abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217846654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]
''Jantje'' heeft het thuis gewoon prima. Woont er goedkoop, er wordt voor hem gekookt, kan lekker sparen en zijn eigen ding doen.
Ja, natuurlijk voelt het op den duur fijn om niet meer bij je ouders te wonen, maar laten we niet doen alsof het thuis zo slecht is en je op je 18e al uit huis moet.
[..]
Er slaat nergens de vlam in pan. Ja, een paar racistische partijen schreeuwen hard en krijgen stemmen.
Echter feitelijk gezien gebeurt er praktisch niets. Ja, soms een aanslag. Maar het is niet alsof dat alleen maar moslims zijn.

Welke feiten?
De lage criminaliteit in Nederland.
De lage binnenkomst van vluchtelingen in Nederland.
De hoge welvaart in Nederland.

Dat zijn nou niet bepaald geheimen.

''Feiten'' dat het zo slecht gaat in Nederland en Europa vind ik dan veel boeiender (want die zijn er niet).
Dat er zo veel criminaliteit zou zijn en de islam al over overheerst.
Je vergeet een paar feiten.
Lange wachtlijsten voor woningzoekenden
Woningtekort.

En dan de Jantjes. Want het is niet slechts een Jantje, er zijn er 1000den van. En jij laat het voorkomen dat ze het goed hebben, want er wordt voor hun gekookt en ze kunnen lekker sparen.

Dit is een echt probleem aan het worden en jij bagatelliseert dit gewoon. Met welk recht?

Plus dit topic. Het gaat hier over de vraag of er Nederlanders zijn die een asielzoeker in hun eigen huis willen opnemen om zo de druk wat te verminderen.
Dat is een teken dat de overheid heeft gefaald. Ja ik herhaal mezelf.

"Lage criminaliteit in Nederland" Ja kunst, een groot deel van de aangiftes worden op een grote stapel gegooid en er wordt gewoon niks mee gedaan. En dat zien we dan terug in de jaarcijfers. 'Minder criminaliteit, want minder aangiftes.'
pi_217846698
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 12:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Je vergeet een paar feiten.
Lange wachtlijsten voor woningzoekenden
Woningtekort.
Ja, je moet langer wachten. Op tijd inschrijven en wachten.
Woningtekort is deels ook nodig vanwege andere problemen, je kunt niet alles volbouwen.

quote:
En dan de Jantjes. Want het is niet slechts een Jantje, er zijn er 1000den van. En jij laat het voorkomen dat ze het goed hebben, want er wordt voor hun gekookt en ze kunnen lekker sparen.

Dit is een echt probleem aan het worden en jij bagatelliseert dit gewoon. Met welk recht?
Ja, en? Zoals ik al zei hebben ze het gewoon heel goed. Dan ga je maar een paar jaar later uit huis, so be it? Het is niet alsof je dood gaat door even een jaartje langer thuis te wonen :')

quote:
Plus dit topic. Het gaat hier over de vraag of er Nederlanders zijn die een asielzoeker in hun eigen huis willen opnemen om zo de druk wat te verminderen.
Dat is een teken dat de overheid heeft gefaald. Ja ik herhaal mezelf.

"Lage criminaliteit in Nederland" Ja kunst, een groot deel van de aangiftes worden op een grote stapel gegooid en er wordt gewoon niks mee gedaan. En dat zien we dan terug in de jaarcijfers. 'Minder criminaliteit, want minder aangiftes.'
Een teken dat de overheid faalt? Nee hoor.
Er is gewoon niet genoeg opvang, de spreidingswet had daar iets in moeten doen. Alleen wordt dat tegengewerkt.

Lage criminaliteit volgens de feiten. Dat jij denkt dat er veel meer is dat is onderbuikgevoel.
pi_217846967
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 12:08 schreef bianconeri het volgende:
Ja, en? Zoals ik al zei hebben ze het gewoon heel goed. Dan ga je maar een paar jaar later uit huis, so be it? Het is niet alsof je dood gaat door even een jaartje langer thuis te wonen :')
Dit geldt dus ook voor de asielzoekers. Worden hier goed opgevangen, dak boven het hoofd, veilige slaapplaats, gratis geld, dus dan moet het toch voor hun toch ook geen probleem zijn om 10 of 15 jaar te wachten op een behoorlijke woning. Ze hebben toch onderdak? Ze zijn toch veilig?
pi_217849035
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 12:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dit geldt dus ook voor de asielzoekers. Worden hier goed opgevangen, dak boven het hoofd, veilige slaapplaats, gratis geld, dus dan moet het toch voor hun toch ook geen probleem zijn om 10 of 15 jaar te wachten op een behoorlijke woning. Ze hebben toch onderdak? Ze zijn toch veilig?
Onderdak, daar is ook echt alles mee gezegd.
Totaal niet met elkaar te vergelijken en dat weet je zelf ook echt wel.
  woensdag 4 juni 2025 @ 16:37:13 #205
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217849088
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 16:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wie is deze debiel?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217849345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 16:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Onderdak, veiligheid, gratis geld, je dagelijkse natje en droogje. We hebben het over asielzoekers. Dit zijn mensen die hier tijdelijk bescherming zoeken tot de ellende in hun vaderland over is. Niemand weet of kan voorspellen hoelang zoiets kan duren. Maar als ze zich hier blijvend willen vestigen moeten ze dat via andere wegen doen.

Want als Jantje wil gaan emigreren, dan moet Jantje zich goed voorbereiden, zich verdiepen in de taal, wetten, waarden en normen van zijn toekomstige land.
  woensdag 4 juni 2025 @ 18:41:28 #207
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217850079
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Onderdak, veiligheid, gratis geld, je dagelijkse natje en droogje. We hebben het over asielzoekers. Dit zijn mensen die hier tijdelijk bescherming zoeken tot de ellende in hun vaderland over is. Niemand weet of kan voorspellen hoelang zoiets kan duren. Maar als ze zich hier blijvend willen vestigen moeten ze dat via andere wegen doen.

Want als Jantje wil gaan emigreren, dan moet Jantje zich goed voorbereiden, zich verdiepen in de taal, wetten, waarden en normen van zijn toekomstige land.
Tijdelijk bescherming? Nee, permanent verblijf en toegang tot alle sociale voorzieningen. Dat is de voornaamste reden om hier in Nederland asiel aan te vragen.

Het eindeloos procederen, procedure op procedure stapelen en rekken is daar het ultieme bewijs van. Naast uiteraard de vele asielaanvragen uit landen waar het niet direct overal onveilig is en de vele Oekraïners die ook elders in dr land onderdak zouden kunnen vinden waar zelden tot geen oorlogsgeweld is.
  woensdag 4 juni 2025 @ 18:44:14 #208
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217850105
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 21:48 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.hartvannederl(...)atushouders-opvangen
[..]
Toch belangrijk om soms het goede nieuws te lezen tussen alle shit heen. Geeft wel mooi weer dat er een enorme groep weldenkende en empathische Nederlanders is. :)
ja ik wil ook wel een paar leuke dames uit de oekraine opvangen hier
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 4 juni 2025 @ 18:45:16 #209
323876 michaelmoore
pi_217850114
quote:

[..]

dan moeten ze de Nederlandse taal leren en met jouw kinderen naar school , groot gezin krijg je dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217850441
quote:

[..]

Je weet dat asielzoekers nog niet de helft krijgt van wat een Nederlander in bijstand heeft?
Ook echtparen.

Heel leuk voor Jantje, maar die heeft niets te zeiken. Dan woon je maar op jezelf op je 25e of later. Boeiend, ga je echt niet dood van.

Maar hè de Nederlander weet nooit hoe goed hij het heeft.
  woensdag 4 juni 2025 @ 19:32:22 #211
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217850482
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je weet dat asielzoekers nog niet de helft krijgt van wat een Nederlander in bijstand heeft?
Ook echtparen.

Heel leuk voor Jantje, maar die heeft niets te zeiken. Dan woon je maar op jezelf op je 25e of later. Boeiend, ga je echt niet dood van.

Nogmaals wie is deze debiel, jongens?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217850510
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:32 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Nogmaals wie is deze debiel, jongens?

SPOILER
Iemand van wie jij de discussie inhoudelijk niet kunt winnen? Omdat hij veel zinnige dingen zegt?
  woensdag 4 juni 2025 @ 19:48:49 #213
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217850644
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Iemand van wie jij de discussie inhoudelijk niet kunt winnen? Omdat hij veel zinnige dingen zegt?
Ik ben de discussie niet eens aangegaan :')
  woensdag 4 juni 2025 @ 19:59:59 #214
323876 michaelmoore
pi_217850775
quote:

[..]
Ook echtparen.

je weet dat asielzoekers gratis wonen??
en dat er ook bij jouw in de buurt een COA gaat komen ??
pi_217850805
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die kneus woont niet eens in Nederland _O-
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:08:02 #216
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217850864
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Omdat hij veel zinnige dingen zegt?
Eens moet de eerste keer zijn?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217850894
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:48 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik ben de discussie niet eens aangegaan :')
Heel verstandig B-)
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:13:08 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217850950
quote:

[..]
Ook echtparen.

Blanke Nederlanders moeten idd vanwege die witte erfschuld niet zeuren.

Han. 10,34-35.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217851762
quote:

[..]
Ook echtparen.

Asielzoekers hoeven geen huur, energiekosten, belasting en verzekeringen te betalen. Het bedrag wat ze wel krijgen is ruim voldoende om er voedsel etc van te kopen.

En ik vind dat jij zo onderhand stomvervelend begint te worden met je gesneer naar Jantje.
Getuigt niet echt van veel realiteitsbesef van de problemen die jouw ex-landgenoten hier dagelijks ondervinden.
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:38:38 #220
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217852123
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Bij jou. ‘Jouw’ is een bezittelijk voornaamwoord dat gevolgd moet worden door een zelfstandig naamwoord.
Dus bv in dit geval: “en dat er ook in jouw buurt een COA gaat komen (volgens mijn onderbuik, tenzij je op de PVV stemt) ??”
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:39:18 #221
323876 michaelmoore
pi_217852131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Bij jou. ‘Jouw’ is een bezittelijk voornaamwoord dat gevolgd moet worden door een zelfstandig naamwoord.
Dus bv in dit geval: “en dat er ook in jouw buurt een COA gaat komen (volgens mijn onderbuik, tenzij je op de PVV stemt) ??”
Het is jouw COA, niet mijn COA
pi_217852180
quote:
12s.gif Op maandag 2 juni 2025 21:54 schreef MisterFox het volgende:
Ik geloof er helemaal niks van. Tuurlijk heb je altijd naïeve linkse gekkies er tussen zitten, maar niet op deze schaal...
Voor een flinke vergoeding wellicht wel?
pi_217852182
quote:
Dan ben ik toch benieuwd waarom jij en jouw vrouw destijds hebben besloten om in Estland te gaan wonen.

quote:
Gekomen door mijn inmiddels vrouw, zij komt uit Estland. En we hebben overlegd waar we beter kunnen wonen, Nederland of Estland. De uitkomst laat zich wel raden.
KAA / Baltische Staten

Estland heeft ca. dezelfde oppervlakte als Nederland.

Aantal inwoners Estland: 1,3 miljoen
Aantal inwoners Nederland: 18 miljoen.

Voor de volledigheid ook even bij wiki gekeken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Estland#Bevolking
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:43:05 #224
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217852189
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is jouw COA, niet mijn COA
Die reactie slaat echt als Jaap op Dirk. Ik zeg nergens dat het jouw COA zou zijn, net zo min als het mijn COA is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:44:47 #225
323876 michaelmoore
pi_217852207
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Die reactie slaat echt als Jaap op Dirk. Ik zeg nergens dat het jouw COA zou zijn, net zo min als het mijn COA is.
ok nou , het is niet mijn COA , zal het ook nooit worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')