Je vergeet een paar feiten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
''Jantje'' heeft het thuis gewoon prima. Woont er goedkoop, er wordt voor hem gekookt, kan lekker sparen en zijn eigen ding doen.
Ja, natuurlijk voelt het op den duur fijn om niet meer bij je ouders te wonen, maar laten we niet doen alsof het thuis zo slecht is en je op je 18e al uit huis moet.
[..]
Er slaat nergens de vlam in pan. Ja, een paar racistische partijen schreeuwen hard en krijgen stemmen.
Echter feitelijk gezien gebeurt er praktisch niets. Ja, soms een aanslag. Maar het is niet alsof dat alleen maar moslims zijn.
Welke feiten?
De lage criminaliteit in Nederland.
De lage binnenkomst van vluchtelingen in Nederland.
De hoge welvaart in Nederland.
Dat zijn nou niet bepaald geheimen.
''Feiten'' dat het zo slecht gaat in Nederland en Europa vind ik dan veel boeiender (want die zijn er niet).
Dat er zo veel criminaliteit zou zijn en de islam al over overheerst.
Ja, je moet langer wachten. Op tijd inschrijven en wachten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 12:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je vergeet een paar feiten.
Lange wachtlijsten voor woningzoekenden
Woningtekort.
Ja, en? Zoals ik al zei hebben ze het gewoon heel goed. Dan ga je maar een paar jaar later uit huis, so be it? Het is niet alsof je dood gaat door even een jaartje langer thuis te wonenquote:En dan de Jantjes. Want het is niet slechts een Jantje, er zijn er 1000den van. En jij laat het voorkomen dat ze het goed hebben, want er wordt voor hun gekookt en ze kunnen lekker sparen.
Dit is een echt probleem aan het worden en jij bagatelliseert dit gewoon. Met welk recht?
Een teken dat de overheid faalt? Nee hoor.quote:Plus dit topic. Het gaat hier over de vraag of er Nederlanders zijn die een asielzoeker in hun eigen huis willen opnemen om zo de druk wat te verminderen.
Dat is een teken dat de overheid heeft gefaald. Ja ik herhaal mezelf.
"Lage criminaliteit in Nederland" Ja kunst, een groot deel van de aangiftes worden op een grote stapel gegooid en er wordt gewoon niks mee gedaan. En dat zien we dan terug in de jaarcijfers. 'Minder criminaliteit, want minder aangiftes.'
Dit geldt dus ook voor de asielzoekers. Worden hier goed opgevangen, dak boven het hoofd, veilige slaapplaats, gratis geld, dus dan moet het toch voor hun toch ook geen probleem zijn om 10 of 15 jaar te wachten op een behoorlijke woning. Ze hebben toch onderdak? Ze zijn toch veilig?quote:Op woensdag 4 juni 2025 12:08 schreef bianconeri het volgende:
Ja, en? Zoals ik al zei hebben ze het gewoon heel goed. Dan ga je maar een paar jaar later uit huis, so be it? Het is niet alsof je dood gaat door even een jaartje langer thuis te wonen
Onderdak, daar is ook echt alles mee gezegd.quote:Op woensdag 4 juni 2025 12:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit geldt dus ook voor de asielzoekers. Worden hier goed opgevangen, dak boven het hoofd, veilige slaapplaats, gratis geld, dus dan moet het toch voor hun toch ook geen probleem zijn om 10 of 15 jaar te wachten op een behoorlijke woning. Ze hebben toch onderdak? Ze zijn toch veilig?
Wie is deze debiel?quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Onderdak, daar is ook echt alles mee gezegd.
Totaal niet met elkaar te vergelijken en dat weet je zelf ook echt wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onderdak, veiligheid, gratis geld, je dagelijkse natje en droogje. We hebben het over asielzoekers. Dit zijn mensen die hier tijdelijk bescherming zoeken tot de ellende in hun vaderland over is. Niemand weet of kan voorspellen hoelang zoiets kan duren. Maar als ze zich hier blijvend willen vestigen moeten ze dat via andere wegen doen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Onderdak, daar is ook echt alles mee gezegd.
Totaal niet met elkaar te vergelijken en dat weet je zelf ook echt wel.
Tijdelijk bescherming? Nee, permanent verblijf en toegang tot alle sociale voorzieningen. Dat is de voornaamste reden om hier in Nederland asiel aan te vragen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Onderdak, veiligheid, gratis geld, je dagelijkse natje en droogje. We hebben het over asielzoekers. Dit zijn mensen die hier tijdelijk bescherming zoeken tot de ellende in hun vaderland over is. Niemand weet of kan voorspellen hoelang zoiets kan duren. Maar als ze zich hier blijvend willen vestigen moeten ze dat via andere wegen doen.
Want als Jantje wil gaan emigreren, dan moet Jantje zich goed voorbereiden, zich verdiepen in de taal, wetten, waarden en normen van zijn toekomstige land.
ja ik wil ook wel een paar leuke dames uit de oekraine opvangen hierquote:Op maandag 2 juni 2025 21:48 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.hartvannederl(...)atushouders-opvangen
[..]
Toch belangrijk om soms het goede nieuws te lezen tussen alle shit heen. Geeft wel mooi weer dat er een enorme groep weldenkende en empathische Nederlanders is.
dan moeten ze de Nederlandse taal leren en met jouw kinderen naar school , groot gezin krijg je danquote:Op woensdag 4 juni 2025 17:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Onderdak, veiligheid, gratis geld, je dagelijkse natje en droogje. We hebben het over asielzoekers. Dit zijn mensen die hier tijdelijk bescherming zoeken tot de ellende in hun vaderland over is. Niemand weet of kan voorspellen hoelang zoiets kan duren. Maar als ze zich hier blijvend willen vestigen moeten ze dat via andere wegen doen.
Want als Jantje wil gaan emigreren, dan moet Jantje zich goed voorbereiden, zich verdiepen in de taal, wetten, waarden en normen van zijn toekomstige land.
Je weet dat asielzoekers nog niet de helft krijgt van wat een Nederlander in bijstand heeft?quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nogmaals wie is deze debiel, jongens?quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je weet dat asielzoekers nog niet de helft krijgt van wat een Nederlander in bijstand heeft?
Ook echtparen.
Heel leuk voor Jantje, maar die heeft niets te zeiken. Dan woon je maar op jezelf op je 25e of later. Boeiend, ga je echt niet dood van.
Maar hè de Nederlander weet nooit hoe goed hij het heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nogmaals wie is deze debiel, jongens?Iemand van wie jij de discussie inhoudelijk niet kunt winnen? Omdat hij veel zinnige dingen zegt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben de discussie niet eens aangegaanquote:Op woensdag 4 juni 2025 19:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Iemand van wie jij de discussie inhoudelijk niet kunt winnen? Omdat hij veel zinnige dingen zegt?
je weet dat asielzoekers gratis wonen??quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je weet dat asielzoekers nog niet de helft krijgt van wat een Nederlander in bijstand heeft?
Ook echtparen.
Die kneus woont niet eens in Nederlandquote:Op woensdag 4 juni 2025 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je weet dat asielzoekers gratis wonen??
en dat er ook bij jouw in de buurt een COA gaat komen ??
Eens moet de eerste keer zijn?quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Omdat hij veel zinnige dingen zegt?
Heel verstandigquote:Op woensdag 4 juni 2025 19:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik ben de discussie niet eens aangegaan
Blanke Nederlanders moeten idd vanwege die witte erfschuld niet zeuren.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ook echtparen.
Heel leuk voor Jantje, maar die heeft niets te zeiken. Dan woon je maar op jezelf op je 25e of later. Boeiend, ga je echt niet dood van.
Asielzoekers hoeven geen huur, energiekosten, belasting en verzekeringen te betalen. Het bedrag wat ze wel krijgen is ruim voldoende om er voedsel etc van te kopen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ook echtparen.
Bij jou. ‘Jouw’ is een bezittelijk voornaamwoord dat gevolgd moet worden door een zelfstandig naamwoord.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je weet dat asielzoekers gratis wonen??
en dat er ook bij jouw in de buurt een COA gaat komen ??
Het is jouw COA, niet mijn COAquote:Op woensdag 4 juni 2025 21:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bij jou. ‘Jouw’ is een bezittelijk voornaamwoord dat gevolgd moet worden door een zelfstandig naamwoord.
Dus bv in dit geval: “en dat er ook in jouw buurt een COA gaat komen (volgens mijn onderbuik, tenzij je op de PVV stemt) ??”
Voor een flinke vergoeding wellicht wel?quote:Op maandag 2 juni 2025 21:54 schreef MisterFox het volgende:
Ik geloof er helemaal niks van. Tuurlijk heb je altijd naïeve linkse gekkies er tussen zitten, maar niet op deze schaal...
Dan ben ik toch benieuwd waarom jij en jouw vrouw destijds hebben besloten om in Estland te gaan wonen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:26 schreef bianconeri het volgende:
KAA / Baltische Statenquote:Gekomen door mijn inmiddels vrouw, zij komt uit Estland. En we hebben overlegd waar we beter kunnen wonen, Nederland of Estland. De uitkomst laat zich wel raden.
Die reactie slaat echt als Jaap op Dirk. Ik zeg nergens dat het jouw COA zou zijn, net zo min als het mijn COA is.quote:
ok nou , het is niet mijn COA , zal het ook nooit wordenquote:Op woensdag 4 juni 2025 21:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Die reactie slaat echt als Jaap op Dirk. Ik zeg nergens dat het jouw COA zou zijn, net zo min als het mijn COA is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |