Mwah, is het nu niet anders? Teveel tegenwerking nu?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:22 schreef Gibson88 het volgende:
Nee 100% van niet. Niet de eerste keer dat ie wegloopt en zijn stemvolk laat barsten.
Uiteraard werd er tegengewerkt. Maar dat is ook nog niet zo heel gek. Geert eiste meer compromissen dan hij zelf wilde inwilligen. Dan is het niet zo gek dat andere partijen ook steviger op hun strepen gaan staan. En daarnaast waren VVD, BBB en NSC al bereid akkoord te gaan met heel wat eisen/plannen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Mwah, is het nu niet anders? Teveel tegenwerking nu?
Zijn gevolg loopt toch wel achter hem aan, maar andere partijen gaan niet meer met hem regeren, precies wat hij wil, want zo kan hij blijven roepen zonder met oplossingen te komen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:22 schreef Gibson88 het volgende:
Nee 100% van niet. Niet de eerste keer dat ie wegloopt en zijn stemvolk laat barsten.
Gelul over "tegenwerken". Wilders heeft zelf een "regeerakkoord" gesloten met de coalitiepartijen. Dan moet Wilders ook niet gek opkijken dat die partijen zich aan het regeerakkoord willen houden en niet de afspraken tussentijds willen wijzigen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:27 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Uiteraard werd er tegengewerkt. Maar dat is ook nog niet zo heel gek. Geert eiste meer compromissen dan hij zelf wilde inwilligen. Dan is het niet zo gek dat andere partijen ook steviger op hun strepen gaan staan. En daarnaast waren VVD, BBB en NSC al bereid akkoord te gaan met heel wat eisen/plannen.
Daar heb je ook wel weer gelijk in.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Gelul over "tegenwerken". Wilders heeft zelf een "regeerakkoord" gesloten met de coalitiepartijen. Dan moet Wilders ook niet gek opkijken dat die partijen zich aan het regeerakkoord willen houden en niet de afspraken tussentijds willen wijzigen.
De boze rechtse kiezer heeft misschien niet de real deal gehad.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat was het signaal voor de boze rechtse kiezer om voor de real deal te stemmen en niet voor een light versie of anderszins strategisch te stemmen en om uberhaupt op te dagen bij de stembus.
Gaan ze ook niet krijgen. In ieder geval niet als alleenheerser. In coalitie-verband is dit wat het is.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
De boze rechtse kiezer heeft misschien niet de real deal gehad.
Dachten ze bij Trump ook en kijk eens aanquote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:22 schreef Gibson88 het volgende:
In Amerika heb je maar 2 grote partijen en krijgt de winnaar gewoon 4 jaar de macht. Zoiets zouden wij ook moeten doen. Gewoon rechts en links en de winnaar krijgt het 4 jaar voor het zeggen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dachten ze bij Trump ook en kijk eens aan![]()
En dan die halve gare Timmersmans of zo'n neuroot als Omzigt 4 jaar aan de macht? Probleem is dat het gewoon allemaal kneuzen zijn die niet willen samenwerken en niet daadkrachtig zijn. Dat oeverloze overleggen en elkaar tegenwerken zet natuurlijk geen enkle zoden aan de dijk - dat hebben we het laatste jaar wel gezienquote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
In Amerika heb je maar 2 grote partijen en krijgt de winnaar gewoon 4 jaar de macht. Zoiets zouden wij ook moeten doen. Gewoon rechts en links en de winnaar krijgt het 4 jaar voor het zeggen.
Een enorm deel van de stemgerechtigden is onvoorstelbaar dom en gevoelig voor catchy oneliners of handige beeldvorming en heeft het politieke geheugen van een varken, dus reken er maar niet op.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:19 schreef Flitsbezorger het volgende:
Rutte I heeft hij laten vallen met een hoop heisa.
Schoof I heeft hij nogmaals laten vallen met nog meer heisa.
Hoop dat mensen verstandig genoeg zijn deze schreeuwlelijk te laten varen dit keer.
Sta er precies zo in als jij, valse hoop wellicht, maar ik probeer positief te blijven.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een enorm deel van de stemgerechtigden is onvoorstelbaar dom en gevoelig voor catchy oneliners of handige beeldvorming en heeft het politieke geheugen van een varken, dus reken er maar niet op.
Ja dat is niet ideaal. Maar ik vind die coalitie-politiek echt vreselijk. Eerst een half jaar demissionair, dan verkiezingen, dan een half jaar praten, dan een jaar met moeite regeren en dan weer demissionair. En zo gaat het best vaak. Meestal kunnen er geen stappen meer worden gezet. We hebben gewoon behoefte aan meer daadkracht in de politiek. Helaas lijkt dit door het systeem te worden tegengewerkt. Van de kopstukken van dit moment kunnen we ook geen daadkracht verwachten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:17 schreef matspontius het volgende:
[..]
En dan die halve gare Timmersmans of zo'n neuroot als Omzigt 4 jaar aan de macht? Probleem is dat het gewoon allemaal kneuzen zijn die niet willen samenwerken en niet daadkrachtig zijn. Dat oeverloze overleggen en elkaar tegenwerken zet natuurlijk geen enkle zoden aan de dijk - dat hebben we het laatste jaar wel gezien
Ik denk dat het niet om daadkracht gaat maar om draagvlak. Zonder populistische schreeuwlelijkers aan de zijlijn maar mensen die werkelijk het beste met het land willen en niet het beste willen scoren voor zichzelf.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:33 schreef TAmaru het volgende:
We hebben gewoon behoefte aan meer daadkracht in de politiek.
Hij is gewoon bij zijn principes gebleven tav die asieldeal en dat is zijn volste recht.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:19 schreef Flitsbezorger het volgende:
Rutte I heeft hij laten vallen met een hoop heisa.
Schoof I heeft hij nogmaals laten vallen met nog meer heisa.
Hoop dat mensen verstandig genoeg zijn deze schreeuwlelijk te laten varen dit keer.
Ja, een politicus met principes dat moeten we niet willen hoorquote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij is gewoon bij zijn principes gebleven tav die asieldeal en dat is zijn volste recht.
2,5 miljoen mensen hebben niet op hem gestemd om vervolgens nog met een open grenzen beleid geconfronteerd te worden.
Door wie? Kom eens met concrete gevallen van die tegenwerking?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Als hij wel getekend had had hij zich volledig belachelijk gemaakt tav zijn electoraat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:55 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, een politicus met principes dat moeten we niet willen hoor
Door zijn eigen minister misschienquote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wat hebben die 2,5 miljoen mensen die op hem gestemd hebben nu precies?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij is gewoon bij zijn principes gebleven tav die asieldeal en dat is zijn volste recht.
2,5 miljoen mensen hebben niet op hem gestemd om vervolgens nog met een open grenzen beleid geconfronteerd te worden.
Niets maar dat ligt natuurlijk niet aan Wilders en het is beter dan een slap compromis. Ben ik het niet helemaal mee eens maar dat zal in elk geval de uitleg zijn die hun daaraan gevenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat hebben die 2,5 miljoen mensen die op hem gestemd hebben nu precies?
Ik weet niet, Wilders zit al sinds 1998 in de 2e kamer en is dus gepokt en gemazeld in de politiek.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Niets maar dat ligt natuurlijk niet aan Wilders en het is beter dan een slap compromis. Ben ik het niet helemaal mee eens maar dat zal in elk geval de uitleg zijn die hun daaraan geven
Hij heeft de nodige compromissen gesloten door met name NSC tevreden te stellen. Als je dan alsnog voortdurend tegen de bierkaai vecht, houdt het een keer op.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet, Wilders zit al sinds 1998 in de 2e kamer en is dus gepokt en gemazeld in de politiek.
Die zou toch moeten weten dat politiek in Nederland altijd compromissen sluiten betekent?
Er zijn geen shortcuts, hij wist ook heus wel dat dit niet zou lukken.
Gebluft, verloren.
Zoals zo vaak zijn er voordelen maar ook duidelijke nadelen aan een dergelijk systeem. Wees blij dat iemand als Trump in Nederland niet aan de macht kan komen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
In Amerika heb je maar 2 grote partijen en krijgt de winnaar gewoon 4 jaar de macht. Zoiets zouden wij ook moeten doen. Gewoon rechts en links en de winnaar krijgt het 4 jaar voor het zeggen.
De verkiezingscampagne barst alweer los bij de PVV, zie ik.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:08 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Hij heeft de nodige compromissen gesloten door met name NSC tevreden te stellen. Als je dan alsnog voortdurend tegen de bierkaai vecht, houdt het een keer op.
Zijn asielminister die bijna 1000 vragen moet beantwoorden, zo kun je je werk toch niet op een normale manier uitvoeren.
Dat het niet snel genoeg gaat met de asielplannen van minister Faber ligt niet aan haarzelf. Dat was de boodschap van de minister van Asiel en Migratie rond de ministerraad, die deze week op woensdag is vanwege Hemelvaart. "Ik kan niet zeggen dat iedereen in de meewerkstand staat."
Vandaag stuurde Faber antwoorden op zo'n 700 vragen over haar voorstellen naar de Kamer, en ze moet er nog 100 beantwoorden. Zoveel vragen had Faber nog nooit eerder gezien, zei ze: "We moeten tempo maken, maar als ik dan bijna 1000 vragen voor de kiezen krijg..."
https://nos.nl/artikel/25(...)ijen-in-meewerkstand
Zoals Tjoent terecht opmerkt heeft hij al genoeg compromissen gesloten. Ik denk dat deze gok hem geen windeieren gaat leggen. Zijn electoraat bestaat sowieso al niet uit mensen die heel erg compromisvol denken en de de problemen in het land zijn nog steeds ontzettend groot.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet, Wilders zit al sinds 1998 in de 2e kamer en is dus gepokt en gemazeld in de politiek.
Die zou toch moeten weten dat politiek in Nederland altijd compromissen sluiten betekent?
Er zijn geen shortcuts, hij wist ook heus wel dat dit niet zou lukken.
Gebluft, verloren.
Kun je ook reageren op het absurde aantal van 800 vragen die Faber diende te beantwoorden? Of je dat een werkbare modus vindt?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De verkiezingscampagne barst alweer los bij de PVV, zie ik.
Het ligt aan iedereen, behalve de PVV of Faber.
De PVV stelt immers nooooit vragen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:14 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Kun je ook reageren op het absurde aantal van 800 vragen die Faber diende te beantwoorden? Of je dat een werkbare modus vindt?
Ik weet niet wat gebruikelijk is.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:14 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Kun je ook reageren op het absurde aantal van 800 vragen die Faber diende te beantwoorden? Of je dat een werkbare modus vindt?
Tja het is simpelweg een recht van kamerleden om vragen te stellen. Dus tenzij de PVV 150 zetels krijgt, zal een dergelijke minister vragen krijgen.quote:
Men wilde niet tekenen bij het kruisje?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Door wie? Kom eens met concrete gevallen van die tegenwerking?
Wat een onzin. Ik zou dolblij zijn met Trump. Binnen 1 week werden er illegalen gedeporteerd. Daar snakken wij ook naar.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zoals zo vaak zijn er voordelen maar ook duidelijke nadelen aan een dergelijk systeem. Wees blij dat iemand als Trump in Nederland niet aan de macht kan komen.
Maar VVD sluit nadrukkelijk PVV niet uit. Misschien dat Yesilgoz gewipt gaat worden en dat dat veranderd. Maar voor Dilan is haar beoogde coalitiepartner nog altijd Wilders.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Normaal gesproken niet. De enige reden waarom de PVV zo gigantisch steeg vlak voor de verkiezingen en de grootste werd was omdat Yesilgöz aangaf open te staan voor regeren met de PVV. Dat was het signaal voor de boze rechtse kiezer om voor de real deal te stemmen en niet voor een light versie of anderszins strategisch te stemmen en om uberhaupt op te dagen bij de stembus.
Na dit debakel wordt regeren met de PVV weer door iedereen uitgesloten en krijg je automatisch dat dempende effect op het aantal PVV stemmen. Uiteraard zal hij nog steeds wel rond de 20 zetels halen... een grote groep ontevreden rechtse kiezers die hem trouw blijven ongeacht wat hij doet. Uiteraard kan dat effect over een paar jaar weer uitgewerkt zijn maar op middellange termijn zit Geert sowieso in de oppositie.
Welke compromissen dan? Met die rechtsststaatverklaring heeft hij zijn reet afgeveegd. Dat noem ik geen compromis sluiten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Zoals Tjoent terecht opmerkt heeft hij al genoeg compromissen gesloten. Ik denk dat deze gok hem geen windeieren gaat leggen. Zijn electoraat bestaat sowieso al niet uit mensen die heel erg compromisvol denken en de de problemen in het land zijn nog steeds ontzettend groot.
Maar dan propageer je eigenlijk de overstap naar een presidentieel systeem? Dat is wel een vorm waarbij er meer executieve macht mogelijk is.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:47 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik zou dolblij zijn met Trump. Binnen 1 week werden er illegalen gedeporteerd. Daar snakken wij ook naar.
Als we het vanuit PVV perspectief bekijken is er gewoon te weinig gebeurt op het gebied van asiel. Het lijkt me duidelijk dat dit voor de PVV veruit het belangrijkste punt is en er gewoon te weinig gebeurt is.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Welke compromissen dan? Met die rechtsststaatverklaring heeft hij zijn reet afgeveegd. Dat noem ik geen compromis sluiten.
Als mensen een criminele fraudeur als leider willen is dat geen probleem maar een voordeel. Als probleem zou ik eerder omschrijven dat lange termijn beleid onmogelijk is. Er is denk ik ook geen systeem dat een land laat bewegen als een koorddanser.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dan propageer je eigenlijk de overstap naar een presidentieel systeem? Dat is wel een vorm waarbij er meer executieve macht mogelijk is.
Het is wel het standaardprobleem bij democratische systemen; vaak zijn ze log en bewegen ze als olietankers.
Ja maar als we vanuit PVV perspectief kijken was dat toch ook het doel? Ze hebben zelf gekozen voor Faber, vastgehouden aan Faber terwijl duidelijk was dat ze niets kon en wilde leveren. Nu hebben ze het laten klappen zonder ook maar te proberen een wet in te voeren op dit onderwerp.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als we het vanuit PVV perspectief bekijken is er gewoon te weinig gebeurt op het gebied van asiel. Het lijkt me duidelijk dat dit voor de PVV veruit het belangrijkste punt is en er gewoon te weinig gebeurt is.
Wellicht heeft Wilders de conclusie getrokken dat er staatsrechtelijk eigenlijk gewoon niks mogelijk en het strategisch beter is om de NSC te elimineren.
Op zich is het wel een aparte keuze aangezien de kans klein is dat de PVV in een andere coalitie zal opduiken en toch goede mogelijkheden had met een minister van asiel van de eigen partij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |