abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217840740
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het kabinet had een meerderheid. De oppositie had er niks aan kunnen doen als het kabinet wetten had gemaakt op gebied van asiel. Je laat niet echt zien je hersens te gebruiken aangaande politiek als je wil doen alsof tegenwerking door partijen zonder meerderheid het probleem was hier. PVV was niet bereid samen te werken of compromissen te sluiten. Feitelijk is de formatie ook nooit gelukt, daarom heeft het kabinet in een jaar ook niets bereikte behalve de onderwijsbegroting op het nippertje erdoor fietsen met steun van de oppositie. De rest hebben ze allemaal voor zich uit geschoven.
Hoe kan het dan dat partijleiders riepen: 'We gaan het dit kabinet zo moeilijk mogelijk maken' en er idd bijv. 800 vragen voor Faber binnenkomen. Faber is allesbehalve incompetent, haar zo afschilderen is veel te makkelijk.

Formatie: Wilders heeft op talloze punten water bij de wijn gedaan en/of zaken in de koelkast geparkeerd. Neem alleen al het premierschap opgeven als voorbeeld. De PVV was meer dan bereid om samen te werken en heeft laten zien dat het compromissen kan sluiten. Als je dan op je speerpunt - asiel - ook nog voortdurend tegen de bierkaai vecht, houdt het gewoon een keer op.

Als de PVV niet zoveel compromissen had gedaan tijdens de coalitieonderhandelingen had men direct al kunnen roepen: 'Kijk, met die Wilders valt domweg niet samen te werken'. Nu heeft Wilders laten zien dat dat wel degelijk het geval is, alleen laat ie zich niet langer piepelen.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 18:06:19 #77
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217840742
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dit keer wel ja. Maar Trump heeft een absolute meerderheid. Iets wat een onmogelijkheid lijkt in de Nederlandse politiek. Daarbij valt nog te bezien hoe het Trump zal vergaan de rechters negeren. Valt het te bezien of die Verenigde Staten nog allemaal verenigd zijn als hij er klaar mee is.
In elk geval ja, dat lijkt me wat Wilders op gebied van asiel zeker had moeten hebben. Uitgewerkte plannen en daar ook misschien wat afgezwakte versies van voor als er compromissen moeten komen. Dat lijkt me zijn huiswerk, wat hij blijkbaar nooit wil doen. Het blijft bij kroegpraat. Dat kan natuurlijk prima als hij een fok!er zou zijn toch past het niet bij de leider van de grootste one-issue partij.
Eens hoor, het asielprobleem is ook niet iets wat een paar maanden terug begonnen is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217840754
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
1)Nouja die onkunde is bijna niet tegen te spreken, ik heb haar kamerdebatten gevolgd en het is echt alsof ze een bingokaart had. Andere partijen vragen, waarom is dit effectief dan zegt Faber omdat ik het zeg. Dan is de vraag maar waarop baseer je die uitspraak, dan zegt Faber omdat dit mijn plan is. Dan is de vraag waarom is dat het plan, antwoord omdat ik dit wil. En zo gaat dat vervolgens in rondjes.
2)In het kabinet had ze voor zover ik kan nagaan niet veel tegenwerking, misschien was daar sprake van geweest als ze wetten of moties had geleverd die niet door de hele coalitie waren ondersteund maar dat is nooit gebeurd.
3) Daar heb je een punt maar dan had PVV vol in kunnen zetten op dat internationaal te regelen, daar is in Europa best animo voor ik zag laatst nog een bericht komen over een coalitie van landen die de regels daarover wil opbreken. Dan hoef je niet je coalitie allemaal loze verwijten te maken.

Ik zou ook zeggen 4) gezien dit het kernpunt van de PVV is hadden ze in die bijna 20 jaar dat ze bestaan al lang moeten bedenken wat ze nou precies willen en waar de knelpunten van die plannen zijn. Nu spelender wijs erachter komen dat hun plannen onhaalbaar zijn is amateurisme ten top.
Daar komt het inderdaad zo'n beetje op neer ja. Die 'roadmap' had al lang en breed klaar moeten liggen. 'Dit gaan we doen, zus en zo gaan we het invoeren, sommige dingen kunnen nu al, maar de meesten zijn een meer-jaren-plan'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_217840762
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Eens hoor, het asielprobleem is ook niet iets wat een paar maanden terug begonnen is.
https://www.buttkicken.nl(...)an-geert-wilders-23/

Nou, Dilan Yesilgöz was in bloedvorm gisteren.

Ze is de chef van een partij die van eind 2010 tot half 2024 níet leverde op asiel en migratie en toch gooide ze er gisteren de ene na de andere jij-bak uit.

Alsof er geen Fred Teeven van de VVD, Klaas Dijkhoff van de VVD, Mark Harbers van de VVD, Ankie Broekers-Knol van de VVD en Eric van der Burg van de VVD geweest zijn die ten volle verantwoordelijk waren voor de tsunami van economische gelukszoekers uit Afrika en het Midden-Oosten die onze verzorgingsstaat aan het slopen zijn.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 18:11:05 #80
56749 BlaZ
pi_217840767
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:09 schreef Tjoent het volgende:

[..]
https://www.buttkicken.nl(...)an-geert-wilders-23/

Nou, Dilan Yesilgöz was in bloedvorm gisteren.

Ze is de chef van een partij die van eind 2010 tot half 2024 níet leverde op asiel en migratie en toch gooide ze er gisteren de ene na de andere jij-bak uit.

Alsof er geen Fred Teeven van de VVD, Klaas Dijkhoff van de VVD, Mark Harbers van de VVD, Ankie Broekers-Knol van de VVD en Eric van der Burg van de VVD geweest zijn die ten volle verantwoordelijk waren voor de tsunami van economische gelukszoekers uit Afrika en het Midden-Oosten die onze verzorgingsstaat aan het slopen zijn.
Het een sluit het andere niet uit hé. Dit is natuurlijk ook gewoon waar.

Vandaar mijn eerdere opmerking; in hoeverre is het asielprobleem een oplosbaar probleem met de huidige internationale afspraken en mensenrechten?
pi_217840824
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Vandaar mijn eerdere opmerking; in hoeverre is het asielprobleem een oplosbaar probleem met de huidige internationale afspraken en mensenrechten?
Is het niet. Daarom moet je als land een keer je kont tegen de krib gooien. Het liefst met meerdere landen tegelijkertijd.

Dat er massaal misbruik wordt gemaakt van de internationale afspraken is duidelijk. Ten koste van vluchtelingen die we wél onderdak dienen te bieden.
pi_217840842
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:59 schreef Bocaj het volgende:

[..]
De 10 punten van Wilders.
Hoe heb jij het nieuws van de afgelopen twee dagen meegekregen?

Volgens mij stond de coalitie best welwillend tegenover meerdere punten, maar wilden ze niet zomaar a la minuut voor alle 10 tekenen. Wilden ze een daadwerkelijke uitwerking van die plannen.

Verwacht jij dat coalitiepartijen dat wel altijd voor elkaar zouden doen? D66 dient 10 punten in, en CDA en VVD beloven binnen twee dagen dat ze zich aan alle 10 zullen houden en zich er op toeleggen? Frans dient de achterkant van een A4tje in, en Dilan roept meteen ja en amen?

Kom nou zeg, in een land met zo'n regering wil je toch niet wonen? Wat voor een achterlijk 'huh we zijn net een beetje met dat democratie ding begonnen maar hebben het nog niet echt door' land zouden we dan zijn?
pi_217840845
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:06 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Faber is allesbehalve incompetent, haar zo afschilderen is veel te makkelijk.
Je maakt een grap, neem ik aan? Schrijf je een Speld-artikel?

In vergelijking met Faber was zelfs elke LPF bewindspersoon enorm competent. Ik denk dat als je een willekeurig kind uit een basisschool had geplukt, die competenter was geweest dan Faber. Ik zou ook niet graag de UWV medewerker van Faber straks zijn, die moet haar uitleggen dat heel Nederland heeft gezien dat ze nog niet eens geschikt is als afwasmedewerker in een restaurant, laat staan voor iets met een salaris wat ze gewend is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217840852
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:47 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Wat een onzin. Ik zou dolblij zijn met Trump. Binnen 1 week werden er illegalen gedeporteerd. Daar snakken wij ook naar.
Het lijkt heel daadkrachtig wat Trump doet.

Maar er werden constant illegalen "gedeporteerd", ook onder Biden.

Onder Biden zijn er in 2024 ongeveer 271.484 het land uit gezet.
https://www.ice.gov/doclib/eoy/iceAnnualReportFY2024.pdf

Het is nog maar de vraag of Trump daar dit jaar aan komt. Hij zet ICE nu veel meer in om een soort "razzia's" uit te voeren maar effectief is het niet echt. Vaak weten ze al dat ICE komt, dus duiken illegalen onder (en blijven thuis van hun illegale werk).
pi_217840865
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:50 schreef Tjoent het volgende:
Ja, of is het onderdeel van een strategie? Bepaalde partijen die van begin af aan al riepen: 'We gaan het dit kabinet zo moeilijk mogelijk maken'.
Noem eens een kabinet waar de oppositie of zelfs de coalitiepartners het elkaar niet moeilijk maken?

Dat is toch het hele idee van de controle waar de tweede kamer voor in het leven is geroepen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 18:25:31 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217840881
quote:

Ik werk overigens niet, was op m'n 35e al met pensioen ofwel binnen. Hersens en handen gebruikt, daarom ben ik ook een PVV stemmer w/
Je vergeet de tampeloeris van 22 cm die iedere fokker ook heeft.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 18:26:42 #87
33189 RM-rf
1/998001
pi_217840894
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 15:55 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ja, een politicus met principes dat moeten we niet willen hoor :P
Als het om gewoon bestuurlijke processen gaat, dus het uitvoeren van beleid op een zo efficiënte wijze …

…. Heb je inderdaad helemaal geen flikker aan doorgeslagen ideologen die weigeren hun fout te erkennen als wat ze eerder beweerden helemaal niet zo blijkt te werken.
… en hardnekkig zich ingraven in hun ‘mening’ over dit of gene.

Wilders lijkt niet begrepen te hebben dat de regering bovenal beleid moet uitvoeren en voor voortgang en stabiliteit zorgen…. Niet Twitter-wars uitvechten over allerhande ‘meningen’ of een theatraal showtje opvoeren in de tweede kamer hopend op zendtijd …
Landsbestuur heeft daarmee niks te maken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_217840900
quote:

[..]
Ja, of is het onderdeel van een strategie? Bepaalde partijen die van begin af aan al riepen: 'We gaan het dit kabinet zo moeilijk mogelijk maken'.
Ach, het kabinet had zo'n grote mond en zou zoveel daadkracht laten zien en nu is het een slachtofferrol "ze werken ons tegen".

Vind het maar een goedkoop excuus, alsof D66 en VVD geen tegenwind gekregen hebben van de PVV met Geert Wilders constant op het orgel.

quote:
Ik werk overigens niet, was op m'n 35e al met pensioen ofwel binnen. Hersens en handen gebruikt, daarom ben ik ook een PVV stemmer w/
Gefeliciteerd. Ik sinds m'n 41e, ben ik blijkbaar nog laat ook.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 18:28:35 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217840917
Sowieso, falen omdat de oppositie onaardig doet. Wat een zwakte.
pi_217840987
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Áls je van mening bent dat er een asielprobleem/crisis is (a la PVV) met grote globale oorzaken .Dan is dat met in achtneming van de huidige internationale afspraken, mensenrechten, én ook gewoon onze eigen Nederlandse wetten, binnen ons huidige politieke meerpartijenstelsel (kort gesteld, als grootste partij nog steeds de instemming van andere partijen nodig hebben), niet mogelijk om binnen een jaar op te lossen zonder naar autoritarisme te grijpen. (Heel kort door de bocht; uitzetten en niet binnen laten, wie of wat daar ook iets van vindt; rechters, TK, EU, etc.). Als je dat wel met inachtneming van de wetgevende en rechtsprekende macht wil doen, dan gaan daar wel een paar jaren overheen.

En als je iets zo rigoureus wil veranderen dat je er een hele boel andere regels voor moet aanpassen en verdragen opzeggen, dan is dat maar goed ook.

Op diezelfde fiets zullen we ook nooit binnen een jaar via een democratische en rechtsstatelijke wijze communistisch worden.
pi_217841027
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:28 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, falen omdat de oppositie onaardig doet. Wat een zwakte.
Als Jimmy niet onaardig tegen enkele van zijn collega's doet krijgt hij mijn stem niet.

Serieus hoor ... Als hij een gezellige (collegiale) lunchdate met Dilan heeft dan mag hij hopen dat er geen journalisten bij zijn.
pi_217841085
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:06 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Hoe kan het dan dat partijleiders riepen: 'We gaan het dit kabinet zo moeilijk mogelijk maken' en er idd bijv. 800 vragen voor Faber binnenkomen. Faber is allesbehalve incompetent, haar zo afschilderen is veel te makkelijk.
Faber is extreem incompetent, ik heb daar legio voorbeelden van gegeven. Stellen dat het niet aan haar ligt terwijl ze verantwoordelijk was, dát is makkelijk. Waarom er veel vragen bij haar komen, omdat ze niks presteert. Als ze duidelijk beleid zou voeren had ze ook minder vragen. Daarbij niet alsof Faber dat zelf hoeft te beantwoorden.

quote:
Formatie: Wilders heeft op talloze punten water bij de wijn gedaan en/of zaken in de koelkast geparkeerd. Neem alleen al het premierschap opgeven als voorbeeld. De PVV was meer dan bereid om samen te werken en heeft laten zien dat het compromissen kan sluiten. Als je dan op je speerpunt - asiel - ook nog voortdurend tegen de bierkaai vecht, houdt het gewoon een keer op.
Nee, je noemt nu een punt waar er water bij de wijn ging, dat hij geen premier mocht worden.
Je draait het wat betreft asiel om, PVV heeft niets gepresteerd op dat speerpunt ze hebben alle ruimte gekregen om te doen wat ze nodig achtten en dat hebben ze gebruikt om een minister neer te zetten die zich meer drukmaakt over lintjes of uitjes voor jongeren dan over haar baan. De hele kamer van links tot rechts was bereid met de PVV samen te werken hier iets van te maken maar PVV laat duidelijk zien of tekenen bij het kruisje voor onze zinloze onwettelijke plannen of wij willen niet.

quote:
Als de PVV niet zoveel compromissen had gedaan tijdens de coalitieonderhandelingen had men direct al kunnen roepen: 'Kijk, met die Wilders valt domweg niet samen te werken'. Nu heeft Wilders laten zien dat dat wel degelijk het geval is, alleen laat ie zich niet langer piepelen.
Welke compromissen? Zonder het premierschap te laten passeren was er niet eens een coalitie gekomen. Maar een compromisje is nou niet direct alles weggeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 03-06-2025 18:56:27 ]
pi_217841209
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar dan propageer je eigenlijk de overstap naar een presidentieel systeem? Dat is wel een vorm waarbij er meer executieve macht mogelijk is.

Het is wel het standaardprobleem bij democratische systemen; vaak zijn ze log en bewegen ze als olietankers.
Nou ik denk dat we in elk geval van de koning af moeten, maar dat is een andere kwestie. Het zou goed zijn als er een staatshoofd komt of althans een leider/premier die meer macht heeft en bepaalde beslissingen kan nemen. Wellicht zelfs een direct gekozen staatshoofd of premier. Maar die moet dan ook uitvoerende macht krijgen over meerdere zaken zonder dat het parlement daar nog tussen kan komen.
Mja
pi_217841239
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Faber is extreem incompetent, ik heb daar legio voorbeelden van gegeven. Stellen dat het niet aan haar ligt terwijl ze verantwoordelijk was, dát is makkelijk. Waarom er veel vragen bij haar komen, omdat ze niks presteert. Als ze duidelijk beleid zou voeren had ze ook minder vragen. Daarbij niet alsof Faber dat zelf hoeft te beantwoorden.
[..]
Nee, je noemt nu een punt waar er water bij de wijn ging, dat hij geen premier mocht worden.
Je draait het wat betreft asiel om, PVV heeft niets gepresteerd op dat speerpunt ze hebben alle ruimte gekregen om te doen wat ze nodig achtten en dat hebben ze gebruikt om een minister neer te zetten die zich meer drukmaakt over lintjes of uitjes voor jongeren dan over haar baan. De hele kamer van links tot rechts was bereid met de PVV samen te werken hier iets van te maken maar PVV laat duidelijk zien of tekenen bij het kruisje voor onze zinloze onwettelijke plannen of wij willen niet.
[..]
Welke compromissen? Zonder het premierschap te laten passeren was er niet eens een coalitie gekomen. Maar een compromisje is nou niet direct alles weggeven.
Ik zie dat 'water bij de wijn' van zijn niet-premierschap toch meer als een 'we gaan überhaupt niet met je aan tafel zitten als jij de baas wilt spelen'.

'Vrijwel elk ander verkiezingspunt inruilen voor zeggenschap op asiel', dat was het water bij de wijn gedeelte.

Maar inderdaad; ze hebben alle ruimte gekregen binnen de huidige wetten. En zelfs om die te willen veranderen.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 19:22:38 #95
56749 BlaZ
pi_217841454
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:35 schreef probeer het volgende:

[..]
Áls je van mening bent dat er een asielprobleem/crisis is (a la PVV) met grote globale oorzaken .Dan is dat met in achtneming van de huidige internationale afspraken, mensenrechten, én ook gewoon onze eigen Nederlandse wetten, binnen ons huidige politieke meerpartijenstelsel (kort gesteld, als grootste partij nog steeds de instemming van andere partijen nodig hebben), niet mogelijk om binnen een jaar op te lossen zonder naar autoritarisme te grijpen. (Heel kort door de bocht; uitzetten en niet binnen laten, wie of wat daar ook iets van vindt; rechters, TK, EU, etc.). Als je dat wel met inachtneming van de wetgevende en rechtsprekende macht wil doen, dan gaan daar wel een paar jaren overheen.

En als je iets zo rigoureus wil veranderen dat je er een hele boel andere regels voor moet aanpassen en verdragen opzeggen, dan is dat maar goed ook.

Op diezelfde fiets zullen we ook nooit binnen een jaar via een democratische en rechtsstatelijke wijze communistisch worden.
Dat is duidelijk, maar een dergelijk systeem kan uiteindelijk enkel klappen als de stemmer te ver naar het extreme doorschiet. Op een gegeven moment zullen de inwoners van een staat waar problemen niet opgelost kunnen worden staan te springen om een autocraat die dat wel kan.

Want het is natuurlijk ook niet enkel een asielcrisis, ook de tegenstelling tussen het mensenrecht op behoorlijke huisvesting en de stikstofproblematiek lijkt een onoplosbaar probleem.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 19:26:46 #96
56749 BlaZ
pi_217841510
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:02 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik zie dat 'water bij de wijn' van zijn niet-premierschap toch meer als een 'we gaan überhaupt niet met je aan tafel zitten als jij de baas wilt spelen'.

'Vrijwel elk ander verkiezingspunt inruilen voor zeggenschap op asiel', dat was het water bij de wijn gedeelte.

Maar inderdaad; ze hebben alle ruimte gekregen binnen de huidige wetten. En zelfs om die te willen veranderen.
Precies, en dat heeft vanuit PVV perspectief geen zoden aan de dijk gezet zodat het beter is het kabinet op te blazen. Wellicht met de gedachte dat een ander kabinet dit ook niet kan oplossen waarna een verdere ruk naar rechts mogelijk is.
Verder zie ik niet veel redenen om het kabinet op te blazen.
pi_217841522
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 15:14 schreef TAmaru het volgende:

[..]
In Amerika heb je maar 2 grote partijen en krijgt de winnaar gewoon 4 jaar de macht. Zoiets zouden wij ook moeten doen. Gewoon rechts en links en de winnaar krijgt het 4 jaar voor het zeggen.
ben je gek, het is een teringzooi in murica.. zo'n zooi dat zelfs het toerisme er nu met -10% inklapt omdat mensen er gewoon niet eens meer heen durven

in geen 100 jaar.

coalitie politiek is een van de weinige zaken die europese landen nog een beetje bewoonbaar en beschaafd houden
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_217841545
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:08 schreef Tjoent het volgende:
Zijn asielminister die bijna 1000 vragen moet beantwoorden, zo kun je je werk toch niet op een normale manier uitvoeren.
Als je niet constant zulk prutswerk aflevert krijg je ook niet zoveel vragen..... Ik werk in het onderwijs, de student die alles goed doet krijgt een compliment en een veer in z'n reet, degene die er niks van bakt, krijgt alle vragen
pi_217841602
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:22 schreef BlaZ het volgende:
om een autocraat die dat wel kan.
die bestaan niet, autocraten kunnen niks, behalve de zakken vullen van hun cliënten (naaste vrindjes en familieleden) Dat model is niet veranderd sinds Sulla 2100 jaar geleden
pi_217841604
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:02 schreef probeer het volgende:

[..]

Hoe bedoel je vrijwel elk ander verkiezingspunt inruilen. Dat is me veel te vaag. Wat is er dan ingeruild. Daarbij een hoop van die punten boeit ze ook helemaal niets, dat zeggen ze alleen maar om stemmen te trekken. Dat laten vallen kost ze niks. Wat betreft economisch beleid is het een VVD kloon dus daar hoeven ze niet in te leveren om samen te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')