Het is pas een bananenrepubliek als je verkiezingen gaat houden zonder nieuwe partijen de kans te geven zich in te schrijven. En dat zou je doen met verkiezingen in september.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:32 schreef cherrycoke het volgende:
Echt een bananenrepubliek dat er geen verkiezingen zijn voor oktober
U gaat door voor de koeldiepvriescombinatie.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:17 schreef freako het volgende:
Het is ongelukkig dat het herfstvakantie is half oktober. De eerste reële datum is denk ik 29 oktober, als je het fatsoenlijk wil voorbereiden.
Ik ben wel benieuwd hoe de VVD-1Vandaag-populatie staat tegenover een kabinet met de PvdA-GL.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:33 schreef Hanca het volgende:
Maar 13% van de VVD kiezers wil een herhaling van dit kabinet, 82% noemt dat onacceptabel: https://eenvandaag.avrotr(...)n-in-politiek-160404
Dan kun je toch gewoon beter uitsluiten dat je dat gaat doen?
Je kan veel zeggen over die Surinamers, maar die pakken wel even flink door met de formatie.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan heeft PVV blijkbaar 65+ zetels en dan zoeken die dat maar uit. Je kunt er anders altijd omheen. Desnoods op de Surinaamse methode, alle partijen op 1 na in de coalitie (en hier zou je FvD er dan ook minimaal buiten houden).
Ik gok dat veel VVD-kiezers vooral niet nog eens met NSC willen regeren maar daarvoor liever JA21, JezusLeeft, FvD en/of SGP zouden zien.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:33 schreef Hanca het volgende:
Maar 13% van de VVD kiezers wil een herhaling van dit kabinet, 82% noemt dat onacceptabel: https://eenvandaag.avrotr(...)n-in-politiek-160404
Dan kun je toch gewoon beter uitsluiten dat je dat gaat doen?
quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:49 schreef Tomatenboer het volgende:
29 oktober als de datum voor nieuwe verkiezingen is het advies van de Kiesraad.
quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Advies Kiesraad: Tweede Kamerverkiezingen op woensdag 29 oktober - https://nos.nl/l/2569959
@:capricia
En CDA zit daar comfortabel tussenin en kan eigenlijk alleen maar winnen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je dat doet krijg je net als de vorige keer een hoop overlopers naar PVV of voor mijn part Eerdmans, daar ben je niet mee geholpen. De VVD moet aansturen op een middenkabinet, alleen dan wel met de VVD als grootste. PvdA/GL trouwens idem, maar dan uiteraard andersom.
Ik negeer even de vooringenomen zienswijze aangaande Wilders - wat zeker niet mijn man is - dat generiek gezien veel te makkelijk is om hem daarmee voor alles compleet weg te zetten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 12:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt met het dikgedrukte.
[knip]
"Wat ik ons stelsel kwalijk neem dat je wel kunt kiezen om vervolgens niets meer te kunnen te verkiezen."
Bizar dat daar zo makkelijk over gedaan wordt inderdaad. Net alsof politici denken dat het allemaal niet echt is.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:54 schreef phpmystyle het volgende:
Niemand lijkt hier door te hebben hoezeer het veiligheidsdossier gaat spelen straks in de verkiezingen. Als je van nog geen 2% spending gaat naar 3,5% - 5% dan moet je ingrepen doen die pijnlijker zijn dan de ombuigingen uit 2010-2017.
Dat. Als ze dit willen doorzetten dan zullen de middenpartijen .xlsx moeten laten doorrekenen met daarin extensiveringen in de WMO en gemeentefonds, tot aan de zorg, tot aan de WIA, een hele rits aan belastingmaatregelen, en zo verder.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bizar dat daar zo makkelijk over gedaan wordt inderdaad. Net alsof politici denken dat het allemaal niet echt is.
Zal wel weer geen stemmen trekken ofzo. Beetje een vreemde democratie waar alle belangrijke onderwerpen worden vermeden.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bizar dat daar zo makkelijk over gedaan wordt inderdaad. Net alsof politici denken dat het allemaal niet echt is.
Het mag gewoon echt alleen maar over asielzoekers gaan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zal wel weer geen stemmen trekken ofzo. Beetje een vreemde democratie waar alle belangrijke onderwerpen worden vermeden.
Het gaat om 5% in 2037 oid he? Dus we hebben even de tijd.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:54 schreef phpmystyle het volgende:
Niemand lijkt hier door te hebben hoezeer het veiligheidsdossier gaat spelen straks in de verkiezingen. Als je van nog geen 2% spending gaat naar 3,5% - 5% dan moet je ingrepen doen die pijnlijker zijn dan de ombuigingen uit 2010-2017.
Ik ook. Gaat EenVandaag vast binnenkort wel peilen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe de VVD-1Vandaag-populatie staat tegenover een kabinet met de PvdA-GL.
Is ook een heel belangrijk onderwerp. We zouden er zelfs een duo-thema van kunnen maken.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het mag gewoon echt alleen maar over asielzoekers gaan.
Lijkt me een betere optie dan Mona Keijzer. Maar ja, wie niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:12 schreef Faraday01 het volgende:
Bente Becker wordt genoemd als nieuwe minister voor Asiel, dat moet je echt niet willen
Verschrikkelijk, idd. Maar wel exact wat de VVD zoekt: een hardliner die wel plannen op asiel door kan voeren en zo de wind uit de zeilen nemen bij de PVV.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:12 schreef Faraday01 het volgende:
Bente Becker wordt genoemd als nieuwe minister voor Asiel, dat moet je echt niet willen
Keijzer is ook drama inderdaad. Zet daar iemand neer die degelijk is en ervaring heeft met wetgevingsprocessen zodat er deugdelijke wetgeving komt. Voor mij is dit beleid sowieso onwenselijk maar zorg dan tenminste dat het goed in elkaar zit.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me een betere optie dan Mona Keijzer. Maar ja, wie niet.
Ja oké, Faber.
De EU heeft de mogelijkheid geopend om voor extra defensie-uitgaven beroep te doen op een begrotingsregel die bedoeld is voor noodsituaties. Duitsland maakt daar gebruik van om hun defensie-uitgaven naar 3,5% te krijgen. Nederland zou dat ook kunnen doen. Het is vooral interessant als je een lage overheidsschuld hebt en dat heeft Nederland.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:54 schreef phpmystyle het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |