oudere mensen als ik zijn de oorzaak van de woningnood, omdat we niet meer kunnen doorstromen dat heeft de politiek zelf bewust zo gedaanquote:Op maandag 3 november 2025 15:10 schreef blomke het volgende:
[..]
O, dat ontken ik niet. Maar de correlatie "immigranten zijn de oorzaak van de woningnood", vind ik wat kort door de bocht.
Wij willen ook doorstromen; katsonmogelijk. De files t.g.v. het woon-werkverkeer en de milieuimplicaties vind ik net zo erg, eigenlijk erger.quote:Op maandag 3 november 2025 17:19 schreef michaelmoore het volgende:
oudere mensen als ik zijn de oorzaak van de woningnood, omdat we niet meer kunnen doorstromen dat heeft de politiek zelf bewust zo gedaan
de poliitiek heeft bewust de doorstroming geblokkeerd in volkshuisvesting, en special voor ouderen ls ikquote:Op maandag 3 november 2025 17:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Wij willen ook doorstromen; katsonmogelijk. De files t.g.v. het woon-werkverkeer en de milieuimplicaties vind ik net zo erg, eigenlijk erger.
Ja, en nou? Wat gaan we er aan doen?quote:Op maandag 3 november 2025 17:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de poliitiek heeft bewust de doorstroming geblokkeerd in volkshuisvesting, en specialvoorouderen
Leefbaar Rotterdam weeet het welquote:Op maandag 3 november 2025 17:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, en nou? Wat gaan we er aan doen?
quote:Oh nee, ik ga hier absoluut nooit meer weg. Het is hier geweldig en vind er alles wat ik nodig heb.
Kan iedere dag mensen ontmoeten, meedoen met activiteiten of ze zelf organiseren en blijf toch helemaal zelfstandig wonen. Voor mij is dit echt dé ideale plek."
Razendenthousiast
De 91-jarige Wil Popken is razendenthousiast over haar woning in thuishulpflat de Beverburgh in het Rotterdamse IJsselmonde. ,,De flat is pas gerenoveerd en er is een prachtige recreatiezaal gekomen waar iedereen die er behoefte aan heeft, elkaar kan ontmoeten. Ik woon hier nu dertig jaar en ben altijd actief geweest.
Dit zijn inderdaad de vier categorieën.quote:Op maandag 3 november 2025 14:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is hartstikke ingewikkeld. Nieuwbouwprojecten zijn ingewikkeld, maar het immigratievraagstuk ook.
Immigratie is een containerbegrip: wie immigreren er en om welke redeneren?
1) Kennismigranten,
2) EU-werknemers t.b.v. de lage lonen bedrijfstakken,
3) Partners
4) Vluchtelingen.
heel vaak wacht de persoon toto de 5 jaars termijn voorbij is , voor men uit elkaar gaat, dan is men nederlander en stemgerechtigd en kan naar de gemeente voor huisvestingquote:Op maandag 3 november 2025 22:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
3. Het voordeel is dat deze groep vaak geen extra woning inneemt, als ze uit elkaar gaan gaat de partner vaak ook weer terug naar land van herkomst.
En in sommige gevallen begint de inmiddels tot Nederlander genaturaliseerde buitenlandse partner een relatie met iemand uit diens geboorteland, en laat de nieuwe partner naar Nederland komen. Dan komt er dus een soort nareiziger naar Nederland.quote:Op dinsdag 4 november 2025 00:05 schreef michaelmoore het volgende:
heel vaak wacht de persoon toto de 5 jaars termijn voorbij is , voor men uit elkaar gaat, dan is men nederlander en stemgerechtigd en kan naar de gemeente voor huisvesting
Het hangt sterk af van het land van herkomst.quote:Op dinsdag 4 november 2025 00:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heel vaak wacht de persoon toto de 5 jaars termijn voorbij is , voor men uit elkaar gaat, dan is men nederlander en stemgerechtigd en kan naar de gemeente voor huisvesting
je moet wel al een huisadres hebben een vast inkomenquote:Op dinsdag 4 november 2025 00:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En in sommige gevallen begint de inmiddels tot Nederlander genaturaliseerde buitenlandse partner een relatie met iemand uit diens geboorteland, en laat de nieuwe partner naar Nederland komen. Dan komt er dus een soort nareiziger naar Nederland.
Of blijven, met uitkering en kids.quote:Op maandag 3 november 2025 22:47 schreef Shreyas het volgende:
3. Het voordeel is dat deze groep vaak geen extra woning inneemt, als ze uit elkaar gaan gaat de partner vaak ook weer terug naar land van herkomst.
Zie twee posts hierbovenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |