Ze praat er weer met een ruime boog omheen maar ze komt nog steeds niet overtuigend over.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Timmermans zet Yesilgoz hier wel aardig klem. Met die nareis op nareis leugen. Leuk dat ze nu popiejopie doet dat Wilders op dezelfde wijze wegloopt. Goed dat hij haar even op haar verantwoording wijst.
Ze heeft geen enkele spijt hiervan? Geen voortschrijdend inzicht dus.
Het probleem is niet alleen criminaliteit. Maar ook dat de samenstelling verandert. Waardoor de sociale cohesie weg is. En dat mensen zich niet meer herkennen in de samenstelling van hun wijk.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Uiteraard veranderen die wijken, maar er is dus ook nu al een hele sterke link tussen wijk en kans om met de politie in aanraking te komen. Waarin volgens mij alleen Marokkaanse jongens van een derde generatie, en Turkse meisjes van een derde generatie uitzonderingen zijn.
Dus qua criminaliteit zullen die wijken niet statistisch te verantwoorden veranderen
Dat gevoel van fijn en veilig over straat kunnen, je thuis voelen in je eigen buurt zit hem in veel meer dan alleen criminaliteit.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oh domme ik, maar denken dat overlast en veilig over straat kunnen te maken hebben met criminaliteit.
Domme Fretwork
Waar geef ik aan blij (geweest) te zijn met dit kabinet? Mijn ideaal is SP/VVD met 100 zetels TK & 50 EK. SP op alle sociale posten, VVD op alle financiële en handhaving posten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nogmaals, helemaal eens, maar dit kabinet geeft bijvoorbeeld ook in een nachtje de Europese miljardensubsidie op de Lelylijn weg
Ik ben blij dat jij het wel begrijpt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Het probleem is niet alleen criminaliteit. Maar ook dat de samenstelling verandert. Waardoor de sociale cohesie weg is. En dat mensen zich niet meer herkennen in de samenstelling van hun wijk.
Terugkomend op het oorspronkelijke punt: als je dus niet daadwerkelijk minder veilig over straat kan, heeft Wilders het je dan niet aangepraat?quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat gevoel van fijn en veilig over straat kunnen, je thuis voelen in je eigen buurt zit hem in veel meer dan alleen criminaliteit.
Inderdaad, domme Fretwork.
Mwoah, ik woon in een behoorlijk blanke wijk & zie ook veel minder cohesie dan er 30 jaar terug was. Tijden veranderen, helaas lang niet altijd ten goede.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Het probleem is niet alleen criminaliteit. Maar ook dat de samenstelling verandert. Waardoor de sociale cohesie weg is. En dat mensen zich niet meer herkennen in de samenstelling van hun wijk.
Klopt ook hoor, maar naar mijn mening heeft Wilders een enorm nare invloed hierop, door al 20 jaar een zondebokretoriek te gebruiken en een vijand te creëren.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Yesilgoz die dit framet als een conflict tussen CU en D66. Terwijl Bikker al heeft aangegeven door de VVD doelbewust in de hoek te zijn gedrukt om de boel te laten klappen. Ook de CU was toen best meedenkend met maatregelen omtrent migratie. Het was in ieder geval geen breekpunt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Timmermans zet Yesilgoz hier wel aardig klem. Met die nareis op nareis leugen. Leuk dat ze nu popiejopie doet dat Wilders op dezelfde wijze wegloopt. Goed dat hij haar even op haar verantwoording wijst.
Ze heeft geen enkele spijt hiervan? Geen voortschrijdend inzicht dus.
Als het gaat om het verdwijnen van de sociale cohesie, dan hebben - door het hele land - Nederlanders daar zelf ook heel erg de hand in gehad. Zeker de laatste generaties. Individualisme, egocentrisme, de eigen portemonnee voorop en schijt aan (sociale) empathie. En Mark Rutte stond erbij en lachte.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang Timmermans & GL daar nog aan vast zitten, 100% de correcte conclusiequote:Op woensdag 4 juni 2025 13:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
In elk geval heeft Yesilgoz kleur bekend, liever niets dan samenwerken met PvdA. Okay dan.
Veilig over straat gaan heeft niet alleen met criminaliteitscijfers nogmaals... maar laat maar, je wil vast blijven houden aan dat dat niet is.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Terugkomend op het oorspronkelijke punt: als je dus niet daadwerkelijk minder veilig over straat kan, heeft Wilders het je dan niet aangepraat?
Die gaat echt niet met Timmermans in een kabinet stoppen. Timmermans lijkt ook een behoorlijke hekel aan haar te hebben.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik krijg echt het idee dat Yesilgoz in dienst is van de PVV.
Is het dan niet logischer om in te zetten op betere integratie en investeren in sociale cohesie?quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Spijker, kop.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is het dan niet logischer om in te zetten op betere integratie en investeren in sociale cohesie?
Zoek naar de oorzaken van de problemen. Waarom vertonen ze bepaald gedrag en wat kan je daar in veranderen? In plaats van alleen maar te roepen ja zij mogen er niet in en verder doe je niets aan het gevoel dat de mensen ervaren.
Men luistert te veel naar onderbuik en niet naar hun eigen gevoel. Wat is er nou werkelijk aan de hand.
Dat is het.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is het dan niet logischer om in te zetten op betere integratie en investeren in sociale cohesie?
Zoek naar de oorzaken van de problemen. Waarom vertonen ze bepaald gedrag en wat kan je daar in veranderen? In plaats van alleen maar te roepen ja zij mogen er niet in en verder doe je niets aan het gevoel dat de mensen ervaren.
Ik geef hem geen ongelijk.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die gaat echt niet met Timmermans in een kabinet stoppen. Timmermans lijkt ook een behoorlijke hekel aan haar te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |