heb je het nou over de uitspraak of heb je het nou over het verloop van de zitting (je had het over bladeren in papieren en een chille rechter enzo)?

Ter zitting mag een rechter geen 'kant kiezen' voor een der partijen, nooit! Dát is wat ik bedoel.

Uiteindelijk is hij/zij wel de persoon die (na het sluiten van het onderzoek ter zitting) knopen door moet hakken, daar worden ze voor betaald; en ja, dan wil de balans wel eens doorslaan naar 1 kant. In dit geval jouw kant. Dáár is niks mis mee.

Dat is dan diens oordeel. Niet diens vóóroordeel.

[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 05-06-2025 17:13:26 ]
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:34:12 #36
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217859675
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zou het dan gewoon aan de leasemij voorleggen. Misschien hebben zij ook meer ervaring met bepaalde wasstraten.
Ik heb het idd al voorgelegd. Maar wanneer een bedrijf weigert de camerabeelden te verstrekken, kunnen ze bijzonder weinig. De wasstraat claimt nu natuurlijk ook dat die beelden er niet zijn. Ik kan helaas ook niet met volle zekerheid zeggen dat het daar is gebeurd, omdat het niet meteen geconstateerd is. Dat maakt het een lastig verhaal.

Gewoon verlies nemen en door dus, helaas. Je gaat alleen enorm aan jezelf twijfelen, vandaar dat ik hier keek of er soortgelijke ervaringen zijn. :)
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:35:21 #37
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217859686
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat zal nu ook mijn standaard routine worden inderdaad. :)
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:38:05 #38
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217859712
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 10:25 schreef boegschroef het volgende:
Ja het kan zeker door de wasstraat komen, hoe ik dit weet, het is mij ook overkomen. In mijn geval had ik een plastic deel over de dorpel wat afbrak en halverwege de wasstraat lag. Op camara beelden was te zien dat de velgen borstel niet goed terug ging.

Maar als je geen bewijs hebt en ze willen niet meewerken dan kom je niet heel ver.
Thanks, dit dus. Ik vermoed ook een probleem met de velgenwasser die niet goed is teruggetrokken tussen voor- en achterwiel. Maar ja, daar kom ik nooit meer achter. :) Shit happens.
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:42:23 #39
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217859750
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:19 schreef rival het volgende:
Ik denk dat je vrouw jokt.
Ik niet, want daar schiet niemand iets mee op en het verandert de zaak ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')