abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 november 2025 @ 17:19:03 #226
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219185783
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 15:10 schreef blomke het volgende:

[..]
O, dat ontken ik niet. Maar de correlatie "immigranten zijn de oorzaak van de woningnood", vind ik wat kort door de bocht.
oudere mensen als ik zijn de oorzaak van de woningnood, omdat we niet meer kunnen doorstromen dat heeft de politiek zelf bewust zo gedaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219185792
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:19 schreef michaelmoore het volgende:

oudere mensen als ik zijn de oorzaak van de woningnood, omdat we niet meer kunnen doorstromen dat heeft de politiek zelf bewust zo gedaan
Wij willen ook doorstromen; katsonmogelijk. De files t.g.v. het woon-werkverkeer en de milieuimplicaties vind ik net zo erg, eigenlijk erger.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 3 november 2025 @ 17:22:25 #228
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219185804
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:20 schreef blomke het volgende:

[..]
Wij willen ook doorstromen; katsonmogelijk. De files t.g.v. het woon-werkverkeer en de milieuimplicaties vind ik net zo erg, eigenlijk erger.
de poliitiek heeft bewust de doorstroming geblokkeerd in volkshuisvesting, en special voor ouderen ls ik

ik zou best naar een bejaardencentrum willen

en nu gaan ze ook de indicaties voor verpleeghuizen opschorten, zodat ze die ook kunnen sluiten, dan gaan de kosten naar de zorgverzekeraars

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 03-11-2025 17:28:36 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219185816
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de poliitiek heeft bewust de doorstroming geblokkeerd in volkshuisvesting, en specialvoorouderen
Ja, en nou? Wat gaan we er aan doen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 3 november 2025 @ 17:33:44 #230
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219185865
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:23 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja, en nou? Wat gaan we er aan doen?
Leefbaar Rotterdam weeet het wel

https://www.telegraaf.nl/(...)e-plek/64052095.html

quote:
Oh nee, ik ga hier absoluut nooit meer weg. Het is hier geweldig en vind er alles wat ik nodig heb.

Kan iedere dag mensen ontmoeten, meedoen met activiteiten of ze zelf organiseren en blijf toch helemaal zelfstandig wonen. Voor mij is dit echt dé ideale plek."

Razendenthousiast
De 91-jarige Wil Popken is razendenthousiast over haar woning in thuishulpflat de Beverburgh in het Rotterdamse IJsselmonde. ,,De flat is pas gerenoveerd en er is een prachtige recreatiezaal gekomen waar iedereen die er behoefte aan heeft, elkaar kan ontmoeten. Ik woon hier nu dertig jaar en ben altijd actief geweest.
pi_219188670
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 14:38 schreef blomke het volgende:

[..]
Het is hartstikke ingewikkeld. Nieuwbouwprojecten zijn ingewikkeld, maar het immigratievraagstuk ook.

Immigratie is een containerbegrip: wie immigreren er en om welke redeneren?

1) Kennismigranten,
2) EU-werknemers t.b.v. de lage lonen bedrijfstakken,
3) Partners
4) Vluchtelingen.
Dit zijn inderdaad de vier categorieën.

1. De eerste categorie is gewoon welkom, ze dragen bij aan de samenleving en economie en hebben kennis en expertise die we in Nederland weinig hebben.

2. Dit is mogelijk de lastigste, want enerzijds hebben we deze mensen nodig omdat veel Nederlanders het werk niet willen doen. Daar ligt misschien een oplossing. Anderzijds hebben we niet meer de ruimte om deze groep te blijven huisvesten. Ik denk dat hier veel te halen valt door ons land minder aantrekkelijk te maken voor deze groep, als we eenmaal hebben besloten om dat werk wél weer zelf te gaan doen.

3. Het voordeel is dat deze groep vaak geen extra woning inneemt, als ze uit elkaar gaan gaat de partner vaak ook weer terug naar land van herkomst.

4. Er was ooit heel veel draagvlak voor vluchtelingen, maar doordat we maar blijven binnenlaten is dat een stuk minder. Opvang in de regio en beter spreiden in Europa is de oplossing. Bij spreiding moet ook gekeken worden naar bevolkingsdichtheid, op basis daarvan zouden wij, als één van de dichtbevolkte Europese landen deze groep voorlopig niet moeten opvangen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 4 november 2025 @ 00:05:12 #232
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219188894
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 22:47 schreef Shreyas het volgende:

[..]

3. Het voordeel is dat deze groep vaak geen extra woning inneemt, als ze uit elkaar gaan gaat de partner vaak ook weer terug naar land van herkomst.

heel vaak wacht de persoon toto de 5 jaars termijn voorbij is , voor men uit elkaar gaat, dan is men nederlander en stemgerechtigd en kan naar de gemeente voor huisvesting
pi_219188924
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 00:05 schreef michaelmoore het volgende:
heel vaak wacht de persoon toto de 5 jaars termijn voorbij is , voor men uit elkaar gaat, dan is men nederlander en stemgerechtigd en kan naar de gemeente voor huisvesting
En in sommige gevallen begint de inmiddels tot Nederlander genaturaliseerde buitenlandse partner een relatie met iemand uit diens geboorteland, en laat de nieuwe partner naar Nederland komen. Dan komt er dus een soort nareiziger naar Nederland.
pi_219188930
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 00:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het hangt sterk af van het land van herkomst.

Gezinsmigranten uit hoogontwikkelde landen vertrekken veel sneller uit Nederland dan andere groepen
gezinsmigranten. Negen jaar na aankomst heeft van de gezinsmigranten uit de hoogontwikkelde landen
al meer dan de helft Nederland verlaten, terwijl van de gezinsmigranten uit minder ontwikkelde landen na
negen jaar nog bijna 80 procent in Nederland verblijft. Een belangrijke drijvende kracht achter terugkeer is
echtscheiding
  dinsdag 4 november 2025 @ 01:26:34 #235
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219189000
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 00:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En in sommige gevallen begint de inmiddels tot Nederlander genaturaliseerde buitenlandse partner een relatie met iemand uit diens geboorteland, en laat de nieuwe partner naar Nederland komen. Dan komt er dus een soort nareiziger naar Nederland.
je moet wel al een huisadres hebben een vast inkomen
en een aantoonbare relatie
pi_219189761
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 22:47 schreef Shreyas het volgende:

Of blijven, met uitkering en kids.
pi_219195610
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:12 schreef blomke het volgende:

[..]
Of blijven, met uitkering en kids.
Zie twee posts hierboven :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: